Tecnoloxía

Saída didáctica a Citroen

O día 13-02-2014 o alumnado de 4ºESO e 1ºBach realizou unha visita didáctica á empresa Citroën, organizada polo departamento de Tecnoloxía do IES Chapela.

Traballos do alumnado - 2010

Aula de Tecnoloxía Rogelio Yebra


 

 
 
 
 
O luns día 8 de marzo  de 2010, lembramos cunha pequena ao noso compañeiro Rogelio Yebra Puig. Fixemos entrega á súa familia do premio "IRENE" e dun albúm de fotos; asemade, descubriuse unha placa na que figura o seu nome, na aula de tecnoloxía.
 

Video de mecanismos encadeados - 2009

Blog de Tecnoloxía

Plan das Tecnoloxías da Información e da Comunicacion 2008/09 do IES Chapela

O Claustro do IES Chapela aprobou, na súa reunión celebrada o pasado 19 de xuño de 2008, o Plan de Tecnoloxías da Información e da Comunicación para o curso 2008/09. As súas liñas fundamentais son:

  • Potenciar o uso e actualización da páxina web dinámica Drupal do Instituto.
  • Xeneralizar a rede WIFI do Instituto
  • Empregar significativamente os recursos TIC do centro no resto dos proxectos do centro: Audiovisual nas Aulas 2008, Comenius 2008,...

Decidiuse presentar este traballo interdisciplinar á convocatoria do 5 de maio de axudas económicas, de material e de formación da Consellería para proxectos TIC. Confiamos esta vez que o noso sexa un dos escollidos entre os dez de toda Galicia, e cun único obxectivo: mellorar a aprendizaxe das nosas alumnas e alumnos.

PROXECTO

ANEXOS (Actividades TIC dos Departamentos)

Alumnos de 4º ESO do IES Chapela durante unha exposición audiovisual sobre "Pequenos arranxos eléctricos no fogar" ás alumnas do Ciclo Medio de Atención Sociosanitaria. Curso 2005/06. IES Chapela     

Imaxes: Alumnos de Tecnoloxía de 4º ESO do IES Chapela durante unha exposición audiovisual sobre "Pequenos arranxos eléctricos no fogar" ás alumnas do Ciclo Medio de Atención Sociosanitaria. Curso 2005/06. IES Chapela

Podcast "Instalacións eléctricas básicas nas vivendas" - Tecnoloxía - 4º ESO A

 

Título: Instalacións eléctricas básicas nas viviendas. Tecnoloxía - 4º ESO A.

Data: xaneiro a xuño - 2008.

Autores: Adrián, David, Mª Luz, Pablo, Daniel, Gerardo, Sergio e Ismael (4ºA Tecnoloxía IES Chapela). Marcelino Veiguela Fuentes (Departamento de Tecnoloxía).

 

 Podcast nº 1. Introdución por Mª Luz

 Podcast nº 2. "Primeiros pasos" por Mª Luz

 Podcast nº 2. "Mans á obra" por Adrián

 

A actividade consiste na gravación da descrición oral do proxecto "Instalacións eléctricas básicas nunha vivenda" feita polo alumnado.

 Xustificación da actividade

Esta actividade que se realiza co alumnado de 4º ESO A está xustificada por varias razóns:

  • Pola necesidade de experimentar con novos métodos as cousas que facemos desde hai tempo.
  • Para facer coñecer os nosos proxectos mediante a técnica do podcasting.
  • Para desenvolver a competencia comunicativa das nosas alumnas e alumnos, en especial a comunicación oral en galego a través do uso das novas tecnoloxías.
  • Para utilizar de forma autónoma diversas fontes de información.
  • Para familiarizarse cos sistemas de participación indivudual e colectiva de Internet: Slideshare (como YouTube, pero con presentacións powerpoint, podcasts, páxina web dinámica do Instituto.
  • Para dar a coñecer entre o nosos alumnado a páxina dinámica do Instituto. 

 Material

  • Por parte do alumnado bloc e bolígrafo para escribir os guións no seu caderno e busca de música de fondo.
  • Por parte do profesor:
    • Equipamento TIC do centro: PC portátil e micrófono.
    • Software de edición de audio: Audacity (freeware)
    • Programa SUPER para a conversión a mp3
    • Espazo Drupal do Centro.

 Metodoloxía

  • Nos meses de xaneiro, febreiro e marzo, o alumnado perfeccionouse ata acadar certa soltura para poder realizar con éxito o proxecto final.
  • En abril preparamos e gravamos os textos. En maio escolléronse os fondos musicais.
  • Durante o segundo trimestre, o profesor expuxo a grandes trazos en que consiste a páxina dinámica do centro, baseada en Drupal e o proxecto podcasting e que é o que queremos conseguir.
  • Comentouse en clase, para motivalos, a importancia que vai desempeñar este proxecto na mellora das súas competencias lecto-escritas e o peso que vai ter a consecución do traballo na cualificación final. Subministróuselles unha guía ou folla de proceso e unha folla de planificación.

 Difusión

  • Entre a comunidade educativa do Instituto
  • En distintos foros educativos
  • No espazo Drupal do IES Chapela.

A arquitectura eco-responsable. Tecnoloxía 4º ESO - Curso 2007/08

Traballo elaborado polo alumnado de Tecnoloxías de 4º da ESO, curso 2007/08. PDF

 

Visita a feira das enerxías renovables e a bioconstrucción "Alternalia 2008" que terá lugar do 9 ao 11 de maio en Moaña (Paseo Marítimo).

Programación Alternalia

Blog de Tecnoloxías do alumnado de 4º ESO - 2008

Recursos de Tecnoloxías

Proximamente comezaremos a construción da esperada páxina de Tecnoloxía do IES Chapela, na que (esperamos) facer uso da ferramenta Moodle de Web 2 para deseñar aulas virtuais. Polo momento, usemos este pequeno oco no ciberespazo como fonte de recursos para as nosas clases. Por exemplo, as alumnas e alumnos de 2º ESO están abordando co profesor Miguel o tema "Deseño Gráfico con Ordenador"

Os seguintes documentos e hipervínculos poderían ser de interese para estas clases.

Versión do programa de deseño asistido por ordenador en dúas dimensións QCAD. Trátase dun instalable en Windows compilado especificamente a partir das fontes de LINUX, polo que está acollido á licenza GNU (tamaño arquivo 4,34 MB). 

www.qcad.org

Web oficial deste programa de uso gratuíto para non profesionais. Na sección Download atoparás as versións de QCad para calquera sistema operativo. Unha vez que o baixes, podes escoller galego como idioma da interface.

Primeiros pasos con QCAD (deseño industrial asistido por ordenador).

Debuxar e acoutar rectángulos (material fotocopiable do Libro de texto de 4º ESO de Tecnoloxias. Editorial Santillana).

Debuxar circunferencias con QCad (material fotocopiable. Tecnoloxía 4º ESO. Editorial Santillana).

Distribuir contido