xogo

Mellora da competencia matemática a través xogo: rompecabezas tipo Tangram

En tantos meses de curso escolar sempre hai tempo para aproximarse á materia dun xeito máis ameno e lúdico… sen deixar de traballar as competencias que marcan o rumbo do proceso de ensinanza-aprendizaxe!

Este ano aproveitamos algunhas sesións para empregar un material manipulativo que ofrece moitas posibilidades: os rompecabezas tipo Tangram. Son útiles para traballar conceptos de xeometría e desenvolver a lóxica e o sentido da orientación, que con frecuencia están relacionadas coa resolución de problemas.

Alumnado de 2º pensando.

Alumnado de 2º e 4º en plena tarefa.

O alumnado de Secundaria esprimiu os miolos con varias versións destes rompecabezas de distintas dificultades que supuxeron nalgúns casos un auténtico reto!

Carla Carneiro feliz tras resolver un puzzle xeométrico.

Carla (4ºESO) feliz tras resolver un puzzle xeométrico.

Mellora da competencia matemática a través xogo: Kenken

Ao longo do curso houbo momentos de traballo moi intenso e outros nos que o almanaque nos permitiu aproximarnos ás matemáticas dun xeito máis lúdico.

Unha das actividades que desenvolvimos en varias sesións ao longo destes meses é a resolución de Kenken: trátase dun pasatempo matemático semellante ao sudoku no cal deben empregarse operacións matemáticas para atopar o lugar de cada número no taboleiro.

Alumno resolvendo un Kenken.

Este pasatempo creouno un profesor de matemáticas xaponés, Tetsuya Miyamoto, en 2004 coa intención de mellorar as habilidades matemáticas e lóxicas do seu alumnado. Ademais de favorecer o razonamento e o cálculo, é un recurso atractivo e un desafío que se adapta facilmente ao nivel de cada estudante: dende os máis pequenos de malla 3x3 ata os maiores de malla 9x9, só con sumas ou coas catro operacións básicas (suma, resta, multiplicación e división), sempre hai un Kenken axeitado para cada persoa.

Alumna resolvendo un Kenken.