Club de ciencia Blog

PECHE DA #CASIÑA_MAIOS POR ESTE CURSO

O xoves 13 de xuño, convocamos á prensa para contar o noso proxecto de Bioconstrución "A Casiña dos maios", que neste segundo ano tivo por obxecto rematar a obra, instalarlle luz, facer un seguimento de temperatura e humidade e crear unha zona saudable circundante a través dun sementeiro e un domo-invernadoiro con rego automático.

Fixéronse eco da nova A Voz de Galicia, Diario de Arousa, Faro de Vigo e o programa A Revista da TVG, emitido en directo o sábado 15 ás 12:00h, a onde fomos con 2 representantes do Club de Ciencia: Lara Calo e Mario Outeiral.

Neste vídeo contámosvos o traballo destes 2 anos. Difundídeo!

Instalación eléctrica e placa fotovoltaica (CdC)

Ainda non comezamos coa instalación eléctrica e a placa fotovoltaica da Casiña dos Maios porque a empresa que nos dona o material para este proxecto, EDF solar, traballa a gran escala e non tén á súa disposición o material necesario para consumos tan pequenos como a nosa casiña (instalación tan só dunha lámpada) e de tan poucos metros cadrados. EDF solar vainos subministrar para a iluminación interior, un kit con módulo fotovoltaico e acumulador para alimentar iluminación e dispositivos con micro USB (equipo que non tería en stock e que teñen que pedir). E para a iluminación exterior, un kit con módulo fotovoltaico e proxector LED de 25W.

Neste enlace podedes ver a montaxe da placa fotovoltaica.

Rego automático (CdC)

O luns 20 de maio, comenzamos coa instalación do rego automático da Casiña dos Maios, tanto para o teito (de terróns de herba procedentes da escavación) como para o noso invernadoiro. O material do rego donado pola empresa GADIS para este proxecto, foi suministrado xa por unha empresa local de fontanería e será o pai dun alumno do CdC con coñecementos na materia, quen guíe a un pequeno grupo.

Comenzamos coa excavación para a tubería de auga desde a chave de paso exterior dunha fonte que está próxima á Casiña dos Maios e ó invernadoiro.

O material utilizado no rego automático:

2 tuberías de polietileno de 25 mm

1 válvula de esfera de polietileno de 25mm

30-40 metros de tubería de polietileno 25mm grosor por 10 atm

6 codos lisos de polietileno de 25mm

2 electroválvulas de rego de 1 pulgada

4 enlaces de polietileno 25mm ¾ macho

30-40 metros de tubería de goteo autocompensante 16mm

6 m de tuberías de goteo de 16mm

8 codos de goteo de 16mm 4 porcas reducción hexagonal fitting 1´´ 3/4

4 porcas de reducción roscada PVC M 1´´-h 1/2´´

6-8 Racord enlace macho goteo 1/2  x 16mm

6 tapóns final 16mm

1 Irritrol -Programador junior 4 estacións

15m de mangueira eléctrica VVF 4x 1mm

10 m de tubo ferroplast 20mm

2 arquetas

Invernadoiro (CdC)

Comezamos o noso invernadoiro para plantar aromáticas no exterior ó lado da Casiña dos Maios e ó lado tamén do domo sementeiro e que formará parte do noso PLANETA HORTO. Este invernadorio de 1,25m x 2,50m está construído con 24 listóns de madeira de pino de 250x5x3 cm. Estrutura que cubriremos con plástico específico para invernadoiro.

Neste enlace móstrase o traballo do alumnado que fixou o invernadoiro a unha pequena cimentación.

Colocamos as ventás proxectables cara a fóra e rematamos a construción do invernadorio.

VÍDEO #CASIÑA_MAIOS

Un dos nosos obxectivos no CdC é difundir os fundamentos científicos e beneficios da bioconstrución. Para isto, editamos un vídeo no que explicamos de forma didáctica o noso proxecto:

Por Tania Martínez, Álex Vázquez e Alicia Guijas

CodEquipo codifica o sensor de Temperatura

Para elaborar esta montaxe comezamos facendo un medidor de temperatura cun TMP 36; os datos líanse no monitor serial do portátil no que se conecta a placa de Arduino. A continuación, fixemos unha montaxe con sensores DHT11 que nos permitiron facer medicións de Temperatura e Humidade, aínda que tivemos diversos problemas porque estes sensores precisan librerías que non tiñamos usado nunca e porque, como descubrimos cando finalmente funcionou o programa, quéimanse ós 5V que proporciona a placa de Arduino (...). A montaxe final é con sensores DHT22. Deixámosvos un par de fotos do traballo e o programa que fixemos, que nos permite ler na pantalla LCD. Para o curso agardamos facer a unidade completamente autónoma grazas ó uso de Raspberry Pi.