Equipo de Normalización, Grupo TIC, Grupo Convivencia, Axenda 21, Información xeral, Integrantes e grupos , Actividades, Recursos, Información xeral, Recursos, Funcións, Plan de convivencia, Recursos, Actividades, Actividades, Igualdade de xénero, Información xeral, Actividades

Integrantes do grupo de Dinamización das TIC


Nome e Apelidos Función Área
D. Eugenio Grande Sierra Asesor Externo Lingua Castelá
D. Samuel Antonio Malvar Mouco Dinamizador - responsable Google APPs Francés
D. Juan José Rodríguez Siaba Dinamizador Tecnoloxía
D. Xosé Manuel García García Dinamizador en comisión de servizos - Asesor externo Educación Física
D. Jorge Fuentes Montoto Coordinador TIC/ABALAR/E-DixGal Tecnoloxía
D. Javier López Fernández Asesor Externo Inxeñeiro Telecomunicacións
D. Xosé Manuel López Fernández Dinamizador - Director do centro Inglés

Axenda 21 escolar Galega

 

"A Axenda 21 Escolar permite ao alumnado analizar e comprender a problemática medioambiental do seu entorno e prepararse para o exercicio cidadán responsable en pro dunha sociedade máis xusta e ecolóxicamente sostible"

 

É un compromiso da comunidade educativa para traballar pola calidade ambiental e social do centro educativo.

Implica interese polo descubrimento do entorno, desexo de transformación do inxusto e gañas de traballar e comprometerse polo presente e futuro de todos.

 

Ten tres compoñentes básicos:

- Sostibilidade ambiental do centro educativo e do entorno

- Innovación curricular

- Participación da comunidade

 

Os obxectivos e as actividades do Comité Ambiental pretenden:

  • Habituar ao alumnado a participar, cooperar, tomar decisións e implicarse nos asuntos que afectan á calidade ambiental do seu entorno.
  • Facer do centro educativo un exemplo de práctica responsable e respetuosa entre os seus membros e co medio ambiente.
  • Reforzar os mecanismos de convivencia entre todos os axentes da comunidade educativa.
  • Adecuar o currículo para dar resposta ás esixencias que comporta o desenrolo sostible.
  • Formar nos aspectos centíficos e desenvolver destrezas no manexo de medios de comunicación.
  • Incentivar ao debate para concienciar acerca da importancia d planificar a evolución do noso centro cara un desenvolvemento sostible
Ninguén asegura que a transformación do modelo de desenvolvemento actual, noutro que satisfaga as necesidades das nosas e das futuras xeracións dende o respecto e o coidado, sexa un compromiso doado de acadar pero dende logo a comunidade do IES Laxeiro quere intentalo.

Ligazón Cuestionario SELFIE alumnado - Plan Dixital

Animámos a todo o noso alumnado a realizar o cuestionario SELFIE para colaborar co noso Plan Dixital de Centro.

 

https://schools-go-digital.jrc.ec.europa.eu/self-assessment?s=SIUO6ns&lang=gl

 

Graciñas

A día 16/11/2021, os resultados...

 

Proxecto E-DixGal - Curso 2021 2022

Na semana do 27 de setembro, procedemos a entrega dos equipos portátiles para o noso alumnado, en réxime de cesión para este curso 2021-2022.

Aconsellamos as familias que revisen toda a información que está "centralizada" no espazo Abalar :
https://www.edu.xunta.gal/espazoAbalar/

...e mais aínda no recuncho "específico" para as familias:
https://www.edu.xunta.gal/espazoAbalar/espazo/e-dixgal/informacion-para-familias
Están dispoñible uns vídeos explicativos, cortiños a modo de videotitoriais.

Adxuntamos o folleto informativo sobre o Proxecto E-DixGal --> Descarga/ver folleto sobre o Proxecto E-DixGal 

Adxuntamos o folleto informativo sobre as condicións do seguro --> Descarga/ver folleto sobre o Seguro do Portátil 

A maiores, este ano, hai unha novidade para contratar o seguro anual para os equipos cedidos...
A Empresa PLEXUS habilitou unha páxina Web para contratar o seguro e centralizar as avarías/incidencias con relación aos equipos.
Existe un correo electrónico para contactar e pedir información sobre cobertura e demais condicións legais...
Correo electrónico: coberturasir@plexus.es
Páxina Web: https://coberturasir.plexus.es/

Proxecto E-DixGal 2021-2022

Comezamos un novo curso escolar, e temos en marcha o Proxecto E-DixGal en 1º ESO, 2º ESO, 3º ESO e 4º ESO.

Dende o Equipo Directivo e o Grupo TIC, aportamos información sobre o proxecto dos Libros Dixitais. Pódese consultar en :

https://www.edu.xunta.gal/espazoAbalar/espazo/e-dixgal

Temos acceso a información importante para as familias, en canto a equipo que r

Descubrindo ás Detectives do Cancro

Con motivo do Día da Muller e a Nena na Ciencia, o alumnado de 1º de bacharelato participou no programa ‘CONÓCELAS’, unha iniciativa da Asociación Española de Investigación sobre o Cancro (ASEICA) e coordinada por Marisol Soengas, que reúne a cerca de 150 científicas en colexios de toda España para visibilizar ás investigadoras que hai ‘detrás da bata’. 

A través dunha conexión virtual e en directo, o alumnado puido descubrir directamente quen é unha das “detectives dcancro”: científica Sofía Mendes, que actualmente dedica a súa investigación á nanotecnoloxía para o cancro de páncreas. Descubriron dende a aula como é esta muller que investiga para facer fronte a esta enfermidade, como orientou a súa carreira e como chegou a ser unhas das grandes investigadoras no seu campo.

Coa participación nesta actividadevisibilizamos a labor das mulleres investigadoras e fomentamos novas vocacións científicas, animando ao alumnado e, en particular, ás nenas do noso centro a que se interesen pola Ciencia. Unímonos así a mensaxe: "elas poden, ti podes".

Liñas de Traballo Grupo TIC - 2020/21

 

Ao longo de todos estos cursos académicos, dende a incorporación do noso centro ao Proxecto de Webs Dinámicas, da nosa incorporación ao Proxecto Abalar e logo ao Proxecto E-Dixgal, todolos anos redactamos o plan de dinamización das tecnoloxías da información e da comunicación. Dende o grupo TIC, xa levamos anos traballando para elaborar o dito plan e algunhas das liñas de actuación que se van a recoller xa se comezaron a desenvolver.

As liñas principais de traballo que se van a contemplar no plan TIC son as seguintes:

  • Coordinación no Plan de Formación Permanente do noso Profesorado do centro PFPP. Temos activo Liña de Formación en Ferramentas Dixitais na procura de alcanzar o modelo de Centro Educativo Dixital. Colaboramos co CFR de Lalín do propio centro.
  • Xestión e Control de Incidencias sobre as infraestruturas informáticas do centro, tanto equipamento dixital como do Proxecto E-DixGal.
  • Soporte Técnico aos diferentes Grupos de Traballo do noso centro; coma a participación no Grupo de Biblioteca, do Club de Ciencia e outros grupos puntuais referentes a actividades coma Día da Ciencia e/ou similares.
  • Cooperación e asesoramento aos Programa Erasmus + do noso centro, difusión e publicidade de experiencias educativas.
  • Participación e colaboración para a posta en funcionamento do Bacharelato de Excelencia STEM en Science, Technology, Engineering and Mathematics (CienciaTecnologíaIngeniería y Matemáticas).
  • Participación e Renovación do proxecto de webs dinámicas da Consellería de Educación. Como podedes comprobar, xa está a páxina web en pleno funcionamento e con necesidade de renovación tanto de contidos coma de ferramentas colaborativas...
  • Mantemento da páxina web do centro e incorporación de novas funcionalidades. Algunhas partes do sitio web (actividades, información académica, etc.) están actualizadas pero aínda queda moito traballo que facer noutros dos bloques da páxina e revisar.
  • Potenciar o uso da Aula Virtual. O curso pasado parte do profesorado do grupo TIC  estivo probando a Aula Virtual. Neste curso, xa coa Aula Virtual en funcionamento, intentaremos que se extenda o seu uso a máis profesorado. Xa temos presencia da nosa Aula Virtual MOODLE para dispositivos móviles, tablet e móviles.
  • Potenciar o uso dos Servizos Dixitais Educativos, servizo de videoconferencia, plataforma educativa EVA-E-DixGal, Entornos Viruais de Aprendizaxe.
  • Asesorar no Emprego das Ferramentas TIC que temos no centro, Servizo de Xestión Académica SIXA.
  • Asesorar no Emprego das Ferramentas TIC do ámbito educativo das Google Apps do noso dominio @ieslaxeiro.com (Gmail, Drive, Classroom...). Xestión e administración do Dominio @ieslaxeiro.com.
  • Incorporación de ferramentas de control nas aulas de ordenadores. Comezamos nas Aulas E-Dixgal instalando o programa Epoptes e, unha vez pasada a fase de probas,  intentarase extender a iniciativa a outras aulas.
  • Medidas de promoción de software libre. O profesorado de Informática e de Tecnoloxías da Información e da Comunicación xa imparte as súas clases principalmente con ferramentas de software libre. Intentaremos potenciar o seu uso entre o alumnado e o resto de profesorado.
  • Instalación dalgunha rede de terminais lixeiros. Xa temos neste momento creada e funcionando unha pequena rede na aula de Tecnoloxía Industrial (desinstalada).
  • Creación dunha intranet educativa de centro, con recopilación de materiais e espazos de interacción entre o profesorado. Este é o punto menos desenvolvido, de momento estamos a recopilar ligazóns de interese para o profesorado e a utilizar marcadores sociais para organizar a información. De feito será unha liña a retomar no caso de sobrecarga das Apps educativas de Google.
  • Asesoramento co Equipo Directivo para necesidades puntuais coma o proceso de matrícula, para seguimentos da propia comunidade educativa, grupo de whatsapp... 
  • Dar robustez e soporte técnico sobre o equipamento e infraestrutura informática do noso centro. Renovación de Equipamento ( postos informáticos e equipos de rede e WIFI. Control de Inventario.

e por suposto ,

  • A necesidade da incorporación de novos membros!     Benvid@s a tod@s!

 

De todos xeitos mais Liñas de traballo a reforzar serían :

 

· Organización e liñas de actuación para a integración das TIC nas aulas (implicacións do profesorado, do alumnado, do resto de persoal do centro, emprego de recursos, disposición espacial das aulas, protocolos, etc.)

 · Emprego da metodoloxía de proxectos utilizando as TIC

 · Encerado Dixital Interactivo (EDI): coñecemento e uso das funcionalidades do EDI e elaboración de recursos didácticos para o emprego na aula.

 · Incorporación de boas prácticas educativas que usen as TIC como experiencias de aula.

 · Elaboración de actividades facendo uso do software que se inclúe no equipamento Abalar.

 · Elaboración de actividades facendo uso das ferramentas educativas da Web 2.0.

 · Emprego de ferramentas colaborativas, tanto de aplicación directa na aula como para compartir materiais e experiencias entre o profesorado e alumnado do mesmo ou outros centros.

 · Emprego de contidos dixitais educativos do Espazo Abalar e outros repositorios, e creación de novos contidos educativos dixitais mediante o uso de ferramentas de autor.

 · Clasificación de recursos de interese para a docencia.

 · Emprego didáctico das webs dinámicas dos centros (aulas virtuais, portal do centro).

 · Elaboración de “Aventuras na Web”.

 · Establecemento de estratexias para dinamizar as TIC no centro.

 ...

Visibilizar as mulleres nas Letras

O club de Letras do IES Laxeiro centrouse este curso en visibilizar as mulleres en tres eidos: o literario, o histórico e o musical.

 

Hecho con Padlet

"Cantas mulleres científicas coñeces?"

Seguramente, a maior parte de nós, e de vós, contestaría unha, e a resposta sería unánime: Marie Curie. É a única muller científica que a historia patriarcal non logrou ocultar, debido á súa extrema importancia. Aínda así, houbo quen desexou concederlle o mérito ao seu cónxuxe; é o que ten a historia de Occidente, que mesmo se empeñou en tirar o apelido propio da muller para que adquirise o do esposo, como sinal última pero tamén primixenia da perda da individualidade da muller.
Pero cantas mulleres científicas hai e houbo? Moitísimas mulleres traballaron e traballan neste eido sendo tan ou máis importantes que moitos homes científicos que si constan nos manuais, nas enciclopedias, nos libros. E queremos rescatalas. Queremos que no IES Laxeiro se coñezan os seus nomes. Que se saiba que existiron e que existan. Que se transmita que o seu labor é esencial no decurso da humanidade.

Porque vós, mozas, alumnas, tedes o mesmo dereito e as mesmas capacidades ca os vosos compañeiros en calquera eido. Incluído o científico.

Hecho con Padlet
Distribuir contido