Skip to Content

Equipo de Normalización Lingüística

LETRAS GALEGAS con Mª LUISA VILLALTA

A CONMEMORACIÓN DAS LETRAS GALEGAS É UNHA DATA MOI NECESARIA PARA RESALTAR E DARLLE VISIBILIDADE Á NOSA LINGUA GALEGA, TAN IMPULSADA POR ESCRITORES E ESCRITORAS COMO O FIXO A HOMENAXEADA DESTE ANO 2024, Mª LUISA VILLALTA.

    COMPARTIMOS ALGUNHAS PROPOSTAS QUE SE LEVARON A CABO NA AULA:

-- AS CRIANZAS ELIXIRON VERBAS EN GALEGO QUE LLES GUSTABAN, PORQUE ESTÁN INTENTANDO APRENDER A FALAR MÁIS GALEGO, COA AXUDA DA MESTRA, E PARA VISUALIZALO CREOUSE UN VIDEO.

                  CLICA NA IMAXE PARA VISUALIZAR O VIDEO

           

 E TAMÉN SE COÑECEU UN POUQUIÑO Á HOMENAXEADA PARA SEGUIR CONCIENCIANDO ÁS NOSAS CRIANZAS DAN GRAN NECESIDADE DE USAR E DEFENDER O GALEGO, COMO A NOSA RIQUEZA, A NOSA IDENTIDADE.

- LÉRONSE UNS VERSOS RECOLLIDOS NO LIBRO "PAPAGAIO", QUE ADEMAIS MUSICALIZOU O GRUPO "A BANDA DA LOBA". APROVEITOUSE A POÑER UNHA FOTO DE GRUPO, PORQUE A AMIZADE PRECISA DAS FIESTRAS ABERTAS,E QUEREMOS SER UNHA TRIBU NA QUE NOS AXUDEMOS E APOIEMOS UNS A OUTR@S CON AMOR E RESPECTO.

- ACHEGAMENTO E REXISTRO DO NOME DE INSTRUMENTOS DE CORDA E ENTRE ELES O VIOLÍN, QUE ERA UN FIEL AMIGO DE LUISA VILLALTA. ESTA PROFESORA ACADOU, ENTRE OUTROS, O TITULO SUPERIOR NESTE INSTRUMENTO E ISO PERMITIULLE PARTICIPOU NA ORQUESTRA DE SANTIAGO E NA XOVE ORQUESTRA GALEGA E MÁIS.

- TRABALLANDO A SIMETRÍA; TRAZANDO A METADE DO RETRATO DA PROFESORA, VIOLINISTA E ESCRITORA

 

 - REPARTIUSE COMO AGASALLO UN MARCAPAXINAS EN HONOR DA HOMENAXEADA, ANIMANDO A LER PARA SEGUIR ENRIQUECENDO A NOSA VAGAXE LINGÜÍSTICA

- O NOSO CENTRO TEN UNHA TRADICIÓN DE CONMEMORAR ESTA DATA CUNHA ROMARÍA NUNHA ÁREA RECREATIVA DAS CERCANÍAS, PERO NESTE ANO, POR CUESTIÓNS METEREOLÓXICAS, ORGANIZOUSE NO PROPIO CENTRO. REALIZÁRONSE: 

  * XOGOS POPULARES: AROS MUSICAIS, PASEMISÍ, XOGOS CON PELOTAS, ZANCOS, ARRASTRAMORTOS

 

 

  *  XUNTÁMONOS NO SALÓN DE ACTOS PARA CONMEMORAR CANTANDO ÁS LETRAS GALEGAS, CON POEMAS MUSICALIZADOS DE LUISA VILLALTA OU PEZAS GALEGAS NO SON DA GAITA, PANDEIRO E PANDEIRETA D@S NOS@S RAMALLOSEIR@S E UNHA FERMOSA CANTIGA ADAPTADA DUNHA PEZA DE SÉS, "CANTO AQUÍ CANTO NA ESCOLA". 

  * REMATOUSE A XORNADA CUN XANTAR CONXUNTO, AS CRIANZAS DE INFANTIL COMERON NAS AULAS E O NIVEL DE PRIMARIA O FIXO NO COMEDOR PORQUE ÉSTE SE FACÍA PEQUENO PARA DAR A CABIDA A TODO O ALUMNADO DO CENTRO.

 

   MÁIS GALEGO, MÁIS GALEGO!Sorriso

ENCONTRO CON MARÍA CANOSA

A escritora María Canosa volveu ao noso centro para manter un encontro coas crianzas de 4º EP, sobre o libro "RUBICUNDO".ed, Xerais, unha historia que estiveron lendo ao longo do 2º trimestre, que lles cautivou e @s mantivo enganchados ata o desenlace final.

                                        

(clica na seguinte imaxe de María para visualizar máis)

 

Aproveitouse a visita para que María  puidese comentar tamén coas crianzas de 3ºEP, sobre outra historia súa, neste caso falamos do conto "LOBO RAMÓN: A VIDA É UNHA FESTA", ed. OQUELEO.

                                          

  

8M- DÍA DA MULLER

A data do  DÍA DA MULLER, é tamén unha conmemoración sobre a que se traballa nos centros escolares, aínda que desexamos que co paso dos anos sexa máis con motivo de festexo e logro polos valores da igualdade, do respecto e tolerancia cara ás persoas como ser humano, ca con sentido reinvidicativo e de loita polos dereitos e oportunidades do xénero feminino.

  FONDOS que poden servir como punto de partida para o diálogo ou outras propostas

Dende as aulas, este 8M, foi abordado con distintas propostas moitas delas iniciadas e que se seguirán traballando. Compartimos algunha delas:

-- Mural con imaxes de traballos que se considera, calquera persoa pode desempeñar hoxe en día, acompañadas de verbas que apoien a igualdade entre ambos sexos, o respecto, a tolerancia, o amor,o desexo de ter unha familia,.. . Previamente explicouse a orixe dos símbolos feminino e masculino, e comentaron a evolución e os logros que se foron acadando dende moitos anos atrás, a nivel laboral, de dereitos, de respecto,... da muller.

                                 HAI ANOS

          

                                        NOS NOSOS DÍAS

         

-- "DE MAIOR SEREI O QUE QUEIRA SER". Un mural que reflicte no debuxo o que cada crianza desexa ser de maior e así o expresan no video que podes visionar a continuación

                      

                  

- Outro alumnado de 4º iniciaron un traballo sobre banda deseñada e mulleres importantes, o resultado xa o mostraremosSorriso

 

- O debate tamén estivo presente noutro grupo, que tivo como base a lectura do conto proposto por Manos Unidas "LA ORQUESTA ARMONÍA", que lles incitou a falar dos estereotipos  cando se xulga aos demais, as diferenzas enriquecen e melloran o grupo, tomar conciencia de mudar comportamentos e actitudes,... para avanzar nun mundo máis tolerante, máis respectuoso,...

 

- As crianzas de 5ºEP, investigaron se houbo mulleres dentro das Irmandades da Fala, ao saíren só homes nas fotos das xuntanzas. Titularon o seu traballo: As Irmás da Fala. Descubrion que elas tamén participaban nos debates políticos e loitaban polos seus dereitos como cidadás cando aínda nin se recoñecera o voto feminino.

En conxunto, os grupos B e C, xogaron a descubrir quen eran as mulleres dunhas fotos que había nas aulas. Elaboraron murais e explicaron o motivo de seren pioneiras galegas.

  

 

 

 
 
 
 
 
 

HOMENAXE Á NOSA QUERIDA ROSALÍA

DENDE O NOSO CENTRO, NON QUERÍAMOS DEIXAR PASAR UNHA CONMEMORACIÓN IMPORTANTE, COMO É O ANIVERSARIO DA NOSA GRANDE E QUERIDA ESCRITORA GALEGA, ROSALÍA DE CASTRO.

      

- XOGO MUSICAL:

Elaborouse un xogo co obxectivo de emparellar poemas musicados por diferentes artistas con distintos estilos musicais, con poemas escritos pola homenaxeada, tendo que escanear o código QR que acompaña a cada artista para escoitalo e logo asociar co poema que tocase, coa intención de que servise de excusa para ler /recitar algúns dos seus poemas e paralelamente, descubrir estilos musicais e artistas galegos.

       

(premede na imaxe para ver como xogaban un grupo de crianzas e outras actividades que fixeron)

  

OUTRAS PROPOSTAS QUE SE TRABALLARON DENDE AS AULAS:

(COMENTAMOS ALGUNHAS DELAS)

 

- Os fondos dos que dispón a biblioteca, espuxéronse para ser consultados

 

 

- O Alumnado de 6º EP aproveitou os ordenadores na aula de polos creativos, para buscar información da vida e obra da escritora e logo facer as súas presentacións

   

  

- O alumnado de 5º EP fixo uns cartaces con versos sobre as escritora, en formato banda deseñada.

  

- O alumnado de 1ºEP, fixeron un pequeno libriño con algunha información relevante da autora

  

O grupo de crianzas de 6º de EI, andiveron traballando algúns poemas a través da música, sobre todo, aqueles musicados por artistas que apadriñan algunhas aulas do cole neste curso, como Astarot, Uxía Senlle, De Vacas, Gaudi Galego

 

 

  

- Decorouse un fermoso cadro da escritora. Retrato de Luisa Carnés, que luce no mural conxunto na entrada do centro.

 - Alumnado de 5ºEI, tamén traballaron entre outras actividades, sobre o poema "PARECE UNHA ROSA",  e fixo unhas fermosas creacións da súa figura humana.

 

- MURAL ROSALIANO:

Así de fermoso loce o mural sobre ROSALÍA DE CASTRO, cuns fermosos corazóns aludindo ao lema deste ano "O AMOR DA PATRIA GALEGA" (decorados por crianzas de infantil) de cara a esta poetisa galega

    GRAZAS POR SEMPRE SUPER ROSALÍA!!!Sorriso

ENTROIDO 23-24: "Os musicais"

Entroido 23-24 Banner

Premede enriba da imaxe para entrar en todos os contidos desta edición (vídeo, fotos,..)

Seguimos engadindo recursos

"21 DÍAS CO GALEGO E +"

BANNER 21 DÍAS

PRESENTACIÓN DO "CLUBE DE CONVIVENCIA"

O alumnado da Ramallosa síntese comprometido coa convivencia! Así o afirmaron onte no acto de presentación do noso "Clube de Convivencia", un organismo democrático e asambleario formado por:

 

- "Coordinadores de préstamo de material de xogo"; que colaboran para que o tempo de recreo sexa un momento de diversión e desconexión. 

- "Colaboradores de Biblioteca"; que axudan a manter o funcionamento da nosa biblioteca.

- "Mediadores escolares"; que resolverán os posibles conflictos que poidan xurdir no tempo de patio de forma cooperativa e restaurativa.

- "Guardiáns de corredor"; que velarán para  que as entradas e saídas no cole sexan da forma máis ordeada posible.

 

Un compromiso libre e voluntario, onde o alumnado,  de maneira desinteresada e colaborativa,  todos unidos e unidas aseguramos que a nosa convivencia sexa cada vez mellor. 

Grazas a todos e todas!

 

 

DOBRE PREMIO NO VI CERTAME DAS IMAXES DO PATRIMONIO PNO

Máis que agradecidos por este dobre recoñecemento para @s Ramalloseir@s!!

É un orgullo formar parte do colectivo “Ponte nas Ondas” e aportar o noso granciño de area a prol da recuperación do noso patrimonio cultural.

Grazas compañeir@s ❤️

Parabéns a todo o alumnado e equipos docentes de Galicia e Portugal participantes no certame.

PREMIOS DO CENTRO:

- 2º PREMIO “VI Certame das Imaxes do Patrimonio Inmaterial Galego Portugués”: Parabéns á nosa alumna “Alexandra Pedreira Fdz” polo seu traballo coa foto “Guerra Civil española” ❤️

- PREMIO ESPECIAL DO JÚRI: É un orgullo recibir tamén unha das dúas mencións especiais ao “mellor traballo de centro” co noso proxecto “Anaquiños de onte vistos cos ollos de hoxe”. Neste seso, é de xustiza resaltar e agradecer o grandísimo traballo levado a cabo polo profe Xabi. Grazas Ramalloseiro!! Eres moi grande!!

Partillamos un vídeo-resumo de todos os traballos presentados ao certame.

Tamén podedes escoitar na nosa canle de radio escolar o programa de radio gravado para o proxecto.

 

CONSULTA AQUÍ TODOS OS PREMIADOS POLO XURADO DE "PONTE NAS ONDAS"

VICERTAME PNO

ESCOLA VERDE (Vídeo final) "Día Mundial do Medio Ambiente"

Con este vídeo pechamos o traballo de centro co "Proxecto Escola Verde", neste curso escolar 2022_23.

Desta volta cunha montaxe conmemorativa sobre o acto que fixemos no "Día Mundial do Medioambiente",

e centrada nun dos obxectivos primordiais do equipo docente. Algo tan importante como facerlle ver aos

discentes e ás familias a importancia dos tres "R"; ReducirReciclarReutilizar.

Facendo especial fincapé no relativo á redución no consumo de plásticos dun só uso!!

Fixemos un traballo integral, icentivando diversas dinámicas entre a comunidade educativa neste senso;

recollida e clasificación de lixo, fomento de "merendas sen plástico, concienciación sobre

o dano que producen ao planeta estes resíduos, a súa afectación aos seres vivos,...

Por suposto, todo este traballo vai ligado a outros moitos eixes deste extenso proxecto;

Horto Escolar, Aromáticas e insectos, Xardín da Esperanza, Brigadas de limpeza, reconto

e clasificación de resíduos, proxecto "Limpa os teus Ríos,... 

LONGA VIDA Á ESCOLA VERDE!!

Distribuir contido


by Dr. Radut