Club de Ciencia

Aínda que sempre tiñamos a ciencia presente no noso centro... Foi no curso 2018/2019, no que se "funda" o Club de Ciencia! Con Marina Pardal Varela a nosa Coordinadora. Promocionando iniciativas STEM ( Ciencias, Tecnoloxías, Enxeñerías e Matemáticas)

A árbore de Nadal con máis ciencia!

O IES Laxeiro elabora unha vistosa peza con balóns de cores creadas no seu laboratorio.

Orixinal e desde logo, moi científica é a árbore elaborada do Nadal 2018/2019.

Foto: Bernabé / Javier Lalín

A vistosa peza está composta de balóns de diferentes cores resultado de experimentos docentes.

Neste curso 2018/2019, naceu o Club de Ciencia "oficial", programa concedido pola Cosellería de Educación e conxunto a outras activades STEM, e coas actividades do Día da Ciencia en galego do pasado 6 de novembro. A dea surxiu da Práctica de Medición do PH cuns indicadores naturais, empregando os balóns do Laboratorio. O alumnado de 2º Bacharelato realizaron o experimento usando col lombarda, no que consiste en preparar o estrato cortando e fervendo a hortaliza e logo filtrando o líquido e obtería o indicador de PH natural. Logo, estudaron o seu comportamento ao enfrontalo a diferente substancias, que toman diferentes cores en función do seu PH. Asi´, os ácidos (zume de limón e vinagre) teminan en vermellose rosas; os básicos (bicarbonatos sódicos e amoníaco) converten o indicador en azul e verde; e un neutro( augua destilada) pásao a violeta. Tamén fixeron algúns balóns con indicadores de PH químicos, como verde de metilo, no laboratorio de Física e Química. Para darlle un pouco de decoración de Natividade coroouse a árbore cunha estrela feita coa técnica de papiroflexia e a mesa cun papel vermello cheo de anotacións das diferentes ciencias.

A coordinadorado Clube de Ciencia, Marina Pardela Varela, en nome de tod@s, aproveitou para felicitar as festas cunhas mensaxe codificada empregando os elementos químicos da táboa periódica, gardando o rigor ao elixir as cores para cada grupo de elementos:

"Fe li Ce S   Fe S Ta S  I Es La Xe I Rh O "

O obxectivo principal de esta decoración é facerlle ver ao alumnado que a Ciencia está presente no noso entorno e que, aínda que ten unha parte árida no seu estudo, tamén ten outra divertida e atraínte que compensa o esforzo!

Participaron na actividade os departamentos de Bioloxía, Física e Química, Tecnoloxía e Matemáticas e outros Profesores doutras especialidades que aportaron ideas e puxeron o seu grao de area axudando a colocar a peza ou valorando o traballo feito.

Publicado martes 18 de decembro de 2018 no Faro de Vigo - DEZA

O Día da Ciencia en Galego no IES Laxeiro

No noso centro, o pasado luns 5 de novembro, o noso alumnado enfundou a bata branca e convertíronse en aunténticos científicos e divulgadores.
No mes de novembro, dende hai 8 anos, comezamos a celebrar o Mes da Ciencia en Galego. O obxectivo desta conmemoración é o de mostrar que a lingua galega é útil e tan válida coma calquera outra para facer pescuda, ensino e divulgación científica.
Foi o que fixeron o luns pasado no noso centro unha parte do noso alumnado, fixeron experimentos científicos no Salón de Actos do centro. Arredor de trinta estudantes da ESO e de FP encrgáronse de levar a cabo os traballos, mentras que o resto da comunidade educativa tivo a ocasión de comprobar o seu desenvolvemento ao longo da xornada lectiva, con visitas nas que tamén puderon practicar algúns experimentos.
Uxía Rapado González e Julliana Silva de Amorín mostraron as aplicacións do Principio de Arquímedes, un dos dous científicos aos que IGACIENCIA (Instituto Galego de Ciencia) propuxo este ano para dedicarlle o Día da Ciencia en Galego; o outro é o Mestre Mateo, arquitecto do Pórtico da Gloria.
Adriana Pampín Diéguez, Íker Calvo Pérez e Sara Granja Sanmartín abordaron as deformacións da codia terrestre.
Roberto Gil, Javier Fernández González e Isabel Villar Iglesias fixeron deostracións do magnetismo con auga e bólas.
Das correntes de convección encargáronse Noa Calviño Lodeiro e Abigail González Carreto.
Da microscopía óptica, Fátima Jácome Iglesias e Clara Arias Fernández. A Expansión do fondo oceánico na dorsal foi cousa de Paula Gutiérrez, Lucía Fernández e Lorena González.
Laura Couto González, Francisco Blanco Lareu e Andrea Carballude exploraron ácidos e bases cun indicador natural.
Óliver Barriento e Andrés do Barro identificaron moléculas nos alimentos.
Ánxela Adán e Brais González Penela mostrarona formación de gases.
Lois Carral e Lucía Rodríguez Frade crearon unha "serpe negra" e Lucas Daparte, Alejandro Matanzas e Lucía Pereiro ensinaron o sistema de flotación dos submariños.
Foi unha xornada de batas blancas e experimentos moi interesantes.

Temos un vídeo!