Mediación

Departamento de mediación

Esta semana no IES Isidro Parga Pondal rematou a 10ª edición do seu Obradoiro “O Alumnado Adxudante”, realizado dende o Departamento de Mediación, coa entrega de diplomas ao alumnado participante de 1ºESO.

Parabéns a tod@s os participantes, agora xa estades preparados para contribuir a mellora do clima de convivencia no Centro e para compartir a vosa formación no desenvolvemento da vosa capacidade de axuda a todos os compañeiros/as que estean pasando por unha situación difícil.

No IES Isidro Parga Pondal comezou un curso máis o obradoiro do Alumnado Adxudante para os alumnos/as de 1º ESO durante cinco semanas. O obxectivo é seguir implementando cada ano, e este é o décimo, este programa de convivencia que forma parte do Programa de Actuación do Departamento de Mediación do centro educativo.

A formación do Alumnado Adxudante é un bo medio para dar resposta as necesidades que existen  na práctica diaria no propio centro. Esta formación permitirá, además, o aproveitamento do gran recurso que ten o centro: o seu propio alumnado

alumnado axudante

Novas na prensa:
 - La Voz de Galicia
 - Que pasa na Costa

Un ano máis, mañán xoves 9 de xaneiro, dará comenzo o curso de Mediadores e de Alumnado Axudante. Co obxectivo de seguir a mellorar o clima positivo de convivencia no centro e desenvolver competencias e aprendizaxes útiles para a vida , no IES Parga Pondal, formaranse un total de 25 alumnos na resolución de conflictos.

Esta formación permite unha xestión participativa e pacífica dos conflictos dando a coñecer modelos de comunicación entre partes dun conflicto que facilitan xestionar os problemas dun xeito cooperativo.

As sesión serán no centro durante varios xoves de 14:30 a 16:30 e nelas participarán o alumnado de 1º seleccionado polos propios compañeiros para ser Axudantes. Así como profesorado interesado na formación de Resolución Pacífica de conflictos.

No IES Parga Pondal de Carballo, un ano mais, poñemos en marcha unha das diversas actividades enmarcadas no Proxecto de Convivencia e Mediación do noso centro.

Ademais da formación en “Alumnado Mediador” iniciada no curso 2007/08 e que fai posible  contar en todos os cursos con alumnos e alumnas mediadores  que actúan como intermediarios na resolución de conflictos no centro ;  levamos 6 anos  traballando co programa de “Alumnado Axudante”, unha figura que nas aulas serve para favorecer a integración de novos alumnos e detectar conflictos que comenzan sendo pequenos problemas e así previr a súa derivación en problemas mais graves como o acoso. No presente curso, xa contamos con este tipo de alumnado en todos os niveis da ESO.

A selección do “Alumno Axudante”  comeza co alumnado de 1º da ESO e que chega ao centro por vez 1ª,  despois dun traballo previo dentro da aula nas horas de titoría,  sae escollido  polos propios  compañeiros o alumnado  que vai ser axudante o cal ten sempre  unha formación específica  que no presente curso  comenza o mañán  xoves 17 de xaneiro con 12 participantes,  e continuará os seguintes xoves.

No IES Parga Pondal o curso pasado eramos 75 persoas  traballando en mellorar a convivencia. Neste equipo inclúense os alumnos mediadores. Os bos resultados  deste traballo poden apreciarse na diminución do número das expulsións e  dos apercibimentos.

Desde o departamento de Mediación, encargado da convivencia escolar no IES Parga Pondal, agradecemos a implicación  de  profesorado, alumnado e familias ademáis de axentes externos como Vieiro ou os Servizos Sociais do concello para construir unha convivencia na comunidade educativa baseada na tolerancia e no respeto á diversidade.  Asimesmo, tamén damos as grazas  aos medios de comunicación  por facer  visible este traballo  que se desenvolve en moitos centros galegos de ensino e que está dando  moi bos resultados na mellora do clima escolar.

Departamento de Mediación do IES Parga Pondal