Bioloxía e Xeoloxía

Novembro é tempo de preparalo todo e poñelo a punto para comezar de novo.
Pero é tamén momento de INVESTIGAR, de coñecer como son as plantas e as súas flores cando as observamos na lupa binocular, de saber que moitos polinizadores ven en ultravioleta, e que favorecer a fauna útil non só axuda na polinización senón que tamén permite o control das pragas.
Saber para conservar toda a nosa biodiversidade.
#RetoInvestigamos  #novembro  #voznatura #accionVozNatura #iesisidropargapondal #youtubeiras

Música de fondo libre de dereitos (CC) extraída de:
Tema: Emotional piano
Autor: Dmitrii Kolesnikov

O próximo mércores 13 de decembro ás 11:40 horas na sala multiusos do noso centro contaremos coa presenza de Martiño Cabana Otero, un recoñecido biólogo e membro da Asociación Galega de Custodia do Territorio (AGCT), unha organización sen ánimo de lucro que basea a súa actividade na conservación do patrimonio natural e cultural a través dunha xestión do territorio responsable e sustentable.

A charla, organizada polo departamento de bioloxía, vai dirixida ao alumnado de 4º de ESO que cursa Bioloxía-Xeoloxía e o Proxecto Competencial de 4º, moitos deles colaboradores habituais do Proxecto "Natureza Conectada" que levamos a cabo no centro baixo o Programa de Voz Natura.

Na actualidade, esta asociación realiza e colabora en importantes proxectos como o das microrreservas da flora do Courel, que teñen unha importancia esencial na conservación das orquídeas deste espazo natural, ou o da flora melidense asociada aos solos serpentínicos da zona de Melide. Tamén levan a cabo programas para a protección das colonias de morcegos galegos e colaboran no proxecto Life Oso do Courel.

Se queredes saber máis sobre esta organización premede na seguinte ligazón: https://www.custodiadoterritorio.org/

charla agct

Hoxe, día 5 de xuño celébrase o Día Mundial do Medio Ambiente. Ante o gran problema da destrución de ecosistemas, céntrase na súa restauración co lema “ Reimaxina, recrea, restaura”.  O día 5 de xuño de 2021 arranca o Decenio das Nacións Unidas sobre Restauración de Ecosistemas que  ten como obxectivo previr, deter e reverter a degradación dos ecosistemas en todos os continentes e océanos.

Os ecosistemas sustentan todas as formas de vida da Terra. Da saúde dos ecosistemas depende directamente a saúde do noso planeta e dos seus habitantes.

Conmemoramos este día cunha exposición das fotografías do concurso “Ecosistemas da contorna” do alumnado de 4º ESO de Bioloxía e Xeoloxía e varios murais coa temática do lema deste ano: “ Reimaxina, recrea, restaura”.

concurso

ganadores

carteles 1

carteles 2

O alumnado de 1º ESO fixo un traballo sobre biodiversidade elaborando guías de seres vivos. Nas vitrinas exponse unha pequena selección destes traballos.

vitrinas

vitrina dereita

vitrina izquierda

Por outra parte, o alumnado de 4º ESO de Francés expón cales son os dez actos que debemos levar a cabo para protexer o noso planeta.

panel frances

Esperamos contribuír con estas accións á formación de cidadáns solidarios e respectuosos co Medio Ambiente.

Estas semanas contamos con Cristina Varela Hermida realizando as prácticas do Máster no departamento de Bioloxía e Xeoloxía.
O alumnado de 1º ESO C-D, 1º Bacharelato A-C e a súa titora de prácticas querémoslle amosar o noso agradecemento e felicitar a Cristina, polo traballo desenvolvido durante estas semanas cos diferentes grupos, destacando a súa implicación nas clases, así coma, o seu grao de empatía.
Durante o tempo que estivo connosco realizou con responsabilidade as súas prácticas amosando gran estusiasmo polo traballo. Agardamos que esta experiencia fose tamén interesante para ela.
Agradecemosche a túa dedicación, e en nome de todos/as desexámosche moita sorte¡¡¡

O departamento de Bioloxía e Xeoloxía en colaboración coa Biblioteca convoca un CONCURSO DE FOTOGRAFÍA para o alumnado de 4º ESO que cursa a materia de Bioloxía e Xeoloxía. O tema das fotografías será ECOSISTEMAS DA CONTORNA. Con esta actividade preténdese concienciar ao alumnado da importancia que ten o medio ambiente.

cartel concurso

A perda de ecositemas está privando ao mundo de sumidoiros de carbón, como os bosques e as turbeiras. As emisións globais de gases de efecto invernadoiro aumentaron durante tres anos consecutivos e o planeta está a un paso dun cambio climático catastrófico.

A perda de ecosistemas implica que se reduza o hábitat natural para os animais, creándose así as condicións idóneas para que os patóxenos, incluidos os coronavirus, se propaguen

bases concurso