O CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro participa no programa Energía para crecer de fundación Eroski centrada na alimentación, reciclaxe e alimentación cunha grande cantidade de recursos educativos.
https://energiaparacrecer.escueladealimentacion.es/gl/users/ceipmanuelsueiro19514
No curso escolar 2023/2024 o Comité de Participación Infantil do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro propuxo como aspecto de mellora ampliar o horto escolar do colexio. As acción realizadas no horto escolar son as seguintes.
1º) Dotación de terra para ampliar o horto escolar.
2º) Cortar herbas. Desbroce.
3º) Realización dos novos bancais.
4º) Colocar o composteiro.
5º) Afondar nos bancais.
6º) Colocación das maias antiherbas.
7º) Colocación de sábrego e grava.
8º) Decoración das paredes e bancais.
9º) Preparación da terra.
10º) Plantación.
11º) Mantemento do plantado.
12ª) Recollida do plantado.
No curso escolar 2023/2024 o Comité de Participación Infantil do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro propuxo como aspecto de mellora realizar cambios nas horas de lecer do noso alumnado establecendo espazos inclusivos pensados para ser accesibles e acolledores para todo o alumnado, independentemente das súas capacidades ou necesidades especiais. Nun espazo coma este o obxectivo é que todo o alumnado poida participar e gozar das actividades en igualdade de condicións, para elo habilitamos as seguintes zonas cos seguintes xogos.
1º) Zona de xogos na pavillón de Educación
Os xogos que se realizaron ao longo do cuso escolar estiveron dirixidos polo profesorado responsables dos patios de xogo buscando que o alumnado se relacionase e colaborasen entre eles.
Os xogos que configuramos para o alumnado están centrados no traballo en equipo e na inclusión podendo xogar todos e todas usando os pictogramas como elemento de explicación. Estos son os xogos.
ACTIVIDADE 1: AS XOANIÑAS
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas pezas de madeira que forman as xoaniñas (Cada xoaniña está formada por dúas partes simétricas).
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as pezas que forman a xoaniña.
2. Teñen que buscar por todo o patio a outra mitade igual que forma a xoaniña.
3. Os menos/as deben ir a mostrar aos mestres a xoaniña completa.
Actividade 2. AS CARAS.
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas que forman as caras.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as tarxetas que forman una cara.
2. Teñen que buscar por todo o patio a outra mitade igual que forma a cara.
3. Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres a cara completa.
Actividade 3. OS ANIMAIS.
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas que forman os animais.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as tarxetas que forman un animal.
2. Teñen que buscar por todo o patio as outras partes que coincidan para formar un animal.
3. Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres o animal completo e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
Actividade 4. Fatasílabas de animais.
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas que forman os animais e os seus nomes.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as tarxetas que forman un animal e o seu nome.
2. Teñen que buscar por todo o patio as outras partes que coincidan para formar un animal.
3. Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres o animal completo e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
Actividade 5. AS SÍLABAS.
MATERIAIS NECESARIOS
Tarxetas co debuxo e ocos para colocar as sílabas.
Pezas coas sílabas soltas.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as tarxetas tanto do debuxo coma das sílabas soltas.
2. Teñen que buscar por todo o patio as outras partes que coincidan para formar una palabra.
3. Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres a palabra completa e colocala nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
Actividade 6. OS MOUNSTROS.
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas cos monstruos.
Definición relacionada con cada monstruo.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a uns as tarxetas cun monstruo e a outros a definición.
2. Teñen que buscar por todo o patio o monstruo que coincida coa definición.
3. Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres o monstruo completo e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
Actividade 7. OOBXECTO-DEFINICIÓN.
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas cos obxectos.
Definición relacionada con cada obxecto.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a uns as tarxetas cun obxecto e a outros a definición.
2. Teñen que buscar por todo o patio o monstruo que coincida coa definición.
3. Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres o obxecto completo e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
ACTIVIDADE 8: LETRA-FOTO
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas cos obxectos e coas letras.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a uns as tarxetas cun obxecto e a outros as tarxetas coas letras inicial.
2. Teñen que buscar por todo o patio as tarxetas que coincidan.
3. Os nenos/as deben ir xuntos a mostrar aos mestres o obxecto coa súa inicial e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
ACTIVIDADE 9: OS CONTRARIOS
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas cos conceptos e os seus contrarios.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a uns as tarxetas cos conceptos e a os outros os seus contrarios.
2. Teñen que buscar por todo o patio as tarxetas que correspondan os opostos.
3. Os nenos/as deben ir xuntos a mostrar aos mestres o concepto co seu contrario e colocalos nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
ACTIVIDADE 10: CARTAS ANTÓNIMOS
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas cartas cos conceptos antónimos.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos as cartas cos conceptos e os seus antónimos.
2. Teñen que buscar por todo o patio as cartas e os seus opostos.
3. Os nenos/as deben ir xuntos a mostrar aos mestres as cartas e colocalas nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
2º) Biblioteca escolar.
Xogos de mesa
Días de lectura.
O CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro colabora con Mariola na Campaña de Recollida de Roupa e Calzado 2024 na que poderedes doar roupa nas bolsas que se atopan na entrada do colexio. A campaña de recollida de roupa e calzado do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro remata o luns 4 de marzo de 2024.
Emocionante Participación do Alumnado en "Xogando ao Atletismo" en Expourense.
O pasado xoves 22 de febreiro, a pista de atletismo de Expourense converteuse no escenario dunha xornada chea de enerxía e emoción, grazas á participación do alumnado de 2º e 3º de Educación Primaria do noso cole na actividade de "Xogando ao Atletismo". Este evento, que contou coa presenza de outros colexios da cidade, promoveu a sa competencia e o espírito deportivo entre os máis pequenos.
Desde as 10 da mañá, os nenos e nenas congregáronse na pista de atletismo, dispostos a demostrar as súas habilidades e desfrutar dunha xornada repleta de diversión. Baixo a guía dos seus mestres e mestras, os nenos e nenas participaron nunha variedade de probas deseñadas para poñer á proba a súa destreza física e o seu espírito de equipo.
Entre as actividades programadas atopábanse carreiras de velocidade, salto de lonxitude, lanzamento de pelota e relevos, entre outras. Cada proba foi recibida con entusiasmo por parte dos e das participantes, que mostraron un notable compromiso e determinación en cada desafío.
A presenza doutros colexios na competición engadiu un compoñente extra de emoción e camaradería, xa que o noso alumnado tivo a oportunidade de interactuar cos seus pares doutras institucións educativas e compartir experiencias deportivas nun ambiente amigable e respectuoso.
É marabilloso ver como os nosos alumnos e alumnas se entregan con tanto entusiasmo e paixón á práctica do deporte. Eventos como Xogando ao Atletismo non só promoven a actividade física, senón que tamén fomentan valores como o traballo en equipo, a superación persoal e o respecto polos demais.
Ao rematar a xornada, os participantes foron recoñecidos e aplaudidos pola súa dedicación e esforzo e realizaron unha foto de familia.
Presentación do Club de Hóckey Albor de Ourense no Programa "Coñece o Teu Club" do Colexio.
Nunha emocionante xornada de deporte e aprendizaxe, o noso cole recibiu a visita especial do Club de Hóckey Albor de Ourense como parte do programa "Coñece o Teu Club". Esta iniciativa, deseñada para achegar ao alumnado as diferentes disciplinas deportivas e aos clubs locais, ofrecéuselle aos nenos e nenas unha experiencia lúdica para explorar o mundo do hóckey sobre herba.
Os nenos e nenas de 5º e 6º curso de Ed. Primaria reuníronse na pista deportiva do colexio para dar a benvida aos representantes do Club de Hóckey de Ourense. Con entusiasmo contaxioso, o xogador Adrián compartiu a súa paixón por este deporte dinámico e desafiante, ofrecendo unha demostración práctica e charlas informativas sobre as regras, técnicas e valores que caracterizan ao hóckey.
O noso alumnado, atento e participativo, tivo a oportunidade de interactuar cos xogadores, facer preguntas e experimentar de primeira man o manexo do stick e a pelota. Todos se mergullaron nesta experiencia educativa e deportiva, descubrindo novos talentos e desenvolvendo habilidades motoras mentres se divertían no proceso.
É emocionante ver como os nenos e nenas se involucran e desfrutan de actividades como esta. O programa "Coñece o Teu Club" non só lles brinda a oportunidade de coñecer diferentes deportes, senón que tamén lles ensina sobre traballo en equipo, respecto e superación persoal.
Esperamos que esta experiencia inspire a algúns destes estudantes a unirse á práctica deste deporte para desfrutar do hóckey.
A actividade concluíu con aplausos e sorrisos, deixando un impacto positivo en todas e todos os participantes.
Agradecemos ao Club de Hóckey Albor de Ourense a súa visita e esperamos seguir colaborando en futuras iniciativas para fomentar o deporte e o benestar entre o noso alumnado.
Dende a reunión do 10 de outubro de 2023 o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro inicia a preparación da súa candidatura configurando e buscando a participación do alumnado nos cuestionarios de UNICEF para coñecer cal é o noso punto de partida.
•6º EP https://referentes.unicef.es/evaluacion/il6esoti
•5º EP https://referentes.unicef.es/evaluacion/PyKvap9j
•4º EP https://referentes.unicef.es/evaluacion/kl6ay0qm
•3º EP https://referentes.unicef.es/evaluacion/gl9ay1qm
•2º EP https://referentes.unicef.es/evaluacion/Umdbf09j
•1º EP https://referentes.unicef.es/evaluacion/UyKff0db
Persoal de administración e servizos
Dende a reunión do 10 de outubro de 2023 o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro inicia a preparación da súa candidatura configurando o Comité de participación infantil regulando o seu funcionamento e iniciando o proceso de elección dos seus representantes en cada una das aulas do colexio sendo elixidos as seguintes alumnas e alumnos.
• Plan de comité de participación 2023-2024.
• Reunións
O 10 de outubro de 2023 o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro en reunión ordinaria de Claustro e Consello Escolar, presenta a súa candidatura como centro referente en educación dos dereitos da infancia, iniciando o proceso de recoñecemento.
•Guía centros referentes en educación dos dereitos da infancia 2023_2024
•Plan UNICEF do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro.
O xoves, 1 de febreiro, día de compadres, realizamos a actividade encadrada dentro da XXXV CAMPAÑA DE ANIMACIÓN Á LECTURA, promovida pola Concellería de Educación do concello de Ourense, que leva por título Encontros co autor/a. Este ano os elixidos foron Alba de Evan e Xabier Domínguez os autores do libro “Segredos Soterrados” que previamente traballamos no noso Club de lectura nos meses de decembro e xaneiro.
O libro Segredos Soterrados narra unha aventura que viaxa á II Guerra Mundial e descobre a presenza nazi en Galicia, os tesouros agochados no subsolo e as tramas de corrupción que manexan o mundo. A historia comeza no campamento na que Anxela está a gozar en Muíños xunto con Sabela, Jorge e, por suposto, a gata Morriña. Mais, pronto, un misterio do pasado crúzase no camiño e dá paso a unha carreira contrarreloxo por descubrir a verdade e manterse a salvo. Que relación teñen unha mina abandonada, un avión dos Aliados e unha poderosa multinacional?
Alba de Evan presentounos o seu libro e permitiunos coñecer máis a fondo a través de todas as preguntas que lles fixemos e que nos fixo reflexionar. E para rematar as sinaturas dedicadas dos nosos libros. Foi un enorme pracer ter connosco a Alba de Evan e xa estamos agardando a que escriba o seu próximo libro.