Animación á lectura

8ª SEMANA [2ª SESIÓN]

Unha das misións da arte é educar a mirada do espectador. Con este relato popular e este conto de Carlos Casares, poderíamos aprender a mirar aos nosos maiores doutro xeito máis empático (ou, como diríamos nun pasado non moi alonxado, compasivo).

Ilustración: Philippe Jacquot

7ª SEMANA [1ª SESIÓN]

Como ben di o lema do cartel de Patricia Uresti Castilla, ler transporta; a nós elévanos a lectura dos relatos de Agustín Fernández Paz ou de César Aira.

6ª SEMANA [6ª SESIÓN]

Ler, ben abrigadiños, entre cabazas e castañas, a José Ovejero (quen departirá este xoves cos alumnos de 1º de BAC e cos lectores do Club de Lectura de Adultos) ou a Rafael Dieste: xa chegou o fin do verán.

Ilustración: Alfonzo Fernández

Samaín na #Biblioteca 19-20 Selección lecturas e impresións 3D

Ao longo de toda a semana, podedes atopar na Biblioteca e no vestíbulo do edificio principal, unha selección de lecturas de medo acordes coa época do ano.

Acompañan ás lecturas unha decoración á que recén se incorporaron algunhas figuras impresas en 3D nunha das impresoras do centro.

Navega coas frechas polas imaxes ou visita o álbum na galería fotográfica do centro.

Álbum: Biblioteca 19-20 -> Samaín 2019-2020

5ª SEMANA [5ª SESIÓN]

Nesta semana (curta) que precede ao día de defuntos, procuramos seguir a ler. A proposta e imitar ao minino de Okada Chiaki. De seguro que anda a ler o conto de Otero Pedrayo O vello e máis o río, porque se tivera entre mans El gato negro de Edgar Allan Poe non tería esa faciana tan marcada pola serenidade.

24 de Outubro: Día da Biblioteca. Moito que descubrir, moito que celebrar.

O 24 de outubro celebramos no Aguiar o día da Biblioteca. Este é un día cheo de descubrimentos e dozura, moita dozura. Descubrimentos que fai o alumnado entre as estanterías da Biblioteca cada vez que atopan pequenos tesouros en forma de libro. Dozura, porque din que cambian os tesouros atopados, por dozura, amabilidade e... ah!, sí, esquecíame, seica dín que dan tamén piruletas de corazón.

O resultado, botáde un ollo....

Preme na imaxe e navega coas frechas ou descubre o álbum na galería fotográfica do centro.

Álbum: Biblioteca 19-20 -> 24 de outubro: Día da Biblioteca

DÍA DA BIBLIOTECA

A SEN CONTO

Non quería ser princesa, non quería ser liberada polo príncipe azul. Tampouco que o bico dun Príncipe a devolvese á vida; nin que a salvase da explotación infantil, non quería esconderse na casa dos sete ananiños e ser a súa criada ata que un príncipe a viñese rescatar. Non era capaz de renunciar á súa voz polo amor dun mozo; nin esperaba que san Xurxo a salvase do dragón. Nobres princesas condenadas a durmir ou ao silencio, por orde dunha madrasta, dun pai ou dunha fada boa.

E puxo os seus zapatos vermellos e fuxiu do seu conto, correu e correu buscando refuxio ata converterse nunha sen conto. Era unha sen libro, unha sen papeis, non a querían en ningures.

Nunha casca de noz navegou polo Mar das Letras, e naufragou. Nadaba contra a corrente, fortes ondas de frases afogábana, e cando se deu por vencida e se abandonou á súa sorte, de súpeto salvouna a capitá Pippi Långstrump, unha nena libre, xenerosa, que nunca se aburría, que se atrevía a cuestionar o razoamento dos adultos. Acompañada por Matilda, navegaban polo mar das letras para rescatar todos aqueles personaxes que se aventuraban a cruzar o mar buscando un conto mellor. Heroínas con forte sentido da xustiza e do deber de protexer os máis débiles.

Finalmente, despois de moitos atrancos, chegaron a porto seguro, o Porto da Biblioteca, o Paraíso do que lle falara Borges: un lugar cheo de tesouros afundidos, como lle dixera Virginia Woolf; unha nave espacial que a levaría aos recunchos máis afastados do universo; unha máquina do tempo que a transportaría ao pasado máis remoto e ao futuro más afastado; unha saída a unha vida mellor, máis feliz e máis útil, como lle explicara Isaac Asimov. Un lugar onde non necesitaba ser princesa para ser a protagonista de todos os contos.

Longa vida ás bibliotecas, refuxio de todas, tamén das sen conto, das sen libro, das sen papeis, das nenas que non queren ser princesas e dos nenos que non queren ser heroes. Longa vida aos bibliotecarios e bibliotecarias, gardiáns do Paraíso, de máquinas do tempo e de grandes tesouros como son os libros.

Texto: Gemma Pasqual
Cartel: Miguel Calatayud

Tradución: Héctor Cajaraville

4ª SEMANA [4ª SESIÓN]

Nesta semana na que é moi probable que os nosos alumnos visiten os xardíns de Kensington, pode ser que atopen a Alicia, e ela leve entre as mans relatos de mulleres como Katherine Mansfield ou Sara Mesa que escriben reflectindo a incomodidade de vivir.

Ilustración: Raquel Díaz Reguera

3ª SEMANA [3ª SESIÓN]

As suxestións de lectura para esta semán son un relato de Lyudmila Petrushevskaya da súa colección Contos de animais salvaxes e unhas fábulas de Esopo. Por iso, non hai outra ilustración mellor que a de Jimena Estíbaliz Carranza Dorado para suliñar a posible mímese.