A árbore de Nadal con máis ciencia!

O IES Laxeiro elabora unha vistosa peza con balóns de cores creadas no seu laboratorio.

Orixinal e desde logo, moi científica é a árbore elaborada do Nadal 2018/2019.

Foto: Bernabé / Javier Lalín

A vistosa peza está composta de balóns de diferentes cores resultado de experimentos docentes.

Neste curso 2018/2019, naceu o Club de Ciencia "oficial", programa concedido pola Cosellería de Educación e conxunto a outras activades STEM, e coas actividades do Día da Ciencia en galego do pasado 6 de novembro. A dea surxiu da Práctica de Medición do PH cuns indicadores naturais, empregando os balóns do Laboratorio. O alumnado de 2º Bacharelato realizaron o experimento usando col lombarda, no que consiste en preparar o estrato cortando e fervendo a hortaliza e logo filtrando o líquido e obtería o indicador de PH natural. Logo, estudaron o seu comportamento ao enfrontalo a diferente substancias, que toman diferentes cores en función do seu PH. Asi´, os ácidos (zume de limón e vinagre) teminan en vermellose rosas; os básicos (bicarbonatos sódicos e amoníaco) converten o indicador en azul e verde; e un neutro( augua destilada) pásao a violeta. Tamén fixeron algúns balóns con indicadores de PH químicos, como verde de metilo, no laboratorio de Física e Química. Para darlle un pouco de decoración de Natividade coroouse a árbore cunha estrela feita coa técnica de papiroflexia e a mesa cun papel vermello cheo de anotacións das diferentes ciencias.

A coordinadorado Clube de Ciencia, Marina Pardela Varela, en nome de tod@s, aproveitou para felicitar as festas cunhas mensaxe codificada empregando os elementos químicos da táboa periódica, gardando o rigor ao elixir as cores para cada grupo de elementos:

"Fe li Ce S   Fe S Ta S  I Es La Xe I Rh O "

O obxectivo principal de esta decoración é facerlle ver ao alumnado que a Ciencia está presente no noso entorno e que, aínda que ten unha parte árida no seu estudo, tamén ten outra divertida e atraínte que compensa o esforzo!

Participaron na actividade os departamentos de Bioloxía, Física e Química, Tecnoloxía e Matemáticas e outros Profesores doutras especialidades que aportaron ideas e puxeron o seu grao de area axudando a colocar a peza ou valorando o traballo feito.

Publicado martes 18 de decembro de 2018 no Faro de Vigo - DEZA