Xaneiro 2022

Celebración do Día da Paz 2022

Para conmemorar o Día da Paz o profesorado representou a obra "Por catro esquiniñas de nada" de Jérôme Ruillier. Caracterizados coma os personaxes do conto puxeron en valor o respecto ás diferencias e a integración desde dito respecto, sen pretender que todas as persoas sexamos iguais e entendendo que o traballo en equipo sempre é a mellor canle para solucionar os problemas.

Como este ano O SUEIRIÑO A DIVERSIDADE RESPECTA, TRABALLEMOS XUNTOS A PROL DO PLANETA! dende a biblioteca fixemos unha  pequena homenaxe ao premio Nobel da Paz,  Wangari Maathai, polo labor que fixo en defensa da natureza e a loita polos dereitos e melloras da situación das mulleres do seu país. Contamos un conto (no que queremos agradecer a participación do alumnado de 6º) sobre a verdadeira historia de Wangari e aprendemos unha bonita canción sobre a súa vida.

Para rematar, realizamos un mural (todo con material reciclado) no que quixemos reflictir  o "Movemento Cinturón verde" que fundou Wangari  en 1977 e que na actualidade en Kenia conta con 4000 grupos comunitarios  que plantan árbores e protexen o medio ambiente. Cada neno/a fixo unha folla co seu mensaxe de paz que posteriormete foi colocada no mural.

Asemade, nestes tempos escuros que estamos a vivir, no noso cole prendemos candeas pola PAZ. Candeas que alumeen o camiño cara ao respecto, igualdade e comprensión.

Se eu tivera una púa

O alumnado de 2º de  Educación Primaria seguimos desfrutando das nosas historias favoritas e, nesta ocasión, foi a quenda de Carlota quen escolleu o libro “Se eu tivera unha púa” de Eva Clemente para contarllo ao resto da clase.

O seu protagonista, Pepincho Repúa, quere atopar amigos cos que xogar. Pero canto estás disposto a pagar para tentalos conseguir? Un raposo con peculiares afeccións, un can moi presumido, unha aguia que non merenda, un sapo que soña con coroas... Estes son algúns dos personaxes que atopará este entrañable ourizo no seu camiño polo bosque. Unha viaxe cargada de aprendizaxe que che levará a descubrir o que é a autoestima e o importante que é aprender a coidarse e dicir que non de cando en vez.

A folla azul

O Clube de lectura de 5º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como segundo libro  “A folla azul” de Andrea Maceiras da editorial Xerais.

LIBRO 2º: A folla azul de Andrea Maceiras da editorial Xerais. 

O libro foi traballado nos meses decembro, xaneiro e febreiro do curso escolar 2021/2022 e conta a historia da Amazonia que é un mundo verde e único. Tamén é o fogar de moitas tribos indíxenas que viviron alí desde o inicio dos tempos. Algunhas delas manteñen relación coa civilización, mentres que outras decidiron permanecer voluntariamente ocultas no corazón da selva contando a historia de de Husu Aké, membro da tribo dos Tacaré, filla da Nai Terra e habitante do mundo verde. Na selva amazónica do Brasil vive a nena da tribo Tacaré, Husu Aké. A avoa de Husu Aké ten poderes adiviñatorios. Intúe que o home branco chegará ás terras dos Tacaré causando grandes problemas, por iso decide compartir coa neta todos os seus coñece- mentos, incluídos aqueles que adquiriu de nena cando viviu entre os brancos como a lingua portuguesa.

O día que os brancos chegan á aldea, a avoa de Husu Aké pídelle á nena que abandone o poboado. Os brancos, portadores de virus descoñecidos para os Tacaré, contaxian a poboación. Todos menos a avoa caen enfermos.

Cando Husu Aké regresa á aldea, o xefe noméaa guerreira para que parta en busca de axuda aos habitantes do poboado. A nena, tras ter a enigmática visión dunha folla azul, percorre os confíns da selva ata dar co home branco. O que alí atopa espántaa. O home branco está a destruír a natureza para conseguir ouro. Por sorte, tamén hai brancos bos. Husu Aké coñece unha familia que a axuda. O pai é médico e canda a nai, que é avoga- da, forman parte dunha ONG cuxo símbolo é unha folla azul. A familia viaxa coa nena á aldea e, grazas aos coñecementos médicos do pai, consegue curar a enfermidade que decimaba a poboación.

Husu Aké salvou a súa xente, pero algo nela cambiou para sempre. A nena acabará deixando a aldea para vivir coa familia branca. Alí converterase en avogada e nunha activista polos dereitos dos pobos indíxenas.

Despois da lectura do libro o alumnado traballou a súa comprensión a través de diferentes preguntas e temática:
Temas e valores

  • Os dereitos dos pobos indíxenas. A novela reivindica a vida dos indíxenas e os seus dereitos como pobos.
  • A destrución da natureza. A novela evidencia o forte contraste entre o estilo de vida sostible dos indíxenas e a civilización depredadora do home branco.
  • Encontro entre civilizacións. A novela aposta pola posibilidade dun encontro non traumático  entre  as  civiliza- cións indíxenas e a moderna civilización occidental.

Actividades

Antes da lectura

  • Imaxinar un argumento partindo da ilustración da portada.
  • Vendo a ilustración da portada, en que parte do mundo pensan que estará ambientada a novela?

Despois da lectura

  • Reflexionar sobre que podería suceder no mundo se desaparecese a Amazonia e outros espazos arborados do planeta.
  • Que opinan das ONG? Cren que fan un bo labor? Por que?
  • Actividade 1. Describe que ilustración alternativa farías para o libro tendo en conta o texto da contraportada. Sitúa a Amazonia nun mapa. Que Estados teñen territorio nesa inmensa masa arborada?
  • Actividade 2. Coa axuda do dicionario, define as seguintes palabras. Lóstrego (10), mandioca (p. 12), recender (p. 16) e premonición (p. 19).Constrúe unha frase ou un parágrafo no que apareza o maior número posible de pa- labras da pregunta anterior.
  • Actividade 3. Coa axuda do dicionario, define as seguintes palabras. Orela (p. 20), don (p. 24), térmite (p. 27) e calafrío (p. 29). Constrúe unha frase ou un parágrafo no que apareza o maior número posible de pa- labras da pregunta anterior.
  • Actividade 4. Coa axuda do dicionario, define as seguintes palabras. Gabear (p. 32), amorear (p. 43), escondedoiro (p. 47), e chicharra (p. 47). Constrúe unha frase ou un parágrafo no que apareza o maior número posible das pa- labras da pregunta anterior.
  • Actividade 5. Que quere dicir a nai de Husu Aké cando afirma: «A avoa era como unha árbore arrincada e plantada de novo e que por iso algunhas veces non atopaba o seu lugar na aldea»?
  • Actividade 6. Cres que é posible combinar o modo de vida occidental co xeito respectuoso coa natureza dos pobos indíxenas? Razoa a túa resposta.
  • FICHA DESPOIS DA LECTURA.
  • Actividade 7. Como é o peiteado que a nai de Husu Aké lle fixo á nena cando cumpriu 5 anos? Que simbolizaba?
  • Actividade 8. Coa axuda do dicionario, define as seguintes palabras: Racionar (p. 48), reflectir (p. 53), lapa (p. 54) e cinsa (p. 57). Constrúe unha frase ou un parágrafo no que apareza o maior número posible de pa-labras da pregunta anterior.
  • Actividade 9. Escribe cinco palabras que describan a personalidade de Arumi, a avoa de Husu Aké.
  • Actividade 10. Que é a folla azul empregada como símbolo pola ONG da familia que acolleu a Husu Aké?
  • Actividade 11. Busca información sobre a ONU, o organismo no que fala Husu Aké cando se conver- te en avogada. Que é? Cando se constituíu? Cales son as súas funcións? Escribe aquí un resumo das túas pesquisas.
  • Actividade 12. Como chaman ao home branco no poboado dos Tacaré?
  • Actividade 13. Que habilidade tiñan os Hummi, un dos pobos da Amazonia que atopa Husu Aké na súa viaxe á procura da folla azul?

As actividades realizadas durante o 11 de decembro de 2021 e o 3 de febreiro de 2022 concluíron coa realización dos debuxos sobre o conto así como a visita da autora, Andrea Maceiras. 

No mes de febreiro tivemos un encontro con Andrea Maceiras, autora deste libro.Na seguinte ligazón recollemos esta actividade: