Educación documental

Xela, a superheroína de aldea

Éxito rotundo do encontro con Inma Soto no noso colexio!

O pasado 13 de abril, o noso colexio tivo o pracer de recibir á escritora Inma Soto, autora do libro "Xela, a superheroína de aldea", que estivemos traballando ao longo deste mes no club de lectura de 1º ciclo e 3º de Educación Primaria.

Na súa visita, Inma Soto deleitounos cunha narración amena e chea de vida do seu conto, na que o alumnado participou de forma activa grazas ao profundo coñecemento que xa tiñan da historia. A autora soubo captar a atención dos máis pequenos e transmitirlles a valiosa lección que se agocha tras as aventuras de Xela: a sorte que temos nas aldeas por contar con todos os recursos que necesitamos ao noso alcance.

Tras a narración, os nenos e nenas tiveron a oportunidade de formular as súas preguntas a Inma, demostrando unha gran curiosidade e interese pola obra e a súa autora. Inma respondeu con entusiasmo a todas as preguntas, creando un ambiente distendido e enriquecedor para todos os presentes.

Como broche de ouro á visita, Inma asinou con dedicatoria persoal os libros e traballos realizados polo alumnado en clase, non sen antes darlles unha emocionante primicia: as aventuras de Xela terán continuación!

Desde o colexio, queremos agradecer a Inma Soto a súa amabilidade e proximidade, por nos ter regalado unha mañá máxica e por transmitir aos nosos alumnos e alumnas valores tan importantes como o amor pola lectura, a imaxinación e o respecto polo medio natural e rural.

Estamos desexando ler a continuación das aventuras de Xela!


RECURSOS PARA TRABALLAR NA AULA


Eu tamén fun pequena

Éxito no concurso de animación á lectura "Eu tamén fun pequena" como peche do trimestre.

Nun peche vibrante antes das vacacións de Semana Santa, os nenos e nenas de 2º de EP mergulláronse nun desafío literario único: o concurso de animación á lectura sobre o libro "Eu tamén fun pequena" de Concha Blanco. Este evento, organizado como peche do trimestre, resultou ser un emocionante despregamento de coñecemento e entusiasmo pola lectura.

Antes de comezar o concurso, levouse a cabo un sorteo para conformar os tres equipos de concursantes, creando así un ambiente de igualdade e emoción. O alumnado enfrontouse a preguntas que abarcaban todos os aspectos do libro, mostrando o dominio que adquiriran durante as sesións da Hora de Ler ao longo do segundo trimestre.

O que realmente destacou neste concurso foi a estratexia de outorgar un valor dobre a certas preguntas, o que mantivo a emoción ata o final e resultou en resultados extremadamente axustados. Os equipos competiron con intensidade, demostrando non só o seu coñecemento do libro, senón tamén a súa habilidade para pensar de forma rápida e estratéxica.

Finalmente, chegou o momento de recoñecer o esforzo e a dedicación de todos os participantes. Outorgáronse diplomas ao equipo gañador en recoñecemento ao seu logro, pero todos os concursantes foron recompensados con agasallos como mostra de aprecio polo seu traballo laborioso e constante na exploración dos contidos do libro.

Con este exitoso concurso, o colexio reafirma o seu compromiso coa promoción da lectura e o fomento do amor polos libros entre o seu alumnado, demostrando que a literatura pode ser non só educativa, senón tamén emocionante e divertida.


RECURSOS PARA TRABALLAR O LIBRO NA AULA


DÍA DA POESÍA.

Un roteiro literario polo patio do cole

O pasado 22 de marzo, o noso colexio encheuse de versos e aromas primaverais coa celebración conxunta do Día da Poesía e da Árbore. Nesta ocasión, quixemos unir ambas efemérides nunha actividade orixinal que fusionou a creatividade poética coa apreciación pola natureza.

Ao longo da semana previa ao evento, cada curso do colexio embarcouse na emocionante tarefa de crear un poema dedicado a unha das árbores que adornan o noso patio. Desde o maxestosa senlleira sobreira, emblema do noso centro, até os coloridos rosais do espazo rosaliano, cada árbore converteuse en musa inspiradora para o noso alumnado.

Os poemas resultantes foron recopilados nun gran cartaz en forma de libro, titulado "As árbores do Sueiro", situado no corredor que conduce á biblioteca. Este mural converteuse nun espazo de encontro entre a literatura e a natureza, un lugar onde as palabras e as follas únense para celebrar a beleza da nosa contorna.

As árbores do Sueiro

O 22 de marzo, a maxia cobrou vida cun roteiro literario polo patio. Guiados polos seus mestres e mestras, o alumnado de cada clase percorreu as diferentes árbores, recitando con entusiasmo os poemas que tiñan creado e traballado na aula. Os versos resoaron entre as ramas, enchendo o aire de sensibilidade e emoción.

O roteiro tivo o seguinte itinerario:

O broche de ouro púxoo a chegada ao espazo rosaliano, onde toda a comunidade educativa se reuniu para escoitar a recitación do poema "Dicen que no hablan las plantas" de Rosalía de Castro. Rodeados de rosais a punto de florecer, as palabras da poetisa galega resoaron con especial forza, recordándonos o poder transformador da poesía e a beleza da natureza.

Esta iniciativa, que combinou aprendizaxe, creatividade e conexión co entorno natural, foi un éxito rotundo entre o alumnado e profesorado. Celebramos a unión da poesía e a árbore nun día memorable que nos brindou a oportunidade de explorar a beleza do linguaxe e a importancia de coidar o noso medio ambiente.

Parabéns a todas as persoas participantes pola súa creatividade e entusiasmo!

Sementando igualdade

A semana do 8 de marzo, o noso colexio encheuse de cor violeta e esperanza para conmemorar o Día Internacional da Muller. Baixo o lema "Sementando igualdade", a comunidade educativa uniuse nunha serie de actividades para celebrar os logros das mulleres e reivindicar a igualdade de xénero.

O día da muller non é algo que se deba celebrar un día en concreto e olvidar o resto do ano, por eso, xa o día 23 de Febreiro celebramos o día de Rosalía de Castro, unha muller reivindicativa, que proclama a liberdade das mulleres. Esa liberdade da que falamos a expón no artigo “Lieders” escrito por ela mesma, co cal as alumnas de 6º de Primaria celebraron o día lendo un pequeno fragmento.

Hoxe, o día da muller, resaltamos unha frase deste mesmo fragmento, reivindicando o mesmo que Rosalía, a liberdade de alma, corazón e pensamento das mulleres: “…libre es mi corazón, libre mi alma y libre mi pensamieto…”

Ademais deiso, para celebrar o día 8 de marzo, no CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro lembramos ás mulleres importantes das nosas vidas recorrendo a elas pedíndolles un zapato. Ese zapato, que representa a importancia que esas mulleres teñen na nosa vida, pintámolo de morado, representando así a liberdade das mesmas, e plantamos un pensamento, para evocar as lembranzas que nos levan a elas.

Esta actividade fíxonos reflexionar a todos, alumnos e profesores, sobre as nosas propias vidas, as mulleres que nos deixaron pegada, e a importancia que estas teñen na nosa existencia, e seguiremos reflexionando, xa que todos os días debemos pensar nas mulleres, xa que sen elas, o mundo non sería mundo.

Botas lilas: un símbolo de esperanza

Durante a semana, cada alumno/a decorou unha bota ou zapato das súas nais , irmás, tías, avoas... en cor lila. Estas botas, convertidas en orixinais testos, foron o símbolo das "sementes de esperanza" que plantamos a prol da igualdade. Cada planta representa o noso compromiso cun futuro onde homes e mulleres teñan as mesmas oportunidades.

Un manifesto pola igualdade

O 8 de marzo, o alumnado de 6º de Educación Primaria leu un emotivo manifesto sobre a igualdade de xénero, escrito pola icónica poeta galega Rosalía de Castro. As súas palabras, cheas de forza e significado, resoaron no colexio, recordándonos a importancia de seguir loitando por un mundo máis xusto e igualitario despois de case 200 anos de ser escritas.

Posteriormente, o alumnado de 5º e 6º curso interpretaron la canción "Flowers" de Miley Cyrus, un himno ao empoderamento feminino que encheu de enerxía a aula de psicomotricidade do noso cole.

Un xardín pola igualdade

Por mor do tempo, non nos foi posible decorar o noso xardín cos testos elaborados para a ocasión o día 8 de marzo. Esta actividade quedou adiada para a semana seguinte, na que cada alumno/a depositou a súa "semente de esperanza" nun lugar do patio do colexio. Este xardín, cheo de flores, moitas delas lilas, moradas e violetas, converteuse nun símbolo visible do noso compromiso coa igualdade de xénero.

Unha mensaxe para o futuro

A semana "Sementando igualdade" foi unha experiencia enriquecedora para toda a comunidade educativa. A través das actividades realizadas, reflexionamos sobre a importancia da igualdade de xénero e plantamos as sementes para un futuro máis xusto e igualitario.

Seguimos traballando por un futuro onde as nenas e as mulleres poidan alcanzar o seu máximo potencial!


 OUTRAS ACTIVIDADES NA SEMANA DO DÍA DA MULLER


  • Obra de teatro "O tesouro"
  • Premio Clara Campoamor
  • Obradoiro sobre igualdade do CIFP Portovello

Traballando coa electricidade en 6º de EP

Enchufados á aprendizaxe! O alumnado de 6º de Primaria ilumina os seus proxectos de electricidade.

Ao longo do segundo trimestre a chispa da creatividade acendeuse na aula de 6º de Primaria, onde o noso alumnado embarcouse nunha emocionante aventura científica: deseñar e construír os seus propios proxectos de electricidade!

Con entusiasmo e destreza, os estudantes, traballando individualmente ou en grupos, deron vida a unha gran variedade de circuítos eléctricos. Desde sinxelas lanternas que iluminaban a escuridade ata enxeñosos carruseis que xiraban sen parar, cada proxecto reflectía o enxeño e a dedicación dos seus creadores.

Guiados pola súa mestra de Ciencias Naturais, os nenos e nenas exploraron os fundamentos da electricidade, aprendendo sobre conceptos clave como a corrente eléctrica, a tensión e a resistencia. A través da experimentación e da proba e erro, lograron dominar o funcionamento de compoñentes básicos como cables, pilas, interruptores e bombillas.

Os resultados foron realmente sorprendentes. O alumnado de 6º de Primaria deslumbrounos cos seus proxectos orixinais e funcionais:

  • Carruseis que xiran sen paraR.
  • A Torre Eiffel que brilla na escuridade.
  • Coches que andan sos...

O momento máis importante chegou coa exposición dos proxectos. Cada grupo ou alumno/a tivo a oportunidade de explicar ao resto da clase o funcionamento da súa creación, despertando a curiosidade e o entusiasmo dos seus compañeiros.

Máis aló da construción dos proxectos, esta actividade fomentou no alumnado unha serie de habilidades valiosas:

  • Pensamento crítico e resolución de problemas.
  • Traballo en equipo e colaboración.
  • Creatividade e innovación.
  • Capacidade de seguir instrucións e aplicar coñecementos.

En definitiva, unha experiencia electrizante que permitiu aos nosos alumnos e alumnas de 6º de Primaria mergullarse no apaixonante mundo da electricidade, dunha maneira práctica, divertida e memorable.

Parabéns a todos polo seu brillante traballo!

Celebración do Día de Rosalía en 2º EP

Celebración do Día de Rosalía en Segundo de Primaria!

Na semana do Día de Rosalía, os nenos e nenas de segundo de educación primaria levaron á práctica na súa aula as propostas da Asociación de Escritores e Escritoras en lingua Galega (AELG) relacionadas co legado literario desta destacada figura da nosa cultura.

Nesta ocasión, a celebración centrouse no traballo na aula de varias estrofas do libro "Cantares Galegos" de Rosalía de Castro. O alumnado tivo a oportunidade de mergullarse na riqueza da súa poesía, explorando a profundidade dos seus versos e comprendendo a importancia da súa contribución á literatura galega.

As actividades propostas pola AELG permitiron aos nenos e nenas conectar co universo poético de Rosalía dunha maneira lúdica e educativa. Desde a lectura de fragmentos seleccionados, ata o recitación e gravación en vídeo das estrofas traballadas. Os nenos e nenas demostraron un gran interese e entusiasmo por descubrir máis sobre esta emblemática escritora.

Este actividade serviunos para fomentar o amor pola literatura galega e promover a creatividade e a aprendizaxe na aula.

VERBAS DA PAZ

paz_2024

Para conmemorar o Día Escolar da Non Violencia e da Paz (30 xaneiro), levaremos a cabo unha instalación baseada na obra orixinal da artista Rivane Neuenchwader. Encheremos as cancelas metálicas do noso centro con lazos de cores, nos cales escribiremos palabras, desexos ou mensaxes que nos transmitan paz. 

Comezaremos a proposta cun bote de cristal en cada aula, que os nenos e nenas irán enchendo con palabras significativas escritas en papeis de cores, co paso dos días. Cando se aproxime a data da conmemoración, transcribiremos estas palabras a lazos de diferentes cores e finalmente colgarémolo no exterior. 

Gustaríamos facervos partícipes a vós, as familias, como parte fundamental do proceso educativo, de xeito que tamén deixedes o voso gran de area nesta proposta. Para elo, deixaremos no recibidor do colexio un pequeno recuncho con todo o necesario para participar se o desexades: pensade nunha palabra significativa que bos transmita paz, escribídea nun lazo de cor e metédeo no bote, de xeito anónimo. 

Todos estes lazos xunto cos escritos polos vosos nenos e nenas, colgaranse no exterior do colexio o martes 30 de xaneiro, conmemorando así o Día da Paz no noso centro educativo.   

Cambiache o conto de Pinto & Chinto

Éxito Literario no Club de Lectura de primeiro ciclo.

Ao longo do primeiro trimestre o Club de Lectura de segundo de Educación Primaria realizou unha enriquecedora actividade centrada na obra "Cambiache o Conto" dos recoñecidos autores Pinto & Chinto. Como en ocasións anteriores, esta actividade, non só implicou a lectura do libro, senón que se converteu nun apaixonante concurso de coñecementos literarios entre o alumnado participante.

A lectura levouse a cabo en diferentes espazos: na propia aula, no acolledor espazo da biblioteca escolar e nas súas casas, onde nenos e nenas se mergullaron nas páxinas cheas de maxia e aventuras de "Cambiache o Conto". A lectura colectiva na aula, ademais de promover o hábito da lectura, xerou animadas conversas sobre os personaxes, a trama dos contos e as diferencias atopadas co final dos contos tradicionais en que se baseaban.

A fase máis emocionante da actividade foi o concurso de lectura co que rematamos, onde tres equipos, cheos de ilusión e coñecemento, competiron para responder ás 54 preguntas desafiantes sobre o libro. Todos os nenos e nenas participantes demostraron a súa profunda comprensión da trama e a súa capacidade para extraer mensaxes e leccións da obra. O concurso non só puxo a proba as súas habilidades lectoras, senón que tamén fomentou a colaboración e o traballo en equipo.

Impresionounos o nivel de participación e dedicación do alumnado, xa que das 54 preguntas só dúas quedaron sen contestar. Cada equipo ofreceu respostas enxeñosas e demostrou o seu compromiso coa lectura e comprensión de "Cambiache o Conto". Ao remate do concurso entregáronse diplomas ao equipo gañador e un agasallo a todas as persoas participantes como recoñecemento ao seu traballo e esforzo.

A actividade foi un éxito de participación e competición, e conseguiu reforzar o sentido de comunidade no Club de Lectura. O equipo de biblioteca do centro valora moi positivamente este tipo de iniciativas para fomentar o gusto pola lectura e destaca como actividades interactivas como esta poden repercutir positivamente no desenvolvemento das habilidades de comprensión lectora.

Coa realización de actividades coma esta ponse de manifesto que a combinación de lectura e concurso literario pode ser unha fórmula poderosa para cultivar o amor polos libros entre os nenos e nenas máis cativos.

Viva a aventura literaria na aula!


 RECURSOS EDUCATIVOS PARA O CLUB DE LECTURA


 

Celebración da semana da ciencia en Galego

Éxito rotundo na celebración do Día da Ciencia en Galego no noso Centro Educativo.

O pasado martes 28 de novembro de 2023 o noso centro educativo sumouse á celebración do Día da Ciencia cunha xornada chea de aprendizaxe e diversión en lingua galega. Este evento, que busca promover a difusión do coñecemento científico, contou coa destacada participación do profesor de química e valioso membro da nosa comunidade educativa, David Bruzos.

Alumnado de todas as idades tiveron o privilexio de gozar de tres fascinantes obradoiros impartidos polo experimentado profesor Bruzos. O obxectivo principal da iniciativa era incidir na difusión do coñecemento científico na nosa lingua galega, fomentando así o interese pola ciencia dun xeito próximo e accesible.

Durante o día, o alumnado mergullouse nun mundo de cores e luces, explorando de xeito lúdico as bases de diversos fenómenos físicos e químicos. A creatividade e a curiosidade uníronse nun ambiente de aprendizaxe único, onde os nenos e nenas científicas participaron activamente en experimentos que non só estimularon a súa mente, senón que tamén lles proporcionaron unha experiencia práctica e memorable.

O profesor David Bruzos, co seu enfoque dinámico e participativo, conseguiu captar a atención do alumnado, aclarando dúbidas e potenciando o espírito investigador en cada un deles. Os obradoiros foron deseñados para adaptarse aos diferentes niveis educativos, garantindo que todas as persoas participantes puidesen gozar e aprender segundo os seus coñecementos e habilidades.

A comunidade educativa mostrouse entusiasmada e satisfeita con esta iniciativa, destacando a importancia de contar con actos que reforcen o vínculo entre a aprendizaxe e a lingua galega. O Día da Ciencia en Galego converteuse así nun fito memorable no noso centro educativo, subliñando o noso compromiso coa excelencia académica e a promoción do coñecemento científico na nosa lingua materna.

Agradecemos a todas as persoas participantes, especialmente ao profesor David Bruzos, por contribuír ao éxito desta celebración do Día da Ciencia no noso centro educativo. Estamos ilusionados por seguir potenciando o amor pola ciencia e a aprendizaxe en lingua galega en futuras iniciativas educativas.

Ata a próxima celebración científica!

O alumnado do CEIP Manuel Sueiro xúntase para conmemorar o Día da Eliminación da Violencia contra a Muller

Unha xornada educativa na loita contra os micromachismos.

Nunha fermosa iniciativa educativa, o alumnado do CEIP Manuel Sueiro reuniuse para conmemorar o Día para a Eliminación da Violencia contra a Muller, destacando a importancia da concienciación e o diálogo na erradicación dos micromachismos.

O 27 de novembro, no CEIP Manuel Sueiro, a comunidade educativa sumouse á conmemoración internacional do Día para a Eliminación da Violencia contra a Muller cun enfoque único: abordar o micromachismo. Os nenos e nenas de todos os niveis educativos participou activamente na reflexión e sensibilización sobre este tema relevante.

Na semana previa ao acto, o profesorado do centro organizou sesións de traballo na clase, onde os nenos e nenas exploraron e debateron diversos micromachismos presentes na vida cotiá. Desde comentarios aparentemente inofensivos ata actitudes sutís que perpetúan os roles de xénero, o alumnado debateu e comprendeu a importancia de identificar e combater estes comportamentos dende pequenos.

O colofón desta experiencia tivo lugar na aula de psicomotricidade do centro durante a celebración do Día para a Eliminación da Violencia contra a Muller. O alumnado tivo a oportunidade de compartir os seus descubrimentos e aprendizaxes co resto da comunidade educativa.

Baixo a atenta mirada do profesorado e persoal do centro, o alumnado expresouse de xeito creativo, utilizando presentacións visuais e representacións teatrais para concienciar aos seus compañeiros e compañeiras sobre a importancia de eliminar os micromachismos en todas as etapas da vida.

A nosa comunidade educativa entende que é fundamental ensinar ao noso alumnado sobre a igualdade de xénero e como erradicar o micromachismo dende pequenos. Cremos na formación. de cidadáns conscientes e respectuosos.

A xornada concluíu co compromiso colectivo da comunidade educativa do CEIP Manuel Sueiro de seguir traballando para construír un ambiente escolar libre de violencia e discriminación de xénero. Este enfoque integral da educación e da concienciación social segue a amosar o compromiso do centro coa educación integral do seu alumnado.

Distribuir contido