Animación á lectura, Recomendámosche, Os nosos blogs

Noticias da historia

El oso de las cañerías

Tics Aguiar

Blogue dos alumnos de 2º de Bacharelato. BLOG DE PRENSA ESCUELA DE LOS ALUMNOS Y ALUMNAS DE 1º DE ESO Blogue dos alumnos de Tics de 1º de Bacharelato

Larpeirando palabras

El pupitre rojo

larpeirando palabras

Blogue colaborativo de 1º da ESO

temática poesía galega.

Blogue de lingua castelá dos alumnos de 1º e 2º de ESO

No #11feb día internacional da muller e da nena na ciencia dende a Biblioteca recomendámosvos #NomoreMatildas

Imaxínasche que pasaría se Einstein nacese muller? Pois que probablemente, hoxe non saberiamos quen é Einstein. E é que os méritos dos seus descubrimentos levaríallos algún compañeiro de investigación ... ou mesmo o seu marido.
Este fenómeno, que se coñece como Efecto  Matilda en honra a  Matilda  Joslyn  Gage, a primeira activista en denuncialo, sinala a inxustiza que ignorou, de forma sistemática, os achados de  brillates científicas ao longo da historia.....
Así  comeza ou manifesto dá web #nomoreMatildas que tenta concienciar da ausencia de referentes científicos femeninos nos libros de texto.

Para que podades ler e reflexionar sobre o tema, recomendámovos 3 libros ilustrados disponíbeis nesta web:

cuentos matildas

07/02/2021 10:55
Europe/Andorra

O pintor hiperrealista Matthew Grabelsky leva anos pintando óleos nos que metamorfosea os corpos de mulleres e homes co implante da cabeza dun animal. Da serie de cadros inspirada nos lectores do metro de NYC, escollemos a que ilustra o cartel desta semana tan atípica de entroido.

O tenro rapaz (ou rapaz-tenreiro?) non está a ler, como podemos facer nós, a Clarice Lispector,  Xosé Miranda e Antonio Reigosa ou Carlos Casares.

***

Entroido, antroido, entroito...    son nomes que proceden do termo latino Introitus: entrada. O termo carnaval procede de expresión Carne vale (adeus á carne).

No Libro de Buen Amor, un texto do século XIV aparecen mencionados por primeira vez, nunha obra literaria, Don Carnal e Doña Cuaresma. Este episodio é unha alegoría que representa ás Carnestolendas como Don Carnal, un home mundano e amante dos praceres, e do outro lado a Cuaresma como Doña Cuaresma, muller recta e pura.
   Queres saber de onde xorden estas personaxes?

Para entender a ambos personaxes primeiro hai que coñecer de onde veñen o Carnaval e a Cuaresma. O Carnaval ten a súa orixe no mundo clásico grecorromano, nas festas de saturnalia, en honor ao deus Saturno, ou nas bacanais, en honor ao deus Baco. Nelas dáse renda solta ao exceso e ao desenfreo nos praceres carnales, a gula e a lujuria. En cambio a Cuaresma ten a súa orixe na tradición cristiá. Simboliza a proba bíblica de Jesús de Nazaret ao vivir durante 40 días no deserto. A Igrexa Católica ao longo deses 40 días chama aos seus fieis a un periodo de penitencia, reflexión, ayuno e abstinencia.
   Na Idade Media, a rectitud da relixión cristiá podíase relaxar durante o periodo de "Carnestolendas". Recordemos, como indica Xullo Caro Baroja, que ata o século XVI non se comeza a utilizar o término Carnaval en castelán, posiblemente derivado de "Carnavale" de orixe veneciano. As Carnestolendas comezaban inmediatamente antes que a Cuaresma e esta antes de Semana Santa, que comeza co Domingo de Ramos. Esta data é movible e correspóndense co primeiro domingo logo da primeira lúa chea que aparece a partir do 21 de marzo. Corenta días antes, que corresponde a un mércores, terminaban as Carnestolendas co Mércores de Cinza. Os días previos, luns e martes a moral cristiá deixábase de lado para gozar dos praceres da vida ou realizar actos irracionales como trabucar palabras e colocar utensilios fóra do seu sitio. Polo si ou polo non, para non ser recoñecidos, a xente disfrazábase ou enmascaraba.

10/01/2021 12:38

13ª Semana

[1ª Sesión]

Chegada (e de que maneira!) xa neve... estando a ler, xelados neste xaneiro, contos de neve, contos da Terra do Caurel: Isaac Bashevis Singer e Ánxel Fole.

07/01/2021 16:23

12ª Semana

[6ª Sesión]

Comezando a volta ás aulas detrás da ventá. Ao abrigo. Esperando a neve...
Lendo os relatos de Ignacio Aldecoa e Ánxel Fole.

13/12/2020 19:06

10ª Semana

[4ª Sesión]

Cantas veces ler permite habitar outro espazo, tanto ou máis real que o das nosas vidas.

Pode ser que algún lector, grazas a estes relatos, se adentre nos mundos debuxados por Ray Bradbury e Manuel Rivas.

08/12/2020 13:07

9ª Semana

[3ª Sesión]

morriña: substantivo feminino Sentimento e estado de ánimo melancólico e depresivo, en particular o causado pola nostalxia da terra.

Sentía moita morriña no estranxeiro. Nos días de chuvia éntrame a morriña

Nos días de chuvia éntranos a morriña de emular ao neniño que debuxa Jimmy Liao tumbado entre follas de pradairo, carballo e castiñeiro.

Aínda tan lonxe desa luminosidade e desas cores, chéganos o pulo para comezar a ler a Berta Dávila e Dylan Thomas.

Videocríticas do alumnado de 4ºESO (1ª parte)

Esta é a primeira das videocríticas que o alumnado de 4º da ESO fixo na materia de Lingua Galega e Literatura. Conteñen unha suxerencia lectora para este Nadal: 'O Corazón de Xúpiter' de Ledicia Costas.

CALENDARIO AGUIAR 2021

02/12/2020 12:13
Europe/Andorra

A Biblioteca Sebastián Buedo Jiménez organiza un concurso artístico-literario.

Todos os alumnos que desexen participar farán unha ilustración relativa a un dos doce meses do ano.

A ilustración levará un pé de imaxe cun pequeno texto en galego referido ao mes elexido.

A disposición da páxina será horizontal.

Os traballos orixinais serán entregados aos profesores de Educación Plástica e Visual ou na Secretaría antes do mércores 16 de decembro.

Os doce mellores traballos elexidos servirán para compoñer un Calendario Aguiar para o próximo ano 2021.