Club de ciencia Blog

PROXECTO MICROMUNDO 2023-24

Outro curso mais, o alumnado de 4º ESO do club de Ciencia do IES A Cachada participa no proxecto mcromundo titorizados polo alumnado de 2º curso da Facultade de Farmacia da USC. Mediante a análise de mostras locais de solo seleccionadas polo alumnado do noso centro, cultivan e illan bacterias con bioactividade antibiótica. Trátase dun proxecto de aprendizaxe-servizo pola xolaboración de distintos niveis educativos e co obxectivo de promover a cultura científica e a vocación investigadora entre os mais xóvenes.

Clausura do programa Brigada Verde

O noso equipo de Brigada Verde estivo desenvolvendo tarefas de coidado do centro desde o comezo do curso: crearon un Punto Limpo, xestionaron o reparto de papeliras plástico/papel a todas as aulas (papeleiras feitas nas aulas de Tecno), colaboraron na limpeza e mantemento dos espazos verdes, crearon un decálogo de medidas de aforro enerxético e deron vida ó noso clásico domo-invernadoiro: colleitamos cabazas, amorodos e tomates!!

Para celebralo, o 21 de maio fomos pasar 3 días ás Cíes e foi unha experiencia de convivencia marabillosa que rematou cunha observación única do MAR DE ARDORA!!

Aquí vos deixamos un vídeo feito polo propio alumnado de 1º_Brigada Verde que dá conta de todas as actividades.

Para o ano máis!

Clausura Proxecto Micromundo. Equipo CdC 4°ESO

O martes 20 de xuño o equipo CdC 4°ESO asistiu á clausura do proxecto Micromundo no pazo de Fonseca en Santiago. Despois de asistir a unha charla de expertos no tema da resistencia a antibióticos recolleron os diplomas de participación por 2° ano consecutivo  e que lles abre o camiño no mundo da investigación o cal agradeceron a oportunidade que se lles dou.

Clausura do CdC 22/23

Clausuramos o CdC deste curso o 5 de xuño, o #DíaMundialDoMedioAmbiente cunha charla do xeólogo da UdC @ArmandHernández. A conferencia ofreceuse ós 4°s e tiña por título “Viaxe a través da historia do clima da Terra: coñecer o pasado para entender o presente”. Unha forma moi didáctica de comprender historia da Terra e a natureza do #CambioClimático a partir de sedimentos, aneis das árbores, corais, estalactitas ou mostras de xeo.

Charla residuos. Lei 6/2021 de residuos e solos contaminados. Equipo CdC

O 17 de maio, día Internacional da Reciclaxe, a técnico de Medio ambiente do Concello, Carme Saavedra dounos unha charla ó alumnado do Club de Ciencia sobre a nova Lei 6/2021 de Residuos e solos contaminados que no 2023 ten que cumplirse obrigatoriamente a nivel local. Coñecementos que aproveitamos para facer unha mellora na clasificación dos residuos e contedores específicos para cada un.

Mapa dixital radon. Equipo CdC 2°

Seguimos por 5º ano consecutivo recollendo datos da medición de gas radon nas vivendas do alumnado e veciños do concello. O equipo CdC de 2º ESO está prestando os medidores 7 días e recollen os datos que levan a unha táboa de excell e a un mapa físico. Este ano comenzamos a elaborar un mapa dixital con cuadrículas de cores en función dos datos recollidos.