IES Francisco Aguiar

IES Francisco Aguiar curso 2020-21

Correo: ies.francisco.aguiar@edu.xunta.es

bibliotecas escolares libros de texto calendario escolar sixa familias sixa profesorado xade orientacion
portal educativo sem correo edixgal aula virtual agueiro galeria fotografica web antiga

EN FEBREIRO CHEGAN OS 2º EXAMES DE PENDENTES!!

10/01/2021 12:38

13ª Semana

[1ª Sesión]

Chegada (e de que maneira!) xa neve... estando a ler, xelados neste xaneiro, contos de neve, contos da Terra do Caurel: Isaac Bashevis Singer e Ánxel Fole.

07/01/2021 16:23

12ª Semana

[6ª Sesión]

Comezando a volta ás aulas detrás da ventá. Ao abrigo. Esperando a neve...
Lendo os relatos de Ignacio Aldecoa e Ánxel Fole.

CHEGOU AOS NOSOS OÍDOS: Juan Luis García, protagonista da curtametraxe El nuevo método

02/01/2021 17:21
Europe/Andorra

Mateo García dirixe esta curtametraxe na que o noso exalumno Juan Luis García participa como coprotagonista.

Parabéns polo traballo.

FELIZ NADAL

23/12/2020 20:04

Christmas Cards Contest 2020 - Concurso de Postais de Nadal

Un ano máis, celebramos o concurso de cartóns postais de nadal.

Parabéns ás alumnas e alumnos premiados!!

Moitas grazas, xaora, a todo o alumnado que participou e ao profesorado que votou!.

Boas festas!

Álbum: /Curso 2020-2021 -> Christmas Cards Contest

'Luces de Nadal', obradoiro clásico xa, do departamento de Tecnoloxía para o Club de Ciencia. Galería fotográfica

Onte celebramos unha nova xuntanza do noso Club de Ciencia onde, como vén sendo xa tradición, xogamos coas luces LED para iluminar os nosos corazóns neste solisticio de inverno.

O resultado foi unha tarde máis que interesante onde fixemos tarxetas de nadal con papercircuits e programamos aneis e tiras LED con mBlock e mesmo Arduino.

Álbum: Club de Ciencia 2020-21 -> 02_Decembro_Luces de Nadal

CHEGOU AOS NOSOS OÍDOS: EDUGA publica un artigo de Carmen Suárez, Chus Santamariña e Julián Ferrer sobre a obtención do VI Premio Concurso de Traballos por Proxectos

21/12/2020 19:12
Europe/Andorra
   Esta é a primeira imaxe coa que ilustran na Revista Galaga de Ensino (Eduga) o artigo Betanzos, 800 anos Historia condensada dun ano de traballo por proxectos no que Julián Ferrer García, Chus Santamariña Núñez, e Carmen Suárez Moledo, no que relatan o proceso de traballo do PFPP durante o curso 2018-2019 e o produto final, merecedor do premio VI Concurso de Traballos por Proxectos.

Esta primeira ligazón leva á paxina da Consellería que permite ler o artigo completo e contemplar as ilustracións.

Esta segunda, á noticia que no seu momento publicou La Voz de Galicia.

CHEGOU AOS NOSOS OÍDOS: Xosé Luís Mosquera Camba, gañador do Premio Fiz Vergara Vilariño

21/12/2020 18:55
Europe/Andorra

CHEGOU AOS NOSOS OÍDOS... Xosé Luís Mosquera Camba, gañador do Premio Fiz Vergara Vilariño

Xosé Luís Mosquera Camba, coa súa obra «Parhelio» gañou o XX Premio de Poesía Fiz Vergara Vilariño. Así o acordou na súa reunión telemática o xurado, por unanimidade, que estivo formado por Emma Pedreira, María Lado e Charo Lópes, actuando como secretaria a presidenta da A.C. Ergueitas, María Casar, e como presidenta a concelleira de Cultura de Sarria, Reyes Abella.

O xurado destacou que a obra gañadora conta con moita coherencia interna, mestura moitos xéneros e referencias, é moi sensorial e con moito ritmo: «Un poemario moi traballado, coidado con atención e riqueza lingüística. Ten un xogo de cambio de perspectivas no eu moi interesante e unha carga retórica ampla e consistente. Unha obra que presenta unha poesía ruturista na que se valora a apertura dunha liña de traballo anovadora enriquecida cunha prosa poética que rompe o uso máis clásico do verso e mergúllase na oralidade. Destaca a referencia a outras disciplinas artísticas, sobre todo á música. Unha obra cunha plástica moi poética e moi ben definida e con certo sentido do humor. Valorouse tamén o emprego de imaxes moi sostidas ao longo de todo o poemario como as dos cabalos ardendo, os bisontes... que transmiten forza e sonoridade. O autor propón ao lector unha participación activa», explicaron.

Por outra banda, as poetas que formaron o xurado destacaron a altísima participación que se acadou nesta edición tan distinta pola situación sanitaria e o alto nivel das obras presentadas.

La Voz de Galicia, 21 de decembro de 2020

20/12/2020 16:42

11ª Semana

[5ª Sesión]

Con estas suxestións de lectura (Paul Auster, Hans Christian Andersen, unha antoloxía de microrrelatos navideños e o conto de Reis, de Rafael Dieste) chegamos á última semana lectiva do 2020.

Aínda que os momentos que nos está a tocar vivir, estean marcados pola anomalía, abramos unha paréntese neste tempo de nadal: se cadra, ademáis do descanso e da reparación, mesmo, pechando os ollos, saibamos recuperar a tenrura da infancia!
 **********

SUPUESTO

—Soy Papá Noel. ¡Créanme! ¡Soy Papá Noel!— gritaba el hombre vestido acorde a sus declaraciones desgañitadas. En vano intentaba zafar de los inclementes enfermeros de la Clínica Psiquiátrica Municipal, quienes estaban acostumbrados a maniatar y escuchar alaridos. A ellos ya no les sorprendían los supuestos Napoleones, los Bill Gates ficticios, las pretendidas Marilyn Monroe, tampoco los autoproclamados asesinos de Gandhi. Era de esperar que esa Nochebuena apareciera quien se crea Santa Claus.
   Lo que sí asombró al personal del neuropsiquiátrico fue escuchar en los noticieros, en la mañana del 25, que esa noche ningún niño del planeta había recibido su regalo.

Giselle Aronson