Lingua galega

Bailar a muiñeira para o día do deporte

Os nosos compañeiros do Departamento de lingua galega e literatura están empeñados en que todo o instituto baile a muiñeiro no día do deporte (25 de maio). Non sei, non sei... pero, por si acaso, aí van os pasos explicadiños:

Muiñeira

O PAI DE MIGUELIÑO

Andamos cinéfilos no insti, xa non só pola materia de cinema que o Dpto. de inglés montou en 1º de ESO, senon tamén porque o Depto. de galego trouxo ao centro para dar unha charla aos rapaces de 4º ESO a Manuel Castelo (Ourense, 1946), un dos "pais" do cinema galego. Precisamente, estivo o pasado día 13 de xaneiro no Salón de actos do IES Elviña a falar sobre unha das proto-obras do noso cinema, O pai de Migueliño, realizada por el mesmo en 1977. A obra inspírase no famoso relato de Alfonso D. Castelao do mesmo título. Aproveitando a charla, Manuel Castelo proxectou algunhas mostras da filmación.

miguel*-01miguel-02miguel-05

SÉCHU SENDE NO IES ELVIÑA

Made in GalizaSéchu Sende contra os prexuízos lingüísticos

Invitado polo profesorado do Departamento de lingua galega do IES Plurilingüe Elviña, dentro da súa programación de actividades, acudiu ao noso salón de actos o recoñecido autor de Made in Galiza, Séchu Sende, para dar unha charla de dúas horas ao alumnado de 4º ESO, 1º e 2º de Bacharelato. Coa súa ben coñecida capacidade de fabular e as súas non tan coñecidas, pero igualmente admirables facultades mediúmnicas e telequinéticas -adeprendidas en parte, segundo a súa propia confesión durante a charla, nun cursiño por terras do Oriente marabilloso- sorprendeu e engaiolou aos rapaces. Tentouno tamén coa hipnose colectiva e, aínda que ninguén acabou catatónico (por sorte para todos!), é de esperar que as súas palabras e as súas historias espertaran en máis de un e de unha o desexo de falar sen prexuízos lingüísticos.

ACTIVIDADES NA CORUÑA

Universo coruñentoUNIVERSO "CORUÑENTO"

Cousa é de todos sabida: o máis descoñecido é sempre o que temos máis perto. Por iso, veulles ao maxín aos nosos profes de galego a idea de levar ao alumnado de 4º ESO a unha actividade destinada a coñecer a nosa cidade, esta Coruña nosa tan maltratada ultimamente de ventos, saraibas e choivas, que ben semella miragre non afunda unha noite no Atlántico (e se cadra esteamos xa afundidos sen sabelo...).
    Pois por se quedaba Coruña por coñecer, pareceulle a Xurxo Souto montar o seu Universo coruñento, espectáculo virtual no que pasa revista ás anécdotas, aos mitos, ás historias do pasado que se agochan baixo as rúas e prazas que todos os días percorremos.
   A "festa", integrada no Plan Proxecta de toponimia desenvolvido polo Departamento de lingua galega do IES Elviña, celebrouse no Centro Ágora o pasado mércores día 13 de novembro e estivo aderezada con cancións coruñesas de toda a vida e co ben coñecido humor do vocalista dos Diplomáticos. É de desexar que os nosos alumnos tornasen máis sabios do que marcharon. Velaquí algunhas fotiños do evento...

Universo coruñentoUniverso coruñento2Universo coruñento3
Universo coruñento4Universo coruñento6Universo coruñento5