Skip to Content

2º Curso

Club de lectura de 1º Ciclo

O Club de Lectura do 1º Ciclo experimenta un impresionante crecemento e éxito durante o Curso 2023/2024

Tras o éxito do curso anterior, o Club de Lectura do 1º Ciclo experimentou un notable crecemento e consolidación durante o curso académico 2023/2024. A participación e o entusiasmo do alumnado alcanzaron niveis sen precedentes, convertendo esta iniciativa nun pilar destacado dentro do programa educativo.

Durante este ano escolar, o club explorou unha variedade de libros cativadores, abordando temas que espertaron a curiosidade e o interese dos mozos lectores. Os títulos traballados incluíron unha selección diversa que podedes consultar máis abaixo.

Un dos aspectos máis destacados foi a continuación e o éxito dos concursos de animación á lectura, organizados como actividade final despois da lectura de cada un dos libros seleccionados. Estes concursos non só incentivaron a comprensión e o goce coa lectura, senón que tamén fomentaron a participación activa e a creatividade entre o alumnado.

Unha innovación notable este ano foi a introdución de técnicas de relaxación antes da lectura, utilizando técnicas de mindfulness. Esta práctica permitiu que os nenos e nenas se prepararan mentalmente para a lectura, creando un ambiente propicio para absorber e disfrutar das historias.

Ademais, como parte das actividades do club, incorporouse a gravación de lecturas de algúns capítulos dos libros utilizando o programa Audacity. Esta iniciativa non só mellorou as habilidades de lectura en voz alta do alumnado, senón que tamén contribuíu significativamente a elevar o nivel lector de todos os participantes.

En resumo, o Club de Lectura do 1º Ciclo foi unha experiencia enriquecedora e exitosa para todos os implicados. A combinación de actividades innovadoras, concursos emocionantes e unha coidadosa selección de lecturas contribuíu a fomentar o amor pola lectura e o desenvolvemento integral do alumnado.

A continuación, encontraredes unha lista dalgunhas das actividades realizadas este ano no club:

Mochila viaxeira 2023/2024 en 2º de Ed. Primaria

Ao longo do curso 2023/2024, volvemos implementar na aula de 2º de Educación Primaria o programa de Mochilas viaxeiras que se promove desde Bibliotecas escolares de Galicia.

Estas mochilas ofreceron aos estudantes a oportunidade de levar o seu contido durante unha semana para compartir coas súas familias. O material foi seleccionado coidadosamente polo titor e a mestra de lingua, coa supervisión da biblioteca, asegurando unha ampla variedade de textos e formatos en galego e castelán para que os nenos e nenas tiveran opcións diversificadas.

Cada mochila contiña un libro en galego, outro en castelán e unha revista, e ao comezo de cada trimestre renováronse os materiais para manter o interese e a variedade.

Ademais, ambas mochilas ían acompañadas de "O diario da mochila", onde tanto os nenos como as súas familias podían expresar as súas opinións, crear novas obras, debuxar e facer suxestións sobre o contido da mochila e os libros lidos.

Esta iniciativa resultou ser moi divertida para a maioría das familias, promovendo a interacción e o vínculo entre todos os seus membros, enriquecendo así a experiencia de aprendizaxe e lectura.

Podedes atopar unha selección dos traballos realizados polo alumnado no diario da mochila na seguinte ligazón:

Hora de ler de 2º Ed. Primaria

Éxito na Implementación da "Hora de Ler" en 2º de Ed. Primaria

Na aula de 2º de Ed. Primaira levouse a cabo con gran éxito a implementación da "Hora de ler", unha actividade diaria que se realiza entre as 12:00 e as 12:20 horas co obxectivo de fomentar o amor pola lectura e desenvolver as competencias literarias no alumnado.

Durante esta actividade estruturada, os nenos e nenas gozaron dun tempo dedicado exclusivamente á lectura autónoma cunha selección de materiais adaptados á súa idade e nivel. Libros, revistas, contos e outros recursos foron proporcionados para enriquecer a experiencia dos alumnos de primeiro.

O ambiente na aula transformouse nun recanto acolledor de lectura, deseñado para que os alumnos e alumnas se sentiran cómodas e estimuladas durante a actividade. Ademais, o profesorado estivo presente para ofrecer orientación, apoio individualizado e fomentar o intercambio de ideas entre os lectores sobre os libros lidos.

Entre outras, destacamos as seguintes actividades:

Os resultados foron extraordinarios. Observouse un notable aumento do interese pola lectura entre o alumnado ao longo do curso. Manifestaron entusiasmo pola selección de libros e compartiron activamente as súas experiencias cos seus compañeiros. Do mesmo xeito, observáronse melloras significativas na comprensión lectora e na ampliación do vocabulario.

A "Hora de ler" non só estimulou a imaxinación e a creatividade dos estudantes a través da lectura de diversos xéneros literarios, senón que tamén sentou as bases para desenvolver habilidades de lectura independente desde unha idade temperá.

En conclusión, esta iniciativa foi todo un éxito para fomentar o amor pola lectura e o desenvolvemento de competencias literarias no alumnado de segundo. Recoméndase continuar promovendo a lectura como unha práctica habitual na aula, dado que contribúe de maneira significativa ao desenvolvemento integral e ao enriquecemento cultural e lingüístico dos e das estudantes.

Lobo Ramón

O Club de lectura do 1º ciclo mergúllase nas aventuras de "Lobo Ramón"!

Os lectores e as lectoras do Club de lectura do 1º ciclo están inmersas nunha emocionante viaxe polas páxinas de "Lobo Ramón", obra da recoñecida autora María Canosa. Nesta ocasión, os pequenos e pequenas lectoras non só están a gozar da historia, senón que tamén están a aproveitar a oportunidade para perfeccionar as súas habilidades lectoras.

Para mellorar a súa fluidez lectora, os estudantes están a gravarse lendo utilizando a aplicación Audacity. Desta forma, poden identificar os seus erros de pronunciación e entoación e traballar na súa corrección. Ademais, están a empregar o caderno de lectura proporcionado pola editorial Loqueleo para avaliar a súa comprensión do texto.

Unha vez rematada a lectura do libro, o Club de lectura dedicará unha sesión a compartir as súas impresións sobre a historia e a participar no tradicional concurso de animación á lectura, unha actividade que sempre esperta gran entusiasmo entre os nenos e nenas participantes.

Sen dúbida, esta experiencia lectora está a ser enriquecedora para as persoas participantes do Club de lectura, permitíndolles non só gozar da literatura infantil, senón tamén desenvolver importantes habilidades para a súa aprendizaxe.


 RECURSOS PARA TRABALLAR O LIBRO


Carreira solidaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro

Carreira Solidaria no Sueiro: Un Éxito de Participación e Solidariedade!

O pasado 9 de maio, as instalacións de atletismo da Universidade de Ourense foron testemuñas dun evento especial e cheo de entusiasmo: a segunda edición da Carreira Solidaria do Sueiro. Esta actividade, que o ano pasado recibiu unha cálida acollida, volveu este ano con aínda máis forza e propósito.

Nesta ocasión, a carreira non só foi un momento para promover a actividade física e o traballo en equipo, senón tamén para apoiar causas solidarias de importancia global. Xunto con Save the Children, este ano unímonos a UNICEF e o seu programa "Cada Pinga Conta", que busca concienciar sobre os dereitos fundamentais da infancia.

O evento contou cunha participación extraordinaria: todo o alumnado do centro sumouse con entusiasmo, xunto con moitos familiares que se uniron para mostrar o seu apoio. Foi un momento emocionante ver a nenos, nenas, pais e nais correndo xuntos por unha causa significativa.

Durante a carreira, respirábase un ambiente de alegría e solidariedade. Os participantes non só gozaron do deporte, senón que tamén compartiron valores de empatía e compromiso social. Cada paso dado representou un acto de xenerosidade e conciencia cara aos dereitos da infancia en todo o mundo.

Desde o Colexio, queremos agradecer a todas as persoas participantes, colaboradores/as e patrocinadores/as que fixeron posible este evento. Grazas ao seu apoio e compromiso, estamos contribuíndo activamente a crear un mundo máis xusto e equitativo para todos os nenos e nenas.

Esperamos con entusiasmo volver a organizar máis actividades solidarias que fortalezan os nosos lazos como comunidade e nos inspiren a seguir traballando por un mundo mellor!


VÍDEOS DAS DIFERENTES CARREIRAS


Hora de ler. Curso 2023/2024

A Hora de Ler volve ser todo un éxito no Sueiro!

Un ano máis, o comprácenos celebrar o éxito do programa a Hora de Ler. Este programa, que ten como obxectivo fomentar o amor pola lectura entre todo o alumnado, volveu converterse nunha cita imprescindible no horario escolar.

Un espazo para a lectura compartida

Cada día, durante 20 minutos, todo o centro reúnese para gozar da lectura. O timbre do colexio marca o inicio e o final desta cita, creando un ambiente máxico e especial no que toda a comunidade educativa, sen importar a súa idade ou curso, mergúllanse no apaixonante mundo dos libros.

Un sinfín de actividades

Ao longo do curso 2023/2024, leváronse a cabo diversas actividades no marco de a Hora de Ler. Os nenos e nenas desfrutaron de contos, lecturas dramatizadas, talleres de escritura creativa, teatro e moito máis. Estas actividades permitiron aos nenos e nenas descubrir novos autores, xéneros literarios e formas de expresión.

Un programa cun impacto positivo

A Hora de Ler tivo un impacto moi positivo no alumnado do CEIPP Manuel Sueiro Os nenos e nenas melloraron a súa comprensión lectora, o seu vocabulario e a súa capacidade de expresión oral e escrita. Ademais, desenvolveron un maior interese pola lectura e aprenderon a valorar a importancia dos libros como fonte de coñecemento e entretemento.

Unha invitación á lectura

Animamos a toda a comunidade educativa a seguir fomentando o amor pola lectura en casa. Ler en familia, compartir libros e crear un ambiente favorable á lectura son algunhas das chaves para que os nenos e nenas se convertan en lectores ávidos e gocen dos innumerables beneficios que a lectura lles pode aportar.

Para ver algunhas das actividades realizadas durante a Hora de Ler no curso 2023/2024, podedes visitar a seguinte ligazón:

Premendo nas seguintes imaxes podemos ver un resumo das actividades realizadas por cada curso:

4º de Ed. Infantil 5º de Ed. Infantil
   
6º Ed. Infantil. 1º de Ed. Primaria.
   
2º de Ed. Primaria. 3º de Ed. Primaria.
 
4º de Ed. Primaria. 5º de Ed. Primaria.
  hora
Hora de ler de 6º de EP
 
   


 

Visita policial ao patio do colexio

Visita policial ao colexio

O martes 7 de maio, todo o alumnado do colexio, en diferentes quendas, tivo a oportunidade de vivir unha experiencia única: coñecer de preto o traballo da policía. Para iso, recibimos a visita dunha parella de axentes que nos amosaron os seus instrumentos de traballo e explicáronnos como é por dentro un coche patrulla.

Os nenos e nenas puideron poñerse as gorras e os chalecos reflectantes das axentes, sentirse como auténticos policías por un día. Pero o que lles gustou máis, sen dúbida, foi oírse polo altofalante do coche e facer soar a sirena da policía.

Esta visita foi unha forma lúdica e divertida de aprender sobre a labor da policía e de familiarizarnos coa súa presenza na comunidade. As axentes mostráronse moi próximos e amables cos nenos e nenas, que puideron resolver todas as súas dúbidas e curiosidades.

Desde o colexio queremos agradecer á parella de axentes a súa visita e a súa disposición para compartir connosco o seu traballo. Foi unha experiencia moi enriquecedora para todos.

RECICLANDO

reciclando

O 24 de xaneiro, nunha xornada divertida e educativa, o alumnado de Ed. Primaria do noso cole, tivo a oportunidade de mergullarse no fascinante mundo do coidado do medio ambiente grazas ao obradoiro levado a cabo na Aula de Psicomotricidade. A encargada de guialos nesta viaxe educativa foi Nuria, unha representante de Sogama, a Sociedade Galega do Medio Ambiente.
O obradoiro tivo como obxectivo principal ensinar aos nenos e nenas a importancia das "3 erres": Reducir, Reutilizar e Reciclar. Nuria, co seu entusiasmo contaxioso, logrou captar a atención dos cativos desde o primeiro momento, convertendo a actividade nunha experiencia inesquecíbel.
Os nenos e nenas participaron en dinámicas interactivas que lles permitiron comprender a necesidade de reducir o consumo de recursos, reutilizar obxectos en lugar de desbotar e reciclar para darlles unha nova vida. Cos materiais visuais e prácticos, foron descubrindo como cada quen pode contribuír ao coidado do noso  planeta.
Pero a aprendizaxe non se detivo aí. A parte máis emocionante do taller foi cando Nuria introduciu aos nenos no mundo máxico dos contedores. Descubriron as cores e símbolos que identifican a cada tipo de contedor e aprenderon cal é o lugar axeitado para depositar cada tipo de residuo.
Entendemos que é esencial que desde unha temperá idade os nenos e nenas adquiran conciencia ambiental. Queremos que se convertan en gardiáns do planeta, e este tipo de obradoiros permítelles comprender o seu papel crucial na preservación do medio ambiente.
A longo do curso o alumnado do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro seguiu afondado no estudo da reciclaxe sendo o seu último paso verter os residuos no contedor correspondente para que os camións do lixo os poidan reciclar.

reciclando

Mochila viaxeira 2023/2024

Mochilas Viaxeiras e "Libros que van e veñen" Continúan Fomentando a Lectura

No curso escolar 2023/2024, o noso centro educativo reviviu a emocionante tradición das Mochilas Viaxeiras, cun total de 12 mochilas en circulación, representando dúas por clase. Ademais, continuamos co exitoso programa "Libros que van e veñen" en Educación Infantil, proporcionando aos nosos alumnos e alumnas unha experiencia única de lectura compartida.

Cada mochila viaxeira permite aos estudantes levar a casa un tesouro literario por unha semana, para compartir con súas familias. O contido destas mochilas foi coidadosamente seleccionado polo profesorado titor, supervisado pola biblioteca da escola, e ofrece unha ampla variedade de textos e formatos en galego e castelán, para que o alumnado poida escoller ao seu gusto.

Unha característica especial de cada mochila é o "Diario da Mochila", nel os nenos e nenas, e as súas familias, poden compartir as súas opinións, creacións, debuxos e suxestións sobre o contido dos libros e a súa experiencia de lectura en familia.

Para a maioría das nosas familias, esta actividade resulta ser unha experiencia moi divertida que axuda a fortalecer os lazos entre pais e fillos e enriquece a experiencia de lectura de todos e todas as participantes.

A continuación, presentamos unha mostra do traballo realizado polo noso alumnado nas súas casas, demostrando o seu compromiso co mundo da lectura e a súa creatividade na expresión artística.

Estamos encantados de ver como as Mochilas Viaxeiras e o programa "Libros que van e veñen" seguen a facer da lectura unha parte fundamental da vida dos nosos estudantes e das súas familias.

Animamos a todos a seguir participando activamente nesta marabillosa aventura literaria.

Libros que van e veñen en Ed. Infantil
 ligazón
Mochila de 1º de EP Mochila de 2º de EP
 
Mochila de 3º EP Mochila de 4º EP
   
Mochila de 5º EP Mochila en 6º de EP
 mochilas  

 

 

O ladrón de palabras

Pola noite, cando a lúa alumea o camiño, o ladrón de palabras sae con todo o seu equipo e diríxese á cidade. Alí, rastreando as voces e as luces, sen que ninguén o vexa, trepa polos tellados. Comeza a  colleita... Unha historia sobre a beleza das palabras e o seu valor para comunicarse co mundo, para sementar amizades, para amar.

Aproveitamos  esta marabillosa historia de Nathalie Minne para traballar a lectura,  a comprensión, o léxico, gramática, ortografía e outros aspectos da lingua  c@s niñ@s de diferentes idades na aula de PT.

OBXECTIVOS:

  • Impulsar o gusto pola lectura favorecendo a imaxinación.
  • Xogar a comprensión lectora coa interpretación de textos e imaxes.
  • Desenvolver a expresión escrita coa elaboración de palabras, frases, historias…
  • Enriquecer o vocabulario.
  • Traballar campos semánticos e familia de palabras.
  • Practicar a ortografía con norma e arbitraria.
  • Traballar a gramática a través dos símbolos de Montessori.
  • Favorecer valores de amor e amizade.

ACTIVIDADES:

  • Un neno de 6º contoulle o conto aos compañeiros de 1º, 2º y 3º na biblioteca. 
  • A partir da lectura e comprensión do conto do ladrón de palabras construímos a cabana do personaxe do conto. Alí os nenos irán metendo as palabras coas que estamos traballando. 
  • Melloramos a léxico traballando con palabras relacionadas coas emocións (palabras tristes, alegres, de amor, medo, rabia…)
  • O ladrón tamén precisa familia de palabras, campos semánticos.
  • Cada día ladrón quere unha categoría gramatical utilizando os símbolos de Montessori: nomes, determinantes, adxectivos, verbos...
  • Construímos frases e oracións cos símbolos: artigo-nome, artigo-nome-adxectivo, artigo-nome-preposición-nome-verbo-adxectivo…(ver actividades de gramática Montessori)
  • Coas palabras que os nenos van metendo na cabana do ladrón realizamos actividades diferentes: sacar unha palabra e construír unha oración. Clasificamos palabras (alegres, tristes, de rabia, de medo…) e escribímolas nos botes onde correspondan.
  • O ladrón precisa palabras con B/V, Z/C, C/QU, G/GU, X/LL/Ñ, G/J… traballamos cos fonemas nos que o noso alumnado teña máis dificultade.
  • Agora sacamos dúas palabras e temos que narrar unha pequena historia (Binomio de Rodari) 
Distribuir contido


by Dr. Radut