Feira matemática IMATXINA

No pasado mes de marzo o alumnado de 1º ESO visitou a feira matemática IMATXINA promovida pola Fundación Escola Rosalía e AGAPEMA. Nese espazo o alumnado entrou en contacto cunhas matemáticas lúdicas, manipulativas e participativas. A actividade foi organizada polo Departamento de Matemáticas. Nese marco tamén tivo lugar o concurso matemático LIGAMATS no que participaron dous grupos de alumnado da ESO.

Imatxina 1

Imatxina 2     Imatxina 3
imatxina 4     Imatxina 5

Cúpulas de Leonardo

Durante o mes de abril o Departamento de Matemáticas organiza no vestíbulo do IES Chapela a montaxe das Cúpulas de Leonardo na que participa todo o alumnado da ESO.
Estas estruturas responden a un deseño recollido no “Codex Atlanticus” de Leonardo da Vinci e son proporcionadas pola Fundación Escola Rosalía.

Cupulas 4
Cupulas 1     Cupulas 2
Cupulas 3     Cupulas 5

O IES Chapela no LIGAMATS

Na tarde do día 6 de abril dous equipos de 1º e 2º ESO do noso instituto, participaron na LIGAMATS, unha liga entre equipos de distintos centros que ten por obxecto resolver problemas, xogos, e diferentes actividades matemáticas relacionadas cos talleres da exposición Imatxina. Nesta 1ª Fase do concurso estiveron por 1º ESO: Natalia González, Iván Nieves, Samuel Míguez e Iván González. Por 2º ESO: Manuel González, Fernando Covelo, Kevin Martínez e Pablo Couto. O noso alumnado valorou as probas realizadas como difíciles, mais ao parecer atinaron coas solucións. Moitas grazas por representarnos.

XIV Edición IMATXINA - Outra forma de aprender matemáticas

O 5 de abril o noso alumnado de 1º ESO participou nos obradoiros matemáticos que organiza a Fundación Rosalía de Castro co asesoramento pedagóxico de AGAPEMA (Asociación Galega de Profesorado de Matemáticas). Os corenta e sete alumnos e alumnas participantes, divididos en grupos de aproximadamente quince persoas, pasaron dúas entretidas horas rompéndose un pouco a cabeza, desfrutando doutro xeito de entender as matemáticas, e interactuando con alumnado doutro instituto participante. Ilusións ópticas, calculadora, resolución de problemas, xogos de probabilidade e azar, espellos, xogos de estratexia, construcións co cubo Soma, pentacubos, pentaminós, hexamantes e tangrams... Toda unha chea de actividades nas que foron guiados por amables monitoras e monitores. Unha forma diferente de aprender matemáticas.

Olimpíada Matemática Galega - 2018

Ania Lampón (2º Bach), Adrián Durán (1º Bach) e Uxío Albá (2º Bach), viaxaron ata Santiago no día de hoxe, 19 de xaneiro de 2018, para participar na Olimpíada Matemática Galega - 2018 que se celebra na Facultade de Matemáticas da Universidade de Santiago de Compostela. Desta fase galega, na que están presentes centos de alumnas e alumnos de toda Galicia, sairán os tres representantes para a LIV Olimpiada Matemática Española.

Ademais de pasar varias horas, mañá e tarde, tentando resolver problemas, Ania, Uxío e Adrián, puideron facerse unha idea de como funciona a vida nun campus e descubriron algún recuncho de Compostela guiados por todo un experimentado cicerone como é o profesor de matemáticas, Aldán Santamarina. Moita sorte e moitas grazas aos tres por representar ao IES Chapela.

Curso 2017-18

Rincón de pensar

Por iniciativa do Departamento de Matemáticas o IES de Chapela conta desde esta semana cun novo espazo de lecer xunto á Aula de Convivencia. As xa habituais partidas de xadrez compartirán os períodos de descanso con quebratestas, xogos de lóxica, tamgrams...

O “rincón de pensar” espérate nos recreos!

Concurso de Fotografía Matemática no IES Chapela

Alicia Bouza (Educación Infantil) recolle o primeiro premio de mans da profesora Eva Cortegoso.

Cúpulas de Leonardo

O Departamento de Matemáticas desenvolveu no IES de Chapela co alumnado de 1º ESO a actividade promovida por IMATXINA 2016, que consiste en construír cúpulas empregando algún dos 11 modelos ideados por Leonardo da Vinci. O vestíbulo do centro converteuse nun obradoiro de construción durante a última semana. Na tarde do pasado sábado 12 de marzo de 2016, 11 alumnas e alumnos de 1º ESO participaron tamén na actividade de divulgación das cúpulas de Leonardo na rúa peonil do Calvario (Vigo).

Programación 2014-15