Animación á lectura, Recomendámosche, Os nosos blogs

Noticias da historia

El oso de las cañerías

Tics Aguiar

Blogue dos alumnos de 2º de Bacharelato. BLOG DE PRENSA ESCUELA DE LOS ALUMNOS Y ALUMNAS DE 1º DE ESO Blogue dos alumnos de Tics de 1º de Bacharelato

Larpeirando palabras

El pupitre rojo

larpeirando palabras

Blogue colaborativo de 1º da ESO

temática poesía galega.

Blogue de lingua castelá dos alumnos de 1º e 2º de ESO

19ª SEMANA [1ª SESIÓN]

Entroido, antroido, entroito...  son nomes que proceden do termo latino Introitus: entrada. O termo carnaval procede de expresión Carne vale (adeus á carne).

No Libro de Buen Amor, un texto do século XIV aparecen mencionados por primeira vez, nunha obra literaria, Don Carnal e Doña Cuaresma. Este episodio é unha alegoría que representa ás Carnestolendas como Don Carnal, un home mundano e amante dos praceres, e do outro lado a Cuaresma como Doña Cuaresma, muller recta e pura.
   Ademáis desta proposta informativa para disfrazarmos con fundamento neste tempo, tamén quedan a disposición do lector un relato de Carlos Casares e unha antoloxía de poesía amorosa de Jorge Reichmann.

Ilustración: Vittore Carpaccio

Videocrítica 'Palabras envelenadas' de Maite Carranza por Eva de 4º ESO

Continuamos o capítulo de videocríticas de literatura en galego que o alumnado de 4º da ESO está a facer ca súa profesora Carmen Suárez. Hoxe tócalle o turno  a Eva que nos recomenda a lectura de 'Palabras envelenadas' de Maite Carranza.

Video crítica 'Kafka e a boneca viaxeira' de Jordi Sierra i Fabra por Misma alumna de 4º de ESO

O departamento de Lingua Galega e Literatura, da man de Carmen Suárez, sorpréndenos este curso coa realización de videocríticas co alumnado. Os alumnos/as recomendan aos seus amigos e ao público en xeral, lecturas que eles mesmos desfrutaron.

Hoxe queremos facer público o traballo de Misma que, con moita naturalidade e soltura, comparte con nós a súa impresión acerca de 'Kafka e a boneca viaxeira' de Jordi Sierra i Fabra

Imaxes dunha inesquecible xornada festiva: Visita dos do Entroido de Samede ao Aguiar

Este pasado martes  11 recibimos pola trde a un grupo de integrantes da asociación cultural que está a recuperar o Entroido de Samede. Despois dunha charla no salón de actos do centro, despois dunha breve demostración no pavillón do centro, o alumnado de 1º e 2º da ESO case na súa totalidade animáronse a aprender a bailar a 'Muñeira cruzada'.

Grazas a Martín e Alejandro, gaiteiros incansables, e grazas aos integrantes da asociación. Un auténtico pracer.

Premede nas frechas para navegar polas fotografías ou visitade o álbum da actividade na galería fotográfica do centro.

Álbum: Actividades 2019-2020 -> Visita do Entroido de Samede 2020

18ª SEMANA [6ª SESIÓN]

O próximo venres a nosa ex alumna Raquel Vázquez falará sobre a súa poesía e a súa narrativa cos alumnos de Literatura Universal. Eles tiveron a sorte de ler algúns dos poemas do poemario Aunque los mapas, que próximamente será editado por Visor, pois mereceu o XXXII Premio Internacional de Poesía FUNDACIÓN LOEWE a la Creación Joven.

As suxestións de lectura desta semana son dúas obras de Raquel: o relato Raíl invisible e o poema co que gañou o VIII Concurso de Creación Literaria de Betanzos na categoría libre.

Entroido de Samede. Charla e obradoiro para 1º e 2º da ESO

entroido de Samede

Martes 11 de febreiro de 2020

Actividade para 1º e 2º da ESO na que se traballará antropoloxía, cultura e tradicións galegas, difundindo e recuperando un entroido tradicional galego do noso entorno, o 'entroido de Samede'.

A Asociación Entroido de Samede, de San Xulián de Vigo, no Concello de Paderne, acudirá esta tarde ao centro para impartir a 1º e 2º ESO charlas e obradoiros. Esta asociación adicase á recuperación e promoción do Entroido Tradicional de Samede e a súa Muiñeira cruzada.

Actividade organizada polos departamentos de galego, educación plástica e visual, educación física, o equipo da Biblioteca e vicedirección para divulgar entre o noso alumnado, un xeito tradicional e diferente de sentir e vivir o entroido galego.

17ª SEMANA [5ª SESIÓN]

Johannes Veermer no seu óleo Brieflezend meisje bij het venster plasma con toda a sutileza o momento no que a rapaza está a ler a carta. O que contempla o cadro tamén pode ver como a luz penetra na estancia reflectindo o rostro da lectora nos cristais.

Esta semana os nosos lectores poden atopar esa superposición de planos nos relatos de Raquel Vázquez Anxos Sumai.

14ª SEMANA [2ª SESIÓN]

Na tarde de hoxe luns, día no que o Club de Lectura Biblos Aguiar falará con Arantza Portabales sobre a súa novela Beleza vermella, quedan como proposta de lectura unha antoloxía dos seus relatos, textos preferentemente curtos, e unhas fábulas de Esopo.

13ª SEMANA [1ª SESIÓN]

Un dos nosos desexos para este ano 2020 é seguir a ler coa mesma paixón.
As suxestións desta semana son una selección de poemas de Carlos Negro e un relato de Ignacio Martínez de Pisón.

Ilustración: Quint Buchholz