Skip to Content

Novas

CANTACONTOS con LUIS VALLECILLO

Grazas á  o Consorcio editorial, e por mercar moitos libros para a nosa biblio de centro, tivemos como agasallo unha proposta musical con Luis Vallecillo, "Buscando a Rosalía". Compartiu 2 sesións coas crianzas de infantil para cantar adaptacións de poemas de Rosalía de Castro, a medida que contaba como descubrira á nosa escritora galega e lle entraron gañas de mudarse dende Madrid para coñecer Galiza e cousiñas daquela poeta. As crianzas pasaron un ratiño ben agradableSorriso

           

DÍA DO LIBRO

Como cada curso, o 23 de abril "día do Libro", é unha data, que consideramos moi importante conmemorar coas crianzas. Unha actividade que sempre repetimos porque consideramos educativa e ademais lles gusta moito é o "apadriñamento lector"; alumnado de 5ºEP apadriñaron a crianzas de infantil e os de 6ºEP a crianzas dende 1º a 4º de educación primaria compartindo a lectura dun conto, fomentando as interacións internivel, así como a competencia lectora.

Daba gusto ver a todo o alumnado repartido polo patio compartindo momentos de lectura e conversa, así como ver aos maiores coidando das crianzas pequenas a quenes apadriñaban; fomentando a responsabilidade, o compañerismo, o respecto,...

 

 

Tamén se deseñaron marcapáxinas nas aulas, que podían ser para sí mesmo ou intercambialo como agasallo entre o grupo. Ex:

OBRADOIROS DE CONSUMO RESPONSABLE CON MANS UNIDAS

HOXE VEUNOS VISITAR MIRIAM PARA FALARNOS DA IMPORTANCIA DE LEVAR A CABO UN CONSUMO RESPONSABLE NAS NOSAS CASAS. MANS UNIDAS É UNHA ONG INTERNACIONAL ESPAÑOLA CONSTITUIDA POR VOLUNTARIOS E QUE LOITA PARA ERRADICAR A FAME E A POBREZA NO MUNDO. POR MEDIO DO PROXECTO "FAME CERO" ANALIZAMOS OS NOSOS HÁBITOS DE CONSUMO E A NECESIDADE DE CAMBIAR MOITOS DELES:

  1. ANALIZAMOS NUN VIDEO O REPARTO POUCO EQUITATIVO E A DIFERENZA ENTRE NÓS E O TERCEIRO MUNDO.
  2. FALAMOS DO QUE NÓS PODEMOS APORTAR PARA LOITAR CONTRA A DESIGUALDADE.
  3. FIXEMOS UN ESTUDO DO QUE ALMORZAMOS HABITUALMENTE.
  4. INVESTIGAMOS DE ONDE PROCEDEN MOITOS DOS NOSOS ALIMENTOS.
  5. FIXEMOS FINCAPÉ DA IMPORTANCIA DE CONSUMIR PRODUTOS LOCAIS.
  6. INCIDIMOS NA REGRA  DAS "3R" E ENGADIMOS DÚAS MÁIS: REDUCIR, REUTILIZAR, RECICLAR, REPARAR E REPENSAR.
  7. COMPROMETÉMONOS A COLABORAR PARA AXUDAR AO CAMBIO. 

VELAQUÍ ALGUNHAS IMAXES DA ACTIVIDADE:

 

    

O CONCELLO

As crianzas de 2ºEP, fixeron un fermoso traballo de busca de información sobre o concello de Teo: as parroquias que o conforman, o patrimonio co que conta,... Pero ademais foi unha forma de aprendizaxe do concello como entidade: visitaron as súas instalacións, coñeceron de preto como é o seu funcionamento, tiveron a oportunidade de conversar coa alcaldesa e outr@s concelleir@s, visitaron a policía local e como é un camión de bombeiros, entre outras cousas.

Foi ademais un traballo grupal e cooperativo entre as dúas aulas deste nivel, xa que para esta proposta fixeron grupos misturando crianzas de ambas clases, supoñendo unha actividade enriquecedora, entretida e motivadora e un xeito de abordar este contido dunha forma significativa e competencial.

Visualizar o video para dar conta do bonito traballo que fixeron.

           

DÍA DA POESÍA

Comezou a primavera cun bonito día de sol, e aproveitamos a sacar os libros de poesía para amenizar e enriquecer o lecer das crianzas no día da conmemoración deste tipoloxía de textos. Foi unha fermosa maneira de estrear os bancos e mesas que agora locen no patio, sendo ocupadas por rapaces que adicaban uns minutos a ler poesía.

Tamén dende a biblioteca, ofreceuse a posibilidade, a quenes quixeran, de recitar en voz alta (co axuda dun micro e altavoz) algún poema e/ou estrofa poñendo en valor este texto literario e ambientando os oídos dos que escoitaban.

        (clicar na seguinte imaxe dos libros temáticos para ver máis fotos)

   

 

Un grupo de crianzas de 4 anos de educación infantil, animáronse a crear uns pareados a partir dunhas palabras escollidas por eles; "tesouro e diamante". Cadaquen escolleu cal rexistrar e ilustraron dito poema como desexaron.

 

 

8M- DÍA DA MULLER

A data do  DÍA DA MULLER, é tamén unha conmemoración sobre a que se traballa nos centros escolares, aínda que desexamos que co paso dos anos sexa máis con motivo de festexo e logro polos valores da igualdade, do respecto e tolerancia cara ás persoas como ser humano, ca con sentido reinvidicativo e de loita polos dereitos e oportunidades do xénero feminino.

  FONDOS que poden servir como punto de partida para o diálogo ou outras propostas

Dende as aulas, este 8M, foi abordado con distintas propostas moitas delas iniciadas e que se seguirán traballando. Compartimos algunha delas:

-- Mural con imaxes de traballos que se considera, calquera persoa pode desempeñar hoxe en día, acompañadas de verbas que apoien a igualdade entre ambos sexos, o respecto, a tolerancia, o amor,o desexo de ter unha familia,.. . Previamente explicouse a orixe dos símbolos feminino e masculino, e comentaron a evolución e os logros que se foron acadando dende moitos anos atrás, a nivel laboral, de dereitos, de respecto,... da muller.

                                 HAI ANOS

          

                                        NOS NOSOS DÍAS

         

-- "DE MAIOR SEREI O QUE QUEIRA SER". Un mural que reflicte no debuxo o que cada crianza desexa ser de maior e así o expresan no video que podes visionar a continuación

                      

                  

- Outro alumnado de 4º iniciaron un traballo sobre banda deseñada e mulleres importantes, o resultado xa o mostraremosSorriso

 

- O debate tamén estivo presente noutro grupo, que tivo como base a lectura do conto proposto por Manos Unidas "LA ORQUESTA ARMONÍA", que lles incitou a falar dos estereotipos  cando se xulga aos demais, as diferenzas enriquecen e melloran o grupo, tomar conciencia de mudar comportamentos e actitudes,... para avanzar nun mundo máis tolerante, máis respectuoso,...

 

- As crianzas de 5ºEP, investigaron se houbo mulleres dentro das Irmandades da Fala, ao saíren só homes nas fotos das xuntanzas. Titularon o seu traballo: As Irmás da Fala. Descubrion que elas tamén participaban nos debates políticos e loitaban polos seus dereitos como cidadás cando aínda nin se recoñecera o voto feminino.

En conxunto, os grupos B e C, xogaron a descubrir quen eran as mulleres dunhas fotos que había nas aulas. Elaboraron murais e explicaron o motivo de seren pioneiras galegas.

  

 

 

 
 
 
 
 
 

HOMENAXE Á NOSA QUERIDA ROSALÍA

DENDE O NOSO CENTRO, NON QUERÍAMOS DEIXAR PASAR UNHA CONMEMORACIÓN IMPORTANTE, COMO É O ANIVERSARIO DA NOSA GRANDE E QUERIDA ESCRITORA GALEGA, ROSALÍA DE CASTRO.

      

- XOGO MUSICAL:

Elaborouse un xogo co obxectivo de emparellar poemas musicados por diferentes artistas con distintos estilos musicais, con poemas escritos pola homenaxeada, tendo que escanear o código QR que acompaña a cada artista para escoitalo e logo asociar co poema que tocase, coa intención de que servise de excusa para ler /recitar algúns dos seus poemas e paralelamente, descubrir estilos musicais e artistas galegos.

       

(premede na imaxe para ver como xogaban un grupo de crianzas e outras actividades que fixeron)

  

OUTRAS PROPOSTAS QUE SE TRABALLARON DENDE AS AULAS:

(COMENTAMOS ALGUNHAS DELAS)

 

- Os fondos dos que dispón a biblioteca, espuxéronse para ser consultados

 

 

- O Alumnado de 6º EP aproveitou os ordenadores na aula de polos creativos, para buscar información da vida e obra da escritora e logo facer as súas presentacións

   

  

- O alumnado de 5º EP fixo uns cartaces con versos sobre as escritora, en formato banda deseñada.

  

- O alumnado de 1ºEP, fixeron un pequeno libriño con algunha información relevante da autora

  

O grupo de crianzas de 6º de EI, andiveron traballando algúns poemas a través da música, sobre todo, aqueles musicados por artistas que apadriñan algunhas aulas do cole neste curso, como Astarot, Uxía Senlle, De Vacas, Gaudi Galego

 

 

  

- Decorouse un fermoso cadro da escritora. Retrato de Luisa Carnés, que luce no mural conxunto na entrada do centro.

 - Alumnado de 5ºEI, tamén traballaron entre outras actividades, sobre o poema "PARECE UNHA ROSA",  e fixo unhas fermosas creacións da súa figura humana.

 

- MURAL ROSALIANO:

Así de fermoso loce o mural sobre ROSALÍA DE CASTRO, cuns fermosos corazóns aludindo ao lema deste ano "O AMOR DA PATRIA GALEGA" (decorados por crianzas de infantil) de cara a esta poetisa galega

    GRAZAS POR SEMPRE SUPER ROSALÍA!!!Sorriso

ENTROIDO 23-24: "Os musicais"

Entroido 23-24 Banner

Premede enriba da imaxe para entrar en todos os contidos desta edición (vídeo, fotos,..)

Seguimos engadindo recursos

MUSICAIS NO ENTROIDO

Este curso a temática do proxecto anual é a música, por iso decidiuse elixir os MUSICAIS como idea para disfrazarse no entroido.

Mans á obra: cada nivel escolleu un musical para interpretar co alumnado desa idade, informáronse sobre o mesmo, acordaron como facer o cartel publicitario para o decorado, prepararon a coreografía que escenificar o día do festival, o 9 de Febreiro diante da comunidade educativa.

O decorado cos carteis dos musicais ambientaba o pavillón para que lucisen as coreografías respectivasSorriso

 

(Preme na seguinte imaxe para ver os vídeos das actuacións de cada curso)

  

  

    

O alumnado de 6º EP, aproveitou a repartir entradas entre as familias a cambio dun donativo voluntario, como colaboración para a excursión final de curso e etapa.

21 DÍAS CO GALEGO E+ (23_24)

Banner 21 días

 

21 días co galego e + é un programa promovido pola Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades, a través da Secretaría Xeral de Política Lingüística, que ten como finalidade promover o uso do galego oral entre a xente nova, dentro e fóra dos centros de ensino, no marco do Plan de dinamización da lingua galega na mocidade.

Esta iniciativa de dinamización lingüística nace para que o alumnado fale máis o galego e perfeccione o seu uso dentro e fóra das aulas e que, alén diso, analice a súa relación coas linguas que coñece, e máis concretamente coa nosa, para ver cal é o lugar que ocupa ou pode ocupar na súa vida.

Na actualidade participa alumnado de Ed. Infantil e Primaria, ESO, bacharelato e FP, con idades comprendidas entre os 3 e os 18 anos, que se compromete co seu profesorado a falar soamente en galego as 24 horas do día durante as 21 días que dura o programa dentro e fóra do centro de ensino.

Xorde co ánimo de compartir a ilusión por conservar, recuperar e crear falantes que vivan o galego como unha lingua a medrar chea de posibilidades. A súa singularidade reside na vontade de implicar os rapazas e rapaces durante un tempo determinado en todas as facetas da súa vida, na procura de que o galego sexa lingua normal de uso en todos os ámbitos, e en levar a aula á rúa e a rúa á aula, fuxindo do estudo máis académico da lingua.

Este programa ten a súa orixe en 21 días co galego, unha experiencia didáctica que botou a andar no IES da Pobra do Caramiñal no ano 2013, da man da profesora Pilar Ponte; desde entón, desenvolvéronse catro edicións máis dese proxecto no mesmo centro.

En 2015 recibiu un premio de innovación en dinamización lingüística da  Secretaría Xeral de Política Lingüística e no ano 2018 recibiu o primeiro acto de recoñecemento a unha actividade educativa por parte da Real Academia Galega. No ano 2019 recibiu o X Premio da Lingua Rosalía de Castro da Deputación da Coruña e o Premio da Cultura Galega de Lingua.

Ano a ano medra tanto no número de centros como no de participantes na procura de manter e espallar o galego entre a infancia e a mocidade galegas.

programa radio galega 21 días

 

 

 

  "AULAS MUSICAIS"

Esta actividade que ideamos para o programa, vinculada tamén ao proxecto de centro e de Bibliotecas deste curso escolar (A Música), foi unha das propostas estrela desta edición.

A través da mesma desenvolvemos diversas actividades relacionadas coa nosa música e o noso patrimonio cultural como pobo. E para crear referentes nos discentes, potenciar esta mensaxe, e achegar esta cultura o máis posible aos discentes, apadriñamos todods os espazos e aulas do centro co nome de grupos e artistas galegos, que ademáis de enviarnos os seus vídeos de agradecemento e felicitacións ao alumnado pola actividade, tamén nos foron visitando durante os 21 días e ao longo de todo o curso escolar.

 

"DITOS RETRANQUEIROS DOS NOSOS MAIORES"

Con esta actividade, durante os 21 días, o alumnado foi recollendo os ditos máis retranqueiros dos seus maiores, para despois facer unha posta en común nas aulas e recopilalos facendo como actividade final unha humilde edición impresa deste traballo.

 

 

 

"OUTRAS ACTIVIDADES" 

 

 

Distribuir contido


by Dr. Radut