Lingua Galega e Literatura

Departamento de Lingua Galega e Literatura

• Marisa Otero López (Xefa do departamento)

• Miguel Bugallo Sánchez

• Teresa Filloy Chao

• María Mansilla Antelo
  • Soraya Suárez Quintas

Charla de Iván Olmos

IMG-20180306-WA0013.jpg

O pasado martes Iván Olmos Ferreiro falou co noso alumnado de 3º ESO sobre textos expositivos e debate. Iván é subcampión mundial de discursos 2017 e segundo mellor orador en @cmude2017.

Moitas grazas por visitarnos.

Pergamiño Vindel

Vindel.jpg

O alumnado de 1º Bach realizou onte unha visita cultural para ver o Pergamiño Vindel. Á entrada do Museo do Mar varios alumnos interpretaron unha cantiga de Martín Códax. Despois asistiron a unha breve lección sobre o mundo medieval, e en particular sobre a escritura, o seu soporte e os seus autores. Durante o resto da xornada  visitouse o museo e fixéronse actividades relacionadas coas lecturas deste curso.

Charla de Carlos Mella

Carlos Mella.JPG

O alumnado de 4º de ESO asistiu o pasado martes 6 de febreiro a unha charla sobre Castelao impartida polo estradense Carlos Mella, presidente da Fundación Castelao.

O alumnado de 3º ESO no teatro

Cartel II.jpg

O pasado venres 29 de setembro sesenta e cinco alumnos de 3º ESO, acompañados por catro profesoras, acudiron ao Teatro Principal da Estrada para asistir á representación teatral da obra "Na butaca (fantasía nº 3 en Dor Maior)"Trátase dunha obra benéfica organizada co motivo do Día Mundial do Alzheimer e realizada pola Asociación Galega para axuda dos enfermos con demencia tipo Alzheimer de Santiago de Compostela (AGADEA)

Día de Rosalía

Rosalía2.jpg

Celebrouse no MOME este 23 de febreiro a anual homenaxe á nosa poeta ROSALÍA DE CASTRO, na que, en conxunto cos demais centros de ensino da Estrada e o IES Chano Piñeiro de Forcarei, alumnado dos diferentes centros recitou poemas da nosa universal poeta.

Polo noso centro recitaron o poema "De soidás morríase" as alumnas SANAA CHEFAOUI e LAILA HAIBOURI.

María Reimóndez no MGB

P21701925.JPG

O pasado venres 17 a escritora María Reimóndez compartiu co noso alumnado a súa actividade literaria, social e tamén o mundo da tradución.

Concurso de relatos de ADEGA

A nosa alumna María Rozados Balboa de 4º ESO C resultou gañadora do 1º Premio Xuvenil do Concurso de Relatos de ADEGA coa súa obra "Quen son eu".

Como finalistas temos a Ainhoa Pereiras Mosquera (1º ESO C) con "O noso tesouro" e a Sandra Ferreiro García (1º BAC. C) con "Tan belo...Tan fráxil...".

En hora boa ás tres!

Xornada sobre Olimpio Arca e o teatro escolar

Olimpio.jpg

Alumnado de 1º e 3º de ESO do noso instituto a cargo do departamento de Lingua e Literatura Galega participaron onte na xornada sobre Olimpio Arca e o teatro escolar. O Faro de Vigo faise eco da noticia.

"Produto do país". Galego nas aulas

No IES MGB buscamos potenciar o uso da lingua galega en todos os aspectos, e desde a titoría de 1 ESO C do curso pasado recórdannolo con este vídeo.

Correlingua 2016

Mañá martes 31 de maio o alumnado de 1° de ESO participará no Correlingua. A actividade consistirá nun pequeno percorrido reivindicativo en defensa do galego polas rúas da vila, xunto con alumnado doutros centros educativos da comarca.

Premiados do concurso "Coida a túa lingua"

GAADOR~1.PNG

Os gañadores do concurso "Coida a túa lingua", organizado polo Equipo de Normalización do noso centro foron: Ángel Louzao Neira (3º A ESO) na categoría A, Nerea Agrelo Turnes (4º C ESO) e Raquel Fonseca Pontes (4º C ESO) na categoría B e Suso Iglesias Torres (Departamento de Matemáticas) na categoría C.
Parabéns a todos eles!

III edición do Concurso de microrrelatos e micropoemas

Premiados 2016.jpg

No certame, convocado polos equipos de normalización lingüística dos centros de ensino da Estrada, resultaron premiados/as os/as seguintes alumnos/as do noso centro: David Barbeito Rebolo (1º C ESO), Ainhoa Vivel Couso (4º A ESO) e Laura López Rey (2º C BACH), na sección de microrrelatos e Hugo Barruso Arias (1º C ESO), Nicolás Luna Puente (4º C ESO) e Román Constenla Fontenla (1º C BACH), na sección de micropoemas.
Os traballos gañadores, que serán publicados proximamente nun libro colectivo, xa se encontran no web de normalización do centro. Podedes acceder a eles picando nesta ligazón: blogue de creación literaria.

Finalistas no Certame Nontedurmas

As nosas alumnas de 4º de ESO Ainhoa Vivel, Alba Mato e Sandra Ferreiro resultaron finalistas do IV Certame de Relato Curto da FANPA. O día 31 de maio saberemos se algunha delas é a gañadora. Moita sorte!

Máis información nesta ligazón.

Roteiro d'A Esmorga

P3300076.JPG

Este xoves 31 o alumnado deste Centro fixo un percorrido polo roteiro dos protagonistas d'A Esmorga pola cidade de Ourense para máis tarde desprazarse ao Pazo Museo de Trasalba de Otero Pedrayo.