O xoves, 1 de febreiro, día de compadres, realizamos a actividade encadrada dentro da XXXV CAMPAÑA DE ANIMACIÓN Á LECTURA, promovida pola Concellería de Educación do concello de Ourense, que leva por título Encontros co autor/a. Este ano os elixidos foron Alba de Evan e Xabier Domínguez os autores do libro “Segredos Soterrados” que previamente traballamos no noso Club de lectura nos meses de decembro e xaneiro.
O libro Segredos Soterrados narra unha aventura que viaxa á II Guerra Mundial e descobre a presenza nazi en Galicia, os tesouros agochados no subsolo e as tramas de corrupción que manexan o mundo. A historia comeza no campamento na que Anxela está a gozar en Muíños xunto con Sabela, Jorge e, por suposto, a gata Morriña. Mais, pronto, un misterio do pasado crúzase no camiño e dá paso a unha carreira contrarreloxo por descubrir a verdade e manterse a salvo. Que relación teñen unha mina abandonada, un avión dos Aliados e unha poderosa multinacional?
Alba de Evan presentounos o seu libro e permitiunos coñecer máis a fondo a través de todas as preguntas que lles fixemos e que nos fixo reflexionar. E para rematar as sinaturas dedicadas dos nosos libros. Foi un enorme pracer ter connosco a Alba de Evan e xa estamos agardando a que escriba o seu próximo libro.
O Clube de lectura de 5º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como cuarto libro “Segredos Soterrados” de Alba de Evan Freijedo e Xabier Domínguez Pérez da Editorial Xerais.
O libro foi traballado durante o mes de decembro de 2023, narrando unha aventura que viaxa á II Guerra Mundial e descobre a presenza nazi en Galicia, os tesouros agochados no subsolo e as tramas de corrupción que manexan o mundo. A historia comeza no campamento na que Anxela está a gozar en Muíños xunto con Sabela, Jorge e, por suposto, a gata Morriña. Mais, pronto, un misterio do pasado crúzase no camiño e dá paso a unha carreira contrarreloxo por descubrir a verdade e manterse a salvo. Que relación teñen unha mina abandonada, un avión dos Aliados e unha poderosa multinacional?
Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.
Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen centrado na violencia de xénero dentro do seo dunha familia.
Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.
Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.
Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.
Actividade 6: Elaboración do audiolibro.
O alumado realizou dixitalmente o audiolibro.
Actividade 7: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.
Actividade 8: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.
EN GALEGO:
Galego: enlace
EN CASTELÁN:
Castelán: enlace
Actividade 9: Encontros co autor
En xaneiro de 2024 o alumnado tivo contacto cos autores do libro.
Actividade 10: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2271
________________________________________
RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO
________________________________________
• Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf
• Audiolibro.
O Clube de lectura de 5º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como terceiro libro “Los hombres no pegan” de Beatriz Monco e Mabel Pierola da Editorial Bellaterra.
O libro foi traballado o venres 24 de novembro de 2023 conmemorando o día Internacional da Eliminación da Violencia contra a muller. Este libro é unha historia que tenta chamar a atención sobre a violencia familiar e de xénero. É unha advertencia contra a masculinidade incomprendida, contra a desigualdade entre homes e mulleres, contra o maltrato doméstico, contra as estruturas de poder que permiten que as familias e as súas relacións se convertan nun terror diario, nun campo de batalla onde os máis débiles poden perder a vida.
Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.
Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen centrado na violencia de xénero dentro do seo dunha familia.
Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.
Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.
Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.
Actividade 6: Elaboración do audiolibro.
O alumado realizou dixitalmente o audiolibro.
Actividade 7: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.
Actividade 8: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.
EN GALEGO:
Galego: enlace
EN CASTELÁN:
Castelán: enlace
Actividade 9: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2326
________________________________________
RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO
________________________________________
• Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf
• Audiolibro.
O Clube de lectura de 5º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como segundo libro “Delfines amigos” de Mary Pope Osborne da Editorial SM.
O libro foi traballado nas últimas semanas do mes de novembro. Este libro de aventuras da Editorial SM e escrito por Mary Pope Osborne trata dunha fada chamada Morgana que propón a Jack e Annie que se convertan en mestres bibliotecarios. Para iso han de superar diversas probas e viaxar na casa máxica da árbore. Un arrecife de coral será o seu primeiro destino.
Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.
Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen.
Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.
Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.
Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.
Actividade 6: Elaboración do audiolibro.
O alumado realizou dixitalmente o audiolibro.
Actividade 7: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.
Actividade 8: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.
EN GALEGO:
Galego: enlace
EN CASTELÁN:
Castelán: enlace
Actividade 9: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2271
________________________________________
RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO
________________________________________
• Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf
• Audiolibro.
DREAMS no Club de Lectura
O Club de Lectura Sueiriños/as, adicouse no mes de xaneiro a ter soños. En cada unha das reunións lemos e soñamos, reflexionamos e soñamos.
Todos os nosos soños naceron da frase I HAVE A DREAM pronunciada polo Premio Nobel da Paz, Martin Luther King no seu máis famoso discurso.
Pasa o tempo e seguimos precisando igualdade, respecto, non violencia. Ningunha segregación, sexa por raza, sexo, relixión, ideas, ..., ten cabida no noso club de lectura, e por extensión, no noso cole.
A lectura elixida foi “THE WORLD’S GREATEST HEROES! Martin Luther King, Jr.”. A lingua inglesa foi a protagonista, somos un centro plurilingüe e no noso club de lectura as tres linguas do centro conviven en igualdade.
O formato elixido foi a banda deseñada. A proposta das Bibliotecas Escolares de Galicia para este curso, “Unha biblioteca escolar en viñetas”, pareceunos a máis axeitada para introducir no club de lectura a conmemoración do día da Paz e non violencia.
No Club de Lectura Sueiriños/as,
WE ALL HAVE A DREAM!
O alumnado de 5º de Educación Primaria realizou diversos experimentos usando produtos sinxelos dentro das actividades relacionadas co Clube de Lectura, realizando os seguintes:
O Clube de lectura de 5º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como cuarto libro “Segredos Soterrados” de Alba de Evan Freijedo e Xabier Domínguez Pérez da Editorial Xerais.
O libro foi traballado durante o mes de decembro de 2023, narrando unha aventura que viaxa á II Guerra Mundial e descobre a presenza nazi en Galicia, os tesouros agochados no subsolo e as tramas de corrupción que manexan o mundo. A historia comeza no campamento na que Anxela está a gozar en Muíños xunto con Sabela, Jorge e, por suposto, a gata Morriña. Mais, pronto, un misterio do pasado crúzase no camiño e dá paso a unha carreira contrarreloxo por descubrir a verdade e manterse a salvo. Que relación teñen unha mina abandonada, un avión dos Aliados e unha poderosa multinacional?
Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.
Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen centrado na violencia de xénero dentro do seo dunha familia.
Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.
Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.
Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.
Actividade 6: Elaboración do audiolibro.
O alumado realizou dixitalmente o audiolibro.
Actividade 7: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.
Actividade 8: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.
EN GALEGO:
Galego: https://play.kahoot.it/v2/?quizId=8fd2df46-5611-4475-8bc3-6dbd7d1f1528
EN CASTELÁN:
Castelán: https://play.kahoot.it/v2/?quizId=51a42235-1ae1-43a9-b482-cdfc373b103a
Actividade 9: Encontros co autor
En xaneiro de 2024 o alumnado tivo contacto cos autores do libro.
Actividade 10: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
________________________________________
RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO
________________________________________
•Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.
•Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.
•Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf
•Audiolibro.
O Clube de lectura de 5º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como terceiro libro “Los hombres no pegan” de Beatriz Monco e Mabel Pierola da Editorial Bellaterra.
O libro foi traballado o venres 24 de novembro de 2023 conmemorando o día Internacional da Eliminación da Violencia contra a muller. Este libro é unha historia que tenta chamar a atención sobre a violencia familiar e de xénero. É unha advertencia contra a masculinidade incomprendida, contra a desigualdade entre homes e mulleres, contra o maltrato doméstico, contra as estruturas de poder que permiten que as familias e as súas relacións se convertan nun terror diario, nun campo de batalla onde os máis débiles poden perder a vida.
Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.
Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen centrado na violencia de xénero dentro do seo dunha familia.
Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.
Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.
Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.
Actividade 6: Elaboración do audiolibro.
O alumado realizou dixitalmente o audiolibro.
Actividade 7: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.
Actividade 8: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.
EN GALEGO:
Galego: https://play.kahoot.it/v2/?quizId=67d94a3e-c4b7-4204-bd72-53536397260c
EN CASTELÁN:
Castelán: https://play.kahoot.it/v2/?quizId=e9750a41-bb54-4a90-9c99-ee02c05615b1
Actividade 9: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
________________________________________
RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO
________________________________________
• Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf
• Audiolibro.
O Clube de lectura de 5º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como segundo libro “Delfines amigos” de Mary Pope Osborne da Editorial SM.
O libro foi traballado nas últimas semanas do mes de novembro. Este libro de aventuras da Editorial SM e escrito por Mary Pope Osborne trata dunha fada chamada Morgana que propón a Jack e Annie que se convertan en mestres bibliotecarios. Para iso han de superar diversas probas e viaxar na casa máxica da árbore. Un arrecife de coral será o seu primeiro destino.
Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.
Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen.
Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.
Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.
Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.
Actividade 6: Elaboración do audiolibro.
O alumado realizou dixitalmente o audiolibro.
Actividade 7: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.
Actividade 8: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.
EN GALEGO:
Galego: https://play.kahoot.it/v2/?quizId=dbc96f05-2fe7-4029-b390-9ce629b7747c
EN CASTELÁN:
Castelán: https://play.kahoot.it/v2/?quizId=92df6564-dc09-43c3-ae2d-4aa5170cf818
Actividade 9: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
_______________________________________
RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO
________________________________________
•Guía de lectura. Word. Pdf.
•Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.
•Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.
•Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf
•Audiolibro.
Encantadora sesión do Club de Lectura de 1º de EP.
Ao longo do primeiro trimestre, o alumnado de 1º de EP mergullámonos nas páxinas de "Luuume!!!", un bonito álbum ilustrado que conta a conmovedora historia do pequeno Mixto, un personaxe que está constantemente enfadado.
Esta historia, máis que unha simple narración, revelouse como unha valiosa ferramenta para promover a autoaceptación, a xestión da ira e o desenvolvemento do autocontrol nos nenos e nenas.
A actividade, realizada no club de lectura e na hora de ler, contou coa participación entusiasta dos pequenos lectores, acompañados das súas mestres e amigos e amigas do cole. Xuntos, realizaron unha emotiva viaxe ao mundo de Mixto, explorando as leccións de vida que ofrece este personaxe.
A historia non só capturou a imaxinación dos nenos, senón que serviu de plataforma para importantes conversas sobre emocións. Mama Pinza, Papa mestra Novelo e os seus amigos apagan o lume de Mixto e fanlle entender que enfadarse non é malo, o que non está ben é que a ira se apodere de ti. Como unha das mensaxes centrais destacouse a importancia de comprender as emocións e aprender a xestionalas.
A actividade non se limitou á lectura do conto. Os participantes mergulláronse en diversas técnicas de respiración, aprendendo a manter a calma mediante prácticas de mindfulness.
A actividade culminou coa creación de fermosas caixas de Luuume feitas a man, adornadas cos entrañables personaxes da historia, que engadiron un toque creativo e manual á experiencia.
Como colofón desta actividade do club de lectura, o alumnado participante realizou unha emocionante dramatización do conto na biblioteca, onde os nenos e nenas de primeiro curso compartiron a súa aprendizaxe co resto dos seus compañeiros e compañeiras do cole en dúas sesións: unha para o público de educación infantil e outra para o alumnado de 2º, 3º e 4º de EP. A ilusión e a alegría reflectíronse en cada xesto e palabra, demostrando que a actividade non só foi educativa, senón tamén unha experiencia inesquecible e divertida para todos e todas.
O club de lectura de primeiro ciclo segue demostrando que a combinación de literatura, emocións e creatividade pode xerar impactos positivos no desenvolvemento integral do alumnado.