Club de ciencia Blog

Domótica: docencia e propostas COVID

O venres 8 de maio puidemos realizar, tras moitas dificultades, a docencia que tiñamos pendente no CdC sobre domótica. O profesional Rubén Beiroa deunos unha videoclase maxistral na que aprendemos moito e simulamos o circuíto de apertura dunha persiana con TinkerCad. Froito dese labor, o equipo de alumnos de 4º do CdC estivo traballando o tema, e de entre eles, a brillante Irene Lago creou estes dous videotitoriais no que nos explica como controlar a apertura e peche dunha persiana cun mando a distancia, e como regular o prendido e apagado dunha luz en función da luminosidade ambiente e da detección de presencia.

Construción de instrumentos meteorolóxicos - COVID

Durante o confinamento, os experimentos do CdC continuaron de diversos xeitos. Un deles, o máis práctico, foi o das alumnas de 2º: construír distintos instrumentos meteorolóxicos que lles permitisen medir magnitudes físicas como a presión, temperatura, humidade e velocidade do vento, creando así a súa propia estación meteorolóxica caseira.

Velaquí o traballo dos distintos experimentos que fixeron: termómetro, anemómetro, higrómetro e barómetro.

Sementeiro: estrutura e sementes autóctonas

O grupo de taller do CdC ó mando de Flor Domínguez fabricou unha estrutura de madeira de piñeiro para o domo (sementeiro).

Grazas ó investigador Alfredo Taboada Arias, do Centro de Investigacións Agrarias de Mabegondo, conseguimos as seguintes especies autóctonas:  pemento coas variedades: Arnoia (comarca de Ribadavia), Branco Rosal (comarca do Rosal), Couto (zona de Narón), Mougán ( zona de Guntín en Lugo), Oimbra (comarca de Verín), Padrón, Piñeira (zona de Ribadeo), Punxín (comarca de Carballiño en Ourense), Vilanova (zona de Vilanova de Arousa); tomate negro (Santiago); cebola (Vilagarcía); repolo (Betanzos); leituga (Miño).

Equipo Scratch

No Club de Ciencia, é fundamental familiarizarse co pensamento computacional. Para isto, fundouse o Equipo Scratch, con Javi Bao ó mando. Traballaron nas tardes de luns iniciándose no deseño de videoxogos:

Ata o confinamento estaban coas seguintes propostas:

Equipo Cálculo

O equipo de cálculo estivo traballando os datos das medicións e aprendendo a facer gráficas, como vedes nestas fotos xunto ó profe Moncho Rodríguez. Ó final do artigo está a explicación teórica da práctica e as gráficas resultado.

TinkerCad aplicado á Casiña dos Maios

Queres aprender a deseñar un espazo con TinkerCad? Lara Calo explícanolo, logo de recibirmos no CdC a charla sobre creación en 3D. E aplicámolo ó caso do noso módulo de Bioconstrución, a Casiña dos Maios.