Animación

"Papá bolecha doa sangue"

A axencia ADOS de doazón de órganos e sangue realizou no noso centro unha campaña de difusión da súa labor coa entrega ao alumnado do libro dos bolechas “Papá bolecha doa sangue” para que o alumnado traballase a súa lectura na casa coa súa familia.

 

Concertos didácticos

O 3 de abril o alumnado de 2º, 3º e 4º de Ed. Primaria acercouse ao conservatorio de música para asistir a un concerto didáctico que tivo lugar no seu escenario.

O concerto tivo como eixe principal a relación entre a música e as emocións.

Con esta actividade pretendemos transmitir aos nenos e nenas asistentes que a música é un medio de comunicación artístico, universal e moi completo. Cada melodía que escoitamos desencadea unha forza emocional capaz de espertar en nós sentimentos de agarimo, alegría, emoción, tensión, nostalxia ... Estes aspectos foron experimentados polo noso alumnado nun programa eminentemente sensible, práctico e interactivo.

Propuxéronnos un xogo no que tiñamos que relacionar catro músicos con catro emocións.

Pasámolo xenial!!

Para despedirnos, os profes do conservatorio animáronnos a coñecer os estudos de música que alí se imparten.

El último violín

O alumnado de 4º de Ed. Primaria traballou ao longo do segundo trimestre na "Hora de ler" o libro de "O último violín" de Anna Manso e publicado por Anaya.

EL  PADRE  DE  Octavio  es  lutier,  fabrica  violines.  Su  hijo  admira su dedicación y su arte; a menudo pasa horas jun-to a él en el taller, por eso será el primero en darse cuenta de que a su padre le tiemblan los dedos. Son los síntomas de una enfermedad que poco a poco se irá haciendo más evidente, y que le llevará a no encontrar la perfección en su trabajo. El hombre, tras construir un violín del que está del todo satisfecho, decide cerrar el taller. Entonces aparecerá una extraña pareja (los Trencitas) en su puerta dispuesta a pagarle una gran cantidad de dinero por un último violín. Los coleccionistas de últimos objetos convencen al padre de Octavio, que pone el mismo mimo en ese violín que en cualquiera de  los  que  ha  hecho  en  su  vida.  Una  vez  terminado,  antes  de  la  fecha fijada, el lutier cae enfermo y no sale de la cama en quince días.  Se  recupera  justo  a  tiempo  para  celebrar  el  cumpleaños  de  Octavio. Durante la fiesta, le hará entrega del violín a su hijo, y le dice que es un regalo para él. Octavio, emocionado y feliz, decide convertirse en tan buen lutier como su padre.

Como remate ao traballo realizado unha alumna do centro, Eva, agasallounos cunha fabulosa interpretación con violín do "Himno da alegría" que para nada envexa a Ana Sophie Mutter.

Kamishibai by Yayoi Kusama

 

Yayoi Kusama achegouse ao noso cole a contarnos uns contos. E, como non?, contunos historias ao xeito tradicional xaponés, o KAMISHIBAI.

Aprendemos por que as stones están no fondo dos rivers. Grazas a  algúns animais:  elephants, frogs, hens, …, coñecemos porque as stones están alí.

Noutro conto, Yayoi Kusama saudou a Hans Christian Andersen e deleitou aos nen@s co conto The Tin Soldier.

Dinamarca e Xapón non están tan alonxadas!

 

Mamá, quero ser Ziggy Stardust

MAMÁ, QUERO SER ZIGGY STARDUST

Hoxe que conmemoramos o día da paz e non violencia, tod@s nós acompañamos na súa viaxe polo seu universo a AINE, a protagonista do libro, “Mamá, quero ser Ziggy Stardust”, agasallo da concellería de educación de Ourense.

Con este sinxelo acto queremos alzar a voz polo dereito ás diferenzas, a ser como cada un queira ser, a mirar aos outros sen prexuízos.

Porque tod@s levamos dentro un chisco dese home das estrelas que mira ao mundo crendo que merece a pena coñecernos e respectarnos os uns aos outros tal e como somos.

Queremos agradecer a Abraham Caride, un artista fóra do circuito convencional, que nos permitise visitar o seu espazo de arte e compartir con nós as súas obras sobre David Bowie e algunas das súas experiencias.

E como recoñecemento a tod@s @s Ziggy Stardust que só piden un espazo para ser eles mesm@s …

“ There´s a starman waiting in the sky … ”

O fío vermello

Na última semana do mes de decembro realizamos o concurso de lectura sobre o libro “O fío vermello” que  é unha obra conmovedora onde An Alfaya é capaz de dirixirse aos nenos de forma directa e intelixente. Unha obra onde pesan os sentimentos, onde cada personaxe está construído con precisión, onde non hai lugar para as concesións e onde os nenos manifestan os seus ideais e intelixencia de xeito rotundo.

Hai libros que se tecen coa intensidade dos sentimentos, que revolucionan o mundo dos nenos, que tinguen o universo de vermello. Iso é o que sucede con O fío vermello, de An Alfaya.

Sinopse:

Un día, Carlo decide illarse na terraza e non saír ata que os adultos que o rodean lle conten a verdade sobre o paradoiro do seu irmán Nicola. Fai xa moitos días que se foi e Carlo comeza a sospeitar que todo o que lle contaron sobre a súa marcha é mentira. Por iso comeza unha singular folga de silencio e illamento.

Elisabeta, unha compañeira de clase bastante calada , acompañará a Carlo no seu encerro. Xuntos descifrarán xeroglíficos numéricos, falarán de astronomía grazas ao caderno do bisavó Enrico e conversarán con Parda, unha tartaruga coa que se comunican mediante un idioma composto por números e sons. Pero hai outro elemento que tamén xogará un decisivo papel na historia: unha madeixa de perlé vermella que se irá desfacendo á vez que Carlo vai descubrindo a verdade sobre o paradoiro do seu irmán.

Na noite das Perseidas, Carlo e Elisabeta vivirán unha experiencia máxica que lles fará recuperar a esperanza sobre o regreso de Nicola e que lles fará comprender que hai cousas que as matemáticas e a lóxica non poden explicar.

Desta volta, igual que fixemos en concursos anteriores, a parella gañadora recibiu como agasallo un exemplar do libro que traballaremos nas próximas semanas na Hora de ler titulado “Herik y Harald, guerreros vikingos” de B. Évano.

Visita á biblioteca de A Ponte

O 23 de novembro o alumnado de 1º, 2º e 3º de Ed. Primaria realizou unha andaina ata a biblioteca municipal de A Ponte para participar en varias actividades de formación de usuarios e de fomento da lectura.

Participamos activamente nunha sesión de contacontos, realizada polas monitoras da biblioteca, a través dun kamishibai que nos mantivo espectantes ata o seu remate.

Fomos felicitados polo noso comportamento e. tamén, polo coñecemento que temos do funcionamento dunha biblioteca. Asemade, as persoas maiores que nos atenderon quedaron sorprendidas coa nosa eficiencia lectora e comunicadora.

Na galería de imaxes podedes observar a nosa experiencia...

 

Contacontos CIFP Portovelo

Na semana previa ao Día mundial da meteoroloxía, teatro e poesía o alumnado do Ciclo de animación do CIFP Portovelo realizou catro contacontos no noso centro, relacionados, todos eles, co tema dos PDI que se entán a desenvolver en Ed. Infantil e 1º, 2º e 3º de ED. Primaria.

  • O alumnado de 4º e 5 de educación infantil participou na representación dun conto sobre planetas titulado "A que sabe a lúa" que mantivo aos máis cativos do centro pendentes de todo o que acontecía no teatriño de monicreques.
  • O alumnado de 6º de educación infantil presenciou a representación dun teatrillo de monicreques sobre robots.
  • O alumnado de 1º e 2º asistiron ao contacontos titulado "A noite das mudanzas". Ao remate, realizaron unha pequena sesión de xogos populares dentro da aula.
  • O alumnado de 3º presenciou a representación con sombras chinescas de "Wangari e os árbores da Paz". Ao remate do conto, realizaron un pequeno obradoiro medioambiental para concienciarse da importancia da auga nas nosas vidas.

O alumnado do CIFP Portovelo fíxoo xenial, e nós pasámolo moi ben.

Temos que repetir!!!

 

O lapis de Rosalía

O 1 de marzo, alumnado de 2º de Ed. Primaria realizou unha nova edición do concurso de animación á lectura como actividade final á lectura que realizaron ao longo destes meses do libro Antón Cortizas "O lapis de Rosalía":

"Rosalía ten seis anos. Cando fala, da súa boca saen bolboretas que pairan no ar moi alegres, dicindo palabras moi bonitas. E as súas mans tocan as cousas con seis caricias, e seis suspiros salaian á vez. Rosalía vai á escola, onde aprende a ler e a escribir.Un día acabóuselle o lapis, chegou á casa e díxolle ao pai: —Papá, tesme que mercar outro lapis. O novo lapis resultou ser moi distinto ao anterior.Ao longo del ten escrita unha frase que di: Lapis especial para nenas de seis anos. Que ten de especial ese lapis?"

Como en edicións anteriores, o equipo gañador do concurso recibiu como premio un exemplar do libro que traballaremos no próximo mes.

Mellores lectores

Na festa de Nadal, previa ás vacacións, fixemos a entrega dos diplomas aos mellores lectores do primeiro trimestre que nesta ocasión foron os seguintes alumnos e alumnas:

  • 1º de Ed. Primaria. Mateo
  • 2º de Ed. Primaria. Elisa
  • 3º de Ed. Primaria. Lurdes
  • 4º de Ed. Primaria. Aroa
  • 5º de Ed. Primaria. Sheila
  • 6º de Ed. Primaria. Yaira

Distribuir contido