Observa_Accion

Reto Lector Intercentros

Co obxectivo de fomentar a convivencia e a lectura, celébrase este reto intercentros entre o CPI de Cova Terreña (Baiona), CPI Alcalde Xosé Pichel (Coristanco) e CPI Arquitecto Antonio Palacios (Nigrán).

Posto que o lema das Bibliotecas Escolares do curso 23/24 é Unha Biblioteca Escolar en viñetas, o concurso centrarase en dúas coleccións de cómic clásico presentes nos fondos bibliográficos dos centros:

• Astérix

• Mortadelo e Filemón

Neste reto lector, grupos de alumnado realizarán a lectura destes cómics de xeito voluntario e autónomo para finalmente presentarse a un cuestionario en liña sobre eses cómics.

As bases están dispoñibles aquí

A biblioteca en Observa_Acción

O pasado 1 de marzo o centro contou coa presenza de docentes do CPI Alcalde Xosé Pichel, de Coristanco, e do CPI Arquitecto Antonio Palacios, de Nigrán, dentro do Programa Observa_Acción.

Ademais de coñecer o Concello, os visitantes puideron achegarse a grandes trazos ao funcionamento do centro, facendo fincapé en tres proxectos en concreto. Un deles é a Biblioteca do centro. Demos a coñecer diferentes dinámicas de animación á lectura que estamos a levar a cabo, como a Cita a cegas, ou a lectura compartida. Tamén intercambiamos información sobre a visita de autores e autoras, así como as diferentes axudas e subvencións dispoñibles.

A raíz deste encontro, xurdiu unha colaboración a curto prazo na realización dun Reto Lector Intercentros, baseado no cómic (lema das Bibliotecas Escolares deste curso). Amais diso, celebraremos unha lectura compartida conxunta con motivo do Día do Libro.

O CPI Cova Terreña, no proxecto de innovación e formación do profesorado “Observa_Acción”

O CPI Cova Terreña vén de ser un dos centros seleccionados pola Xunta de Galicia para participar no proxecto de innovación e formación do profesorado Observa_Acción, que pode durar dous cursos. O proxecto está financiado pola Consellería de Educación,o Ministerio de Educación e a Unión Europea. A incorporación ao programa foi publicada por Resolución da Consellería de Educación de 27 de outubro de 2023.

Noutros países non resulta extrano que distintos profesionais observen a súa práctica por pares, tendo nun igual a posibilidade mellorar determinados aspectos. Utilizando distintas ferramentas de análise os docentes obsérvaranse entre si durante as clases, tendo como propósito formarse e mellorar a práctica. En España aínda non é unha práctica habitual, reservando a observación a profesionais de fora do centro, como pode ser a inspección educativa. É unha oportunidade de iniciar un novo camiño tan habitual en países como Finlandia ou Estados Unidos, máis acostumados a abrir as portas das súas aulas aos demais.

Nunha primeira fase as observación serán entre docentes do centro, para pasar logo a observar outro centro de Galicia, e logo outro doutra comunidade autónoma ou da Unión Europea.

As observacións inícianse con observación xerais da práctica, para pasar a aspectos máis específicos.

Telemariñas

Val Miñor TV

O CPI Cova Terreña participa nun congreso internacional de observación entre iguais

O pasado 4 de outubro de 2023 tivo lugar, na Cidade da Cultura da capital galega, o primeiro Congreso Internacional Observa_Acción, de formación de boas prácticas educativas, que reuniu arredor de medio milleiro de docentes e que contou coa participación de expertos de Reino Unido e de Portugal, así como das comunidades autónomas de Aragón, Castilla y León, Estremadura e Madrid, que expuxeron as súas experiencias. A directora e un docente do CPI Cova Terreña de Baiona participaron no evento, coa intención de incorporarse ao programa, que pretende fomentar a observación entre docentes como un bo xeito de mellorar as competencias profesionais. Máis información.