Animación á lectura, Recomendámosche, Os nosos blogs

Noticias da historia

El oso de las cañerías

Tics Aguiar

Blogue dos alumnos de 2º de Bacharelato. BLOG DE PRENSA ESCUELA DE LOS ALUMNOS Y ALUMNAS DE 1º DE ESO Blogue dos alumnos de Tics de 1º de Bacharelato

Larpeirando palabras

El pupitre rojo

larpeirando palabras

Blogue colaborativo de 1º da ESO

temática poesía galega.

Blogue de lingua castelá dos alumnos de 1º e 2º de ESO

17/10/2020 18:08

2ª SEMANA [2ª SESIÓN]

Cavilando, pode ser, sobre as mesmas sensacións que a lectora pintada por Shelley Thayer Layton, repensamos esas palabras lidas nos textos de Almudena Grandes ou Miguel-Anxo Murado, para volver aos misterios que tornan en algo tan real toda ficción.

12/10/2020 20:04

1ª Semana

[1ª Sesión]

Como ven sendo costume desde fai tantos anos xa, retornamos a ler, adicando os quince primeiros minutos da primeira sesión. Cada lectora ou lector pode traer da súa casa un libro, unha revista ou novela gráfica...

Para os que esquecezan traerlos (ou para os que acepten o reto) quedan dúas suxestións de lectura: unha selección de poemas de Wislawa Szymborska e outra pequena antoloxía de Louise Glück, as dúas últimas poetas merecedoras do Premio Nobel de Literatura (Symborska en 1996, Glück no 2020): poesía transparente para tempos de pandemia e mascarillas.

Ilustración: Fernando Vicente

08/10/2020 20:00

O próximo martes 13 comeza

HORA DE LER

Durante os quince primeiros minutos da primeira sesión os alumnos de ESO poden ler os libros, comics, revistas... que traian da súa casa.

Tamén estarán á disposición do alumnado e profesorado en ALTO RISCO e na páxina web, polo menos, dúas suxestións semanais de lectura.

#lecturasnaxanela 23 de abril Día Internacional do libro

Outros anos, unha das actividades coas que preparábamos no Aguiar o día do libro, era pedir ao noso alumnado fotos súas e das súas lecturas. Enchíamos os corredores do centro con elas. Este atípico curso, tivemos que darlle a volta á tortilla, e ser maioritariamente os profesores, os que vos fixéramos chegar as nosas fotos lendo. Porque a compañía dos libros pode axudar a sobrelevar o confinamento, e porque bótasevos en falta.

Gracias a todos os compañeiros, ex-compañeiros, ex-alumnado e alumnado que nos achegou a súa foto lectora. E tí, alumno/a que fixeches unha e aínda non puideches achegárnola, non o dubides, sempre é tempo de facelo, aínda que xa pasara o día.

Preme na imaxe e navega coas frechas ou visita o álbum na galería fotográfica do centro.

Álbum: Biblioteca 19-20 -> #lecturasnaxanela 23 abril dia do libro

22ª SEMANA [4ª SESIÓN]

Non caben na carta (que está a ler a muller que pintara Johannes Vermeer) os relatos de Berta Dávila e Samanta Schweblin, pero de seguro que moitas das personaxes sobre as que elas escriben son mulleres que veñen de recibir unha carta que ben pode cambiarlles a vida.

Sobre mulleres, ciencia e cómic, incluimos tamén unha recomendación en forma de cómic con licencia creative commons: 'Mujeres científicas' da ilustradora Raquel García Ulldemolins, Este tebeo, de 32 páxinas, pode descargarse en formato pdf en resolución media (9Mb) ou en alta resolución (41Mb).

19ª SEMANA [1ª SESIÓN]

Entroido, antroido, entroito...  son nomes que proceden do termo latino Introitus: entrada. O termo carnaval procede de expresión Carne vale (adeus á carne).

No Libro de Buen Amor, un texto do século XIV aparecen mencionados por primeira vez, nunha obra literaria, Don Carnal e Doña Cuaresma. Este episodio é unha alegoría que representa ás Carnestolendas como Don Carnal, un home mundano e amante dos praceres, e do outro lado a Cuaresma como Doña Cuaresma, muller recta e pura.
   Ademáis desta proposta informativa para disfrazarmos con fundamento neste tempo, tamén quedan a disposición do lector un relato de Carlos Casares e unha antoloxía de poesía amorosa de Jorge Reichmann.

Ilustración: Vittore Carpaccio

Videocrítica 'Palabras envelenadas' de Maite Carranza por Eva de 4º ESO

Continuamos o capítulo de videocríticas de literatura en galego que o alumnado de 4º da ESO está a facer ca súa profesora Carmen Suárez. Hoxe tócalle o turno  a Eva que nos recomenda a lectura de 'Palabras envelenadas' de Maite Carranza.

Video crítica 'Kafka e a boneca viaxeira' de Jordi Sierra i Fabra por Misma alumna de 4º de ESO

O departamento de Lingua Galega e Literatura, da man de Carmen Suárez, sorpréndenos este curso coa realización de videocríticas co alumnado. Os alumnos/as recomendan aos seus amigos e ao público en xeral, lecturas que eles mesmos desfrutaron.

Hoxe queremos facer público o traballo de Misma que, con moita naturalidade e soltura, comparte con nós a súa impresión acerca de 'Kafka e a boneca viaxeira' de Jordi Sierra i Fabra

Imaxes dunha inesquecible xornada festiva: Visita dos do Entroido de Samede ao Aguiar

Este pasado martes  11 recibimos pola trde a un grupo de integrantes da asociación cultural que está a recuperar o Entroido de Samede. Despois dunha charla no salón de actos do centro, despois dunha breve demostración no pavillón do centro, o alumnado de 1º e 2º da ESO case na súa totalidade animáronse a aprender a bailar a 'Muñeira cruzada'.

Grazas a Martín e Alejandro, gaiteiros incansables, e grazas aos integrantes da asociación. Un auténtico pracer.

Premede nas frechas para navegar polas fotografías ou visitade o álbum da actividade na galería fotográfica do centro.

Álbum: Actividades 2019-2020 -> Visita do Entroido de Samede 2020