Bioloxía e Xeoloxía

BioXeo 2016

Lede o que lle acontece a unha pinga de agua, segundo os alumnos da sección biligüe de primeiro de ESO

BioXeo 2016

Os alumnos da sección biligüe de primeiro de ESO explícannos os movementos da Terra

O DEPARTAMENTO

INTRODUCIÓN

O depertamento de Bioloxía do IESP Lamas de Abade realiza un programa educativo conn carácter anual onde as actividades complemwntarias teñen unn papel de primer orde adaptadas ás necesidades do curriculum nosrespectivos cursos ( desde 1º de ESO a 2º de Bacharelato).

IMPORTANCIA DA BIOLOXÍA

É importantr que os nosos  alumnos coñezan algunhas das multiples saídas profesionais que teñen onde o coñecemento da Bioloxía é fundamental como base para estudios posteriores.

1-Dado que no noso instituto se ofertan maioritariamente ciclos formativos de CC da saúde ( Protese, anatomía patolóxica, auxiliar de enfermería ...etc)

2-Ademais cada vez que un alumno remata 2º de Bacharelato   e fai a selectividade pode acceder ás seguintes carreiras universitarias, todas elas relacionadas coas C. Mediambientais e da saúde: Mediciña, Bioloxía,Veterinaria, Forestais, Enfermería, Medio ambiente, C. do mar...etc

Como se pode ver hai un  amplo abano de posibilidades polo que é fundamental ter unha boa base de Bioloxía.

POR FOTO.

EXCURSIÓNS E VISITAS DIDÁCTICAS DO DTO DE BIOLOXÍA

1- VISITA Á CASA DAS CIENCIAS EN A CORUÑA.

2-VISITA AO AQUARIUM FINISTERRAE.

3-VISITA AO MUSEO DE CIENCIAS DE SANTIAGO.

4-VISITA DIDÁCTICA ´Á COSTA ( Zona de Noia) . PROXECTO COASTWATCH.

5-PROXECTO RIOS( en colaboración con ADEGA)

PROXECTOS EUROPEOS

Durante o curso 2012-13 intervimoas no PROXECTO XPLORE. Tan só quince centros en toda Galicia estamos realizando este proxecto que explora diversos aspectos

1- A revolución biotecnoloxía

2-Como se desenvolven os fármacos.

3-O cancro de pel ao descuberto

4-Haccia un nundo sen malaria

5-Unha ceise de peso.

6-Hacia a erradicación do SIDA.

7-Reflerxións sobre a saúde.

8-Unha cuestión de xenes.

O modelo eduvcativo seguido faise mediante

a- Xogos

b-Mirar videos sobre o tema.

c-Experimentando nun laboratorio vitual.

d-Toma de decisións sobre o tema.

Cada alumno en 3º ESO e 1ª Bacharelato en CMC.

Coordina este proxecto europeo o Domus de A Coruña.

FOTOS SDO

ERUPCIÓN SOLAR

SDO/EVE maps the Van Allen Belts

A NASA

O SOL

Recollen dúas luras xigantes en augas asturianas, artigo publicado poar Daniel Gayoso na Voz de Galicia

Un pesqueiro con base en Celeiro capturou un dos

dous exemplares, de 60 quilos e 7,25 metros

17/10/2009 VOZ DE GALICIA

Dous exemplares de lura xigante Architeuthis apareceron nas últimas horas na veciña costa asturiana, algo que non sucedía desde o ano 2005. A Coordinadora para o Estudo e a Protección das Especies Mariñas (Cepesma), con sede en Luarca, recolleu ambas as luras.

Un deles é un macho de 40 quilos de peso e de seis metros, adulto, que foi avistado por un veciño de Barros, en Llanes, cando se atopaba navegando en kaiak a unha milla do porto de Niembro. Un operativo da Garda Civil, os bombeiros e Salvamento Marítimo localizaron e trasladaron o cefalópodo á lonxa de Llanes, onde chegou xa morto e foi conxelado.

O pesqueiro Minchos VIN , con base en Celeiro, capturou accidentalmente -e aínda con vida- no caladoiro de Carrandi outra lura xigante de 60 quilos e 7,25 metros, unha femia, xuvenil, que foi trasladada polo Cepesma a Luarca.

Curiosamente, ambos os exemplares están en perfectas condicións e manteñen os globos oculares intactos, segundo explicou Luis Laria, director de Cepesma, algo pouco habitual, xa que nos demais casos estouran antes de chegar á superficie por efecto da falta de presión.

é a primeira vez nos últimos catro anos que se localizan exemplares desta especie en augas da costa asturiana.

O Cepesma realizará a próxima semana as necropsias das luras para coñecer máis datos sobre esta interesante especie, unha temática que leva máis dunha década estudando esta coordinadora. Hai que recordar que é este organismo o que posúe a colección de luras xigantes máis completa do mundo, algo que quedará reflectido nos próximos meses no novo Museo da Lura que se está construíndo na localidade de Luarca, no occidente astur.

O presidente do Cepesma, Luis Laria, explicou onte a este diario que o caladoiro de Carrandi, en Colunga -entre Ribadesella e Villaviciosa, para situarnos- é un dos máis importantes do mundo e onde apareceron máis exemplares desta especie. Estas luras xigantes viven a uns dous mil metros de profundidade.

Podes ler o artigo no xornal premendo http://www.lavozdegalicia.es/portada/2009/10/17/0003_8042578.htm?idioma=galego

EXPOSICIÓN "A FLORA NA CONTORNA DO IES LAMAS DE ABADE"

01/06/2009 00:00
12/06/2009 14:00