Xeografía e Historia

Sheila Fernández Conde  Titora de 3º ESO B
María Jesús Pato Díaz Titora de  2º Bacharelato Adultos

Visita a Santiago

Visita a SantiagoO luns 18 de febreiro o alumnado de Xeografía e Arte de 2º de Bacharelato visitaron Santiago de Compostela, recorrendo as rúas que discorren por onde iba a muralla e as diferentes portas ( nunha foto podedes contemplar a única que se conserva, Porta de Mazarelos).

Recorremos o casco antiguo e nos paramos no Convento de Santa Clara, para disfrutar da súa magnífica fachada barroca, exemplo do Barroco de placas compostelá.

Visitamos a Catedral, admirando as súas impresionantes naves, a xirola, o sepulcro do Apóstolo e disfrutamos do Pórtico da Gloria recién restaurado, vendo a súa espectacular policromía. No exterior disfrutamos da Praza da Quintana, a Torre do Reloxio de Domingo de Andrade e por suposto da magnífica Fachada do Obradoiro.

Sen dúbida un día para recordar e repetir o próximo curso.

Ver el Vídeo

Visita á Sede do Parlamento de Galicia

Visita ao Parlamento 2019O 7 de febreiro as alumnas e  alumnos de 3º de ESO do IES Laxeiro  participaron nunha visita á sede do Parlamento de Galicia, sita no Pazo do Hórreo, en Santiago de Compostela. A actividade, organizada polo Departamento de Ciencias Sociais permitiulles achegarse e coñecer esta entidade, que representa o pobo de Galicia e constitúe a primeira das institucións da nosa  Comunidade Autónoma.

Alí aprenderon as funcións do Parlamento, coñeceron os principais órganos e procedementos lexislativos e de control,  visitaron as diversas dependencias nas que desenvolven o seu traballo as deputadas e deputados,  e mesmo practicaron as labores parlamentariasocupando os asentos do Salón de Plenos, debatendo propostas e facendo intervencións no hemiciclo ante os compañeiros.

Ademais gozaron  dos espazos que ofrece o impresionante edificio e da ampla colección de arte galega contemporánea exposta nas diversas dependencias, onde debemos destacar a vidreira de Laxeiro que ilumina a entrada pola que dá inicio a visita.

Visita Virtual do Parlamento de Galicia

Fai Click Aquí para ver mais fotos...

Programación de Xeografía e Historia 2019-2020

Nas seguintes ligazóns acededes a Programación de Xeografía e Historia e a Programación da ESA (Educación Secundaria de Adultos), Ámbito Social.

Dpto. Xeografía e Historia

Proxecto Lector: estratexia para fomentar a lectura e a investigación en 1º e 2º da ESO.

Maqueta de obras representativas da Arte da arquitectura dos diferentes momentos históricos da Humanidades.

No documento adxunto podemos ver a estratexia de traballo.

Visita ao Parlamento

O xoves día 15 de outubro o alumnado de 3º de ESO visitou o Parlamento de Galicia en Santiago de Compostela. Actividade promovida desde o Departamento de Ciencias Sociais, para ver e entender unha das Institucións máis importantes da Comunidade Autónoma de Galicia.

Os alumnos e alumnas disfrutaron, das diferentes dependencias do Pazo do Hórreo, onde os diputados e diputadas galegos levan a cabo a súa labor. O edificio en sí, xa chama a atención pola súa envergadura, fundado para ser Facultade de Veterinaria, cumple hoxe perfectamente cas necesidades dun Parlamento actual e moderno. Chama a atención as extraordinarias vidrieiras-mosaico, unha delas, obra do pintor Laxeiro, que cubre o teito dunha das estancias da entrada.

Pero sen dúbida, un dos espazos que máis gustaron foi o hemiciclo, onde os diputados/as discuten, propoñen e defenden as súas ideas. O alumnado sentouse nas cadeiras do goberno e da oposición e algún alumno saliu á tribuna de oradores, semellando ser un parlamentario.

Ver máis fotos.

VISITA Á CATEDRAL DE SANTIAGO

As alumnas de 2º de Bacharelato visitaron un ano máis a Catedral de Santiago. Acompañadas pola profesora de Arte viron, in situ, tanto a Catedral románica, as súas  bóvedas, a cripta e as diferentes fachadas, coma a de Praterías. As obras de limpeza e restauración do Pórtico da Gloria impedíronnos velo, así mesmo a restauración da Fachada do Obradoiro dificultou o pleno disfrute deste monumento, cumio do Románico, avance do Gótico, e esplendor do Barroco. Aínda así, a visita a Santiago  sempre vale a pena.

O IES Laxeiro toma á Cidade da Cultura

Visita a Cidade da Cultura

O 10 de xaneiro os alumnos/-as de 3º da ESO acompañados de catro profesores visitaron na Cidade da Cultura a exposición ORINOCO. O Departamento de CCSS organizou a visita a esta colección da Fundación Cisneros que trata de acercar o mundo índixena da selva venezolana bañada polo río Orinoco.

Neste ligazón podes atopar máis información sobre estes pobos e a súa cultura, ademáis dunhas preciosas fotografías.

Acompañados por un guía, tamén coñecemos os diferentes edificios  que forman parte deste conxunto arquitectónico tan polémico como atractivo. Aprendemos que secreta simboloxía encerra cada un deles, que materiais se empregaron para construílos, a dificultade constructiva que supuxeron e outra serie de datos referentes ao emplazamento no Monte Gaiás.

Nesta galería podedes botar unha ollada ás fotos que se fixeron nesta actividade.

Acto contra a violencia de xénero

O 22 de novembro participamos nun acto contra a violencia de xénero no Concello de Lalín. O alumnado de 2º e 4º ESO, coordinados polas profesoras Manuela García e Mar García, elaboraron paneis, pancartas e figuras humanas, dende as asignaturas de E. Plástica e E. para a Cidadanía.

As alumnas e o alumno, Libertad Echevarría, María Jácome, Brais García e Olalla Vales foron os encargados de ler as súas emocionantes cartas.

Visita a exposición Da Terra de Lemos ao Reino de Galicia

O 18 de marzo un grupo de 26 alumnos de 2º BAC visitaron a exposición Da Terra de Lemos ao Reino de Galicia en Ourense.