Poesía

Celebración do Día de Rosalía en 2º EP

Celebración do Día de Rosalía en Segundo de Primaria!

Na semana do Día de Rosalía, os nenos e nenas de segundo de educación primaria levaron á práctica na súa aula as propostas da Asociación de Escritores e Escritoras en lingua Galega (AELG) relacionadas co legado literario desta destacada figura da nosa cultura.

Nesta ocasión, a celebración centrouse no traballo na aula de varias estrofas do libro "Cantares Galegos" de Rosalía de Castro. O alumnado tivo a oportunidade de mergullarse na riqueza da súa poesía, explorando a profundidade dos seus versos e comprendendo a importancia da súa contribución á literatura galega.

As actividades propostas pola AELG permitiron aos nenos e nenas conectar co universo poético de Rosalía dunha maneira lúdica e educativa. Desde a lectura de fragmentos seleccionados, ata o recitación e gravación en vídeo das estrofas traballadas. Os nenos e nenas demostraron un gran interese e entusiasmo por descubrir máis sobre esta emblemática escritora.

Este actividade serviunos para fomentar o amor pola literatura galega e promover a creatividade e a aprendizaxe na aula.

Celebración do Día de Rosalía

Celebramos o Día de Rosalía de Castro no noso Colexio!

O día de Rosalía de Castro foi unha xornada chea de creatividade, poesía e tradición no noso cole. Conmemorando o legado desta gran poetisa galega, organizamos unha serie de actividades que involucraron a toda a nosa comunidade educativa.

Unha das actividades máis destacadas foi o obradoiro de decoración de camisetas, onde os nenos e nenas puideron plasmar o rostro de Rosalía de Castro. Utilizando a imaxe creada pola talentosa ilustradora Abi Castillo, cada camiseta converteuse nunha obra de arte única, reflectindo o profundo respecto e admiración cara a esta figura literaria.

Ademais, levamos a cabo unha emotiva recitación colectiva na aula de psicomotricidade do poema "Miña Casiña, meu lar". Este poema, traballado nos días previos na aula a través do libro ilustrado de Blanca Millán, cobrou vida nas voces de todo o alumnado do centro. Foi un momento cheo de emocións onde puidermos apreciar a beleza e a riqueza da nosa lingua.

Para rematar esta xornada tan especial, mergullámonos nunha tradición gastronómica: a preparación do "caldo de gloria". Cada neno e nena contribuíu cun dos cinco ingredientes ao pote (pan de broa, fariña munda, repolo, unto e boliños do pote), simbolizando a importancia da colaboración e o traballo en equipo. Este xesto non só nos conecta coas nosas raíces culturais, senón que tamén nos ensina o valor de compartir e coidar as nosas raíces.

O Día de Rosalía de Castro foi unha oportunidade invalorable para honrar a nosa identidade galega, fomentar o amor pola poesía e fortalecer os lazos que nos unen como comunidade educativa.

Seguimos comprometidos en cultivar o aprecio pola nosa cultura e seguir inspirándonos en grandes figuras como Rosalía de Castro.

MÁIS ACTIVIDADES SOBRE A CELEBRACIÓN DESTE DÍA

•  Poema "Miña casa, meu lar" ilustrado por Blanca Millán.
  • Traballos realizados polo alunado de 1º de EP.
  • Poema de Cantares Galegos traballado en 2º de EP

Día da poesía. Poetry day!

Este ano, para celebrar o Día da Poesía, realizamos un roteiro poético, por diversos recantos do noso cole relacionados, no que a temática central xirou entorno á natureza.

Nas seguintes ligazóns achegamos os vídeos cos diversos poemas recitados en galego, castelán e inglés: (iremos engadindo os vídeos en breves)

GALEGO

Para finalizar esta celebración, todo o centro recitou o poema Á nosa sobreira, da que é autor o profe Toño, a carón desta árbore senlleira que tan ben nos identifica e representa.

CASTELÁN

INGLÉS

GALERÍA DAS ACTIVIDADES DO MARTES

GALERÍA DAS ACTIVIDADES DO MÉRCORES

EXPOSICIÓN DE LIBROS NA BIBLIOTECA

Día de Rosalía de Castro 2023

O alumnado de 1º de EP recitou o poema de Rosalía de Castro "Vamos bebendo" para conmemorar a data do seu 186 cumpleanos.

Para conmeorar esta data, todo o alumnado do centro participou na realización dun camisivai sobre a via e obra de Rosalía de Castro. Cada clase encargouse da realización dun par de láminas para representar.

Día da amizade

O 14 de febreiro celebramos o Día da amizade e do amor. Despois de pescudar quen sobre a vida de Valentino e a súa amada Xulia, o alumnado de primeiro recitou o poema de Gustavo Adolfo Bécquer titulado "Amor eterno".

Aquí vos deixamos o resultado...

Día da Poesía 2022

O Día Mundial da Poesía, celebrado cada ano o 21 de marzo, conmemora unha das formas máis prezadas da expresión e identidade lingüística da humanidade. A poesía, practicada ao longo da historia en todas as culturas e en todos os continentes, fala da nosa humanidade común e dos nosos valores compartidos, transformando o poema máis simple nun poderoso catalizador do diálogo e a paz.

O noso alumnado participou do impulso dialogante da poesía participando un recital de poesía que se realizou simultaneamente en todas as aulas do centro na Hora de ler coas poesías elaboradas ao longo dos días previos nos diferentes obradoiros desenvolvidos nas aulas.

As súas obras quedaron expostas no corredor do centro nun gran mural:

Asemade, o equipo de biblioteca realizou unha exposición dos fondos bibliográficos de poesía para que o alumnado que quixese,  os levase en préstamo para ler nas súas casas ou momentos de lecer.

Alumnado de Ed. Infantil

Alumnado de 3º de Ed. Primaria

Rapeando a Xela Arias

O alumnado de 3º de Ed. Primaria pescudou información sobre Xela Arias e realizou un obradoiro de poesía sobre a autora homenaxeada nas Letras Galegas.

Para rematar, recitaron os seus poemas en versión rap.

Letras Galegas 2021

Nas seguintes ligazóns tendes o acceso a algunhas das actividades realizadas na celebración das Letras Galegas 2021 dedicada a Xela Arias.:

Auga Máxica

O alumnado de 3º de Ed. Pprimaria traballou o poema Auga Máxica de Carlos Fontes do poemario Versos con flor.