Skip to Content

Agregador de novas

Educación ultima o Protocolo de dislexia, que facilitará a intervención preventiva desde a escola ante dificultades de aprendizaxe do alumnado

Portal educativo - Ven, 20/09/2019 - 17:42
Summary: Así o anunciou hoxe a conselleira Carmen Pomar con motivo das IV Xornadas Galegas de Dislexia que se celebran en VigoA conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional asegurou que esta guía busca ser unha axuda para a detección precoz e intervención psicoeducativa destas alumnas e alumnosPomar subliñou que un dos principais retos da educación do século XXI é a atención á diversidade, “que vai unida, de xeito indisoluble, coa potenciación do talento”Lembrou que neste curso se vai reforzar a orientación coa incorporación dun segundo orientador nos vinte centros educativos con maior número de alumnado Idioma Gallego

A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional está ultimando o Protocolo para a intervención psicoeducativa da dislexia e/ou outras dificultades específicas de aprendizaxe, que en breve vai estar a disposición do conxunto da comunidade educativa galega. Así o anunciou hoxe a conselleira Carmen Pomar con motivo das IV Xornadas Galegas de Dislexia organizadas pola Asociación Galega de Dislexia (AGADIX) que se celebran en Vigo, nun acto no que estivo acompañada da delegada territorial da Xunta en Vigo, Corina Porro.

A conselleira de Educación explicou que este protocolo, -que se configura como unha guía de axuda na detección e intervención psicoeducativa acorde á realidade de cada unha desas alumnas e alumnos-, vai servir de apoio tanto aos profesionais do ensino como ás familias. Unha iniciativa que -en palabras da conselleira- “pon de manifesto a preocupación da Consellería de Educación para que todo o alumnado encontre na escola o espazo adecuado para o seu desenvolvemento persoal e social”. “Sen dúbida -abondou- un dos grandes retos da educación do século XXI é a atención á diversidade, que para min vai unida, de xeito indisoluble, coa potenciación do talento”.

Precisamente Galicia foi pioneira no conxunto do Estado en contar cun Decreto de atención á diversidade do alumnado, a través do cal se foron implementando unha serie de protocolos como os de TDAH, TEA, Atención Educativa domiciliaria ou Diabetes, aos que se van sumar en breve os de dislexia e de altas capacidades, todos eles ferramentas esenciais para avanzar no desenvolvemento dun sistema educativo inclusivo e equitativo que, á súa vez, contribúen á construción dun clima escolar positivo e respectuoso coa diversidade.

Ademais, este mesmo curso vaise reforzar a dotación de orientadores nos centros escolares (todos eles contan cun orientador), cun segundo profesional naqueles vinte centros con maior número de alumnado; a maiores dos especialistas en Pedagoxía Terapéutica (PT) e Audición e Linguaxe (AL), os equipos de orientación específicos (EOE), os coidadores e os intérpretes de lingua de signos que traballan no sistema educativo galego.

A conselleira aproveitou a súa intervención para poñer en valor a organización destas xornadas por parte de AGADIX, aos que agradeceu a colaboración activa e as achegas realizadas para a elaboración do Protocolo para a intervención psicoeducativa da dislexia que será presentado proximamente.

Atención á diversidadeEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalProfesoradoAlumnadoFamiliasCentros
Categorías: Administración

Educación acometerá unha rehabilitación enerxética en oito centros escolares en 2020, cun investimento de 5,2 M€

Portal educativo - Ven, 20/09/2019 - 12:48
Summary: Trátase do CEIP de Palmeira (Ribeira), CEIP Monte dos Postes (Santiago de Compostela), IES Lama das Quendas (Chantada), CEIP Pedro Casielles Rollán (Xove), CEIP Padre Feijoo (Allariz), CEIP Curros Enríquez (Celanova), CPI da Cañiza (A Cañiza) e CEIP do Carballal (Marín)En todos eles levarase a cabo unha reforma que incremente a eficiencia enerxética e que abrangue actuacións específicas en cubertas, fachadas, carpinterías e luminarias, entre outrasDesde 2016 a Consellería realizou intervencións deste tipo en 38 centros (8 deles rematados ao inicio deste curso), que supuxeron un investimento de máis de 18 millóns de euros Idioma Gallego

A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional vén de encargar os proxectos para a rehabilitación enerxética completa en oito centros escolares de Galicia -a razón de dous por provincia- no vindeiro ano 2020, unha actuación que suporá un investimento total de máis de cinco millóns de euros.

Os centros obxecto desta actuación son CEIP de Palmeira (Ribeira), CEIP Monte dos Postes (Santiago de Compostela), IES Lama das Quendas (Chantada), CEIP Pedro Casielles Rollán (Xove), CEIP Padre Feijoo (Allariz), CEIP Curros Enríquez (Celanova), CPI da Cañiza (A Cañiza) e CEIP do Carballal (Marín).

Deste xeito, o departamento que dirixe Carmen Pomar, continúa coa aposta firme pola mellora das infraestruturas escolares co fin de ofrecer un maior confort aos seus usuarios á vez que acadar un aforro nos custes de mantemento dos edificios. A iniciativa enmárcase na actualización do Plan de Dotación de Infraestruturas Educativas posto en marcha en 2016, e que conta cun orzamento global de 199,7 millóns de euros ata 2021.

En todos os casos, os traballos supoñen unha reforma enerxética e funcional dos  centros, que xeralmente abranguen actuacións específicas en cubertas e fachadas (illamentos), carpinterías (substitución por ventás con rotura de ponte térmico), luminarias (substitución por equipos de alta eficiencia enerxética) e outros elementos das instalacións. Estas actuacións complementaranse con outras actuacións, como o pintado de aularios ou posibles melloras funcionais segundo o establecido nos proxectos técnicos. Faranse tamén melloras estéticas e funcionais coa incorporación dunha imaxe corporativa única a través da gama de cores empregadas nas aulas, así como en todos os elementos identificativos e sinaléctica dos centros.

Segundo as previsións que manexa a Consellería, de aquí a finais deste ano procederase á redacción de cada un dos proxectos (xa encargados), coa intención de que o proceso de licitación e adxudicación de obras estea rematado antes do vindeiro xuño de 2020.

Balance 2016-2018

Desde que se puxo en marcha esta acción, en 2016, a Consellería leva investidos máis de 18 millóns de euros en obras de rehabilitación enerxética e integral de 38 centros escolares (todos eles foron construídos hai décadas) ao longo de catro anos.

De feito, no presente ano acometéronse obras deste tipo en Noia, Teo, Láncara, Lugo, Maside, Ourense, Cerdedo-Cotobade e Vilagarcía de Arousa. Todas estas obras estaban rematadas ao inicio do curso escolar.

Aposta polo medio ambiente

Con estas actuacións a Consellería dá cumprimento á Estratexia Europa 2020 e á Estratexia de aforro e eficiencia enerxética no sector público galego para o período 2015-2020, na que a Xunta de Galicia é pioneira entre o conxunto de administracións públicas.

Co investimento en actuacións de eficiencia enerxética e mellora funcional nos centros búscase un aforro enerxético e un menor custo derivado do consumo de luz e calefacción. De feito, as actuacións realizadas entre 2016 e 2019 supuxeron un aforro en termos enerxéticos de 8,3 millóns de kw/hora anuais. Ademais de incrementar o confort nos centros educativos, contribúese a un modelo de desenvolvemento sostible e á concienciación e sensibilización dos máis pequenos na importancia do coidado do medio ambiente.

Como en anos anteriores, os proxectos foron encargados a arquitectos novos nos que se tivo en conta a perspectiva de xénero nun sector laboral (construción) no que a contratación de mulleres é notablemente inferior.

Construcións e mellorasEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalCentros
Categorías: Administración

Axudas para a acreditación, estruturación e mellora de centros de investigación do SUG cofinanciadas polo Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (Feder), no marco do programa operativo Feder Galicia 2014-2020, para o exercicio 2019

Portal educativo - Ven, 20/09/2019 - 11:39
Idioma Gallego

Xúntase a Orde do 19 de setembro de 2019 pola que se establecen as bases reguladoras para a concesión, en réxime de concorrencia competitiva, das axudas para a acreditación, estruturación e mellora de centros de investigación do Sistema universitario de Galicia, cofinanciadas polo Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (Feder), no marco do programa operativo Feder Galicia 2014-2020, e se procede á súa convocatoria para o exercicio 2019.

  • Próxima publicación no DOG
  • O prazo de presentación de solicitudes será dun mes a partir do día seguinte ao da publicación da Orde.

Cál é obxecto destas axudas?

Axudas para acreditación, estruturación e mellora de centros de investigación do Sistema universitario de Galicia (SUG), entendidas como estruturas organizativas de investigación que integran recursos, capacidades e obxectivos para mellorar a súa eficacia.

Quen pode solicitar estas axudas?

As universidades do SUG e destinaranas aos centros de investigación do SUG que obteñan a acreditación como tales nesta convocatoria.

Tipo e intensidade da axuda

Tipo de convocatoria: réxime de concorrencia competitiva
Tipo de axuda: axuda a fondo perdido
Intensidade da axuda: 100%
Orzamento total: 20.480.000 euros

Contía e duración

As axudas serán de aplicación por un período de 4 anualidades.
Nas anualidades de 2020, 2021 e 2022 a contía mínima da axuda que se concederá será de 400.000 €, dos que polo menos 320.000 euros serán fondos Feder, e a máxima de 1.000.000 € dos que polo menos 800.000 serán fondos Feder. Na anualidade 2019 aplicarase o mesmo criterio en función da puntuación obtida tendo en conta que a cantidade mínima será de 5.000 euros e a máxima de 10.000 euros.

A onde acudir?

Consellería de Educación; Universidades e Formación Profesional
Secretaría Xeral de Universidades
Subdirección Xeral de Promoción Científica e Tecnolóxica
Servizo de Planificación e Estruturación da Investigación
San Caetano, s/n 15781 Santiago de Compostela
Teléfono: 881995156
Email: promocioncientifica.educacion@xunta.gal

File:  Orde do 19 de setembro de 2019 (Próxima publicación no DOG)Tema: BolsasEnsinanza: UniversidadeDepartamento: Secretaría Xeral de UniversidadesSubdirección Xeral de Promoción Científica e Tecnolóxica UniversitariaServizo de Planificación e Estruturación de InvestigaciónColectivo: Alumnado
Categorías: Administración

Educación renova a súa colaboración coa ONCE para a atención especializada a 366 alumnos con discapacidade visual

Portal educativo - Xov, 19/09/2019 - 14:22
Summary: A conselleira Carmen Pomar e mailo delegado territorial da ONCE en Galicia, Manuel Martínez, asinaron a addenda ao convenio que arrancou en 2013 A Consellería destina a esta medida de atención á diversidade máis de 230.000 euros durante este curso Idioma Gallego

A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional vén de renovar a súa colaboración coa Organización Nacional de Cegos Españois (ONCE) para prestar atención especializada, inicialmente, a 366 alumnas e alumnos con discapacidade visual en centros educativos de toda Galicia. A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, e mailo delegado territorial ONCE en Galicia, Manuel Martínez Pan, asinaron hoxe a addenda ao convenio entre ambas institucións (que arranca no ano 2013), o que fai posible que 6 profesores do corpo de mestres desenvolvan as súas tarefas profesionais nos equipos específicos da ONCE, prestándolle apoio ao alumnado cego ou con discapacidade visual, tanto en educación primaria e 1º e 2º da ESO, como en centros e unidades de educación especial. A Consellería destina a este convenio un total de 230.227,85 euros para o curso 2019/20.

Ao abeiro deste acordo facilítase o acceso do alumnado con discapacidade visual escolarizado en centros ordinarios aos recursos tecnolóxicos e á transcrición e gravación a braille dos libros de textos e dos materiais curriculares. Deste xeito, favorécese a súa inclusión educativa, á par que unha atención especializada e axeitada ás súas necesidades.

En concreto, o convenio permite establecer un marco de colaboración para a atención educativa do alumnado con cegueira ou deficiencia visual grave, así como das súas familias e dos centros educativos aos que asistan; promover a coordinación dos servizos educativos e dos complementarios, organizando e facendo rendibles os recursos das diferentes institucións; e facilitar a conformación de equipos específicos para a atención educativa a este alumnado.  

Neste sentido, o obxectivo do convenio é a unión de forzas para darlle cumprimento ao compromiso fixado pola Consellería a partir da publicación do Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia. Neste caso xúntanse os recursos materiais da ONCE ao capital humano do profesorado que cede a Consellería neste acordo.

A contía total destinada por Educación a este fin desde que se puxo en marcha a colaboración coa ONCE no ano 2013 ascende a máis de 1,4 millóns de euros.

Atención á diversidadeEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalEntidades autonómicasProfesoradoAlumnadoFamiliasCentros
Categorías: Administración

Puntuacións provisionais dos premios extraordinarios de educación secundaria obrigatoria ao rendemento académico correspondentes ao curso 2018/2019

Portal educativo - Xov, 19/09/2019 - 12:54
Idioma GallegoAnuncio principal: Convocados os premios extraordinarios de educación secundaria obrigatoria ao rendemento académico correspondentes ao curso 2018/2019

Xúntanse as Puntuacións provisionais dos premios extraordinarios de educación secundaria obrigatoria ao rendemento académico correspondentes ao curso 2018/2019

Servizo relacionado: Premios ao alumnadoTema: Premios autonómicosEnsinanza: Educación secundaria obrigatoriaDepartamento: Servizo de Avaliación e Calidade do Sistema EducativoColectivo: AlumnadoFamiliasCentros
Categorías: Administración

Concesión das axudas destinadas ao cofinanciamento dos servizos de comedor escolar xestionados polas asociacións de nais e pais do alumnado dos centros públicos non universitarios para o curso 2018/2019

Portal educativo - Xov, 19/09/2019 - 08:49
Idioma Gallego

Xúntase a Resolución do 9 de setembro de 2019 pola que se conceden as axudas destinadas ao cofinanciamento dos servizos de comedor escolar xestionados polas asociacións de nais e pais do alumnado dos centros públicos non universitarios dependentes desta consellería, para o curso académico 2018/19.
 

Anuncio principal: Convocadas as axudas destinadas ao cofinanciamento dos servizos de comedor escolar xestionados polas asociacións de nais e pais do alumnado dos centros públicos non universitarios para o curso 2018/2019Tema: Comedores escolaresEnsinanza: Ensinanzas de réxime xeralDepartamento: Subdirección Xeral de Recursos Educativos ComplementariosServicio de Xestión de Comedores Escolares dos Centros Docentes non UniversitariosColectivo: AlumnadoFamilias
Categorías: Administración

A Consellería de Educación inviste este ano preto de 1 millón de euros en melloras en centros educativos de Verín

Portal educativo - Mér, 18/09/2019 - 12:38
Summary: Carmen Pomar visitou hoxe o CEIP Princesa de España e o IES García BarbónAs actuacións teñen como obxectivo a rehabilitación integral e a instalación dun sistema de calefacción por biomasa Idioma Gallego

A consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, visitou esta mañá o CEIP Princesa de España e o IES García Barbón, ambos en Verín, nos que este ano o seu departamento inviste preto de 1 millón de euros. Na súa visita estivo acompañada pola delegada da Xunta na provincia, Marisol Díaz Mouteira.

A titular do departamento educativo da Xunta de Galicia comprobou o avance da rehabilitación integral do CEIP Princesa de España, que contou cun orzamento de 760.847 euros. A actuación consiste no illamento da fachada do edificio principal e na substitución da cuberta dos dous edificios por unha nova de paneis sándwich de chapa de aceiro galvanizado lacado con espuma de poliuretano. Así mesmo, contempla a colocación de illamento térmico na cara superior do forxado do baixo cuberta no edificio principal e sobre o falso teito da última planta no edifico do comedor, así como sobre o falso teito dos porches e patios exteriores dos dous edificios.

Entre as actuacións dirixidas a mellorar a eficiencia enerxética, mudáronse as fiestras, colocáronse novas  persianas de lamas de aluminio inxectadas con espuma de poliuretano en ambos edificios e a instaláronse novas luminarias con equipos de regulación lumínica e detectores de presenza en corredores e aseos. Todas estas medidas combinadas suporán un aforro do 22,0 % no consumo de enerxía primaria non renovable e do 35,50 % en emisións de CO2.

A obra inclúe tamén o pintado das fachadas do edificio principal e do comedor, a reparación e pintado dos paramentos interiores, o esmaltado das carpinterías interiores e dos radiadores do centro, a colocación de pavimento vinílico en aulas infantís, a reforma dos aseos do edificio principal e o pulido do pavimento de terrazo, entre outras melloras.

As obras no interior do centro están rematadas, continuarán no exterior en substitución de partes de cuberta e inxección de cámaras durante un par de semanas cun Plan de Seguridade e Saúde adaptado a estas circunstancias.

O CEIP Princesa de España está integrado no Plan de Mellora de Bibliotecas Escolares e desenvolveu o pasado curso os contratos-programa nas liñas de Reforzo, orientación e apoio (PROA); de Mellora da convivencia e promoción da igualdade nos centros, que inclúe todas aquelas accións que repercutan e interveñan na mellora do clima escolar e das relacións entre os membros da comunidade educativa; e de Mellora do nivel de coñecementos do alumnado para acadar a excelencia.

Así mesmo, participou o Plan Proxecta a través dos programas Aliméntate ben e Donas de si, no programa de seccións bilingües, e desenvolve un programa de Titoría entre Iguais. Ademais, forma parte da rede de centros Educación Responsable: programa para o desenvolvemento da educación emocional, social e da creatividade, unha iniciativa que a Consellería realiza en colaboración coa Fundación Botín.

Biomasa

A conselleira aproveitou tamén para visitar o IES García Barbón, onde o seu departamento vai instalar a biomasa, unha obra que conta cun orzamento de 195.181,35 euros. A actuación ten como obxectivo a reforma da instalación de calefacción do instituto, co fin de complementar o sistema de xeración de calor actual, que emprega gasóleo, con caldeiras que empregarán biomasa. Nestes momento está suspendida a execución pendente da aprobación dun modificado que permita o dimensionamento da infraestrutura como un district heating para dar servizo aos 3 centros educativos próximos.

O novo deseño da instalación manterá dous dos xeradores de calor actual pero dando prioridade ao funcionamento das novas caldeiras de biomasa. Para iso a actuación contempla a eliminación dunha das caldeiras de gasóleo, mantendo as outras dúas, e a instalación de 4 caldeiras de biomasa de alta eficiencia con silo de alimentación de biocombustible, cunha potencia total de 224 kW. O silo de almacenamento de pellet será unha estrutura transportable cunha capacidade aproximada de 20.000 quilogramos.

Para dar servizo á nova sala de caldeiras o proxecto inclúe a instalación de 2 depósitos de inercia de 5.000 litros cada un e un terceiro depósito que servirá como desacoplador hidráulico e punto de unión entre as novas caldeiras de biomasa e a existente de gasóleo.

Asemade, realizaranse os cambios necesarios nas conducións de fluídos e nos equipos de bombeo. Non haberá cambios na instalación térmica existente fóra da sala de caldeiras.

A nova sala de caldeiras estará dotada dun sistema de xestión e control autónomo conectado mediante o software axeitado a un PC de xestión técnica do edifico que permita xestionar a instalación de forma remota.

 

Construcións e mellorasEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalCentros
Categorías: Administración

Ciclos formativos liberados ou con prazas vacantes de grao medio

Portal educativo - Mar, 17/09/2019 - 18:11
Idioma Gallego

O prazo de matrícula en ciclos e módulos de formación profesional de grao medio con prazas vacantes será desde as 9:00 horas do día 18 de setembro ata as 13:00 horas do día 20 de setembro de 2019.
 

Tema: EscolarizaciónEnsinanza: Formación Profesional inicialDepartamento: Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación EducativaSubdirección Xeral de Formación ProfesionalServizo de Xestión da Formación ProfesionalColectivo: AlumnadoCentros
Categorías: Administración

Admisión a ciclos formativos. 2ª adxudicación extraordinaria. Convocatoria 2019

Portal educativo - Mar, 17/09/2019 - 18:08
Idioma GallegoPublicación das listaxes da convocatoria extraordinaria de persoas con praza adxudicada nos ciclos formativos de grao medio de formación profesional, no réxime ordinario e no réxime para as persoas adultas. Tema: EscolarizaciónEnsinanza: Formación Profesional inicialDepartamento: Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación EducativaSubdirección Xeral de Formación ProfesionalServizo de Xestión da Formación ProfesionalColectivo: AlumnadoCentros
Categorías: Administración

Admisión a ciclos formativos. Listaxes definitivas de solicitantes. Convocatoria extraordinaria 2019

Portal educativo - Mar, 17/09/2019 - 18:05
Idioma Gallego

Publicación das listaxes definitivas de solicitantes do período extraordinario de admisión a ciclos formativos de formación profesional en réxime ordinario e no réxime para as persoas adultas en modalidade presencial e modalidade a distancia.

  Nota: As listaxes de solicitudes do proceso de admisión a ciclos formativos pola cota reservada para persoas con discapacidade, legalmente recoñecida, están dispoñibles para a consulta nas secretarías dos centros de inscrición. Tema: EscolarizaciónEnsinanza: Formación Profesional inicialDepartamento: Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación EducativaSubdirección Xeral de Formación ProfesionalServizo de Xestión da Formación ProfesionalColectivo: AlumnadoCentros
Categorías: Administración

A Consellería de Educación investiu preto de 590.000 euros na rehabilitación enerxética do CPI Ramón Piñeiro (Láncara)

Portal educativo - Mar, 17/09/2019 - 15:21
Summary: Carmen Pomar comprobou hoxe o resultado das obrasOs traballos redundarán nun maior confort para a comunidade educativa Idioma Gallego

A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, visitou esta mañá o CPI Ramón Piñeiro, na localidade lucense de Láncara, un centro que acaba de ver as súas instalacións renovadas grazas á obra de rehabilitación enerxética que vén de executar a Xunta de Galicia nas mesmas.

Cun importe de execución de 587.875,80 euros, o obxectivo da intervención foi mellorar o confort térmico do centro, ao tempo que se favorece o aforro de enerxía. Para iso, acometeuse a substitución de fiestras por unhas novas de dobre vidro con rotura de ponte térmica, así como as caixas das persianas. Así mesmo mudáronse as luminarias por equipos LED, con regulación lumínica e detectores de presenza nas zonas comúns. Co fin de solucionar os problemas de illamento térmico tamén se actuou sobre a fachada, aplicando o sistema SATE, así como no forxado de baixo cuberta.

A actuación incluíu, asemade, a redistribución dalgúns espazos dentro do centro (como a ampliación da sala de profesores, o traslado da biblioteca ou a creación dunha sala multimedia). Tamén se repararon e pintaron os paramentos interiores e renováronse as placas de falso teito deterioradas. Por outra banda, instalouse un porche na zona do comedor.

O CPI Ramón Piñeiro é un centro moi activo do rural lucense. De feito, desenvolve diferentes iniciativas impulsadas pola Consellería, como é o caso dos contratos-programa. No curso 2018/19 este colexio desenvolveu a súa primeira liña, a de Reforzo, orientación e apoio (PROA), que busca mellorar as perspectivas escolares do alumnado con dificultades, a través do traballo ou apoio organizado para a adquisición das destrezas básicas que lle faciliten a incorporación plena ao ritmo de traballo ordinario e ás esixencias das diferentes áreas e materias.

O centro participou ademais o curso pasado no Plan Proxecta a través das iniciativas Centros Activos e Saudables, MeteoEscolas e Quérote+; así como no programa de seccións bilingües.

Construcións e mellorasEducación infantilEducación primariaEducación secundaria obrigatoriaConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalCentros
Categorías: Administración

Un total de 70 ciclos de FP impartirán este curso parte do seu currículo nunha lingua estranxeira

Portal educativo - Mar, 17/09/2019 - 11:47
Summary: Carmen Pomar anunciouno na súa visita ao CIFP Politécnico de Lugo, cuxos talleres ampliará proximamente a Consellería A Consellería de Educación vén de publicar a resolución pola que se autorizan 43 novos ciclos formativos plurilingüesAdemais, continuarán impartíndose na correspondente lingua, en segundo curso, 27 dos ciclos autorizados para o curso 2018/19 Idioma Gallego

Un total de 70 ciclos de FP impartirán este curso parte do seu currículo nunha lingua estranxeira o vindeiro curso 2019/20.  Así o anunciou esta mañá a conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, na súa visita ao CIFP Politécnico de Lugo. De feito, un dos tres centros educativos que se incorpora este ano ao plurilingüismo en FP é da cidade da Muralla, o IES Nosa Señora dos Ollos Grandes. Na provincia impartirán ciclos plurilingües tamén o CIFP As Mercedes (Lugo) e o IES Val do Asma (Chantada).

Por outra banda, o ciclo de grao superior en Mantemento aeromecánico de avións con motor de turbina (impartido no CIFP As Mercedes, en Lugo) será un dos primeiros en Galicia en incorporar o Módulo de Lingua Estranxeira Profesional, módulo propio da Comunidade Autónoma para facilitar a capacitación en idiomas ao alumnado de ciclos formativos.

Durante a súa visita ao CIFP Politécnico Carmen Pomar anunciou ademais que a Consellería vai realizar unha ampliación, coa construción duns novos talleres para os ciclos da familia profesional de Madeira, moble e cortiza. Edificarase sobre o espazo que agora ocupa a pista descuberta e será o primeiro proxecto de talleres de FP construído integramente en madeira. O importe da obra ascenderá a arredor de 1 millón de euros.

PluriFp

Ao abeiro da resolución definitiva de ciclos formativos plurilingües (Estrela PluriFP) que vén de publicar a Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional, autorízanse 43 novos ciclos formativos plurilingües. Ademais, continuarán impartíndose na correspondente lingua en segundo curso 27 ciclos que foron autorizados para o curso 2018/19.

Os novos proxectos autorizados para o curso 2019/20 son os reflectidos na seguinte táboa:

Concello

Centro

Ciclo

Idioma

Culleredo

IES Universidade Laboral

CS Prevención de riscos profesionais

Inglés

CS Acondicionamento físico

Inglés

CS Enerxías renovables

Inglés

CS Mecatrónica industrial

Inglés

Santiago de Compostela

IES Plurilingüe Rosalía de Castro

CS Guía, información e asistencia turísticas

Inglés

Ferrol

IES Leixa

CS Deseño e edición de publicacións impresas e multimedia

Inglés

Santiago de Compostela

IES San Clemente

CM Sistemas microinformáticos e redes

Portugués

CS Desenvolvemento de aplicacións multiplataforma

Inglés

A Coruña

CIFP Ánxel Casal - Monte Alto

CS Audioloxía protésica

Inglés

A Coruña

CIFP Someso

CS Programación da produción en fabricación mecánica

Inglés

Santiago de Compostela

IES A Pontepedriña

CS Comercio internacional

Inglés

Chantada

IES Val do Asma

FP Dual CS Administración e finanzas

Inglés

FP Dual CS Axencias de viaxes e xestión de eventos

Inglés

FP Dual CS Desenvolvemento de aplicacións web

Inglés

Lugo

CIFP As Mercedes

CS Mantemento aeromecánico de avións con motor de turbina

Inglés

Lugo

IES Nosa Sra. dos Ollos Grandes

CS Ensinanza e animación sociodeportiva

Inglés

Ourense

CIFP A Carballeira-Marcos Valcárcel

CS Desenvolvemento de aplicacións web

Inglés

CS Laboratorio de análise e de control de calidade

Inglés

CS Laboratorio clínico e biomédico

Inglés

CS Hixiene bucodental

Inglés

Ourense

CPR Santo Cristo

CM Farmacia e parafarmacia

Inglés

Ourense

CIFP A Farixa

CS Sistemas de telecomunicacións e informáticos

Inglés

CS Guía, información e asistencia turísticas

Inglés

Vilamarín

IES de Vilamarín

CS Dirección de servizos de restauración

Inglés

FP Dual CS Xestión de aloxamentos turísticos

Francés

Inglés

Ourense

CIFP Portovello

CS Asistencia á dirección

Inglés

CS Xestión de vendas e espazos comerciais

Inglés

Caldas de Reis

CPR Plurilingüe San Fermín

CM Actividades comerciais

Inglés

Vigo

CPR Plurilingüe San Miguel 2

FP Básica Informática e comunicacións

Inglés

Vigo

CPR San Miguel

FP Básica Servizos administrativos

Inglés

FP Básica Servizos comerciais

Inglés

CM Xestión administrativa

Inglés

CM Instalacións de telecomunicacións

Inglés

Vigo

CPR Daniel Castelao

CM Xestión administrativa

Inglés

CM Instalacións eléctricas e automáticas

Inglés

CS Administración e finanzas

Inglés

CS Administración de sistemas informáticos en rede

Inglés

CS Desenvolvemento de aplicacións multiplataforma

Inglés

Vigo

CIFP Manuel Antonio

CS Patronaxe e moda

Inglés

Vigo

CIFP Valentín Paz Andrade

CS Deseño e amoblamento

Portugués

O Porriño

IES Ribeira do Louro

CS Comercio internacional

Inglés

Pontevedra

CIFP Carlos Oroza

CS Xestión de aloxamentos turísticos

Inglés

FP Dual CS Xestión de aloxamentos turísticos

Inglés

 

Inserción laboral e internacionalización

Os  ciclos formativos plurilingües teñen como finalidade a mellora das competencias lingüísticas do alumnado de FP para mellorar a súa inserción laboral e a  competitividade dos sectores produtivos. Neste sentido, o desenvolvemento de habilidades de comunicación oral e escrita en linguas estranxeiras facilitará o desempeño laboral dos titulados no espazo europeo, na liña de internacionalización da FP que está a impulsar a Consellería a través de iniciativas como o programa Erasmus+.

Ademais, esta liña de acción dá resposta ás necesidade de formación e competencias lingüísticas expostas polas empresas e institucións que participan nos proxectos de formación profesional dual de Galicia. De feito, dos ciclos incorporados este curso ao plurilingüismo, 5 son proxectos de FP Dual, que se suman aos 5 grupos autorizados para o curso 2018/19.

Formación complementaria

O  alumnado  que  se  incorpore  a  un  ciclo  formativo  plurilingüe  cursará  estas ensinanzas segundo  o  establecido  na  súa  normativa  reguladora  e  ademais  cursará,  cando  menos  no  primeiro curso do ciclo, un módulo non lingüístico en lingua estranxeira. O número de módulos que se cursen en  lingua  estranxeira  poderá  ampliarse  sen  superar,  en  todo  caso,  un  terzo  do  horario en  lingua  estranxeira.

Así mesmo, ao longo dos dous cursos do ciclo o alumnado realizará actividades complementarias de  formación organizadas polo centro educativo, como charlas, obradoiros ou proxectos, cunha duración estipulada de 40 horas, e que se levarán a cabo fóra do horario ordinario do alumnado.

A maiores, o centro educativo ofrecerá unha actividade formativa  extracurricular de  carácter voluntario  para o alumnado, no primeiro e no segundo curso do ciclo, cunha carga horaria semanal de dous ou tres  períodos  lectivos  fóra  do  horario  ordinario  do  alumnado.  Esta  actividade  formativa terá por obxecto principal o afondamento e a adquisición de destrezas no idioma elixido para impartir o ciclo plurilingüe, que  sexan específicas  do  sector  profesional  ou  do  ámbito  produtivo  no  que  se  estea  a formar o alumnado.

Máis FP Dual

Carmen Pomar visitou o Centro Integrado de Formación Profesional (CIFP) co gallo do inicio do curso na FP galega, que oferta este ano 29.165 prazas en primeiro curso en centros públicos (en números moi similares ao curso anterior), en 1.197 ciclos e programas formativos autorizados. A novidade máis significativa prodúcese na FP Dual, cun incremento dun 58,7% a oferta de ciclos de FP Dual: dos 73 novos proxectos ofertados para este curso aos 46 do 2018/19.

A oferta na provincia de Lugo contemplou un total de 4.322 prazas en primeiro curso en centros públicos, en 182 ciclos e programas formativos autorizados. Delas, 3.094 forman parte do réxime ordinario –1.334 en grao medio, 1.148 en grao superior, 540 en FP Básica e 72 en programas formativos para persoas con necesidades específicas de atención educativa-, mentres que outras 609 son do réxime modular para persoas adultas –341 en grao medio e 268 en grao superior-, e 350 do réxime modular a distancia –150 en grao medio e 200 en grao superior-. No referido á FP Dual  ofertáronse un total de 269 prazas (142 en grao medio e 127 en grao superior) en 18 novos proxectos.

Durante a súa visita Carmen Pomar destacou que no CIFP Politécnico, un dos referentes da cidade en Formación Profesional, se ofertaron para este curso un total de 4 novos proxectos de Dual, en concreto nos graos medios en Elaboración de produtos alimentarios e en Construción, no grao superior en Automatización e robótica industrial, así como a dobre titulación de grao medio en Coidados auxiliares enfermaría e Atención a persoas en situación de dependencia. No que atinxe ao réxime ordinario presencial, na FP Básica o CIFP Politécnico de Lugo suma o ciclo de Carpintaría e moble.

Para facilitar o crecemento da oferta de FP neste centro a Consellería ten investido nas súas instalacións preto de 360.000 euros desde 2009.

PlurilingüismoFormación Profesional inicialConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalProfesoradoAlumnadoFamiliasCentros
Categorías: Administración

Cualificacións das probas específicas de Vela e Baloncesto en Vilagarcía de Arousa correspondentes ás probas de acceso ás ensinanzas deportivas para o curso 2019/2020

Portal educativo - Mar, 17/09/2019 - 10:34
Idioma Gallego

Xúntanse as Cualificacións das probas específicas de Vela e Baloncesto en Vilagarcía de Arousa correspondentes ás probas de acceso ás ensinanzas deportivas para o curso 2019/2020
 

Anuncio principal: Convocadas as probas de acceso ás ensinanzas deportivas para o curso 2019/2020Tema: EscolarizaciónEnsinanza: Ensinanzas deportivasDepartamento: Servizo de Ensinanzas de Réxime EspecialColectivo: AlumnadoCentros
Categorías: Administración

Convocatoria para acreditar centros e persoas coordinadoras e titoras para o desenvolvemento do practicum correspondente ao curso de especialización en formación pedagóxica e didáctica do profesorado técnico en FP para o curso 2019/2020

Portal educativo - Mar, 17/09/2019 - 09:03
Idioma Gallego

Xúntase a Resolución do 2 de setembro de 2019, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se fai pública a convocatoria para acreditar centros e persoas coordinadoras e titoras para o desenvolvemento do prácticum correspondente ao curso de especialización en Formación Pedagóxica e Didáctica do profesorado técnico en formación profesional, na Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2019/20.

  • O prazo de presentación das solicitudes dará comezo o día seguinte ao da súa publicación e terán quince (15) días hábiles de prazo de solicitude, en que se pechará a aplicación Xade.
     
File:  Resolución do 2 de setembro de 2019 (DOG)Tema: MásterEnsinanza: Formación Profesional inicialDepartamento: Servizo de Ordenación e Formación ProfesionalColectivo: ProfesoradoCentrosSección: BoletínPortada de boletín
Categorías: Administración

Relación de centros autorizados para impartir ciclos formativos plurilingües (Estrela PluriFP), así como os ciclos formativos autorizados, no curso 2019/2020

Portal educativo - Mar, 17/09/2019 - 08:57
Idioma Gallego

Xúntase a Resolución do 5 de setembro de 2019, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se fai pública a relación de centros autorizados para impartir ciclos formativos plurilingües (Estrela PluriFP), así como os ciclos formativos autorizados, no curso 2019/20.

Anuncio principal: Ciclos formativos plurilingües (Estrela PluriFP), para o curso 2019/2020Tema: PlurilingüismoEnsinanza: Formación Profesional inicialDepartamento: Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación EducativaSubdirección Xeral de Formación ProfesionalServizo de Ordenación e Formación ProfesionalColectivo: ProfesoradoAlumnadoFamiliasCentros
Categorías: Administración

A Consellería de Educación incorporará unha vintena de orientadores ao sistema educativo galego

Portal educativo - Lun, 16/09/2019 - 14:03
Summary: Carmen Pomar inaugurou o curso no IES Plurilingüe Eusebio da Guarda da CoruñaA conselleira explicou que se destinarán aos centros con maior número de alumnado de Galicia Idioma Gallego

A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional, incorporará un segundo orientador nos vinte centros educativos con maior número de alumnado en Galicia. Anunciouno esta mañá a conselleira, Carmen Pomar, na inauguración do curso de Secundaria no IES Plurilingüe Eusebio da Guarda, un centro que se beneficiará desta medida. Na visita estivo acompañada polo equipo directivo da Consellería, polo delegado da Xunta na provincia, Ovidio Rodeiro; e polo representante da Alta Inspección do Estado, Manuel Regueiro.

Durante a súa intervención a conselleira salientou que esta iniciativa se enmarca no compromiso do seu departamento coa orientación, “que é inherente á propia educación, xa que contribúe á formación integral do alumnado, con independencia das súas capacidades ou necesidades”. Neste sentido lembrou que, ligado a esta liña prioritaria de actuación, se creou recentemente o Servizo de Inclusión e Orientación Educativa na Consellería.

Carmen Pomar  recordou tamén que a Consellería está a piques de lanzar unha normativa específica para o recoñecemento e regulación dos centros históricos de Galicia, “que suporá a posta en valor e salvagarda dun patrimonio educativo que é noso”. “O IES Plurilingüe Eusebio da Guarda –dixo–forma parte da Rede de Institutos Históricos de Galicia e, como tal, é unha peza do Patrimonio Histórico Educativo da nosa comunidade. Constitúe, pois, unha ferramenta formativa que permite tanto o coñecemento da nosa propia historia, como a interpretación da diversidade cultural do noso mundo”.

Rehabilitación integral

A conselleira quixo agradecer a colaboración da comunidade educativa deste centro no contexto das obras de rehabilitación integral que o seu departamento está a executar neste instituto de referencia, que forma parte da vida educativa desta cidade desde o ano 1889. Os traballos, que conta cun orzamento de 1.312.426,50 euros, teñen por obxecto resolver as patoloxías que as instalacións deste instituto foron acumulando a través da súa longa traxectoria en funcionamento, de máis de 150 anos. Así mesmo, búscase mellorar o  confort térmico interior e a eficiencia enerxética do edificio.

O proxecto de rehabilitación contempla actuacións sobre as fachadas, as cubertas, e as carpinterías exteriores, así como sobre a pintura interior, os falsos teitos e as luminarias. No caso das fachadas, no edificio histórico sanearase e renovarase completamente o revestimento existente sobre os muros de pedra e, nas zonas onde a pedra queda á vista, procederase a limpala e saneala para eliminar a sucidade orgánica e inorgánica que acumula. Ademais, aplicarase un tratamento consolidante natural para evitar a disgregación da parte superficial do material. No edificio moderno realizarase unha limpeza xeral dos paramentos existentes para, a continuación, actuar en función das necesidades de cada parte, aplicando illamento térmico ou un revestimento acrílico.

No referido ás cubertas, reporanse as partes danadas das cubertas e dos canlóns para garantir a estanqueidade da cuberta e renovaranse as baixantes por unhas novas de zinc. A

falta de estanqueidade e illamento solucionouse tamén mellorando as carpinterías, ben mediante a súa restauración, ben a través da súa substitución por unhas novas, en función do estado de conservación das fiestras actuais.

Ademais, no interior mudáronse os falsos teitos das aulas de Bacharelato e instaláronse nas de ESO. Así mesmo, pintáronse os paramentos interiores dos edificios, as varandas, radiadores e tubaxes; e renovouse a instalación de iluminación de todo o centro, colocando luminarias LED de menor consumo.

Inicio de curso sen incidencias

Ao longo da mañá de hoxe iniciaron o curso sen incidencias un total de 148.144 estudantes na educación secundaria obrigatoria (ESO), bacharelato, e ensinanzas de réxime especial (ensinanzas para adultos, artísticas e deportivas), segundo os datos provisionais recompilados polos servizos estatísticos da Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional. Deles, máis de 60.600 fano en centros da provincia da Coruña. Na cidade herculina volven hoxe ás aulas 9.015 estudantes de ESO e 3.462 de Bacharelato.

Información xeralEnsinanzas de réxime xeralConsellería de Educación, Universidade e Formación ProfesionalProfesoradoAlumnadoFamiliasCentros
Categorías: Administración

Cualificacións definitivas nas probas extraordinarias de acceso ás ensinanzas artísticas profesionais de Artes Plásticas e Deseño para o curso 2019/2020. Ciclos de grao superior

Portal educativo - Lun, 16/09/2019 - 13:59
Idioma Gallego

Xúntanse as Cualificacións definitivas nas probas extraordinarias de acceso ás ensinanzas artísticas profesionais de Artes Plásticas e Deseño para o curso 2019/2020. Ciclos de grao superior.
 

Anuncio principal: Instrucións para o acceso e a admisión do alumnado ás ensinanzas profesionais de Artes Plásticas e Deseño para o curso 2019/2020Tema: EscolarizaciónEnsinanza: Ensinanzas profesionais de artes plásticas e deseñoDepartamento: Servizo de Ensinanzas de Réxime EspecialColectivo: AlumnadoCentros
Categorías: Administración
Distribuir contido


by Dr. Radut