Skip to Content

Blogues

A NOSA QUERIDA ROSALÍA

AO LONGO DESTA SEMANA, QUIXEMOS FACER A NOSA PEQUENA HOMENAXE Á GRAN ESCRITORA GALEGA, ROSALÍA DE CASTRO, POLO SEU ANIVERSARIO, O 23 DE FEBREIRO.

*  LEMOS ALGÚNS DOS SEUS POEMAS E OS ESCOITAMOS MUSICADOS POR DIVERSOS ARTISTAS QUE PERMITÍAN COÑECER ESTILOS MUSICAIS DIFERENTES (SEGUINDO COA TEMÁTICA DA MÚSICA, DO PROXECTO ANUAL):

   - "ADIÓS RÍOS ADIÓS FONTES"- POR AMANCIA PRADA E ASTAROT,

   - "NEGRA SOMBRA"- POR LUZ CASAL

   - "TECÍN SOIA A MIÑA TEA"- GUADI GALEGO

   - "ROSALÍA PEQUENIÑA" OU "MAIO LONGO"- POR UXÍA SENLLE

* ORDENAMOS AS PALABRAS PARA COMPOÑER ALGÚNS TÍTULOS DE POEMAS SEUS. PARA ISO, SEGUNDO OS NIVEIS MADURATIVOS DAS CRIANZAS, TIÑAN QUE LER A PALABRA, OU IDENTIFICAR A CAL LETRA COA QUE EMPEZA OU REMATA E OUTRAS NO MEDIO DA PALABRA,...

    

* COMPLETAMOS ALGUNHA ESTROFA NA QUE FALTABAN PALABRAS OU SE SUBSTITUÍAN POR IMAXES, CO OBXECTIVO DE PRACTICAR A ESCRITURA CONTEXTUALIZADA.

* DECORARON UN MARCAPAXINAS DA AUTORA, NO QUE SE ACOMPAÑABA UN POEMA E UN CÓDIGO QR, PARA ACCEDER E ESCOITAR DITO POEMA MUSICADO

  

* LEMOS INFORMACIÓN SOBRE A VIDA DA ESCRITORA E LOCALIZAMOS NO MAPA DE GALICIA OS LUGARES NOS QUE NACEU E MORREU. E CALCULAMOS NA SERIE NUMÉRICA CANTOS ANOS TIÑA CANDO MORREU.

   

* FALAMOS DO LEMA DESTE ANO "O AMOR DA PATRIA GALEGA", DECORAMOS E ORDENAMOS AS SÚAS LETRAS E CADAQUEN DECOROU UN CORAZÓN PEGANDO DENTO UN RETRATO DE ROSALÍA, COMO SÍMBOLO DO AMOR E AGRADECEMENTO POR TODO O QUE SUPUXO PARA O NOSO IDIOMA; O GALEGO. ASÍ AXUDAMOS A ILUSTRAR UN FERMOSO MURAL COLECTIVO NA ENTRADA DO COLEXIO QUE TOD@S PODÍAN OBSERVAR.

           

* APROVEITAMOS PARA INICIARNOS NO COÑECEMENTO DO TEXTO POÉTICO: AS RIMAS, AS ESTROFAS, OS VERSOS, A ESTRUCTURA DUNHA POESÍA. EMPREGAMOS O POEMA "PARECE UNHA ROSA", ILUSTRADO POR ISABEL PINTADO, E CADA CRIANZA FIXO UN DEBUXO DA SÚA FIGURA HUMANA E PEGARON ARREDOR DA CARA PÉTALOS SIMULANDO UNHA ROSA OU UN REPOLO, TAL COMO FALA NO POEMA.

      

* VISIONAMOS, ENTRE OUTROS, UN VIDEO NO QUE OS BOLECHAS NOS CONTARON COUSIÑAS DESTA ESCRITORA DO REXURDIMENTO.

 

* O CONCELLO FÍXONOS CHEGAR O MANTEL CO POEMA "CALDO DE GLORIA", E AS CRIANZAS NO COMEDOR TAMÉN PUIDERON DEGUSTAR UN CALDIÑO, OUTRA FORMA DE HOMENAXEAR Á ESCRITORA. ASÍ COMO TAMÉN O FIXERON NOS LOCAIS HOSTALEIROS, OFRECENDO COMO TAPA DURANTE O DÍA DO SEU ANIVERSARIO, O  23 DE FEBREIRO

APROVEITAMOS A LER E FALAR DO POEMA E DEBUXAR O RETRATO DA ESCRITORA

  

 

COÑECENDO A NOSA BANDA MUSICAL PREFERIDA

DENTRO DO PROXECTO MUSICAL, ARREDOR DO QUE XIRA A TEMÁTICA DESTE CURSO NO NOSO CENTRO, DECIDIMOS QUE A NOSA AULA FOSE APADRIÑADA POR

"UXÍA LAMBONA E A BANDA MOLONA"

ASI QUE TIÑAMOS QUE DESCUBRIR COUSIÑAS SOBRE ESTA BANDA, E PUXÉMONOS MANS Á OBRA!

- DESCUBRIMOS QUE:

   * PUBLICARAN 4 CDS E AS DATAS NAS QUE SAIRON AO MERCADO

   

   * QUE A BANDA FORMOUSE EN 2014 EN VIGO,  E CANTOS PASARON?

   * SON 6 COMPOÑENTES MÁIS O TÉCNICO DE SON E APRENDIMOS O SEUS NOMES ARTÍSTICOS (Uxía Lambona, Serghaño, Pali, Ñoc, Abraham, Roscón), PERO ENTROUNOS A DÚBIDA SE ESES SERÍAN OS SEUS NOMES VERDADEIROS E OUTRAS CUESTIÓNS QUE ANOTAMOS PARA LOGO PREGUNTARLLES.

  

   * OS INSTRUMENTOS QUE TOCAN. QUE HAI 2 MOIS PARECIDOS: A GUITARRA ELÉCTRICA E O BAIXO, E CALES SON AS SÚAS DIFERENZAS

  

   * MOITAS DAS SÚAS CANCIÓNS TEÑEN LETRAS PARA FALAR DE MOITOS TEMAS COMO DO GALEGO, DA PAZ, DO OUTONO, DO ANIVERSARIO,... E MOITAS CANCIÓNS TRADICIONAIS PERO CON OUTRO RITMO (A RIANXEIRA, A SAIA DA CAROLINA, O GATO PACO (QUE TANTO NOS GUSTA!), E OUTRAS MOITAS MÁIS) 

- DECORAMOS UNHA GRAN FOTO, EN FORMA DE CREBACABEZAS, PARA PENDURAR DA NOSA PORTA DA AULA, E TOD@S SAIBAN QUE A NOSA AULA LEVA O NOME DESTA BANDA

 

 

 - DECORAMOS UN FOGUETE, FACENDO REFERENCIA AO 3º CD "ASTRONAUTA SIDERAL", SIMULANDO FACER UNHA VIAXE AO ESPAZO CON NÓS DE TRIPULACIÓN E UXÍA PILOTANDO Guiño

 

- RECIBIMOS A VISITA NA NOSA AULA DE UXÍA LAMBONA E SERGHAÑO, NO NOME DE TODA A BANDA.Sorriso

 

    clicar na foto para ver moitos videos e outras imaxes 

 FOI UNHA VISITA MOI ANHELADA, POIS AS CRIANZAS PREGUNTABAN CADA DÍA SE VIÑA UXÍA A VISITARNOS. FINALMENTE A SORPRESA CHEGOU, CANDO O XOVES 25 DE XANEIRO, ENTRARON POLA PORTA DA AULA, OS SEUS OLLIÑOS BRILABAN DE LEDICIA E EMOCIÓN. CON QUEN GOZAMOS DUNHAS HORAS ESPECTACULARES. CON TANTA EMOCIÓN, QUERÍAMOS CONTARLLES MOITAS COUSAS, PREGUNTARLLES, CANTAMOS MOITAS CANCIÓNS, FIXEMOSLLE UNS DEBUXOS PERSOAIS QUE LLE GUSTARON MOITO, AGASALLÁMOSLLES CUNHA BOLSA PERSONALIZADA PARA O GRUPO CON TODO O NOSO AGARIMO. PERO ELES TAMÉN NOS TROUXERON UNS PRESENTES: 2 CDS, PEGATINAS PARA TODO O ALUMNADO DE INFANTIL E UNHA CAMISETA. E TIVEMOS A SORTE DE QUE TEMOS OS 4 CDS FIRMADOS E ADICADOS PARA NÓS; FOI UNHA MAÑA EMOCIONANTE E INESQUECIBLE PARA TOD@S NOS.Sorriso

 

 

E COA SÚA BOA DISPOSICIÓN E AMABILIDADE, VISITARON AS OUTRAS AULAS D@S NOS@S COMPAÑEIR@S DE INFANTIL E CANTARON CON ELES ALGUNHAS CANCIÓNS.

MOITÍSIMAS GRAZAS DE TODO CORAZÓN, POLA VOSA VISITA E POR ADICARNOS O VOSO TEMPO PARA GOZAR DE VÓS COMO GRANDES PERSOAS E COMO ARTISTAZOS!!!

   

SEMANA DO 8 DE XANEIRO

VOLTAMOS COMEZAR O 2º TRIMESTRE, NESTA OCASIÓN RELIZANDO PROPOSTAS RELACIONADAS COA ESTACIÓN DE INVERNO, SEGUINDO CO COÑECEMENTO DA SERIE NUMÉRICA E DO DESCUBRIMENTO DAS LETRAS,... DE XEITO GLOBALIZADO

-- ALGÚNS AGASALLOS ESTABAN AGARDANDO NA AULA

APROVEITAMOS A XOGAR COS PAPEIS DOS ENVOLTORIOS E A ESTREAR OS NOVOS XOGOS

 

 

-- TEMÁTICA DO INVERNO

* VOCABULARIO: VISIONADO DE BITS SOBRE PRENDAS PROPIAS DA ESTACIÓN, DICINDO EN QUE PARTE DO CORPO SE POÑEN

  TAMÉN APROVEITAMOS PARA ORDEAR AS LETRAS DO ABECEDARIO E LOGO IDENTIFICAR AS INICIAIS DAS PALABRAS NOMINATIVAS DO VOCABULARIO TRABALLADO

* ADIVIÑA: DO PARAUGAS. ADEMAIS DE ESCRIBIR A SOLUCIÓN, CADAQUÉN DECOROU O SEU DE XEITO LIBRE; DESEÑOS CREATIVOS

* TRABALLAMOS TAMÉN SOBRE O POEMA "CANDO FAI MOITO FRÍO", DE CARMEN CALVO, TENDO QUE ASOCIAR A IMAXE DAS PRENDAS QUE APARECEN COA SÚA TARXETA OU ESCRIBINDO O SEU NOME, ADAPTANDO A ACTIVIDADE AO NIVEL MADURATIVO DAS CRIANZAS.

 

-- LOXICAMATEMÁTICA: SEGUIMOS PROPOÑENDO ACTIVIDADES QUE AXUDEN A TOMAR CONCIENCIA DOS NÚMEROS; DA SÚA POSICIÓN NA SERIE NUMÉRICA, DA SÚA REPRESENTACIÓN EN UNIDADES E DECENAS, DA DESCOMPOSICIÓN EN SUMAS DO MESMO Nº, MEDIANTE O CONTEO E ASOCIACIÓN CO CARDINAL,...

  

 

   

-- SAÍDA Á CARBALLEIRA: TRAS MOITO TEMPO DE CHUVIA, ATOPEMOS UN MOMENTO PARA DEVOLVER Á CARBALLEIRA OS TESOUROS QUE LEVARAMOS Á AULA NO OUTONO (PAUS, PINAS, CASTAÑAS, OURIZOS, FOLLAS) E APROVEITAMOS PARA OBSERVAR OS CAMBIOS QUE SE PRODUCEN NA NATUREZA NA ESTACIÓN DE INVERNO: VISITAR O RÍO TELLA E VER CANTA AUGA LEVA, OBSERVAR ÁRBORES DE FOLLA CADUCA E TAMÉN OS PIÑEIROS DE FOLLA PERENNE, ESCOITAR ALGÚN PAXARO, DESCUBRIRON UNHA CAIXA- NIÑO QUE COLOCARAMOS NUNHA ÁRBORE HAI 2 CURSOS CON OUTRO GRUPO DE ALUMNADO, CAMIÑAR POR TERREOS CON DISTINTOS DESNIVEIS DISTINTOS AO CEMENTO,...

O FEITO DE SAÍR DOS MUROS DO COLEXIO, TAMÉN NÓS PERMITE TOMAR CONCIENCIA DAS NORMAS DE EDUCACIÓN VIARIA: COMO AS PRECAUCIÓNS QUE TER CANDO CRUZAMOS A CARRETERA OU CAMIÑAMOS POLA BEIRA ANTE A PRESENZA DE COCHES.

 

 

 
   

CERTAME DE ARTE ESCOLAR EUGENIO GRANELL

CERTAME DE ARTE ESCOLAR EUGENIO GRANELL.

Un nadal máis, participamos na xa XIX edición desta interesante iniciativa, onde ademais do concurso con distintas categorías, o realmente importante e interesante é que durante todas as vacacións e ata o 14 de xaneiro, todas as obras das criaturas de E.I. teñen expostas os seus creativos traballos.

 

Desta volta, non nos podemos sentir máis orgullosas e orgullosos pois recoñecéronse varios galardóns en distrintas categorías.

 

Parabéns a todo o alumnado polo seu traballo que poderedes ver nas fotografías.

 

Mirade a Álvaro gañador da categoría de debuxo, a Thyago na categoría de pintura, a Yanira en collage e a Mateo na de construcción, con que orgullo reciben a súa linda escultura, creada específicamente para o certame.

 E premendo nesta imaxe da exposición ou aquí, podedes observar todo o laborioso proceso das fantásticas creacións.

          

MOITOS PARABÉNS!!

NESTE MES DE NOVEMBRO, DIEGO E EMMA ESTIVERON DE ANIVERSARIO E, COMO NOUTRAS OCASIÓNS, COMPARTIMOS UNHA MERENDA PARA FESTEXAR CON ELES ESTA DATA TAN ESPECIAL.

XA SON 4 ANIÑOS PARA ESTES PEQUES!

                 MOITOSSSSS PARABÉNSSSS!!!Sorriso

 

SEMANA DO 23 AO 27 OUTUBRO

Comporto algunhas das propostas nas que andivemos traballando nesta semana:

- LOXICAMATEMÁTICA; ordenando a serie numérica cunha alfombra e logo representación da cantidade correspondente, aproveitando elementos que temos nestes momentos no recuncho de outono

  

- DÍA DAS BIBLIOTECAS: quixemos poñer en valor esta data a nivel educativo, pois a biblioteca é un recurso moi importante que se pode usar para fomentar a competencia lingüística; lugar de lectura de contos, de busca de información en calquera proxecto, coñecemento de distintos textos de uso social,... De feito, dende a nosa biblioteca, comunicáronnos que neste ano o tema proposto dende a asesoría de bibliotecas escolares, sexa a BANDA DESEÑADA, por iso deixáronnos un exemplo, xunto co cartaz que nos comunicaba ademais que, dende o cole se propuxo como proxecto anual, a MÚSICA.

Nós aproveitamos a falar do cartaz onde aparecían as nosas mascotas, da biblioteca e do comando verde: se viramos algunha vez os cadrados e bocadillos que nel aparecen, que pensaban que era a música e onde poderíamos buscar para saber máis, cales eran as normas para asistir a unha biblioteca,... Polo que neste curso, faremos a nosa aportación a ambos temas, aprendendo sobre a música e sobre a banda deseñada.

Aproveitamos a ler o fermoso conto "León de biblioteca", ed. Ekaré e a facer un tempiño de goce e lectura individual cos contos da biblio de aula.

  

- O MONSTRO DE AULA: aproveitando que se achega a data do Samaín, creamos o noso particular monstro. Para iso, entre todos e todas, coas ideas aportadas sobre os elementos e características que querían que tivese esta personaxe de medo, foise votando para chegar a unha proposta final.

Despois, cadaquen debuxou dita personaxe, coas mesmas indicacións para tod@s, e así o manifestaron nas súas creacións, tal como se pode ver na seguinte imaxe.

                

 

- FROITOS SECOS:  esta semana tocou a degustación de froitos secos propios da estación de outono, xa que moitas crianzas descoñecen moitos deles e tampouco os probaran.

  

SEMANA DO 16 AO 20 OUTUBRO

Dado que estamos inciando a estación de outono, quixemos centrarnos en levar a cabo actividades arredor dos froitos de outono

- intentamos ler as tarxetas nominativas e logo asocialas coa imaxe do froito ao que lle daba nome

- clasificamos os froitos en secos e carnosos

 

- escribimos os nomes dos froitos para identificalos no recanto temático que fixemos na aula. Previamente usamos letras móviles para compoñer a palabra 

 

         

- fixemos unha degustación dalgúns froitos carnosos, e aproveitamos a falar do sabor doce e amargo. Despois de probar cada froito, rexistramos cantas crianzas percibían un sabor doce e cantos amargo, realizando un conteo.

 

- aproveitando que tiñamos diversos froit@s na aula, creamos por parellas mandalas de outono. Previamente vimos exemplos deste tipo de creacións e logo en parella chegamos a acordos sobre que froit@s empregar e o seu deseño.

Algún exemplo:

 

- creacións artísticas coas cores típicas da estación outonal: escoitando de fondo a composición musical de Vivaldi, "el otoño", e cos ollos pechados, intentamos pintar libremente, sentindo e gozando a música, creando libremente, pero resultounos difícil ter os ollos pechados e non ver o que pasaba no papel (a falta de confianza, a presión de pintar dentro do papel, a necesidade de abrir os ollos,...)

 

COMEZAMOS O CURSO 23-24

MOI BENVIDAS E BENVIDOS A ESTE ILUSIONANTE, CREATIVO E COLORIDO CURSO.

Agardemos e temos todos os desexos de que así sexa!

 

Antes de comezar a presentarvos as actividades e proxectos deste ano, partillamos con vós unha iniciativa conxunta co Colexio J.H. Newman de Madrid sobre fotografía e que con toda probabilidade, continuaremos este curso.

 

O primeiro obxectivo era dar a coñecer a os nosos novos amigos e amigas madrileños a nosa contorna, o noso centro e a nosa realidade próxima a partres das fotografías realizadas polas criaturas cunha cámara reflex da escola. Percorremos e  todos os currunchos do centro e paseamos mesmo por fóra por lugares próximos. Cada neno e nena, observaba e decidía que quería fotografiar. Ademais mantivemos unha vídeo conferencia para presentarnos.

Como facemos en calquera proceso, primeiramente, documentámonos, analizamos e estudamos as partes da cámara que iamos usar, asi como doutras. Vimos varios tipos diferentes, analóxicas, con carrete, negativos...Cousas hoxe en día sorprendentes.

Primeiramente podededes visualizar como foi o proceso e os pasos que demos. Mirade nesta imaxe, ou ben premendo aquí.

 

 

E de seguido, podedes ver os resultados finais destes e destas súper profesionais da fotografía.  Velaí aquí as tedes. enriba da imaxe, podedes velas en xeito presentación.

COMEZA A FUNCIÓN!!!

COMA TODOS OS ANOS, OS GALICREQUES É UNHA FUNCIÓN NA QUE PARTICIPAMOS CADA CURSO CO ALUMNADO DE INFANTIL. É UN ESPECTÁCULO CULTURAL DE CARÁCTER LÚDICO E PEDAGÓXICO QUE FOMENTA A ATENCIÓN E ESCOITA ACTIVA, ALIMENTA A IMAXINACIÓN E CREATIVIDADE, INCENTIVA A LECTURA DE CONTOS E HISTORIAS.

NESTA OCASIÓN, DENTRO DO XXVIII FESTIVAL INTERNACIONAL DE GALICREQUES 2023, GOZAMOS DO ESPECTÁCULO, SITO NA ALAMEDA DE SANTIAGO, PRESENTADO POR LUIS VALLECILLO (GALIZA), QUE LEVABA POR TÍTULO "SELKIE, A LENDA DO MAR DO NORTE", ONDE A PERSONAXE CHAMADA SELKIE, ERA UNHA SEREA QUE TIVO QUE AFRONTAR NON PODER DESPEDIRSE DA SÚA NAI ANTES DE QUE ESTA SE MARCHASE MAR ADENTRO. POLO QUE, CANDO SE FIXO MAIOR INTENTOU PESCAR PEIXES QUE LLE PUIDESEN INDICAR SE COÑECÍAN OU SABÍAN ONDE PODERÍA ESTAR A SÚA NAI PARA PODER DESPEDIRSE.

UNHA LENDA ACONTECIDA NO MAR, NARRADA CON TÍTERES E ACOMPAÑADA DA MÚSICA DUN ACORDEÓN E UNHA GUITARRA,  NA VOZ DO PROPIO LUIS VALLECILLO, QUE FIXO GOZAR AO NOSO ALUMNADO.

 

E APROVEITAMOS A DAR UN PASEO POLO PARQUE E VER OS PARRULIÑOS. E TAMÉN MERENDAMOS COMO ARTISTAS NO PALCO DA ALAMEDASorriso

 

SEMANA DO 2 AO 6 OUTUBRO

INICIAMOS OUTUBRO, SEGUIMOS CON ALGUNHAS PROPOSTAS DE ACTIVIDADES E IMOS INTRODUCINDO OUTRAS.

--- LECTOESCRITURA:

* APROVEITAMOS A RUTINA DIARIA C@ ENCARGAD@, PARA SEGUIR TRABALLANDO CO NOME E INTRODUCINDO O 1º APELIDO; CO OBXECTIVO DE IR ASOCIANDO A QUE COMPAÑEIR@ PERTENCE, IDENTIFICANDO AS SÚAS LETRAS E TRABALLANDO A CANTIDADE DE LETRAS, COMPARANDO CAL É MÁIS LONGO OU CURTO, O NOME OU O APELIDO.

  

--- MOTRICIDADE FINA

PODEMOS COLLER PLASTILINA? É UNHA PREGUNTA QUE VARIAS CRIANZAS ME FAN CADA DÍA, POLO QUE PROCURAMOS SATISFACER AS SÚAS SOLICITUDES E INQUEDANZAS E APROVEITAMOS A ESTIMULAR A SÚA MOTRICIDADE FINA: MOLDEAN, CORTAN,... ADEMAIS DE FAVORECER A SÚA CREATIVIDADE E IMAXINACIÓN COAS CREACIÓNS QUE FANSorriso

 

 

--- FIGURAS XEOMÉTRICAS E FIGURA HUMANA

* SEGUIMOS REALIZANDO PROPOSTAS DE IDENTIFICACIÓN DAS FORMAS XEOMÉTRICAS E ADEMAIS APROVEITAMOS A INTRODUCIR ACTIVIDADES DE RECOÑECEMENTO E INTERIORIZACIÓN DA FIGURA HUMANA.

PARTIMOS DO TRAZO DA SILUETA DUNHA CRIANZA E RECHEAMOS COAS FORMAS QUE MÁIS SE PODERÍAN AXEITAR ÁS CARACTERÍSTICAS DAS PARTES DO CORPO: CABEZA CIRCULAR, TRONCO E EXTREMIDADES RECTANGULARES.

CADAQUEN INDIVIDUALMENTE REALIZOU O TRAZO DA FIGURA HUMANA, ONDE PODES OBSERVAR A MADUREZ NO TRAZADO QUE TEN CADA CRIANZA. E LOGO TAMÉN FIXERON A SÚA COMPOSICIÓN CON FORMAS XEOMÉTRICAS QUE CONSIDERARON.

  

--- PSICOMOTRICIDADE

NA SESIÓN DESTA SEMANA, TIÑAN MOITAS GAÑAS DE FACER BOLTERETAS, XA QUE ALGUNHA CRIANZA, PODES OBSERVALA DURANTE O RECREO QUE ANDAN A PRACTICAR ESTAS PIRUETAS XIMNÁSTICAS.

TAMÉN PRACTICAMOS A SUBIR E BAIXAR AS ESPALDEIRAS, SENDO UNHA ACTIVIDADE PERIGOSA PERO QUE LLES ATRAÍA SEMPRE QUE IMOS AO XIMNASIO. EXPLICAMOS A IMPORTANCIA DE SUXEITARSE  E COMO FACELO PARA PREVIR CAÍDAS. ESTE TIPO DE ACTIVIDADES AXÚDALLES A COÑECER AS POSIBILIDADES DO SEU CORPO, A GAÑAR CONFIANZA EN SÍ MESM@S  E INCENTIVAR A CAPACIDADE DE SUPERACIÓN.

  

Distribuir contido


by Dr. Radut