Hora de ler

Lobo Ramón

O Club de lectura do 1º ciclo mergúllase nas aventuras de "Lobo Ramón"!

Os lectores e as lectoras do Club de lectura do 1º ciclo están inmersas nunha emocionante viaxe polas páxinas de "Lobo Ramón", obra da recoñecida autora María Canosa. Nesta ocasión, os pequenos lectores non só están a gozar da historia, senón que tamén están a aproveitar a oportunidade para perfeccionar as súas habilidades lectoras.

Para mellorar a súa fluidez lectora, os estudantes están a gravarse lendo utilizando a aplicación Audacity. Desta forma, poden identificar os seus erros de pronunciación e entoación e traballar na súa corrección. Ademais, están a empregar o caderno de lectura proporcionado pola editorial Loqueleo para avaliar a súa comprensión do texto.

Unha vez rematada a lectura do libro, o Club de lectura dedicará unha sesión a compartir as súas impresións sobre a historia e a participar no tradicional concurso de animación á lectura, unha actividade que sempre esperta gran entusiasmo entre os nenos e nenas participantes.

Sen dúbida, esta experiencia lectora está a ser enriquecedora para as persoas participantes do Club de lectura, permitíndolles non só gozar da literatura infantil, senón tamén desenvolver importantes habilidades para a súa aprendizaxe.


 RECURSOS PARA TRABALLAR O LIBRO


 

HORA DE LER. 5º EDUCACIÓN PRIMARIA.

hora

HORA DE LEER:
A  hora de ler realízase todos os días, de 12:00 a 12:20 horas e a súa configuración está deseñada polo titor José Manuel Rego García (3 sesións) e por Mª Pilar Iglesias Gómez (2 sesións).
No curso escolar 2023/2024, a hora de ler, realizouse todos os días en horario de 12:00 a 12:30 horas, tendo como obxectivo espertar e realzar o gusto e o pracer por ler en tempos de lecer a través do Club de lectura Leo e releo con Leo.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/taxonomy/term/246
Obxectivos:
•    Desenvolver o hábito lector.
•    Traballar as competencias clave, principalmente: Comunicación Lingüística, Aprender a aprender, Conciencia e expresións culturais e Social e cívica.
•    Compartir as nosas lecturas con outras persoas.
•    Promover a lectura como fonte de diversión e aprendizaxe.
•    Mellorar a través da lectura, o vocabulario, a comprensión lectora e a expresión oral e escrita.
•    Coñecemento de persoas escritoras e obras literarias galegas.
•    Fomentar o traballo en equipo a través da biblioteca escolar.
Actividades.
•    Ler o conto en distintas versións (lectura en voz alta e en voz baixa)
•    Dramatizar algún episodio do conto.
•    Colorear debuxos do conto.
•    Escoitar o conto.
•    Traballaremos coa prensa analizando noticias. Miraremos, asemade, como a mesma noticia pode ser interpretada de diferentes xeitos dependendo da persoa que a lea.
•    Traballar teatro.
Temporalización.
Na hora de ler, que se realizou todos os días  utilizáronse os seguintes libros:

1º trimestre: libro común a todos os nenos e nenas.

•    LIBRO 1º: “Mi nombre es Skywalker” de Agustín Fernández Paz da editorial SM.
O libro foi traballado nos meses de setembro e outubro do curso escolar 2023/2024 centrado na invisibilidade da xente pobre. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2338
•    LIBRO 2º: “Delfines amigos” de Mary Pope Osborne da editorial Sm. 
O libro foi traballado en outubro e novembro do curso escolar 2023/2024 contando a importancia do medio ambiente, a lectura dos libros e as bibliotecas. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2384   
•    LIBRO 3º: “Los hombres no pegan” de Beatriz Monco e Mabel Pierola da editorial Bellaterra.  
O libro foi traballado no mes de novembro do curso escolar 2023/2024 e conta a historia dunha familia na que observan a existencia da violencia de xénero na casa dun amigo. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2385

2º trimestre: libro común a todos os nenos e nenas.

•    LIBRO 4º: “Segredos Soterrados” de Alba de Evan e Xabier Domínguez da editorial Xerias.
O libro foi traballado nos meses de xaneiro e febreiro e conta a historia de Lois que viaxa coa súa familia a pasar outro verán en Ribadeo. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2386

•    LIBRO 5º: A nena do vestido de flores de Manuel Fontemoura da editorial Aira.
O libro foi traballado nos meses de febreiro, marzo e abril e conta a historia de Dania unha nena TEA.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2454

3º trimestre: libro común a todos os nenos e nenas.

•    LIBRO 6º: O destino de Kameko de Abel Alves da editorial Aira.

O libro foi traballado no mes de maio de 2024. Con este libro intentamos iniciar ao alumnado no mundo co cómic en galego e nunha temática como é o mundo oriental, como é Xapón que tanta curiosidade lle produce.

 

hora

MOCHILA VIAXEIRA.5º ED. PRIMARIA.

mochilas

MOCHILAS VIAXEIRAS:

O curso escolar 2023/2024 o alumnado de  5º Educación Primaria curso utilizaron dúas mochilas viaxeiras que foron intercambiadas cada quince días durante todo o curso. O traballo do alumnado queda reflectido nos debuxos que se acompañan nos libros configurados para elo.
As mochilas viaxeiras permiten ao alumnado un préstamo por un período de quince días, para compartir coas familias o contido da mesma. O  contido do material foi escollido polo titor de  5º curso de Educación Primaria, supervisado pola biblioteca e procurando que teña a maior variedade de textos e formatos para que o alumando poida elixir.
Acompañan a estes materiais “O diario da mochila” no que, tanto os nenos/as como as súas familias, aportan a súa opinión, novas creacións, debuxos, achegas, …, sobre o contido da mochila.
O material que acompaña a mochila do alumando de 6º curso de Educación Primaria foi o seguinte.
    
1º mochila:

•    Lingua Galega. Megatoxos e o aprendiz de druída. Ed. Xerais.
•    Lingua castelá. El último curso en Torres de Malory. RBA
•    Papagaio. Nº 9. Os dinosaurios, dos libros aos videoxogos
•    Reportero DOC. Nº 282. ¡Bienvenidos a Japón!

2º mochila:
•    Lingua Galega. Megatoxos e os templarios da luz. Ed. Xerais.
•    Lingua castelá. Quinto grado en Torres de Malory. RBA
•    Papagaio. Viaxe á Galicia medieval.
•    Reportero DOC. Nº 283. ¿Quién inventó la escuela?

Como conclusión, destacar que ler en familia é unha actividade moi divertida que axuda a entrelazar lazos entre os pais e nais e os seus fillos e fillas enriquécenos a todos. Ademais, a lectura enriquece intelectualmente aos nenos e nenas, estimulando a súa imaxinación, a capacidade para resolver problemas, a memoria e a linguaxe, axúdalle a coñecer o mundo no que vive e impúlsalle a querer saber máis. Comentando as lecturas que facemos todos xuntos podemos reflexionar sobre o lido, os valores do libro infantil e xuvenil que escollésemos, explorando nosos propios sentimentos. É, en definitiva, unha axuda na educación dos nosos fillos, polo que é importante proporcionarlle ao alumnado lecturas estimulantes, acompañalos no descubrimento do pracer da lectura, sendo un hábito moi saudable e cheo de beneficios.

mochila_fotos

Navegando polos océanos na Hora de ler

 

Navegando polos océanos na Hora de Ler!

O alumnado de 3º de primaria emprenderon unha emocionante viaxe polos océanos do mundo durante o terceiro trimestre na Hora de Ler. A través da lectura de contos, libros informativos e enciclopedias, afondaron nos conceptos máis importantes relacionados con estes fascinantes ecosistemas.

Nesta aventura, descubriron a gran diversidade da vida mariña, desde diminutos peixes ata maxestosas baleas. Tamén aprenderon sobre a importancia dos océanos para o planeta e as ameazas ás que se enfrontan, como a contaminación, a sobrepesca e o cambio climático.

Para facer aínda máis enriquecedora esta experiencia, os nenos e nenas utilizaron a banda deseñada como ferramenta para o aprendizaxe curricular tal e como se promove desde Bibliotecas escolares de Galicia neste curso. Esta ferramenta permitiulles organizar a información, crear mapas conceptuais e desenvolver o seu pensamento crítico.

A Hora de Ler foi unha oportunidade para que os nenos e nenas esperten a súa curiosidade polo mundo mariño e se conciencien sobre a necesidade de protexer os océanos.

GRAVANDO AUDIOLIBROS

audiolibros

O club de lectura de 5º de Educación Primaria (Sueriños) gravou diferentes libros en formato audio para que os compañeiros e compañeiras que aínda non teñen acceso á lectura poidan desfrutar do pracer e das emocións que produce ler un libro.
O creación e o uso dos audiolibros ten os seguintes beneficios para o noso alumnado:   
1. Mellorou a pronuncia e a fluidez do alumando.
2. Axudou a mellorar a xestión do tempo.
3. Desenvolveu habilidades de escoita crítica.
4. Mellora o enfoque e a capacidade de atención.
5. Mellora a memoria.
6. Desenvolve o pensamento crítico e mellora as habilidades de comprensión.
7. Axuda a desenvolver a empatía.
8. Potencia a nosa saúde mental.
9. Desenvolve todas as competencias clave.

Os libros seleccionados para a súa gravación foron os seguintes:
1.    Mi nombre es Skywalker de Agustín Fernández Paz da Editorial SM
2.    Los hombres no pegan de Betriz Moncó da Editorial Bellaterra.
3.    Delfines amigos de Mary Pope Osborne da Editorial SM.
4.    O destino de Kameko de Abel Alves e Jorge Campos da Editorial Aira.

5.    La puerta secreta del Museo del Prado de José María Plaza da Editorial Edebé.

 

audiolibros

A MIÑA AMIGA INVISIBLE

AMIGA

O Club de Lectura de 4º de EP do CEIP Manuel Sueiro realizou un novo concurso de animación á Lectura inspirado no libro “ A miña amiga invisible “de Eduardo Santiago.
Cando a súa familia abandona a cidade para vivir nunha aldea preto de bosque, Uxía descobre un mundo descoñecido onde nada é o que parece ou non parece o que é. O veciño máis próximo é un apicultor rabudo que, no canto de criar abellas, semella poñer trampas para apreixar fadas. A nova escola tampouco é como esperaba, tendo que soportar o acoso e as burlas dos máis brutáns simplemente polo seu aspecto (e por ser máis intelixente que todos eles). Coa inesperada aparición dunha amiga invisible intentará superar todos os atrancos que a realidade teima en poñer no seu camiño.
Durante a realización do concurso, animouse aos lectores a expresar a súa comprensión e valoración do libro. Para o desenvolvemento do concurso, realizamos catro equipos dentro da aula que traballaron de xeito cooperativo para ser quen de responder ás preguntas que o bombo da lotería lles ía adxudicando de forma aleatoria.
O concurso ofreceulles, a todos, un agasallo pola súa participación; ao equipo gañador, ademais, un exemplar do próximo libro a traballar no club de lectura. Recibiron estes agasallos para fomentar a participación e recoñecer o seu esforzo.

amiga_fotos

Cóntame un conto!

Celebramos o Día do Libro cunha lectura máxica entre cursos.

O alumnado dos Clubs de lectura do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro reuníronse o xoves 18 de abril para seleccionar e ler os libros que lles contaron aos seus compañeiros e compañeiras, que a día hoxe, aínda non accederon á lectura.

Os libros seleccionados e lidos polos Clubs de lectura de 3º, 4º, 5º e 6º de Educación Primaria son:

•    Da cabeza aos pes.
•    Cuentos para niños de 5 años.
•    Os e o abecedario.
•    A cocodrilo non lle gusta a auga.
•    Voy a comedte.
•    Las vacaciones de pato.
•    Pequeno azul e pequeno amarelo.
•    La ardilla miedosa.
•    Non fai falla a voz.
•    El abrazo mágico.
•    Mis amigos ya se han dormido.
•    Non a todas as nenas lle gusta o rosa.
•    Los piratas en Japón.
•    Nicomedas
•    Dragón co traseiro en chamas.
•    Adopta a un dinosaurio.
•    Pomelo descubre.
•    Conta conmigo.
•    Conejo blanco.
•    Tímida.
•    Como atrapar a un duende.
•    Todos menos uno.
•    Sopa de nada.
•     Adelaida.
•    Lobo feroz.
•    Topito terremoto.
•    La oveja que vino a cenar.
•    Xa non so malo.
•    O cociñeiro Martiño.
•    Gilda a ovella gigante.
•    Enyd e o bosque esquecido.
•    Bárbara tiene una rabieta
•    El armadillo que vino a cenar.
•    A toupiña que quería saber quen lle fixera aquilo na cabeza.
•    Tonino.
•    Rufus.

O 23 de abril, Día do Libro, o noso colexio encheuse de ilusión e fantasía cunha actividade moi especial: O alumnado de 3º, 4º, 5º e 6º converteuse en contador de contos para os máis pequenos e pequenas!

Co obxectivo de fomentar o amor pola lectura e crear un vínculo especial entre os diferentes cursos, as alumnas e alumnos maiores prepararon cun coidado especial unha selección de contos para compartir cos seus compañeiros máis pequenos.

O patio do colexio transformouse nun escenario de mil e unha historias, onde cada grupo atopou un recanto acolledor para escoitar as narracións. Os contadores de contos, entusiasmados e nerviosos á vez, deron vida ás personaxes coas súas voces e xestos, cautivando a atención do seu público infantil.

Os contos, escollidos coidadosamente polo alumnado maior coa axuda do equipo de biblioteca, abordaban temáticas variadas: desde divertidas aventuras ata emocionantes relatos fantásticos. Cada historia transportaba aos nenos e nenas a mundos diferentes, espertando a súa imaxinación e creatividade.

A actividade volveu a ser un rotundo éxito. Os máis pequenos mostráronse atentos e participativos durante as narracións, facendo preguntas e compartindo as súas impresións. Podíase sentir na atmosfera a emoción e o desfrute de todos os participantes.

Sen dúbida, esta iniciativa foi unha experiencia enriquecedora para todo o alumnado participante. Os maiores tiveron a oportunidade de desenvolver as súas habilidades de comunicación e expresión oral, ademais de reforzar o seu compromiso coa lectura. Os máis pequenos, pola súa parte, desfrutaron dun día máxico cheo de historias e descubriron o pracer de ler.

Desde o colexio, queremos agradecer a todos os alumnos e alumnas que participaron nesta actividade polo seu entusiasmo e dedicación.

Grazas ao alumnado, o Día do Libro converteuse nun día máxico!

A NENA DO VESTIDO DE FLORES

nena

O Clube de lectura de 5º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como quinto libro “A nena do vestido de flores” de Manuel Fontemoura da editorial Aira.

O libro foi traballado no mes de xaneiro e febreiro de 2024. Con este libro intentamos concienciar da diversidade que existe no noso mundo, e como non, na nosa escola. Este libro conta a historia de Dania Vitoria unha nena de once anos que é Asperger.

Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.

Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen centrado na violencia de xénero dentro do seo dunha familia.

Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.

Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.

Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.

Actividade 6: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.

Actividade 7: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.

EN GALEGO:


K_gal

Galego: https://play.kahoot.it/v2/?quizId=09d13862-c343-4d41-a33b-4fb5e79acdda&hostId=6552f607-d9ab-4b9d-b774-cc4b06a47049
 


EN CASTELÁN:
 

K_cast

Castelán: https://play.kahoot.it/v2/?quizId=2cff1f35-97be-44ec-b594-a8bdc9fd6be9&hostId=6552f607-d9ab-4b9d-b774-cc4b06a47049

Actividade 8: Conclusión/valores
    Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2271

fotos_nea


 RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO



• Guía de lectura. Word. Pdf.

• Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.

• Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.

• Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf

Concurso de animación á lectura

O Club de lectura do 1º Ciclo celebra un emocionante concurso de animación á lectura!

No mes de abril, o Club de lectura do 1º Ciclo culminou a súa lectura do libro "Xela, a superheroína da aldea" de Inma Soto cun emocionante concurso de animación á lectura. Nesta ocasión, na dinámica do concurso empregouse a aplicación Kahoot, onde os participantes formaron equipos e competiron utilizando un ordenador por persoa.

Esta nova modalidade, para eles, fomentou a interacción e o traballo en equipo entre os nenos e nenas participantes, que demostraron un gran coñecemento do libro. A maioría dos participantes non cometeron erros nas respostas, o que derivou nunha disputada competencia onde a velocidade en responder as preguntas determinou ao equipo gañador.

Desde o equipo de biblioteca entendemos que o concurso foi un éxito rotundo xa que os e as estudantes divertíronse moito e motiváronse aínda máis pola lectura. Ademais, a utilización de Kahoot permitiunos avaliar dunha maneira lúdica e dinámica a súa comprensión do libro.

Este concurso é unha mostra máis do compromiso do noso cole co fomento da lectura entre o seu alumnado. O Club de lectura do 1º Ciclo é un espazo onde os nenos e nenas poden gozar da lectura, desenvolver a súa imaxinación e ampliar os seus coñecementos.

Parabéns a todos os participantes polo seu entusiasmo e polo seu gran coñecemento do libro!



 

Xela, a superheroína de aldea

Éxito rotundo do encontro con Inma Soto no noso colexio!

O pasado 13 de abril, o noso colexio tivo o pracer de recibir á escritora Inma Soto, autora do libro "Xela, a superheroína de aldea", que estivemos traballando ao longo deste mes no club de lectura de 1º ciclo e 3º de Educación Primaria.

Na súa visita, Inma Soto deleitounos cunha narración amena e chea de vida do seu conto, na que o alumnado participou de forma activa grazas ao profundo coñecemento que xa tiñan da historia. A autora soubo captar a atención dos máis pequenos e transmitirlles a valiosa lección que se agocha tras as aventuras de Xela: a sorte que temos nas aldeas por contar con todos os recursos que necesitamos ao noso alcance.

Tras a narración, os nenos e nenas tiveron a oportunidade de formular as súas preguntas a Inma, demostrando unha gran curiosidade e interese pola obra e a súa autora. Inma respondeu con entusiasmo a todas as preguntas, creando un ambiente distendido e enriquecedor para todos os presentes.

Como broche de ouro á visita, Inma asinou con dedicatoria persoal os libros e traballos realizados polo alumnado en clase, non sen antes darlles unha emocionante primicia: as aventuras de Xela terán continuación!

Desde o colexio, queremos agradecer a Inma Soto a súa amabilidade e proximidade, por nos ter regalado unha mañá máxica e por transmitir aos nosos alumnos e alumnas valores tan importantes como o amor pola lectura, a imaxinación e o respecto polo medio natural e rural.

Estamos desexando ler a continuación das aventuras de Xela!


RECURSOS PARA TRABALLAR NA AULA


Distribuir contido