Lingua e literatura castelá

Visita á Biblioteca Pública Municipal

O alumnado de 1º ESO realizou unha visita á Biblioteca Pública Municipal de Baiona, guiada pola bibliotecaria Cristina. Alí, explicou as orixes do edificio, os cambios realizados e os usos actuais que se lle dan. Fixo especial fincapé dos servizos que poden desfrutar os nosos alumnos e alumnas, para o cal se lle fixo o carné de usuarios/as. Velaquí unha mostra do que foi a visita.

O Cova Terreña na radio grazas aos "latinistas tuiteros" de 4 ESO B, un conxunto de estrelas.

Radio Nacional de España emite as fins de semana un programa chamado No es un día cualquiera, presentado por Pepa Fernández. O programa conta cunha sección chamada "Verba volant", adicada ao latín e presentada polo recoñecido latinista Emilio del Río.

O noso alumnado de latín participa semanalmente no "Concursus" da nomeada sección. Na última emisión o presentador enviou un saudo en directo aos alumnos que cursan esta materia.

A emisión do último "Verba volant" pódese escoitar premento na ligazón.  (Min. -36:24)

Por outra banda, nestes últimos días andiveron ocupados cubrindo o "ceo" da aula con diferentes constelacións, das que rescataron numerosas etimoloxías latinas.

Estes latinistas tuiteros brillan con luz propia.

Cantan los Gallos

A autora do libro Cantan los Gallos, Marisol Ortiz de Zárate, visitou esta semana o CPI Cova Terreña para falarnos da súa obra.

O público asistente, alumnado de 3º da ESO, tivo a oportunidade de expoñer os seus traballos na Sala de Actos; conversar coa autora dunha das lecturas deste curso; facerlle preguntas ben interesantes e, como se pode apreciar no vídeo,  presentar á escritora con mestría.

Exposición temporal "Palabras porta"

O alumnado de Latín de 4º da ESO ven de preparar esta exposición temporal na que o resto de alumnos, profesorado e personal de administración e servizos do Cova Terreña poderán afondar en numerosos termos que deron paso a outros novos, no que nomeamos como "Palabras porta".

Toparédela no segundo andar, do lado esquerdo.

Venite et videte!

Conferencia "Con nombre propio, en femenino y singular: la literatura y la reivindicación de la dignidad de las mujeres"

O mércores 16 de novembro de 2022, de 11:30 a 13:10 h., a profesora titular de Literatura Española da Universidade de Vigo Dra. Dª Montserrat Ribao Pereira impartiu, no salón de actos, a conferencia titulada "Con nombre propio, en femenino y singular: la literatura y la reivindicación de la dignidad de las mujeres", na que se puxo en valor o papel da muller e a defensa da igualdade de xénero ao longo da historia da literatura e, máis concretamente, na obra narrativa de Emilia Pardo Bazán. A esta actividade formativa, encadrada no programa IGUÁLA-T, asistiron as alumnas e os alumnos de 3º e 4º da ESO.

Proxecto de final de curso co alumnado de 2º da ESO: kamishibai, a narración a través das imaxes, a escrita e a oralidade.

Os alumnos de 2º da ESO puxeron hoxe en práctica, na materia de Lingua Castelá e Literatura, as súas destrezas como contadores de historias. Para elo empregaron o xeito xaponés coñecido como Kamishibai, que incluiu as súas propias ilustracións, redaccións escritas e exposición oral. Ante os seus propios compañeiros, profesores ou ante o atento público de 1º, 2º e 3º de Primaria que aplaudiu con enerxía todas as intervencións.

¡Moi ben contado, nenos e nenas!

Dicionario para Boomers (léxico actual da mocidade). Útil para os de anteriores xeracións.

A etiqueta "Boomer" emprégase habitualmente para describir ás persoas nacidas durante o baby boom, un amplo período de tempo que abrangue dende os 50 ata os 40. Así, as persoas entre os cincuenta e os setenta e cinco anos con para os máis novos uns Boomers

A iniciativa de creación dun diccionario para boomers xorde pola necesidade de achegar o vocabulario xuvenil tanto ao profesorado como ao personal non docente, así como pais e nais do noso alumnado.

O traballo quedará exposto no enreixado do patio norte, entrada principal, durante un tempo para a súa consulta.

25 de Novembro contra a violencia de xénero

No Día Internacional contra a Violencia de Xénero 2021, o  alumnado de 2 da ESO do CPI Cova Terreña elaborou hoxe un material propio para contribuir á súa total eliminación.

Trátase duns chíos pouco virtuais e moi reais nos que cada un expresa o seu sentir sobre este problema.

#Todasetodospolaigualdade

#Todosetodascontraaviolencia

Plan de continxencia. Curso 2021-22

Novedades de la nueva Ortografía de la RAE

Aquí tenéis un resumen de las principales novedades de la nueva Ortografía de la Real Academia Española.