4º E.S.O.

Resultados do Estudo de Ventilación das Aulas do noso centro.

Xa temos resultados sobre o Estudo de Ventilación das Aulas do noso centro IES Laxeiro.

Tanto por parte das/os "científicas/os" do Club de Ciencias do IES Laxeiro coma do Grupo de Investigación da Universidade de Santiago de Compostela coincidimos na necesidade de ventilar as nosas aula. En canto as pautas, en resumo, é preciso ventilar dúas veces uns quince minutos en cada hora. E no mellor dos casos, tan só é preciso ventilar uns cinco minutos en cada hora.

 

No documento adxunto temos as pautas recomendadas para todas as aulas do noso centro [Informe do día 3/3/2021]. Ver Documento -> PDF

As/Os nosas/os científicas/os fixeron as medicións de todas as aulas, recollendo datos de experimentación, da orientación das aulas, do número de fiestras, da súa situación ante as condicións meteorolóxicas… Igualmente, estiveron facendo medicións de niveles de CO2 en ppm ao longo das sesións de clase. Observaron como ao manter a ventilación da aula os valores se podían manter en situacións de baixa vulnerabilidade para a situación do COVID-19. Claramente, observaron como ao pechar portas e fiestras rápidamente se cargaba o ambiente. Nas gráficas obsérvase os picos que corresponde a esas situacóns coma de cando se realizaban tarefas de limpeza con sustancias hixienizantes (alcoholes e lexivias). Tamén se observa claramente como nos periodos dos recreos onde se aproveita para ventilar, se recupera as mellores condicións do aire das aulas.

 

Queda agora axustar "científicamente" o tempo de ventilación de cada aula para manter o confort axeitado para a práctica educativa. As/Os nosas/os ciéntificos seguen a traballar...

O alumnado participante é dos cursos de 4ºESO B e de 2ºESO C.

O Proxecto está a ser titorizado por os profesores do Departamento de Bioloxía – Conchi e do Departamento de Tecnoloxía - Diego e Jorge.

O Equipo de Física da USC que desenvolveu en consorcio coa Consellería de Educación da Xunta de Galicia é dirixida por os Catedráticos Jorge Mira y Alberto Pérez Muñuzuriz. Por parte de MeteoGalicia, Mari Luz Macho subdirectora de Meteorología y cambio climático. Y con presencia de Vicente Pérez Muñuzuriz (Vicerrector d lnnovación e Investigación científica da USC,  e Román Rodríguez Conselleiro de Educación   ->  Ligazón do Acordo

Ligazón a aplicación Web -> https://ventilacion.usc.es/

 

Mostra do comportamento da calidade do aire e dos periodos de ventilacións na Aula de 4º ESO B.

Corresponde a monitorización do CO2 do 12 de febreiro de 2021.

Se facedes Click na imaxe, podedes consultar o monitoreo de CO2 en tempo real. só se mostran os  últimos 300 datos -(feeds)- 

Empregouse un medidor experimental, baixo a "filosofía ARDUINO", cun microcontrolador ESP32, dous sensores un analógico (MQ-135) e outro digital (CCS811) e con monitoreo na nube por parte de Thingspeak.

Proxecto Club de Ciencia - Medidor de CO2 na Aula -> aplicación IoT Internet das Cousas - Segunda Parte

Segunda Parte: Estamos probando o monitoreo do medidor  con  dous sensores de CO2 a par de outro medidor comercial. O rexistro de medidas do medidor comercial é manual con científicos de campo, os propios alumn@s de 4º ESO B!

O sensor está na aula de 4º ESO B. As medidas son as últimas 300... monitorizáronse en tempo real! 

Na vindeira semana, publicaremos as impresións por parte do propio alumnado...

Os alumnos e alumnas de Bioloxía de 4º ESO do noso centro, actúan coma Inspectores Ambientais.

Os alumnos de Bioloxía de 4º ESO do IES Laxeiro, dentro do programa do Proxecto Ríos, realizaron unha inspección do río Pontiñas para valorar a súa situación e calidade ambiental.

Esta inspección guiada consiste no estudo das características biolóxicas, físico-químicas e hidromorfolóxicas deste ecosistema fluvial. Para iso, levamos a cabo fundamentalmente técnicas de análise da auga (osíxeno disolto, nitratos, temperatura e PH), un estudo dos macroinvertebrados empregados como bioindicadores e da biodiversidade de fauna e flora.

A actividade axudou ademáis aos alumnos a valorar e a concienciarse do respecto polos nosos ríos a través da experimentación e o coñecemento que achega a metodoloxía propia do traballo de campo.

 

Caderno do proxecto Tunnel of Time

No caderno do proxecto podemos ollar o resultado das tarefas realizadas polos estudantes dos catro países socios. A versión impresa do caderno está dispoñible nos centros escolares da comarca, biblioteca así como nas institucións colaboradoras.

booklet_cover

A vida escolar nos centros participantes no proxecto Tunnel of Time

Un filme que mostra a vida durante o curso nas escolas socias no proxecto Erasmus+ 2017-19 Tunnel of Time.

Montando a exposición final do proxecto no centro comercial Pontiñas

No remate do noso proxecto Erasmus+ Tunnel of Time montamos unha exposición cos traballos realizados no centro comercial Pontiñas. Moitas grazas pola colaboración!

expoToT

Charla de difusión da visita ao Jynkänlahden koulu (Kuopio, Finlandia)

O alumnado participante na cuarta actividade de ensino, aprendizaxe e formación do proxecto Tunnel of Time difunden a súa experiencia entre as e os compañeiras/os.

 

 difusion_Kuopio

Xornada de ráfting no IES Laxeiro

Na solleira mañanciña deste venres 31 de maio mozas e mozos de 1º de bacharelato, con algunha intrépida alumna de 4º de ESO, descenderon un tramo do río Ulla a bordo de tres balsas neumáticas, completando unha fantástica experiencia de ráfting. O Ulla, un dos ríos máis longos e caudalosos de Galicia, e grazas ás temperaturas destes días, convidaba a mollarse e así foi, non só polas salpicaduras se non tamén polos chapuzóns (algúns adrede e outros non tanto). O bo facer dos profesionais de Arrepions contribuiu ao éxito desta xornada de ráfting desenvolta na zona de Herbón.

Velaquí unhas instantáneas dos mellores momentos.

 grupo rafting 

 Para ver todas as fotos, clica aquí ou en calquera das dúas fotos anteriores e entra usando a túa conta de correo do IES Laxeiro (@ieslaxeiro.com).

Inspectores ambientais por un día

Os alumnos de Bioloxía de 4º ESO do IES Laxeiro, dentro do programa do Proxecto Ríos, realizan unha inspección do río Pontiñas para valorar a súa situación e calidade ambiental.

Esta inspección guiada consiste no estudo das características biolóxicas, físico-químicas e hidromorfolóxicas deste ecosistema fluvial. Para iso, levamos a cabo fundamentalmente técnicas de análise da auga (osíxeno disolto, nitratos, temperatura e PH), un estudo dos macroinvertebrados empregados como bioindicadores e da biodiversidade de fauna e flora.

A actividade axudou ademáis aos alumnos a valorar e a concienciarse do respecto polos nosos ríos a través da experimentación e o coñecemento que achega a metodoloxía propia do traballo de campo.

Distribuir contido