Skip to Content

Blogue de Mónica

Contacto:monicas@ramallosa.org

CANTACONTOS con LUIS VALLECILLO

Grazas á  o Consorcio editorial, e por mercar moitos libros para a nosa biblio de centro, tivemos como agasallo unha proposta musical con Luis Vallecillo, "Buscando a Rosalía". Compartiu 2 sesións coas crianzas de infantil para cantar adaptacións de poemas de Rosalía de Castro, a medida que contaba como descubrira á nosa escritora galega e lle entraron gañas de mudarse dende Madrid para coñecer Galiza e cousiñas daquela poeta. As crianzas pasaron un ratiño ben agradableSorriso

           

XOGANDO COA BEEBOT E AS VERDURAS

COMO ANDAMOS A TRABALLAR NESTAS SEMANAS ARREDOR DA HORTA COMO CENTRO DE INTERESE, APROVEITAMOS A XOGAR COA BEEBOT A RECOLLER VERDURAS; FAMILIARIZÁNDOSE COA PROGRAMACIÓN, UN DOS OBXECTIVOS INICIAIS DENTRO DO PROXECTO DIXITAL DO CENTRO

  

SEMANA DO LIBRO

NA SEMANA DO 22 AO 26 DE ABRIL, CONMEMOROUSE O DÍA DO LIBRO, POR ISO, EN VARIAS PROPOSTAS DIDÁCTICAS ESTIVO MOI PRESENTE ESTE RECURSO, CO PROPÓSITO DE DARLLE AÍNDA MÁIS VISIBILIDADE, XA QUE É UNHA CONMEMORACIÓN IMPORTANTE NO ÁMBITO EDUCATIVO;

- CADA CRIANZA ELIXIU NA BIBLIOTECA UN LIBRO QUE LLE GUSTASE E SE LEVARON Á AULA. Ex. LIBROS DISPERSOS POLA AULA:

  

- TRAS O SEU VISIONADO E FAMILIARIZARSE CON EL, DEBUXARON A SÚA PORTADA

 

      

- COA PORTADA ELIXIDA, APROVEITOUSE A TRABALLAR OS BOCADILLOS QUE SE USAN NA BANDA DESEÑADA, E IMAXINARON E CREARON ALGUNHA CONVERSA 

 

 

 

- CADAQUÉN EXPLICOU POR QUE LLE GUSTABAN OS LIBROS

            

- DEBUXARON UN MARCAPÁXINAS QUE LOGO FOI AGASALLADO, AO AZAR, A OUTR@ COMPI, E QUE ILUSIÓN LLES FAI!Sorriso

  

- Participaron na proposta realizada a nivel de centro do "apadriñamento lector"; alumnado de 5ºEP foron os seus padriños/ súas madriñas de lectura, compartindo un fermoso momento e léndolles un conto. 

           

- TIVEMOS A SORTE DE ACOMPAÑAR, UN RATIÑO, A PACO NOGUEIRAS NA PRESENTACIÓN DO SEU NOVO LIBRO- CD "ANIMAL SON", NA BIBLIOTECA DO NOSO COLE, APROVEITANDO QUE É PADRIÑO MUSICAL DA AULA DE 1ºA  E VEU VISITAR E COMPARTIR UNHA XORNADA COAS CRIANZAS DESE GRUPO QUE GOZARON DA SÚA PRESENZA E LLE FIXERON UNHA ENTREVISTA NA RADIO.

PEDÍMOSLLE QUE NOS CANTARA A CANCIÓN "UN LIBRO", APROVEITANDO QUE ESTABAMOS NA SEMANA DO DÍA DO LIBRO

- TIVEMOS O CONTACONTOS DE MIRIAM, A EDUCADORA DE MANS UNIDAS, UNHA ASOCIACIÓN SEN ÁNIMO DE LUCRO, QUE ESTÁN DESENVOLVENDO O PROXECTO "FAME CERO", E O NOSO COLE É UN DOS QUE PARTICIPA NESTA INICIATIVA. A SÚA POSTA EN PRÁCTICA CONSTA DE OBRADOIROS DE CONSUMO RESPONSABLE, CONTACONTOS E PLANTACIÓN E COÑECEMENTOS DIDÁCTICOS ARREDOR DA HORTA. 

A TRAVÉS DO CONTO "EL SECRETO DEL HUERTO DE LINO", BÚSCASE CONCIENCIAR ÁS CRIANZAS DA IMPORTANCIA DO CONSUMO DE VERDURAS E FROITAS, DE PLANTAR E CONSUMIR TODAS ELAS, DE VALORAR E RESPECTAR A QUENES FAN POSIBLE QUE CHEGUEN ÁS NOSAS MESAS, DE COIDAR A CONTORNA QUE NOS RODEA, ... E REFLEXIONAR SOBRE ACCIÓNS QUE SON POSITIVAS OU NEGATIVAS PARA O NOSO PLANETA, CO PROPÓSITO DE FORMAR PERSOAS QUE COIDEN DA TERRA QUE NOS PIDE AXUDA, PORQUE COMO DI A CANTANTE BEBE NA SÚA CANCIÓN "SKA DE LA TIERRA", "LA TIERRA TIENE FIEBRE, NECESITA MEDICINA Y UN POQUITO DE AMOR..."

ADEMAIS AGASALLOUNOS CUNHAS LIBRETAS PARA CADA CRIANZA, O CONTO PARA O COLE E UN XOGO DE MEMORI CON CARTAS SOBRE VERDURAS; GRAZAS MIRIAM POLO VOSO TRABALLO E INCIATIVASorriso

 

 

   TAMÉN AXUDAMOS NA PLANTACIÓN DO INVERNADOIRO QUE INCORPORAMOS AO COLE, PARA LEVAR A CABO UNHA APRENDIZAXE DIDÁCTICA ARREDOR DESTE RECURSO COAS CRIANZAS.

 

 

 

* COMO CADA ÚLTIMO VENRES DE MES, TIVEMOS O FESTEXO DO ANIVERSARIO DE ALFONSO E SAÍNZA, QUE CUMPLEN NESTE ABRIL E COMPARTIMOS UNHA MERENDA ESPECIAL. 

MOITOSSSS PARABÉNSSSS POR ESES 5 ANIÑOS QUERID@S COMPIS!!! 

 

 

* COMO A NATUREZA NA PRIMAVERA NOS APORTA MOITOS RECURSOS, COMO FERMOSAS FLORES E PLANTAS, FIXEMOS UNHA SAÍDA Á CONTORNA A RECOLLER DIVEROS ELEMENTOS NATURAIS, PARA CREAR AS NOS0S ARTÍSTICOS CADROS NATURAIS; CONCENTRAD@S, CREANDO LIBREMENTE, INCENTIVANDO A SÚA CREATIVIDADE,...

 

 

PLANTACIÓN DE CASTIÑEIROS E FROITEIRAS

                              

 

Dende o centro, séguense facendo accións que contribúan a mellorar as situacións de vida no noso planeta. As crianzas do ciclo de infantil gozaron dunha xornada ben fermosa e especial colaborando na plantación de máis árbores no patio de xogo, coa apreciada axuda da brigada de axentes e bombeiros forestais da Xunta, guiados por Santiago Neira, así como de Protección Civil do Concello de Teo. Plantáronse castiñeiros e árbores frotireiras para procurar e fomentar un agradable ambiente de benestar no patio de xogo (ter máis sitios de sombra, acondicionar o patio dun xeito amable e alegre no que convivir). Tamén gozaron regando coa motobomba, subindo no camión e tocando a serea. Os axentes agasallaron ás crianzas cunhas medallas pola colaboración na plantación de natureza e cunha casiña- niño para os paxariños Sorriso

            clicar na seguinte foto para visualizar máis fotografías da experiencia

 

    Así quedaron as froiteiras: maciñeira, pereiras e ameixeira! Oxalá se poidan comer moitas froitasSorriso

PROXECTO "CONTACOMIGO" CON PAULA SUÁREZ

NESTA SEMANA, RECIBIMOS UNHA VISITA ESPECIAL NA AULA, DE PAULA SUÁREZ, NAI DA NOSA SAÍNZA, QUE VEU COMPARTIR CON NÓS A LECTURA E DRAMATIZACIÓN DUN CONTO "SOPA VERDE", ED. OQO, TRÓUXONOS UN XOGO DE MEMORI E UNHA SOPA DE LETRAS DE VERDURAS RELACIONADA COA HISTORIA E, O QUE MÁIS LLE GUSTOU ÁS CRIANZAS FOI, UN RICO BROWNIE QUE LLES TROUXO PARA MERENDARSorriso

GRAZAS PAULA VIR Á NOSA AULA E COMPARTIR TEMPO CON NÓS!!!

 

INICIANDO 3º TRIMESTRE

   INICIAMOS O 3º TRIMESTRE, CONTINUANDO CON PROPOSTAS RELACIONADAS COAS TEMÁTICAS XA INICIADAS COMO A MÚSICA, A BANDA DESEÑADA, HORTO E OS ANIMAIS, ACTIVIDADES DE LOXICAMATEMÁTICA E IMOS INCORPORANDO ACTUACIÓNS SEGUNDO AS CONMEMORACIÓNS QUE ATOPAMOS NO CALENDARIO COMO FOI NESTA SEMANA, O DÍA DO AUTISMO.

- APROVEITAMOS A BARALLA, UN RECURSO COTIÁ, PARA ORDENAR A SERIE NUMÉRICA E IDENTIFICAR AS CARTAS DO MESMO PAU

- TRABALLAMOS O CONTEO CON DEDOS E OUTROS MATERIAIS APROVEITANDO A DATA DIARIA, COMO FOI O NUMÉRO 5, TAMÉN REALIZANDO ESE CONTEO SOBRE A SERIE NUMÉRICA, OBSERVANDO COMO REMATAN NA MESMA CIFRA SUMANDO DE 5 EN 5, E ATA ONDE CHEGAMOS SUMANDO OS 5 DEDOS DA MAN DE CADA CRIANZA DO GRUPO: SON 75 DEDOS

 

- VISITAMOS E OBSERVAMOS NO NOSO PEQUENO HORTO COMO XA FLORECEN OS CHÍCHAROS E BROTARON AS CENOURAS, AS PATACAS E AS CEBOLAS QUE PLANTAMOS.

 

 

TAMÉN VISITAMOS O XARDÍN DAS PLANTAS AROMÁTICAS, E CHEIRAMOS ALGUNHAS DELAS: TOMIÑO LIMOEIRO, MENTA, ROMEU. E VIMOS MOITAS MIÑOCAS E UNHA XOANIÑA QUE CHAMARON A NOSA ATENCIÓN

          

- EMPEZAMOS A RELACIONAR A IMPORTANCIA DOS ANIMAIS DOMÉSTICOS PARA OS HUMANOS E COMO É PRECISO O TRABALLO DAS PERSOAS PLANTANDO PRODUCTOS PARA ALIMENTAR A ESES ANIMAIS, COMO POR EXEMPLO AS GALIÑAS, OS PORCOS, AS VACAS,.. DE AÍ A NECESIDADE DE CULTIVAR AS HORTAS PARA CONSUMO DOS HUMANOS PERO TAMÉN DOS ANIMAIS; A CADEA ALIMENTARIA

   (O OVO PROCEDE DA GALIÑA QUE SE ALIMENTA DE VERDURAS QUE PLANTA O AGRICULTOR)

    

- PARA CONMEMORAR O DÍA DO AUTISMO, VISUALIZAMOS UN VIDEO QUE NOS SERVIU PARA DIALOGAR SOBRE COMO NOS VEN OS DEMAIS, PERO ENFATIZANDO NOSOS PODERES E VIRTUDES QUE TEMOS CADA UN DE NÓS E NON NO NEGATIVO E DISCRIMINATIVO, SENÓN POÑENDO EN VALOR O QUE NOS FAI ESPECIAIS E DIFERENTES E A IMPORTANCIA DE RESPECTARNOS A CADAQUÉN COMO SOMOS

    

- INICIAMOS OS TALLERES INTERNIVEL NO CICLO DE INFANTIL: REALIZAMOS 5 GRUPOS DE CRIANZAS DOS 3 NIVEIS MISTURADAS PARA OFRECERLLES 5 PROPOSTAS LÚDICAS POLAS QUE ROTARÁN CADA VENRES TODOS OS GRUPOS. CADA TITORA E A MESTRA DE APOIO XUNTO COA MESTRA EN PRACTICAS OFRECEN 5 PROPOSTAS: MANUALIDADES, BANDEXAS SENSORIAS, COSTURA E ENSARTADOS, EXPERIMENTOS E ARTE CON MOTRICIDADE.

UNHA PEQUENA MOSTRA DO TALLER DE EXPERIMENTOS QUE EU DIRIXO

NESTA OCASIÓN, OS EXPERIMENTOS ERAN "O GLOBO MÁXICO" E O "VOLCÁN"

PARA QUE SE VAIAN FAMILIARIZANDO CO TEXTO INSTRUCTIVO, COA SÚA ESTRUCTURA ESCRITA, PRESENTÁRONSE OS INGREDIENTES E FORONSE REALIZANDO OS PASOS ATA VER O RESULTADO FINAL, BUSCANDO A PARTICIPACIÓN DAS CRIANZAS PARA FORMULAR HIPÓTESES DO QUE ACONTECERÍA, REALIZANDO AS MISTURAS E OBSERVANDO COMO SE PRODUCEN AS REACCIÓNS QUÍMICAS

              GLOBO MÁXICO

 

  

                      VOLCÁN

  

 

ANTES DE ENGADIR O BICARBONATO PREGUNTAMOS QUE PASARÍA; FORMULAMOS HIPÓTESES

 

      SIIIII!, CUMPLIUSE A HIPÓTESe; A MISTURA DESBORDOU POR FÓRA DO VASOSorriso

LOGO APROVEITARON A MISTURA PARA FACER CREACIÓNS ARTÍSTICAS, LIBRES E CREATIVAS. EX.:

    

 

BOAS PASCUAS E FELIZ ANIVERSARIO

REMATA O 2º TRIMESTRE, CUNHA SEMANA E ÚLTIMA XORNADA MOI ESPECIAL, POR VARIOS MOTIVOS:

-- TIVEMOS UNHA GRAN SORPRESA DA MAN DE VANESA: A TARTARUGA DAISY ESTIVO FACENDO AS DELICIAS DAS CRIANZAS DE INFANTIL E APRENDERON MOITA INFORMACIÓN DESTE REPTIL (ESPECIE DE ORELLAS AMARELAS, A FEMIA E O MACHO DIFERÉNCIANSE POLO TAMAÑO DA COLA, DAS PATAS E DO CORPO, É UN ANIMAL OVÍPARO, O SEXO DOS OVOS VAI DEFINIDO POLA MAOIR OU MENOR TEMPERATURA DE 30º MENTRES PERMANECEN ENTERRADOS ATA NACER,  PODE VIVIR UNS 40 ANOS, É CARNÍVORA ,...)

-- COA AXUDA DA MESTRA DE ARTE, PATRICIA, XOGARON A BUSCAR OVOS DE CHOCOLATE USANDO COMO PISTAS  AS VERBAS "FRÍO FRÍO OU QUENTE QUENTE", SEGUNDO SE ESTIVERA LONXE OU PRETO DO OVO AGOCHADO. ISTO COMPLETABA A PROPOSTA QUE SE LEVARA A CABO A INICIOS DESTA SEMANA, QUE CONSISTÍA EN BUSCAR UNHA SERIE DE PEZAS DUN CREBACABEZAS, COA AXUDA DUN MAPA E RESOLVENDO UNHAS PISTAS.

 

 

 

DESFRUTARON MOITO DESTA PROPOSTA QUE SE LEVOU A CABO EN 2 EQUIPOS (TOMA CONXUNTA DE DECISIÓNS)

E FALANDO DE OVOS, COMO MANUALIDADE, DESEÑARON UNHA CESTA DE OVOS DECORADOS CON VIRUTAS DE CERAS, CON GOMETS, PINTANDO,...; PROPOSTA QUE ESTIMULABA A CREATIVIDADE PARA DESEÑAR OS OVOS E A CESTA, E TAMÉN A MOTRICIDADE FINA PARA RECORTAR, PEGAR

             

 

-- NESTA SEMANA, O 21 DE MARZO, CONMEMOROUSE O DÍA DA POESÍA E NÓS FIXEMOS UNHA ACTIVIDADE DE CREACIÓN POÉTICA. COMEZAMOS A MAÑÁ LENDO ALGÚN POEMA QUE FIXERAN COMPAÑEIR@S DOUTRAS PROMOCIÓNS, TAMÉN RECORDABAMOS QUE LERAMOS POESÍA CANDO CONMEMORAMOS O DÍA DE ROSALÍA DE CASTRO, QUE NOS SERVIU PARA TER ALGUNHA IDEA DE COMO SE FAI UNHA POESÍA. NÓS ANOTAMOS ALGUNHAS PALABRAS QUE NOS PARECÍA FERMOSAS, ESCOLLEMOS DÚAS DELAS ("DIAMENTES" E "TESOURO") E A NOSA MENTE COMEZOU A INVENTAR ATA QUE NOS SAIRON DOUS FERMOSOS PAREADOS. CADAQUÉN ESCOLLEU E REXISTROU UN DELES E O ILUSTROU LIBREMENTE.

 

-- FESTEXAMOS CUNHA RICA MERENDA COMPARTIDA, O 5º ANIVERSARIO DE LÍA E MÍA, MOITOSSS PARABÉNSS ÁS NOSAS COMPISSorriso

 

-- SAÍMOS Á CARBALLEIRA, QUE TANTAS GAÑAS TIÑAMOS, OBSERVAR QUE CAMBIOS SE APRECIABAN NA CONTORNA, ESCOITAR O TRINAR DE PAXAROS E RECOLLER PAUS QUE ATOPAMOS E NOS SERVIRAN PARA SER APOIO DOS CHÍCHAROS 

         

                    FELICES PASCUAS!!!

INSTALACIÓN CREATIVA

CANTO DESFRUTAN AS CRIANZAS COAS INSTALACIÓNS!!!Sorriso

HABÍA TEMPO QUE NON LLES OFRECÍA UNHA SITUACIÓN DE MANIPULACIÓN E EXPERIMENTACIÓN, ONDE CREAR LIBREMENTE CON MATERIAL OFRECIDO, SEN INDICACIÓNS NIN PROPOSTAS, ONDE CADAQUÉN PODÍA POÑER EN ACCIÓN A SÚA IMAXINACIÓN E CREATIVA SEN PRESIÓN NIN GUÍA, SO ACOMPAÑAMENTO DA MESTRA.

É MARAVILLOSO VER AS CRIANZAS DIVERTIRSE E SORPRENDERSEGuiño

                                       ASÍ SE PRESENTABA

    

   (CLICA NO VIDEO PARA VER UNHA MOSTRA)

        

  

SEMANA DO 4 AO 8 MARZO

DURANTE ESTA SEMANA, ANDIVEMOS TRABALLANDO SOBRE:

- A DESCOMPOSICIÓN NUMÉRICA APROVEITANDO A DATA DIARIA, COMO PROPOSTA DE GRUPO. FOMOS SEGUINDO A SERIE NUMÉRICA ATA O Nº INDICADO E  ALGÚN DEUSE CONTA QUE A SERIE VAI ASCENDENTE NO 1º SUMANDO E DESCENDENTE NO 2º, PARA FACILITAR A INTERIORIZACIÓN DESTE PROCESO NUMÉRICO

 

 

- SEGUIMOS COA DINÁMICA DE FACER 4 OBRADOIROS, POLO QUE VAN ROTANDO CADA DÍA AS CRIANZAS AGRUPADAS EN CATRO GRUPOS. PRETÉNDESE CON ISTO: POTENCIANDO O TRABALLO EN GRUPO, A TOMA DE DECISIÓNS, O RESPECTO ÁS IDEAS DOS DEMAIS, A ORGANIZACIÓN DA TAREFA. DOUS DESTE TALLERES SON MÁIS GUIADOS POLA MESTRA E OS OUTROS SO SUPERVISADOS

  * APROVEITANDO QUE ESTAMOS NA SEMANA DA PRENSA, LOGO DE DAR A COÑECER QUE É UN XORNAL, TIÑAN QUE BUSCAR E RECORTAR AS LETRAS QUE PRECISABAN PARA COMPOÑER O SEU NOME E APELIDO (NALGÚN CASO) E LOGO DEBUXAR A SÚA FIGURA HUMANA

   * TRAZAR A SILUETA DUN ANIMAL DOMÉSTICO ELIXIDO POR ELES, DARLLE COR DUN XEITO REAL (TENDO DE REFERENCIA LIBROS INFORMATIVOS), PORLLE O NOME E FACER UN LISTADO DE OUTROS ANIMAIS DOMÉSTICOS QUE COÑECERAN

   * LOXICAMATEMÁTICA: ORDENAR A SERIE NUMÉRICA ATA 15 E PRACTICAR O CONTEO, TENDO QUE POR AS CANTIDADES EN CADA CARDINAL COS OBXECTOS QUE ELIXIRAN

   * CONFECCIONAR UN MURAL DUN ANIMAL DOMÉSTICO INDICADO, CUNS DATOS SINALADOS: DE QUE SE ALIMENTA, QUE NOS APORTA ÁS PERSOAS, TIPO DE ANIMAL SEGUNDO A REPRODUCCIÓN E A SÚA FAMILIA

 

- DÍA DA MULLER, 8M:

PARTIMOS DA ORIXE DO SÍMBOLO FEMININO E MASCULINO. DIALOGAMOS CALES ERAN OS TRABALLOS QUE PODÍAN REALIZAR MOITOS ANOS ATRÁS AS MULLERES E COMO FOI CAMBIANDO A SITUACIÓN ATA HOXE EN DÍA. DESEÑAMOS UN MURAL ONDE SE REFLEXA, MEDIANTE IMAXES E VERBAS,  A IGUALDADE QUE DESEXAMOS SE CUMPLA, A NIVEL LABORAL E NOUTROS ÁMBITOS, PARA TODAS AS PERSOAS INDEPENDENTEMENTE DO SEU XÉNERO, QUE POIDAN SER O QUE DESEXEN SEN NINGÚN TIPO DE DISCRIMINACIÓN NIN PREXUÍZO DE NINGÚN TIPO.

                                 ANOS ATRÁS                                                                              

 

                               HOXE EN DÍA

 

 

SEMANA DO 26 FEBREIRO AO 1 MARZO

ADEMÁIS DOUTRAS PROPOSTAS, COMEZAMOS ESTA SEMANA FACENDO 4 OBRADOIROS/ACTIVIDADES ROTATIVOS AO LONGO DA SEMANA, QUE COMPARTIMOS:

- PAPIROFLEXIA - ESTIMULANDO A MOTRICIDADE FINA E A ORENTACIÓN DO PAPEL, CREANDO CARAS DALGÚN ANIMAL (CAN, LOBO, PORCO)--XESTIONADO POR VANESA

 

     

- LECTOESCRITURA- COMPOÑER O NOME DE ANIMAIS QUE LLES TOCABAN AO AZAR, PRIMEIRO SEN AXUDA NIN APOIO E LOGO DANDO CON ALGUNHA INDICACIÓN (PRONUNCIACIÓN DO NOME PARA IDENTIFICAR FONOLÓXICAMENTE, MUDAR UNHA LETRA POR OUTRA,...) SE FOSE PRECSIO OU DEPENDENDO DA MADUREZ DA CRIANZA

 

- LOXICAMATEMÁTICA: COMPOÑER CON UNIDADES E DECENAS A DATA DE CADA DÍA. PRIMEIRO IDENTIFICANDO O Nº NA SERIE, REPRESENTANDO A CANTIDADE E LOGO CÁMBIOLLES DECENAS POR UNIDADES ATA QUE SEXA POSIBLE, PARA QUE VAIAN INTERIORIZANDO A SÚA REPRESENTACIÓN.

  

 

- AGRUPAR OS ANIMAIS DE XOGO SEGUNDO O HÁBITAT, O TIPO DE ALIMENTACIÓN, SE TIÑAN PATAS OU NON E CANTAS E SE FOSEN OVÍPAROS OU VIVÍPAROS. FACÍAN O AGRUPAMENTO QUE SE LLES INDICADA, DECIDINDO ENTRE ELES E LOGO EXPRESABAN COMO FIXERAN. Ex.:

POR HÁBITATS:

 

 

 

Distribuir contido


by Dr. Radut