4ºESO

4º ESO - Probas para a acreditación da competencia dixital

Coa publicación da Resolución do 28 de febreiro de 2024, da Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa, pola que se ditan instrucións para a acreditación das competencias dixitais do alumnado que cursa ensinanzas de educación secundaria obrigatoria e bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia no curso 2023/24 ábrese o prazo para a inscrición do alumnado que cursa 4º ESO e que solicita participar nas probas de acreditación de competencias dixitais, o cal rematará o próximo 15 de marzo (prazo ampliado).

A proba específica para acreditar o nivel intermedio axustarase ás cinco áreas de dominio definidas no Marco galego de competencias dixitais
(https://competenciasdixitais.xunta.gal/areas.html). A alumna ou o alumno debe responder nun tempo máximo de 90 minutos un total de 60 preguntas de diferente complexidade e tipoloxía referidas a cada unha das cinco áreas de dominio (12 preguntas por cada área).
Para superar a proba específica de nivel intermedio deberase responder correctamente a un 70% do total de preguntas, sendo necesario obter un mínimo do 60% de respostas correctas en cada unha das cinco áreas. Esta proba tería lugar no mes de maio.

Para obter máis información sobre estas probas de acreditación da competencia dixital, consultar seguinte enlace: https://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/20240227_prox_resolucion_acredita_cda_gal_sin_dx.pdf

Contidos que serán avaliados: https://ficheiros-web.xunta.gal/comdix/20231213_EstruturaMGCD_v.1.0.pdf

Falamos de "Que me pare o corazón se te esquezo"

O 19 de febreiro reuniuse o grupo de 4º ESO para falar sobre a obra de Antía Yáñez, Que me pare o corazón se te esquezo.

 

Este libro gustou á totalidade dos integrantes e houbo case unanimidade á hora de escoller o personaxe favorito, Gabriel, debido á súa valentía e desexo de axudar. 

Un dos temas que trata o libro son os retos que se propoñen a través de Internet. Varios foron os motivos dos que se falaron que explican o éxito deste tipo de actividades: buscar a aceptación do grupo, ter un sentimento de pracer ao acabar unha tarefa,... En calquera caso, semella que as persoas que se ven atrapadas son na súa maioría persoas vulnerables. 

Para rematar, valoramos a capacidade da autora de transmitir odio/amor por uns e outros personaxes. Esta capacidade é a que fai que as lecturas enganchen ao lector. 

Agardaremos con devezo a visita da autora!

XV Olimpíadas de Xeoloxía

O pasado 7 de febreiro, celebrouse a XV Olimpíada de Xeoloxía, organizada pola AEPECTGalicia (Asociación Española para la Enseñanza de la Ciencias de la Tierra). Nela, participaron alumnos e alumnas de 4º ESO Bioloxía e Xeoloxía: Pedro, Marta, Estela, Mateo, Breogán, Manu, Martín e Nagore.

As probas dividíronse en dous. A fase práctica, por grupos, celebouse na ETEA, unha zona de gran interese xeolóxico. Alí tiveron que resolver cuestións variadas referentes ao tipo de areas da praia, interpretear mapas topográficos, explicar os tipos de rochas que aparecen na paisaxe ou identificar fósiles. A fase teórica, individual, celebrouse xa pola tarde na Facultade de Enxeñería de Minas e Enerxía (EME).

Para rematar a sesión, realizamos un obradoiro sobre elaboración de diferentes tipos de pigmentos.

 

 

 

 

 

 

 

 

A experiencia resultou moi positiva, poñendo punto e seguido a unha temporada de intensa preparación tanto nos recreos como en horario de tarde. Agardamos poder repetir a participación en vindeiras edicións.

SAÍDA A PONTEVEDRA: ESCALADA E VISITA AO MUSEO

O alumnado de 4º da ESO desfrutou este venres, 2 de febreiro, dunha xornada de escalada nas instalacións municipais de Pontevedra (Pavillón multiusos da Xunqueira).

Tras unhas semanas de adestramento sobre o manexo de material, estes alumnos foron quen de desenvolver a actividade con autonomía baixo a supervisión do profesor de Xeografía e Historia e o profesor de Educación Física.

A actividade puido levarse a cabo grazas á colaboración do Museo de Pontevedra, a Deputación, o IMD (Instituto Municipal de Deportes de Pontevedra) e o Club de Montañeiros de Pontevedra, que nos alugou o material para dita práctica.

Esta saída forma parte do programa PVAD (proxecto de vida activa e deportiva), Inclúe-T, Convíve-T, Iguála-T e Emocióna-T.

A actividade complementouse cunha visita ao Museo de Pontevedra. Alí, centrouse a visita na exposición permanente de Castelao, no tesouro de Caldas e na colección de Sargadelos, entre outras moitas xoias da arte galega.

As dúas actividades foron organizadas polos departamentos de Lingua Galega e Educación Física.

 

 

O alumnado no laboratorio

O alumnado e 4º ESO comezou a facer uso do laboratorio, con observación de mostras nos microscopios que recibimos este curso na dotación de material dende a Consellería. Con esta práctica, ademais de aprender o correcto manexo dos microscopios, puideron ver como son en realidade as células que ata o de agora só estaran na teoría.

 

PROCEDEMENTO DE RESERVA PARA CENTROS ADSCRITOS curso 2024-25

 

PROCEDEMENTO DE RESERVA PARA CENTROS ADSCRITOS curso 2024-25

O alumnado matriculado en 4º ESO neste centro pode exercitar o seu dereito á reserva de praza para continuar os seus estudos no IES Primeiro de Marzo presentando a correspondente solicitude.

Prazo de presentación de solicitudes abranguerá:

do 15 de xaneiro ao 5 de febreiro de 2024

Forma de presentación:

Cubrir o modelo ED550A (reserva) e os respectivos anexos. Xunto coa solicitude e o anexo I-bis, deberá achegar o resto de documentación que fose precisa (libro de familia, ...). Deberá constar o consentimento expreso da outra persoa proxenitora, titora ou acolledora no anexo I-bis.

  1. Presentación electrónica: é preciso dispoñer dun certificado de identidade e sinatura dixital (como o certificado da Fábrica Nacional de Moneda e Timbre ou calquera outro admitido pola sede) ou un sistema de usuario e clave como a Chave365.

O modelo e os anexos estarán dispoñibles na aplicación AdmisionAlumnado

https://www.edu.xunta.gal/admisionalumnado

Cubrir o modelo anexo I-bis (comprobación de datos e consentimento), imprimilo, e unha vez asinado de forma manual pola outra persoa proxenitora, titora ou acolledora, escanealo.

A aplicación xerará un xustificante, que indica a data de presentación.

  1. Presentación presencial: no centro docente en que estea matriculado actualmente o alumnado. Na conserxería do centro facilitarase unha copia en papel ás persoas interesadas que o soliciten.

A solicitude de reserva é única para cada alumno/a, e ten carácter vinculante. A súa presentación implica que son certos os datos indicados nela.

Data de publicación do alumnado con posto reservado:

22 febreiro

 

Emprendendo a medida que aprendemos economía na ESO

O alumnado de 4º de ESO, que recibe formación en Economía e Emprendemento, participou na xornada do 19 de decembro de 2023 na presentación das súas sociedades cooperativas na Deputación de Pontevedra.

Ademais de presentar o noso centro e a nosa vila, Baiona, os e as representantes das diversas cooperativas explicaron quen eran os compoñentes das mesmas, os principios que as rexen e a ONG á que van doar parte dos seus beneficios.

A Deputación de Pontevedra, de man do seu deputado provincial Javier Tourís, entregou ao noso alumnado os NIF provisionais cos que poderán operar economicamente nos próximos meses.

As sociedades cooperativas Colecuas, Famouz, CIGA e Laant tentarán abrirse camiño no mercado económico cos seus produtos. Nos próximos meses teredes máis noticias!

 

9 de decembro: Día da Informática

O alumnado de 4ºESO Dixitalización conmemora o Día da Informática distribuíndo marcapáxinas con recomendacións sobre os fraudes na rede, a saúde postural ante o ordenador, o uso de contrasinais, do correo electrónico e temáticas relacionadas co mundo nas novas tecnoloxías.

Os marcapáxinas creados foron realizados polo alumnado enmaquetando textos e imáxines, preparando a súa impresión e corte completando todo o proceso de xeración do seu produto final.

Graduación 4ºESO 2022/2023

O derradeiro día do curso despedimos ao alumnado de 4ºESO que remata a súa actividade no centro despois de tantos anos de vivencias compartidas.

Sempre teredes a porta aberta.

Últimas fichas do Quérote+

Ficha 8. Hoxe damos a clase nós.

Primeiramente consultouse a todo o alumnado de 3º ESO sobre que actividade querían desenvolver cos seus compañeiros e compañeiras de 2º ESO na última sesión. A decisión sobre desenvolver as situacións teatralizadas que fixeran na ficha 6 cultivando habilidades foi unánime.

Nunha sesión con cada grupo (3º A, B e C) fíxose un traballo cooperativo de elaboración dos guións a representar diante do alumnado de 2º ESO. Houbo unha última sesión de ensaio xeral o venres 16 de xuño. Nesta fíxose un reaxuste dos equipos e dos guións para adaptalos á falta do alumnado que participa no coro do centro e que non estaría presente nesta última sesión.

Esta tivo lugar o luns 19 de xuño nas sesións da tarde.

O alumnado de 3º representou diferentes situacións de presión social (incitación ao consumo de drogas e á prácticas eróticas non desexadas entre outras) e as posibles respostas da persoa que se sinte presionada a ter condutas non desexadas. Neste sentido, invitaron á participación dos alumnos e alumnas de 2º ESO nun debate sobre estas posibles respostas ante a presión. Pero tamén se fixo unha reflexión sobre que todos e todas podemos ser tamén os que presionan, polo que é importante como pensar como evitar ter comportamentos que poden desembocar en situacións incómodas para compañeiras e compañeiros aínda que non sexamos conscientes delo.

 

O resultado foi un intercambio de posturas e reflexións entre todos e todas que cualificaron como moi aberto e sincero. As profesoras a cargo desta actividade deixámolos debater en privado durante un tempo, e como remate extraemos entre todos e todas as conlusións.

Últimas fichas do Quérote+

Ficha 6. CULTIVANDO HABILIDADES.

Durante a 1ª semana de maio Ana Belén García, profesora de inglés, desenvolveu a ficha 6 Cultivando habilidades en 3º ESO A e B, e María Zapatero o fixo en 3º C.

O alumnado preparou en equipo guións de distintas situacións de presión social e de parella nas que unha persoa sentíase incitada a ter condutas que non quería, e como estas situacións están a orde do día no centro, no seu tempo de lecer coas amizades e tamén nas redes sociais.

Fíxose unha posta en común para debater sobre as distintas propostas e finalmente representáronse catro delas. Tras a representación o debate discorreu sobre cal tería sido a mellor resposta por parte da persoa “presionada” e tamén houbo unha reflexión acerca de como evitar actitudes que poden causar dor a persoas ás que queremos.

O Cova Terreña na radio grazas aos "latinistas tuiteros" de 4 ESO B, un conxunto de estrelas.

Radio Nacional de España emite as fins de semana un programa chamado No es un día cualquiera, presentado por Pepa Fernández. O programa conta cunha sección chamada "Verba volant", adicada ao latín e presentada polo recoñecido latinista Emilio del Río. 

O noso alumnado de latín participa semanalmente no "Concursus" da nomeada sección. Na última emisión o presentador enviou un saudo en directo aos alumnos que cursan esta materia. 

A emisión do último "Verba volant" pódese escoitar premento na ligazón.  (Min. -36:24)

 

Por outra banda, nestes últimos días andiveron ocupados cubrindo o "ceo" da aula con diferentes constelacións, das que rescataron numerosas etimoloxías latinas. 

 

Estes latinistas tuiteros brillan con luz propia. 

 

Proxecto: Observando as raíces dun polinomio en GeoGebra

O alumnado de 4º ESO de Matemáticas Orientadas ás Ensinanzas Académicas desenvolveu este segundo trimestre un proxecto para analizar as características das raíces dun polinomio. Para iso, aplicaron os conceptos traballados en clase e empregaron GeoGebra para representar os polinomios e deducir a relación entre a natureza e multiplicidade das raíces co observado. 

Así mesmo, deberon elaborar un documento en LibreOffice Writer cunha serie de requisitos (emprego dos estilos, paxinación, inclusión dun índice automático...) orientados á mellora da súa competencia dixital co procesador de textos.

Nos arquivos adxuntos pódese consultar algún dos traballos entregados.

Saída fin de etapa Roma

O noso alumnado de 4ºESO atópase en Roma realizando a súa viaxe de fin de etapa, a cal deixará neles e nelas lembranzas inesquecibles pola actividade, pola cidade e pola convivencia cos seus compañeirxs de tantos anos no centro.

Saída ao Esteiro da Foz

O luns 27 de Febreiro o alumnado de 4º da ESO fixo unha andaina con comida incluída ata o Esteiro da Foz. Alí tiveron un obradorio de observación da fauna e a flora da nosa contorna. Tamén puideron afondar na súa faceta artística realizando un safari fotográfico.

Esta actividade forma parte do PVAD, eduSaúde, Inclue-T, Convive-T, Iguala-T.

O noso posto da Arribada

O noso alumnado de 4ºESO que irá de viaxe a Roma xa ten listo o seu posto na Arribada.

No posto situado na zona de Sta.Liberata ofrecen produtos elaborados por eles, bebidas e ata mel!

Boa Arribada!

Meu Pontevedra! Descubrindo a Castelao...

Dende os bosques de Salcedo, Castelao ollaba a ría e escribía con emoción as liñas que remataba coa proclama "Meu Pontevedra!"

E alí foi o alumnado de 4º de ESO para coñecer un pouco máis a inmensa e insubstituíbel obra gráfica de Castelao, un auténtico xenio da nosa cultura e quen, xunto cos homes do Grupo Nós, axudou a facela universal.

Aproveitando a iniciativa do profesor de Educación Física, David Gayoso, quen animou ao noso alumnado a escalar no rocódromo de Pontevedra, os titores de 4º ESO A e B, María e Anxo, acompañaron en dúas quendas a rapazas e rapaces a coñecer a obra gráfica de Castelao no Museo de Pontevedra.

No Museo puidemos observar os enormes cadros con referencias aos cegos, cos que se sentía especialmente identificado Castelao, que no seu día estiveron expostos nos salóns do famoso Hotel de Mondariz-Balneario, propiedade doutro ilustre galeguista, Enrique Peinador.

Tamén puidemos admirar as máscaras orixinais, creadas polo propio Castelao, da coñecida obra teatral Os vellos non deben de namorarse, así como algúns dos debuxos máis característicos do autor de Rianxo.

Unha xornada completa e de proveito para todas e todos nós, da que só resta agradecer ao Museo de Pontevedra e á propia Deputación a súa amabilidade e a profesionalidade e bo facer das guías.

 

Sáida a Pontevedra

O alumnado de 4º da ESO disfrutou este xoves, 9 de febreiro, dunha xornada de escalada nas instalacións municipais de Pontevedra (Pavillón multiusos da Xunqueira).

Tras unhas semanas de adestramento sobre o manexo de material, estes alumnos foron quen de desenvolver a actividade con autonomía baixo a supervisión do profesor.

A actividade puido levarse a cabo gracias á colaboración do Museo de Pontevedra, a deputación, o IMD (instituto municipal de deportes de Pontevedra) e o club de montañeiros de Pontevedra, que alugounos o material para dita práctica.

Esta saída forma parte do programa EduSaúde e o PVAD (proxecto de vida activa e deportiva)

A actividade complementouse cunha visita á exposición permanente de Castelao no museo de Pontevedra. As dúas actividades foron organizadas polos departamentos de Lingua Galega e Educación Física.

 

 

 

30 JANVIER - JOURNÉE DE LA PAIX ET DE LA NON VIOLENCE

El alumnado de 4º ESO de francés prepararon unas palabras para la paz: 

30 JANVIER - JOURNÉE DE LA PAIX ET DE LA NON VIOLENCE

Exposición temporal "Palabras porta"

 

O alumnado de Latín de 4º da ESO ven de preparar esta exposición temporal na que o resto de alumnos, profesorado e personal de administración e servizos do Cova Terreña poderán afondar en numerosos termos que deron paso a outros novos, no que nomeamos como "Palabras porta".

Toparédela no segundo andar, do lado esquerdo.  

Venite et videte!

Distribuir contido
Punto Laranxa contra o acoso escolar

Eventos

« Maio 2024 »
LunMarMérXovVenSábDom
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031