Educación documental

Traballando con códigos QR

O alumnado de educación infantil estivo traballando na aula con códigos QR grazas ao alumnado de prácticas do grado de Ed. Infantil.

Pescudaron, a través de móbiles e tabletas, sobre as partes máis importantes do noso sistema locomotor cunha metodoloxía lúdica basada nos códigos QR e no xogo. Disfrutaron moito con esta metodoloxía baseada nos códigos QR e no xogo ao sentirse protagonistas da súapropia aprendizaxe.

 

O mundo da enerxía

O 29 de outubro contamos co presenza no noso centro dunha aula móbil da Fundación Repsol para impartir varios obradoiros sobre a enerxía, a todo o alumnado do centro, dentro do programa "O mundo da enerxía".

A través de actividades interactivas, conducidas por unha educadora especializada na temática, reflexionamos e aprendemos sobre el mundo da energía:

  • Que é a enerxía.
  • A súa importacia na nosa vida.
  • A necesidade de conseguir unha enerxía sostible.
  • As aplicacións do gas e o petróleo e os seus derivados.
  • Os procesos de exploración, refino e obtención dos produtos derivados do petróleo.

 

 

O comezo dos tempos

O comenzo dos tempos

Antes da aparición do home na terra, ao principio de todos os tempos, non había nada, nin terra, nin ceo, nin estrelas, nin firmamento. Só existían dous mundos: ao norte, un mundo nebuloso e frío, cuberto de auga xeada; ao sur, un mundo de lume que non deixaba de arder.

Entre estes dous mundos había un gran baleiro. Cando os dous mundos se atoparon, entre si, parte do xeo fundiuse coa calor do lume e desta fusión xurdiu o ser máis grande de todos os tempos; o máis grande de todos os xigantes que xamais existiu e que tiña os dous sexos, é dicir era home e muller á vez. O xigante facíase chamar Ymir. Tivo varios descendentes que brotaban do seu corpo mentres durmía. Del descenden todos os xigantes e ogros.

Desta auga fundida, tamén xurdiu unha enorme vaca, sen cornos, que creou ao antepasado de todos os deuses lambendo o xeo e que se chamaba Buri.

Tres dos netos de Buri: Odín, Vili e Ve enfrontáronse ao xigante Ymir nunha guerra longa e difícil. Ao final resultaron vencedores e cos restos do corpo de Ymir fabricaron a Terra. Coa carne crearon outeiros, terras chas estepas, así como as cuncas dos ríos, os mares e os lagos. Co seu sangue, encheron estas cuncas. Cos seus dentes e os seus ósos, fabricaron rocas e montañas. Co seu pelo, as árbores e os arbustos. Co seu cranio crearon o firmamento.

Coas súas pestanas fixeron unha muralla ao redor do centro do mundo para protexelo dos xigantes. A este lugar puxéronlle o nome de Midgard.

Unha vez que crearon este mundo déronse conta que non sería realmente un mundo mentres non estivese poboado. Buscaron e buscaron pero como non atoparon a ninguén que o habitase. Decidiron, entón, crear ao primeiro home e á primeira muller tallando uns troncos que atoparon na praia. Chamáronlles Ask e Embla.

Para rematar, os tres deuses repartiron o mundo en 9 zonas diferentes, situadas ao longo dun enorme e frondoso freixo chamado Yggdrasil:

  • O Asgard (o ceo) onde o deus Odín ten a súa morada e vive acompañado dos deuses aesir. A ponte arco da vella, chamado Bifrost, une Asgard coa terra dos homes (Midgard).
  • O reino dos deuses da Paz, onde viven os deuses vanir.
  • A terra dos Elfos de luz.
  • A terra dos homes. No que temos o noso fogar os homes e as mulleres descendentes de Ask e Embla.
  • A terra dos xigantes: no situaron aos xigantes. Prisioneiros e illados por bosques de ferro e anchos ríos que non podían ser cruzados.
  • A terra dos ananos, na cal viven baixo as montañas e fabrican extraordinarios inventos para os deuses.
  • O mundo tenebroso do xeo e as brumas onde habita o dragón Nidhogg que roe as raíces da árbore.
  • O mundo do lume onde habita o xigante Surt que vingará aos deuses na batalla final.
  • Debaixo desta Terra está Hel, a terra dos mortos que non mereceron a eternidade xunto aos deuses.

RECURSOS PARA TRABALLAR NA AULA


 

Visita de Leanne Rivera á nosa biblioteca

O 5 de outubro tivemos o privilexio de contar coa presenza da poetisa de orixe cubano Leanne Rivera grazas á colaboración do Círculo poético ourensán.

O alumnado do noso centro rendeulle unha pequena homenaxe cos traballos que realizaron nas súas clases ao longo dos días previos á súa visita:

Despois de sometela a unha pequena encerrona, con preguntas de todo tipo sobre a súa vida e obra, Leanne recitounos o poema que tiña preparado para participar nos IX encontros internacionais de poesía que organizou o Círculo poético ourensán.

Na seguinte galería amosamos os principais momentos do encontro coa poetisa.

Leanne Rivera

Leanne Rivera naceu en Cuba, na provincia de Santiago de Cuba, no ano 1979.

De profesión é estilista, pero a súa paixón é escribir poesía.

De nena, xa lle gustaba escribir relatos curtos, poemas e frases. Na actualidade, procura escribir todos os días, aínda que só sexa unha liña e procura anotar todo o que lle pasa pola cabeza, letras que se xuntan, liñas que van crecendo e que se fan poesía dando acougo á súa alma.

Ao longo da súa vida, ten participado en numerosos recitais de poesía.

Ten unha páxina web, co nome de Lúa Negra, onde se publican parte dos seus poemas.

En Facebook pódese seguir na seguinte ligazón...

 


RECURSOS PARA TRABALLAR NA AULA


My home, our home. The Prado Museum

MY HOME, OUR HOME, THE PRADO MUSEUM

Con este proxecto quixemos dar un paso adiante no coñecemento do Museo del Prado, como protector e fogar da arte ( de aí o título do proxecto ), coñecendo os seus arredores, a súa ubicación, as diferentes salas,  as xentes que alí traballan, compartindo as sensacións que nos fan sentir os artistas e aprezalo como espazo cheo de vida.

Descubrimos o que se atopa tras a porta secreta do Museo del Prado. Anímaste a abrila?

Convertémonos en artistas creando as nosas propias obras de arte, elaboramos unha guía de lectura sobre o Museo del Prado, visitamos a exposición “O eco das amazonas” do artista Baldomero Moreiras na Sala Valente, construímos o noso recuncho da arte, organizamos visitas guiadas ao Sueiro Museum e recitamos a chant “Two Ms: Museums and Music”.

WELCOME TO THE SUEIRO MUSEUM!!!

 

GALERÍA DE IMAXES DO TRABALLO REALIZADO


No mes de abril realizamos unha visita á exposición "O eco das amazonas" do artista ourensánBaldomero Moreiras.
Na seguinte ligazón reflectimos as actividades realizadas nesta visita.


 

Obradoiro de Viaqua: Aqualoxía

O 23 de maio realizamos a actividade que leva por título “Aqualoxía”. Nesta actividade participaron os nenos e nenas de 4º, 5º e 6º de Educación Primaria, os cales descubriron como é o ciclo da auga nas cidades. No obradoiro experimentamos a través do xogo con míltiples recursos didácticos, tales como: bombas de vacio, coadores,…

Ao final de dita actividade, fomos agasallados cun diploma e unha mochila pola nosa participación. Xa estamos agardando a que volvan no curso que ven. 

Pasión pola auga!!

It depens on the weather

IT DEPENDS ON THE WEATHER

Todo depende do tempo? Parece ser que si. Na área de inglés aprendemos que o tempo varía dependendo da estación do ano. E que a roupa que levamos ten moito que ver se chove, vai sol, neva ou hai treboada.

Por eso preparamos un libro no que amosamos as prendas que levamos segundo a estación do ano e o tempo. “A weather fashion show”.

Pero non todo vai ser moda no mundo da meteoroloxía. Se queremos levar unha vida ben saudable, nada mellor que comer froita de tempada, fruit in season, que dirían os ingleses. E así loce o noso mural das estacións e as froitas de tempada.

Agradecémoslle á Melissa, a nosa auxiliar de conversa a súa colaboración neste proxecto no que o tempo manda.

Homenaxe a Pura Vázquez

O 22 de maio participamos na homenaxe a escritora ourensán Pura Vázquez que se celebrou na Ínsua dos poetas de Madarnás en Carballiño.

Luís Tosar foi o encargado de presentar ás autoridades alí presentes, entre as que destacaban o Secretario Xeral de Política lingüística, o Presidente da Deputación, o Alcalde do Carballiño, a Xefa Territorial da Consellería de Educación... entre outros.

Da presentación das actividades do alumnado encargáronse dúas alumnas do noso centro.

O acto deu comezo coa presentación das autoridades, na que todos eles fixeron mención á vida e obra da mestra Pura Vázquez.

O noso centro foi o encargado da presentación do acto. Durante as semanas previas á homenaxe, pescudamos información en internet e nos fondos da nosa biblioteca para elaborar un pequeno resumo sobre a súa vida e obra. Dito resumo foi co que explicamos aos presentes no acto a súa vida e obra.

O alumnado participante, dos sete colexios da provincia de Ourense alí presentes, realizaron as seguintes actividades:

  • Lectura dun resumo da vida e obra de Pura Vázquez.
  • Recitaxe de poemas de Pura Vázquez: "O amante" e "El caracol".
  • Poema dedicado por unha alumna a Pura Vázquez.
  • Realización dun poema ao azar con versos da obra de Pura Vázquez.
  • Dramatización do poema "Visitas ao bosco".
  • Interpretación de varios poemas de Pura Vázquez polo grupo musical "A Roda".
  • Foto final diante das esculturas das irmáns Pura Vázquez e Dora Vázquez.

Meteorólogos do Sueiro

O equipo de meteorólogos do Sueiro explícanos a composición do aire, a formación de nubes e o tipo de precipitacións máis abundantes que hai na nosa zona.

Para elo, traballaron cunha metodoloxía "maker" na que eles foron quen de dar solucción ao reto proposto que consistía en crear un programa audiovisual informativo sobre meteoroloxía entre todo o grupo de 4º de Ed. Primaria.

GALERÍA DE IMAXES

 

Distribuir contido