No corazón do bosque

No mes de decembro, o alumnado de 3º de EP realizamos o primeiro concurso de animación á lectura deste curso. Nesta ocasión o libro escolleido foi No corazón do bosque de Agustín  Fernández Paz.

Raquel ten nove anos e vive na cidade. Un día vai coa súa clase de excursión ao bosque das Fragas do Eume. De regreso na casa, descobre abraiada que se lle coou na mochila un ser vello e diminuto. É Derdrín, un trasno de máis de trescentos anos, que habitaba na fraga e non quería pasar o inverno só. Dille á nena que unicamente precisa conversación e algo de comida. Raquel acepta que se converta no seu hóspede secreto e ofrécelle para durmir a caravana das barbies.

A novela é a crónica dos meses que pasan xuntos, durante os cales Derdrín exercerá unha influencia moi grande na vida da nena, tanto no ámbito familiar como na escola. Unha historia tenra e cargada de humor, que reivindica a necesidade da fantasía e, tamén, a importante función que cumpren os antigos mitos en calquera sociedade.

O equipo gañador levou como premio o libro que traballaremos ao longo do próximo mes.

ARCO SUEIRO

ARCO SUEIRO

Non somos a Feira Internacional de Arte Contemporánea de Madrid, pero os/as peques de E.Infantil xa amosan a súa inquedanza polo mundo da arte.

Na edición do ano 2022, un dos artistas convidados foi  David Maljković e a obra que máis nos gustou foi “In the corner of the eye”.

Fixémola ao noso xeito, aprendemos as cores e coas nosas mans e dedos, demos forma á nosa sculpture, e ben chula que quedou. A big e a small, long e short. E puxémola nun corner.

A arte para aprender ENGLISH!

Estades convidados/as a visitar a nosa obra de arte no cole.

A entrada é de balde!!!

Donacións de fondos bibliográficos á Biblioteca

O noso alumno de sexto Guillén realizou unha doación de libros da súa biblioteca persoal que pasará a formar parte dos fondos que Superleo vos ofrecerá para que poidades levar en préstamo ou ler nos recantos de lectura da nosa biblioteca.

Estamos moi agradecidos!!

A gruta da torre

A gruta da torre conta a historia de Lois que viaxa coa súa familia a pasar outro verán en Ribadeo. Quique, Greta e o resto da cuadrilla agardan por el, e ese ano hai tamén unha nena nova. Non a coñece, mais morre por falar con ela. Na vella biblioteca da Torre dos Moreno, Quique encontra un libro e, no interior, un misterioso documento que fala dun pasadizo. A investigación vese sacudida pola aparición dunha foca, Cuquita, e tamén por uns estraños sucesos no faro da Illa Pancha.

Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.

Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen.

Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.

Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.

Actividade 5: Traballo a través das TIC.
O alumnado valorará a comprensión da lectura do libro a través de 20 preguntas realizadas en Kahoot.

Actividade 6: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores relacionados coa igualdade.

La vuelta al mundo en 80 días

O Clube de lectura de 6º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu “La vuelta al mundo en 80 días” de Julio Verne da editorial Almadraba.

O libro foi traballado nas últimas semanas do mes de novembro. A volta ao mundo en 80 días narra as aventuras de Phileas Fogg, que é acompañado do seu criado Picaporte querendo demostrar á sociedade da súa época que é posible percorrer a superficie da Terra en só 80 días. Durante a viaxe, non soamente teñen que loitar contra todo tipo de obstáculos, senón que teñen que verllas cun inspector de policía (Fix) que confunde a Phileas Fogg cun ladrón e, sobre todo, deben loitar contra o paso das horas.

Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.

Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen.

Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.

Actividade 4: Traballo a través das TIC.
O alumnado valorará a comprensión da lectura do libro a través de 20 preguntas realizadas en Kahoot.

Calendario de advento

O alumnado de 1º e 2º elaborarou nun traballo colaborativo, nas clases de educación plástica,  un calendario de advento  que, posteriormente, empregamos para facer a conta atrás dos días que faltan para a chegada do Nadal.

Para darlle un pouco de emoción, cada día, na Hora de ler, iamos ao calendario para facer a lectura do reto sorpresa dese día. Adiviñas, valores, ordes, xogos, bailes… foron varios dos retos que fomos superando día tras día.

Pasámolo xenial esperando a chegada do Nadal!!

A Historia do Nadal

Dende o área de Relixión empregando os principios do Deseño Universal de Aprendizaxe (DUA) cunha metodoloxía por Estacións de Aprendizaxe, traballamos a unidade didáctica “A historia do Nadal” en todos os cursos de Primaria.

Os obxectivos marcados foron:

  • Coñecer a historia do Nadal.
  • Coñecer as personaxes do Nadal.
  • Recoñecer obxectos relacionados co Nadal (campo semántico).
  • Coñecer a cronoloxía dalgúns personaxes bíblicos e como se contan os anos antes de Cristo e despois de Cristo.

Establécense seis estacións de aprendizaxe. As actividades propostas para cada estación foron as seguintes:

  • Vídeo “A historia do Nadal” de playmóbil.
  • Discriminación visual: campo semántico do Nadal e quebracabezas do nacemento de Xesús.
  • Liña do tempo; a.C e d.C.
  • Recoñecemento de conceptos de Nadal.
  • Realización artística de maqueta do nacemento de Xesús ou debuxo libre do Nadal.
  • Avaliación á través dun quiz de Genially.

Os nenos e nenas disfrutaron das actividades aprendendo de forma bastante autónoma e comprobando o que aprenderon na última actividade.

Deixamos aquí imaxes do que fixemos:

O país da choiva

O Clube de lectura de 6º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como segundo libro “O pais da choiva” de Miguel Ángel Alonso Diz da editorial Antela.

O libro foi traballado nas últimas semanas do mes de outubro e nas dúas primeiras do mes de novembro. Esta novela fala da importancia do idioma, de usalo e conservalo, e de como a nosa lingua é parte da nosa herdanza cultural como galegos. De xeito delicado e con sensibilidade aborda a problemática da perda de falantes na nosa lingua.

Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.

Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen.

Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.

Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.

Actividade 5: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores relacionados coa perda de falantes da lingua galega.

Club de lectura de 6º de Ed. Primaria

Este ano, todo o alumnado de 6º de Ed. Primaria volve a participar no Club de lectura.

Nas seguintes ligazóns iremos reflectindo o traballo e as actividades desenvolvidas ao longo do curso neste Club de lectura:

Sete reporteiros e un periódico

O Clube de lectura de 6º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como primeiro libro “Siete reporteros y un periódico” de Pilar Lozano Carballo da editorial SM.

O libro foi traballado na última semana do mes de setembro e nas dúas primeiras do mes de outubro. Sete reporteiros e un xornal conta a historia de Alejandro que quere ser director dun xornal. O primeiro dos problemas que se atopa Alejandro é que non ten reporteiros, nin diñeiro, nin a menor idea de como se redacta un artigo. Alejandro decide por un anuncio no patio do colexio: ‘‘Director de xornal busca xornalistas...’‘ e pronto chegan as primeiras fichaxes: unha nena que só se preocupa polas chuches, un tailandés que foi adoptado hai pouco tempo e case non coñece o idioma, un mozo de nivel social máis baixo... Con todo, os sete mozos loitan polo que cren e conseguen co seu xornal acabar co proxecto de venda que tiña entre mans o padroado do colexio.    

Actividade 1: Lectura
    Lectura colectiva en voz alta.

Actividade 2: Análise das personaxes
    A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen.

Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
    O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.

Actividade 4: Ilustración
    O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.

Actividade 5: Conclusión/valores
    Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.


Material de traballo