Normalización

DÍA DAS LETRAS GALEGAS (II). HOMENAXE DO IES ELVIÑA A MARÍA VICTORIA MORENO

letras galegas     Coma homenaxe a María Victoria Moreno, á que se adica o Día das Letras Galegas 2018, os nosos compañeiros de Lingua galega e do Departamento de Dinamización da Lingua galega fixeron no centro varias actividades conmemorativas e traballos co alumnado.

O alumnado de varios cursos da ESO leu o libro Mar adiante e realizou unhas actividades de creación inspiradas nesa obra. As actividades dos rapaces foron expostas nos taboleiros de exposición do centro para seren contemplados por toda a comunidade. Poden verse aquí as fotografías da actividade e no enlace, os traballos dos rapaces.

Enlace cos traballos dos rapaces

Ademais, dentro das mesmas actividades de celebración do Día das Letras, filmouse este vídeo, traballo conxunto de alumnado, profesorado e persoal do centro, inspirado na obra da nosa autora extremeña. Parabéns a todos os que participaron na súa elaboración. Sirva como lembranza da autora na xornada institucional das nosas letras.

CERTAME DE CLUBES DE LECTURA ESCOLARES (CENTRO ÁGORA)

AZAHARA, campioa no Concurso de microrrelatos do Grupo DADO

O pasado martes 17 de abril celebrouse no Centro Ágora o encontro anual do Grupo Dado (Asociación de clubes de lectura dos centros de ensino coruñeses). No mesmo acto, unha celebración destinada principalmente aos rapaces e rapazas dos institutos que adican tempo fóra do seu horario lectivo á literatura e ás actividades dos clubes, fíxose reconto tamén do traballo dos coordinadores e das actividades levadas a cabo polos diferentes clubes. Ao longo do acto, actuaron os seleccionados nos distintos concursos convocados pola Asociación. O IES Plurilingüe Elviña pode presumir de contar con dous seleccionados finalistas na categoría de microrrelatos: Samuel Rey Morón (2º ESO A) co título "Un mar sen fondo" e Azahara Merlo (3º ESO A) co traballo "Cos ollos pechados". Azahara, ademais, resultou gañadora do Primeiro premio na súa categoría de idade. O seu traballo pode lerse xa na páxina do Club de lectura do noso centro Elvilendo. Noraboa á gañadora e, por suposto, a todos os participantes.

Club-01club-02

XI encontro IES Elviña-IES Agra de Leborís (A Laracha) CPI As Revoltas (Cabana de Bergantiños)

O alumnado de 4º ESO A participou no XI Encontro IES Elviña-IES Agra de Leborís (A Laracha) e CPI As Revoltas (Cabana de Bergantiños) de promoción da lingua galega 0 17 de abril.

Na xornada formamos os grupos e visitamos a vila de Caión e o seu museo do mar que está situado na cofradía de pescadores. Posteriormente comimos no merendeiro da praia e iniciamos a ruta de sendeirismo ata a lagoa de Baldaio.

Comida de outono no IES Elviña

Mesa de larpeiradas    Como xa ven sendo tradición do noso centro, no mes de Novembro o Departamento de dinamización de lingua galega dirixido pola nosa compañeira Pilar López organizou o seu Concurso de comidas de outono, de participación aberta a toda a comunidade educativa do instituto de Elviña. Boa parte dos alumnos e alumnas (e con eles, a bon seguro, as familias) quixeron participar cociñando para todos unha chea de pratos ben apetecibles. Houbo tamén este ano contribucións do profesorado, que, ademais de darlle a números e letras, tamén teñen o seu aquel entre os pucheiros, segundo parece. E tampouco faltou á cita o noso bedel Carlos Silva, que preparou un caldo de cocido que fixo relamberse ao máis pintado.

Entre os pratos víronse sobre todo doces e larpeiradas de todas as formas e tamaños: magdalenas, bombóns, tartaletas, biscoitos, galletiñas, pasteis, pastas, boliños, pastas de milfollas, mazapáns, tartas de améndoa, de piña, de limón, de chocolate, de queixo, de cabaza, de manteiga, de crema de leite, de doce de leite, de noces, de mazá, de viño tinto, e mellor non seguimos, que será a historia de nunca acabar. Abofé que temos no instituto bos reposteiros! Tamén se viron pratos salgados, entre eles dúas deliciosas tortillas con pataca galega de outono, e unha venerable receita extraída da De re coquinaria do escritor romano Apicio que prepararon os alumnos e alumnas de latín e cultura clásica, para amosar que isto da cociña non ten idade, pero si moita historia...

Comida-01Comida-02
Unha folla de chocolateTres membros do xurado

No segundo lecer, ás 12:10, todos puideron desfrutar das comidas e votar polas súas receitas favoritas. O gañador foi o noso alumno de 1º de ESO C, Josué Rey Morón. Parabéns!
     Pilar López asegurou que, en datas próximas, publicará na web de normalización o libro das receitas do concurso.

Estade atentos os gulosos!
(e as gulosas!)

O noso compañeiro Carlos, editou este vídeo que podedes ver na súa canle de YouTube.