Contido popular
Título | Resumo | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hora de ler de 2º Ed. Primaria |
Éxito na Implementación da "Hora de Ler" en 2º de Ed. Primaria Na aula de 2º de Ed. Primaira levouse a cabo con gran éxito a implementación da "Hora de ler", unha actividade diaria que se realiza entre as 12:00 e as 12:20 horas co obxectivo de fomentar o amor pola lectura e desenvolver as competencias literarias no alumnado. Durante esta actividade estruturada, os nenos e nenas gozaron dun tempo dedicado exclusivamente á lectura autónoma cunha selección de materiais adaptados á súa idade e nivel. Libros, revistas, contos e outros recursos foron proporcionados para enriquecer a experiencia dos alumnos de primeiro. O ambiente na aula transformouse nun recanto acolledor de lectura, deseñado para que os alumnos e alumnas se sentiran cómodas e estimuladas durante a actividade. Ademais, o profesorado estivo presente para ofrecer orientación, apoio individualizado e fomentar o intercambio de ideas entre os lectores sobre os libros lidos. Entre outras, destacamos as seguintes actividades: Os resultados foron extraordinarios. Observouse un notable aumento do interese pola lectura entre o alumnado ao longo do curso. Manifestaron entusiasmo pola selección de libros e compartiron activamente as súas experiencias cos seus compañeiros. Do mesmo xeito, observáronse melloras significativas na comprensión lectora e na ampliación do vocabulario. A "Hora de ler" non só estimulou a imaxinación e a creatividade dos estudantes a través da lectura de diversos xéneros literarios, senón que tamén sentou as bases para desenvolver habilidades de lectura independente desde unha idade temperá. En conclusión, esta iniciativa foi todo un éxito para fomentar o amor pola lectura e o desenvolvemento de competencias literarias no alumnado de segundo. Recoméndase continuar promovendo a lectura como unha práctica habitual na aula, dado que contribúe de maneira significativa ao desenvolvemento integral e ao enriquecemento cultural e lingüístico dos e das estudantes. |
||||||||||||||||||||
Mochila viaxeira 2023/2024 en 2º de Ed. Primaria |
Ao longo do curso 2023/2024, volvemos implementar na aula de 2º de Educación Primaria o programa de Mochilas viaxeiras que se promove desde Bibliotecas escolares de Galicia. Estas mochilas ofreceron aos estudantes a oportunidade de levar o seu contido durante unha semana para compartir coas súas familias. O material foi seleccionado coidadosamente polo titor e a mestra de lingua, coa supervisión da biblioteca, asegurando unha ampla variedade de textos e formatos en galego e castelán para que os nenos e nenas tiveran opcións diversificadas. Cada mochila contiña un libro en galego, outro en castelán e unha revista, e ao comezo de cada trimestre renováronse os materiais para manter o interese e a variedade. Ademais, ambas mochilas ían acompañadas de "O diario da mochila", onde tanto os nenos como as súas familias podían expresar as súas opinións, crear novas obras, debuxar e facer suxestións sobre o contido da mochila e os libros lidos. Esta iniciativa resultou ser moi divertida para a maioría das familias, promovendo a interacción e o vínculo entre todos os seus membros, enriquecendo así a experiencia de aprendizaxe e lectura. Podedes atopar unha selección dos traballos realizados polo alumnado no diario da mochila na seguinte ligazón: |
||||||||||||||||||||
DesenlixARTE |
Ao longo do curso escolar 2021/2022, tendo como tema central o coidado do medio ambiente, a aula de 4º de Educación Primaria desenvolveu o proxecto “DesenlixARTE”. O proxecto realizouse ao longo de todo o curso, habitualmente na sesión de plástica (1 sesión semanal), malia que en certas ocasións, o tempo estendeuse a algunha outra sesión. Con este xogo de palabras pretendeuse que o alumnado fose quen de amosar actitudes de respecto a prol do medio ambiente sendo conscientes do lixo que xeramos e vendo, que na maior parte das ocasións, o que consideramos “lixo” pode ter moitas utilidades e pode ter unha segunda oportunidade para converterse en arte. Polo tanto, o obxectivo xeral deste proxecto foi elaborar traballos de investigación nos que o alumnado, ademais de indagar cuestións relacionadas co medio ambiente e co seu coidado, se familiarizara cos mecanismos de busca de información e traballo intelectual empregando diferentes recursos documentais, tanto da biblioteca escolar como da biblioteca de aula. Entre os obxectivos propostos ao inicio de curso, traballáronse os seguintes:
Polo que respecta aos contidos, desenvolvéronse:
En canto á metodoloxía empregada, pretendeuse que o alumnado fose protagonista das súas aprendizaxes, favorecendo os intercambios comunicativos, a escoita activa de distintos puntos de vista, potenciando a autonomía e poñendo en valor as virtudes individuais. Ademais, favoreceuse a posta en marcha de diferentes tipos de agrupacións para traballar: traballo individual, traballo en parella, traballo en pequeno grupo e traballo con todo o grupo clase; sempre fomentando os intercambios orais. Para iso, utilizouse unha gran variedade de materiais e en distintos soportes (escrito, dixital, audiovisual) e dando prioridade sempre á expresión oral co fin de desenvolver no alumnado actitudes adecuadas para enfrontarse ao acto comunicativo. Por último, cómpre destacar que sempre se pretendeu facer un traballo contextualizado – non só respecto á temática do P.D.I.- tendo en conta os intereses do alumnado e os contidos que foron traballando na aula ao longo de todo o curso. A través do proxecto contribuíuse á adquisición das competencias clave e, especialmente, ao desenvolvemento das competencias sociais e cívicas, posto que os coñecementos desenvoltos e a aplicación dos mesmos por parte do alumnado na súa vida diaria, proporcionóullelas estratexias necesarias para favorecer e potenciar actitudes relacionadas co consumo responsable e co coidado do medio ambiente; estratexias imprescindibles para o seu desenvolvemento e a súa participación social. Contribuíu ademais ao desenvolvemento e adquisición do resto das competencias:
Polo que respecta ás actividades realizadas, cómpre sinalar que todas as actividades estaban encamiñadas e relacionadas co fomento da expresión plástica. Ademais, todas as obras de arte realizadas, estaban relacionadas cos contidos de ciencias da natureza, o que nos permitiu facer versións de cadros famosos. Polo tanto, ademais dos contidos traballados na aula, o alumnado foi descubrindo e recoñecendo artistas de renome, valorando as súas creacións e axudándose de elementos reciclados ou de “lixo” para facer as súas versións. As actividades ou obras creadas foron as seguintes: 1º trimestre
2º trimestre
3º trimestre
|
||||||||||||||||||||
Vincent Van Gogh |
Os nenos e nenas de cuarto e quinto de Educación Infantil fixeron un proxecto sobre Vincent Van Gogh, facendo actividades ao longo de todo o curso. Resultou moi bonito e con moito colorido adaptándose moi ben a súa idade e os dous niveis da aula.
|
||||||||||||||||||||
Lobo Ramón |
O Club de lectura do 1º ciclo mergúllase nas aventuras de "Lobo Ramón"! Os lectores e as lectoras do Club de lectura do 1º ciclo están inmersas nunha emocionante viaxe polas páxinas de "Lobo Ramón", obra da recoñecida autora María Canosa. Nesta ocasión, os pequenos e pequenas lectoras non só están a gozar da historia, senón que tamén están a aproveitar a oportunidade para perfeccionar as súas habilidades lectoras. Para mellorar a súa fluidez lectora, os estudantes están a gravarse lendo utilizando a aplicación Audacity. Desta forma, poden identificar os seus erros de pronunciación e entoación e traballar na súa corrección. Ademais, están a empregar o caderno de lectura proporcionado pola editorial Loqueleo para avaliar a súa comprensión do texto. Unha vez rematada a lectura do libro, o Club de lectura dedicará unha sesión a compartir as súas impresións sobre a historia e a participar no tradicional concurso de animación á lectura, unha actividade que sempre esperta gran entusiasmo entre os nenos e nenas participantes. Sen dúbida, esta experiencia lectora está a ser enriquecedora para as persoas participantes do Club de lectura, permitíndolles non só gozar da literatura infantil, senón tamén desenvolver importantes habilidades para a súa aprendizaxe. RECURSOS PARA TRABALLAR O LIBRO |
||||||||||||||||||||
Acábate la sopa |
O alumnado de 1º e 2º de Ed. Primaria asistiu ao Auditorio Municipal de Ourense á representación do conto musicado “Acábate la sopa”, que acerca aos nenos, dunha forma moi imaxinativa, á musica clásica e popular. É a historia dunha nena, Muriel, que ten que acabar de comer un plato de sopa ao que non lle ten moitas ganas. A través da súa imaxinación, converte a cociña nun lugar máxico no que aparecen músicos, unha bailarina, e instrumentos coma o violín, un piano, un clarinete e un violonchelo.. "nun recital de temas musicais de estilos moi diferentes, que van desde unha melodía medieval de Guillaume de Machaut ata a música minimalista de Steve Reich e Philip Glass, pasando por compositores do século pasado como Shostakóvich e Eisler ou a música de The Beatles. Todos estes compositores parten dos mesmos ingredientes, as sete notas da escala musical, pero cada compositor elabora as melodías e os ritmos o seu xeito, creando a súa propia receita para cociñar as súas melodías". (Sinopse extraída da páxina web de Educación do Concello de Ourense) A actividaderesultou ser ynha gran combinación de musica, teatro e danza que espertou o interese e a imaxinación do alumnado. |
||||||||||||||||||||
Estación meteorolóxica de Leo |
A finais de novembro, e grazas a colaboración de varios membros da comunidade educativa do cole, foi instalada a nova estación meteorolóxica do CEIP Manuel Sueiro. Dita estación está situada na zona norte do colexio nunha parte despexada do recinto para recoller coa mallor precisión posible os datos meteorolóxicos do noso barrio. Os rexistros que cada día indiquen os aparellos da estación, serán reflectidos na nosa web e na web oficial que Meteogalicia pon a disposición dos centros que participan no programa de Meteoescolas. De momento, a estación conta cun termómetro de máximas e mínimas e un pluviómetro. |
||||||||||||||||||||
Elaboración dun termómetro | |||||||||||||||||||||
O Super de Leo |
O alumado de 4º curso creou un supermercado na súa aula que lles servirá para realizar diversas actividades das programadas no proxecto documental integrado "Mergúllate nun mar de números". Unha das actividades que máis lles gustou foi a de ir de compras ao super a mercar diferentes produtos alimenticos segundo o orzamento que se lles facilitou. Galería de imaxes |
||||||||||||||||||||
Libros que van e veñen curso 2021/2022 |
Os nenos e nenas de educación infantil, comezamos a levar os contiños da biblioteca á casa, para gozar da lectura coa familia, seguindo a iniciativa encadrada dentro do programa "Hora de Ler" para o fomento da lectura: "Libros que van e veñen", co que buscamos a implicación das familias nas actividades da biblioteca, e no empeño por conseguir que as nenas e os nenos do CEIP Manuel Sueiro desenvolvan hábitos de lectura. As cariñas de felicidade que lucían neste primeiro día son indicativo do éxito desta iniciativa. |
||||||||||||||||||||
Kamishbai sobre Rosalía de Castro |
Todo o alumnado do centro participou na realización das láminas dun kamishibai sobre a vida e obra de Rosalía de Castro que representou o alumnado de 6º de Ed. Priamria na sala de usos múltiples para todo o centro. Previamente á representación, o alumnado de 6º de Ed. Primaria diseñou e montou o propio tetrillo para representar os kamishibais. |
||||||||||||||||||||
Galicia |
Poema de Manuel María rapeado polo alumnado de 4º de Ed. Primaria na Hora de ler. |
||||||||||||||||||||
Día de Rosalía de Castro 2018 |
Ao longo da semana do cumpleanos de Rosalía traballamos nas aulas a súa vida e obra seguindo as propostas marcadas pola asociación de escritoras e escritores galegos. Parte do resultado do noso traballo podédelo ver no seguinte libro que recolle o poema de "Adiós ríos, adiós fontes..." traballado polo alumnado de 2º e 3º de Primaria. O alumnado de 3º de Ed. Primaria encargado da estación de meteoroloxía traballou o poema "Chove miudiño". |
||||||||||||||||||||
Visita policial ao patio do colexio |
Visita policial ao colexio O martes 7 de maio, todo o alumnado do colexio, en diferentes quendas, tivo a oportunidade de vivir unha experiencia única: coñecer de preto o traballo da policía. Para iso, recibimos a visita dunha parella de axentes que nos amosaron os seus instrumentos de traballo e explicáronnos como é por dentro un coche patrulla. Os nenos e nenas puideron poñerse as gorras e os chalecos reflectantes das axentes, sentirse como auténticos policías por un día. Pero o que lles gustou máis, sen dúbida, foi oírse polo altofalante do coche e facer soar a sirena da policía. Esta visita foi unha forma lúdica e divertida de aprender sobre a labor da policía e de familiarizarnos coa súa presenza na comunidade. As axentes mostráronse moi próximos e amables cos nenos e nenas, que puideron resolver todas as súas dúbidas e curiosidades. Desde o colexio queremos agradecer á parella de axentes a súa visita e a súa disposición para compartir connosco o seu traballo. Foi unha experiencia moi enriquecedora para todos. |
||||||||||||||||||||
´21 DE MARZO DÍA DA POESÍA |
OS MÁIS CATIVOS TAMÉN TRABALLARON COA POESÍA
|
||||||||||||||||||||
Obradoiro de lectura sobre o oficio da castañeira |
Durante o mes de novembro, no tempo dedicado á Hora de ler, o alumnado de 2º curso participou nun obradoiro de lectura sobre o oficio da castañeira. Ademais de traballar a lectura do conto da castañeira, realizamos un cartaz entre todo o grupo de clase sobre a castañeira que nos serviu para decorar a exposición de traballos do magosto. |
||||||||||||||||||||
Obradoiro de comadres e compadres |
Nas semanas previas ao entroido o alumnado de 2º e 4º de Ed. Primaria participou nun obradoiro realizado na biblioteca escolar, coa colaboración de monitores facilitados pola Concellería de Educación, co fin de elaborar os mecos que iamos empregar na celebración do Xoves de compadres. Os neos realizaron as comadres e as nenas os compadres cos que participaron no Xoves de Compadres que tivo lugar o penúltimo xoves anterior ao Entroido. |
||||||||||||||||||||
It depens on the weather |
IT DEPENDS ON THE WEATHER Todo depende do tempo? Parece ser que si. Na área de inglés aprendemos que o tempo varía dependendo da estación do ano. E que a roupa que levamos ten moito que ver se chove, vai sol, neva ou hai treboada. Por eso preparamos un libro no que amosamos as prendas que levamos segundo a estación do ano e o tempo. “A weather fashion show”. Pero non todo vai ser moda no mundo da meteoroloxía. Se queremos levar unha vida ben saudable, nada mellor que comer froita de tempada, fruit in season, que dirían os ingleses. E así loce o noso mural das estacións e as froitas de tempada. Agradecémoslle á Melissa, a nosa auxiliar de conversa a súa colaboración neste proxecto no que o tempo manda. |
||||||||||||||||||||
Hora de ler. Curso 2022/2023 |
Un ano máis, continuamos realizando a Hora de ler todo o alumnado do centro ao mesmo tempo, nunha sesión estipulada no horario escolar lectivo, entre as 12:00 horas e as 12:20 horas, tocando o trimbre do colexio ao inicio e ao final da mesma. Parte das actividades realizadas ao longo do curso 2022/2023, na Hora de Ler, pódense ver na seguinte ligazón: Premendo nas seguintes imaxes podemos ver un resumo das actividades realizadas por cada curso:
|
||||||||||||||||||||
Club de lectura de 1º Ciclo |
O Club de Lectura do 1º Ciclo experimenta un impresionante crecemento e éxito durante o Curso 2023/2024 Tras o éxito do curso anterior, o Club de Lectura do 1º Ciclo experimentou un notable crecemento e consolidación durante o curso académico 2023/2024. A participación e o entusiasmo do alumnado alcanzaron niveis sen precedentes, convertendo esta iniciativa nun pilar destacado dentro do programa educativo. Durante este ano escolar, o club explorou unha variedade de libros cativadores, abordando temas que espertaron a curiosidade e o interese dos mozos lectores. Os títulos traballados incluíron unha selección diversa que podedes consultar máis abaixo. Un dos aspectos máis destacados foi a continuación e o éxito dos concursos de animación á lectura, organizados como actividade final despois da lectura de cada un dos libros seleccionados. Estes concursos non só incentivaron a comprensión e o goce coa lectura, senón que tamén fomentaron a participación activa e a creatividade entre o alumnado. Unha innovación notable este ano foi a introdución de técnicas de relaxación antes da lectura, utilizando técnicas de mindfulness. Esta práctica permitiu que os nenos e nenas se prepararan mentalmente para a lectura, creando un ambiente propicio para absorber e disfrutar das historias. Ademais, como parte das actividades do club, incorporouse a gravación de lecturas de algúns capítulos dos libros utilizando o programa Audacity. Esta iniciativa non só mellorou as habilidades de lectura en voz alta do alumnado, senón que tamén contribuíu significativamente a elevar o nivel lector de todos os participantes. En resumo, o Club de Lectura do 1º Ciclo foi unha experiencia enriquecedora e exitosa para todos os implicados. A combinación de actividades innovadoras, concursos emocionantes e unha coidadosa selección de lecturas contribuíu a fomentar o amor pola lectura e o desenvolvemento integral do alumnado. A continuación, encontraredes unha lista dalgunhas das actividades realizadas este ano no club: |
||||||||||||||||||||
Día da poesía 2021 | |||||||||||||||||||||
Luume! |
Durante a metade 2º trimestre, o alumnado de 4º de Educación Primaria traballou o libro Luuume! escrito por Andrea Freire e ilustrado por Laura Miranda Moreno para Antela Editorial. Este álbum ilustrado narra a historia de Misto, achegándonos á súa personalidade. O pequeno Misto está sempre enfadado. Cando sente rabia e malia que o intenta, non consegue controlarse. De feito, cada vez que o embarga a ira, acéndese e prende a chispa. Tanto a súa familia (mamá Pinza e papá Tapón) como as súas amizades (Mestra Nobelo, Resorte, Botón e Parafuso) tentan axudalo, pero mentres Misto non sexa quen de xestionar a súa ira, non poderá autocontrolarse e gozar. Este magnífico álbum presenta – de forma moi atractiva- valores tan necesarios como o autocoñecemento e o autoconcepto, imprescindibles para conseguir a aceptación da propia personalidade e un autocontrol das emocións. Non estamos ante un “típico” libro de emocións, pois tanto historia, como a selección de personaxes (obxectos da vida cotiá), a tipografía e as ilustracións, axudan a achegarse de forma sinxela e motivadora a temas difíciles de explicar e de comprender. Actividade 1: Lectura Lectura individual en voz baixa, lectura grupal en voz alta e lectura grupal dramatizada. Actividade 2: Emocións e autoconcepto Análise do contido da historia para traballar diferentes emocións e ideas como o autoconcepto e mecanismos de autocontrol. Actividade 3: Análise das personaxes Análise das personaxes para chegar ao concepto de autoaceptación das características propias de cada un. Elaboraron un libriño coas personaxes do conto. Actividade 4: Contacontos e taller coa escritora do conto Como actividade final, o alumnado de 4º asistiu a unha sesión na que a escritora do libro veu facer unhacontada. Despois, fixeron un taller sobre “autocontrol” no que traballaron a respiración e o autocontrol e elaboraron á personaxe principal da obra, Misto, con materiais de aproveitamento. |
||||||||||||||||||||
Día das bibliotecas escolares 2015 |
O 23 de outubro celebramos no CEIP Manuel Sueiro o Día das bibliotecas escolares (un día antes, por ser sábado) coa presenza de varias personalidades da cultura ourensá, entre as que destacamos a Xosé Lois Foxo, fundador da escola de Gaitas da Deputación, e Baldomero Moreiras, artista plástico ourensán. Ambos atenderon amablemente as nosas peticións para darlle vida e publicidade ao proxecto documental integrado (PDI), baixo o título de “Galiza arrecende a aventura” e que este ano estamos a desenvolver no centro e co que pretendemos explorar diversas temáticas onde Galiza é o referente: o camiño, as lendas, as meigas, os castros, a xeografía, a gaita, as herbas medicinais... O alumnado de 6º curso fixo unha representación teatral no que puxeron en liza o traballo feito en anos pretéritos e o que cada clase vai traballar este curso. Ao remate, todo o público presente foi animado a participar nun karaoke moi aventureiro nos que as nosas mestres de práticas e de conversa en inglés fixeron de animadoras.Asemade, ao remate fixeron entrega dun manual do explorador que nos axudará no noso camiño como investigadores. Baldomero Moreiras falounos do seu traballo como profesional das artes plásticas e animounos a ser creativos e amosar os nosos sentimentos por medio da arte. Xosé Lois Foxo falounos do instrumento musical máis importante de Galiza, e dos galegos, ensinounos cales son as diferentes partes dunha gaita e xunto coa súa compañeira de traballo Marta fixéronnos un recital de tres pezas moi representativas da nosa música: A muiñeira de Chantada,…. A continuación o alumnado de 2º, 3º e 4º compartiron con todos nós o traballo que estiveron a facer na “Hora de ler” durante o mes de outubro e que consistiu na ilustración do conto “O claro do bosque” de Mónica Hughes e a presentación, en exclusiva, da curta que realizaron cos seus debuxos sobre este conto. GALERÍA DE IMAXES
|
||||||||||||||||||||
Concerto de Nadal: "Estación Nadal" |
A Concellería de Educación celebrou o Nadal cos alumnos e alumnas máis cativos e que mellor forma que levando a cabo un concerto que ten por nome "Estación Nadal" a cargo do recoñecido grupo "Mamá Cabra". As profes dixéronnos que só hai 4 estacións: primavera, verán, outono e inverno. Pero é mentira. Hai una máis e chámase Estación Nadal. É a máis divertida do ano, porque é tempo de agasallos pero tamén de cancións e de vacacións e de galdrumadas e de... en fin, de todas as cousas boas que ten a vida. Mamá Cabra quixo cantarlle á Estación Nadal. Escribíronlle unha carta aos Reis Magos e eles contestaron. Pediron unha morea de cousas, entre outras, que o recreo dure máis tempo. E todo iso, cantando. A que presta a Estación Nadal? Foi espectáculo cheo de diversión no que houbo moitas sorpresas… Pasámolo xenial!!! |
||||||||||||||||||||
O meu libro favorito é... |