Formación de usuarios

Feliz 200 cumpleanos Museo do Prado

¡ FELIZ 200 CUMPLEANOS MUSEO DO PRADO !

O 19 de novembro de 2019 o MUSEO DEL PRADO está de aniversario. PARABÉNS!  Non se cómpren 200 anos todos os días.

Desde o CEIP MANUEL SUEIRO queremos enviarlle un bico enorme, desexando que sega coa súa labor moitos anos máis.

Hai xa dous cursos que desenvolvemos un proxecto documental integrado na área de plástica no plan de seccións bilingües dedicado ao museo, “My home, our home, the Prado Museum”.

Os/as que hoxe te felicitamos xa medramos un chisco, pero non esquecemos aquela aventura polos seus corredores e salas.

Tamén seguimos agradecendo as achegas para o noso proxecto facilitadas pola área de educación do Museo.

Para que lembredes o noso traballo poñemos á vosa disposición o enlace do produto final daquel proxecto.

E tamén un proxecto anterior no curso 2015/2016 dedicado á obra de Robert Campin “Santa Bárbara”, que formou parte dun proxecto no programa das Meteoescolas.

BICOS E APERTAS NO TEU ANIVERSARIO

Día da biblioteca 2019

O 24 de outubro celebramos no noso cole o Día das bibliotecas escolares. Como en anos anteriores, aproveitamos esta data para presentar o PDI deste curso á comunidade educativa. Este curso académico o título escollido é "Incrible? Non!... está nas túas mans" co que pretendemos fomentar e favorecer a igualdade e a diversidade desde todo o traballo realizado desde a Biblioteca.

Cada grupo encargouse de presentar o que van a traballar nas súas aulas ao longo deste ano en relación á temática proposta. (Os vídeos das actuacións serán colgados na próxima semana).

  • Alumnado de Ed. Infantil. Traballarán a coeducación e a igualdade de xénero a través do conto "Rosa caramelo" no cal a elefanta Margarita reivindica a igualdade de xénero para os nenos e nenas.
  • Alumnado de 1º de Ed. Primaria. Empregarán o conto de "Todo o mundo" para traballar a igualdade, xa que aínda que todos somos diferentes no noso interior podemos afirmar que todos somos iguais.
  • Alumnado de 2º de Ed. primaria. "Mercedes quere ser bombeira" é un conto para nenos e nenas que deben ler os adultos. Ensinaremos e aprenderemos a ser homes e a ser mulleres, a ser iguais e a ser diferentes á vez que transmitimos e configuramos as nosas filias e as nosas fobias. A igualdade entre os xéneros non é só unha postura ética e cívica, senón unha imperiosa necesidade nas nosas vidas e as nosas sociedades, é unha esixencia humana.
  • Alumnado de 3º e 4º de Ed. primaria. Presentaron a súa aportación ao PDI do centro que versará sobre as distintas profesións facendo fincapé nos estereotipos de xénero que a sociedade ten sobre as mesmas.
  • Alumnado de 5º e 6º de Ed. Primaria. Fixeron unha presentación da temática que traballarán "Cidadanía, igualdade e integración" por medio de linguaxe de signos.
  • Alumnado de Inglés. GOLDEN RULES. A participación da área de inglés no PDI do centro será a través das GOLDEN RULES. Eses comportamentos cotiás que fan que a nosa relación cos demais sexa o máis positiva e respectuosa cara aos outros. Saudar, desculparse, dar as grazas, compartir, …, Golden rules para o noso día a día. E o máis importante, … SMILE, PLEASE!

O alumnado de 4º de Ed. Primaria, tamén representou un teatriño de monicreques titulado " A cachiporra máxica" para recordarnos que a celebración do Samaín xa está "aí".

Para rematar, o alumnado de 5º de Ed. Primaria representou unha obra de teatro que eles mesmos elaboraron e titulada "A nosa biblioteca", co fin de iniciar a formación de usuarios do novo alumnado do noso centro aos que lles foi entregado o seu carné de biblioteca.

 

Formación de usuarios

No curso 2018/2019, a formación de usuarios volveu a estar presente ao longo de todo o curso, sobre todo as actividades referentes ao alumnado. O profesorado titor encargouse de realizar esta tarefa co seu alumnado ao longo do curso con indicacións puntuais ou en sesións programadas de formación.

En educación Infantil visitaron a Biblioteca unha vez por semana. Os mais pequenos custoulle un pouco subir e dirixirse ao recanto en orde e silencio, pero pouco a pouco foise conseguindo.

  • Escollemos contos adaptándoos ás distintas idades pois este curso están na mesma aula  nenos e nenas de cuarto, quinto e sexto de Educación Infantil.B
  • Buscamos o conto no andel correspondente, unha vez sentados, en orde e silencio, cóntaselles o conto ensinando as ilustracións.
  • Observan as ilustracións, buscando as distintas personaxes facendo comentarios e preguntas relacionadas co conto.
  • Imaxinar como é o protagonista do conto, e outras personaxes do conto, e expresalo coas súas palabras, ás veces, os maiores axudan os máis pequenos.
  • Cada día devolve un neno/a o conto ao seu andel correspondente, revisando a profesora se o fai correctamente
  • Outras veces, elixen libremente cada un o seu conto, fan preguntas sobre o que máis lle chama a atención, contando ao final , cada neno e nena, o que mais lle gustou.
  • Ao finalizar, colocan o seu libro no andel correspondente coa axuda e supervisión da titora.

Ao remate das sesións, en orden e silencio, deixan o recantocomo o encontramos , en orden e silencio dirixímonos  á aula.


 

En Educación Primaria, encargouse o profesorado titor da formación de usuarios con indicacións puntuais ou en sesións programadas de formación realizando as seguintes actividades:

  • Dedicaron un tempo a seguir coñecendo  a biblioteca, os usos e normas básicos que nela rexen.
  • Lembramos os distintos espazos da biblioteca.
  • Debuxamos planos da biblioteca en tamaño folio e tamén un en tamaño a2.
  • Fixemos unha exposición coas materias que aparecen nas distintas CDU das bibliotecas escolares.
  • Fíxemos xogos para colocar libros nas distintas CDU.
  • Coñecemos tódalas letras e números que aparecen no tejuelo.
  • Realizamos diferentes exercicios co tejuelo.
  • Traballamos sobre as CDU das biografías a repasamos as sinaturas dos libros.
  • Asimilamos conceptos relacionados co dicionario: entrada, definición, abreviatura.
  • Buscamos nos andeis, polo CDU biografías de personaxes famosos: Gaudí, Miró, Cervantes…
  • Realizamos fichas de distintos libros.


 

Christian Andersen

O 2 de abril para celebrar o Día do libro infantil pescudamos sobre Christian Andersen, escritor danés que pasou a historia da literatura por ser un dos mellores de todos los tempos.

Visita á biblioteca de A Ponte

O 23 de novembro o alumnado de 1º, 2º e 3º de Ed. Primaria realizou unha andaina ata a biblioteca municipal de A Ponte para participar en varias actividades de formación de usuarios e de fomento da lectura.

Participamos activamente nunha sesión de contacontos, realizada polas monitoras da biblioteca, a través dun kamishibai que nos mantivo espectantes ata o seu remate.

Fomos felicitados polo noso comportamento e. tamén, polo coñecemento que temos do funcionamento dunha biblioteca. Asemade, as persoas maiores que nos atenderon quedaron sorprendidas coa nosa eficiencia lectora e comunicadora.

Na galería de imaxes podedes observar a nosa experiencia...

 

Novos lectores na biblioteca

Como ven sendo habitual, nos últimos anos, o Día das bibliotecas escolares fixemos entrega dos carnés de biblioteca ao novo alumnado do centro para que teñan acceso a todos os servizos que se ofertan desde a biblioteca, sendo o máis solicitado o servizo de préstamo para levar fondos da biblioteca para as súas casas.

Xunto co carné, faise entrega dunha carpeta na que lles vai un Pase de grandes lectores que deben cubrir das lecturas que fagan e que lle será validada co selo da biblioteca unha vez que devolva o libro.

Formación de usuarios na biblioteca

A formación de usuarios estivo presente ao longo de todo o curso, sobre todo as actividades referentes ao alumnado. Cada titor encargouse de realizar esta tarefa co seu alumnado ao longo do curso con indicacións puntuais ou en sesións programadas de formación.

Con alumnado de Ed. Infantil traballáronse os seguintes obxectivos ao longo do curso:

  • Recoñecer e manter a orde na biblioteca.
  • Expresar oralmente as necesidades de información ou lectura e os obxectivos das mesmas.
  • Iniciarse no hábito de consultar libros.

Para conseguilo, realizamos as seguintes actividades:

  • Visitamos a biblioteca unha vez por semana. Para dita actividade  puxemos unha serie de normas:
  • Entrar en silencio
  • Coller os libros cando diga a profesora.
  • Non interromper aos nenos/as que estean nela.
  • Sentarse ordenadamente sen arrastrar cadeiras…
  • Observamos os estantes dicindo a diferencia entre os que estean coa letra vermella e coa amarela.
  • Collemos algún libro en castelán e en galego.
  • Eliximos algún conto para contarlles na biblioteca .
  • Facemos debuxos do conto.
  • Debuxamos a nosa biblioteca.
  • Cada venres imos á biblioteca para cambiar o noso libro da mochila viaxeira.
  • Os luns traemos de volta os libros co debuxo do libro que levamos.
  • Realizar xogos clasificatorios e colocar ol libros nos seus andeis correspondentes a altura dos nenos.
  • Buscar coleccións: clásicos, animais.
  • Dialogar cos nenos e nenas en torno os contos e a información:
  • Para coñecer,comprender e crecer
  • Se nos gusta a aventura
  • Para viaxar imaxinando.
  • Buscar información gráfica nos libros seleccionados.
  • Debuxos dos contos que contamos na biblioteca.
  • Elaboraron un libro cada neno e nena sobre o nacemento dunha planta titulado “A nosa fabiña Mariña”.
  • Cada semana farán un debuxo na casa do conto que levaron na mochila viaxeira.
  • Tamén sobre o conto “Pico y el abeto” fixeron a árbore para explicar porque a algunhas árbores non lles caen as follas no inverno.
  • Contaron algúns contos clásicos como “Blancanieves y los siete enanitos”.

A valoración das actividades da biblioteca son positivas xa lles encanta estar nela e séntense maiores buscando libros.


O alumnado dos primeiros cursos de Ed. Primaria, xunto cos seus titores, adicaron  un tempo a seguir coñecendo  a biblioteca, os usos e normas máis básicos que nela rexen . Así puideron acadar  os seguintes obxectivos:

  • Coñecer a función da biblioteca e os seus servizos
  • Introducir as distintas función  de información e lectura que poden ter os documentos.
  • Recoñecer os elementos que identifican os documentos: título, autor, ilustrador.
  • Coidar e respectar os materiais e recursos.

Realizaron as seguintes actividades:

  • Visitas á biblioteca escolar para coñecer as súas seccións e os diferenes recantos..
  • Seleccionar contos, narracións e libros de consulta e comparar información.
  • Cumprimentar una fichas resumo dos libros lidos.
  • Elaborar un listado de accións para coidar os materiais da biblioteca.

En 3º e 4º de Ed. Primaria os obxectivos perseguidos foron os seguintes:

  • Localizar a biblioteca no espazo escolar e familiarizarse con ela.
  • Coñecer as normas de comportamento na biblioteca.
  • Recoñecer os documentos que podemos atopar: libros, revistas, audiovisuais,…
  • Recoñecer e manter a orde a biblioteca.
  • Identificar as partes físicas dos impresos: portada, cuberta, contracuberta,…
  • Dominar o espazo da biblioteca e as súas seccións.
  • Coñecer a CDU e as signaturas dos libros.
  • Comprender o sistema de clasificación da CDU.

ACTIVIDADES

  • Visita á biblioteca escolar e coñecer os seus recunchos.
  • Dialogar sobre as normas de conducta.
  • Clasificar os documentos en función dos soportes.
  • Realizar xogos clasificatorios e colocar os libros nos seus andeis correspondentes.
  • Cumplimentar ficha.
  • Debuxar un plano da biblioteca.
  • Relacionar libros con signaturas.
  • Clasificar en función da CDU.
  • Outras actividades:
  • Fixemos una presentación a Alejandro un neno novo que chegou de ARGENTINA de todos os recunchos da nosa Biblioteca
  • Tamén lle dimos a coñecer as normas da nosa biblioteca.
  • Ensinámoslle cada un dos andeis da biblioteca e o material que alí se encontra.
  • Fíxemos xogos para colocar libros nos distintos andeis .
  • Debuxamos planos da biblioteca en tamaño folio e tamén un en tamaño a2
  • Coñecemos tódalas letras e números que aparecen no “tejuelo”.
  • Realizamos diferentes exercicios co “tejuelo”
  • Finalmente gravamos un vídeo con toda a información traballada anteriormente.


A formación de usuarios, en 5º e 6º de Ed. Primaria, estivo presente ao longo de todo o curso, sobre todo as actividades referentes ao alumnado. Cada titor se encargou de realizar esta tarefa co seu alumnado ao longo do curso con indicacións puntuais ou en sesións programadas de formación realizando as seguintes actividades:

  • Repasar o sistema de clasificación da CDU e identificar os seus elementos, facendo actividades de clasificación e cumprimento de fichas.
  • Coñecer buscadores de internet e realizar pescudas para a documentación do traballo sobre escultura. Traballar sobre o realizado en Google presentando de xeito colaborativo.
  • Asemade, tamén fixeron pescudas en libros informativos: enciclopedias, biografías,....

Formación de usuarios: O alumnado

A formación de usuarios estivo presente ao longo de todo o curso, sobre todo as actividades referentes ao alumnado. Cada titor se encargou de realizar esta tarefa co seu alumnado ao longo do curso con indicacións puntuais ou en sesións programadas de formación.

Os máis cativos do cole, no primeiro trimestre, aprenderon a gardar silencio e colocar os libros nas baldas correspondentes.

Visitaron a biblioteca unha vez por semana, e traballaron coas seguintes normas:

  • Entrar en silencio
  • Coller os libros cando diga a profesora.
  • Non interromper aos nenos/as que estean nela.
  • Sentarse ordenadamente sen arrastrar cadeiras...etc

Asemade realizaron outras actividades de formación:

  • Observaron os andeis dicindo a diferenza entre os que estean coa letra vermella e coa amarela.
  • Colleron algún libro en castelán e en galego.
  • Escolleron algún conto para contarlles na biblioteca .
  • Fixeron debuxos do conto.
  • Debuxaron a biblioteca.
  • Cada venres ían á biblioteca para cambiar o libro da mochila viaxeira.

As actividades gustáronlle moito pois a biblioteca é un lugar máxico para eles.

O alumnado de primeiro e segundo de primaria seguiu tamén esta dinámica. Seguiron o programa de Formación de usuarios do PAL e realizaron as seguintes actividades:

  • Coñeceron a función da biblioteca e os seus servizos. Visitaron a biblioteca escolar, polo menos, unha vez por semana.
  • Cumprimentaron  fichas de libros..
  • Elaboraron un listado de accións para coidar os materiais da biblioteca.
  • Iniciáronse no coñecemento e interpretación da CDU simplificada, con actividades acordes á súa idade.
  • Aprenderon a interpretar os “tejuelos”.

O alumnado máis grande do cole realizou as seguintes actividades:

  • Repasou o sistema de clasificación da CDU e identificamos os seus elementos, facendo actividades de clasificación e cumprimento de fichas.
  • Coñeceu buscadores de internet e realizou pescudas para a documentación do traballo sobre escultura. Traballo realizado en Google presentación de xeito colaborativo.
  • Asemade, tamén fixeron pescudas en libros informativos: enciclopedias, biografías, etc e distinguimos pés de páxina, gráficos etc.



Día do libro 2017

Galería de imaxes

Este ano, como o Día do libro foi domingo, na nosa biblioteca, celebrámolo o venres 28 de abril co obxectivo principal de fomentar a lectura, e outros obxectivos, non menos importantes, como o fomento do esforzo, da colaboración, da axuda, da amizade... a través de diversas actividades de animación á lectura. No seguinte programa tedes acceso a parte das actividades realizadas:


Galería de imaxes


 


Ao remate da celebración o alumnado foi agasallado cos marcapáxinas que, coma en anos anteriores, a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria edita, co gallo do Día Mundial do Libro, cun texto orixinal dun autor ou autora galega. Nesta ocasión é Rosalía Fernández Rial a poeta que agasalla co seu texto sobre o libro e a lectura ás Bibliotecas Escolares de Galicia.

Rosalía lévanos co libro ao mundo da palabra, da música, da maxia, do imprescindible aire para respirar. 

 

IV Concurso escolar Xornal La Región

O alumnado de 6º curso participou no IV Concurso Xornal escolar de La Región, do cal foron gañadores o cursos pasado.

Ao longo do primeiro e segundo trimestre, o equipo de redacción foi recollendo novas relativas ás diversas actividades que tiveron como protagonista ao noso centro e que ilustraron con imaxes e debuxos que realizou todo o alumnado de sexto.

Nas próximas semanas, as mellores edicións serán publicadas os mércores no Xornal escolar de "La Región"...

Esperamos que o noso sexa un deles!!!

 
Distribuir contido