![](https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPClfsV4HHQykeN6tWSIp7JDGfySXo_E1z6CYdJCiY4d_z3V7Sqr8vys6DsX_i0UXMEXrwyXywz7Otq7jxoBuuxqexw2FgJRtzKqfFarAdMK62UqFM7CxS4r5h7COKWljtbtmfgeP9ExFSC0RzS9-o5=w1000-h332-s-no?authuser=0)
Durante o curso 2023/2024, o Proxecto de Desenvolvemento Integral (P.D.I.) centrouse no coidado do medio ambiente, especificamente na temática do ODS 14: Vida Submarina. Este enfoque busca sensibilizar e educar ao alumnado sobre a importancia da auga dos mares e océanos para a sustentabilidade do planeta.
Obxectivos
- Concienciar ao alumnado sobre a importancia dos ecosistemas mariños.
- Fomentar o respecto e coidado do medio ambiente a través de accións concretas.
- Desenvolver habilidades de investigación e aprendizaxe autónomo nos estudantes.
- Promover a lectura e a reflexión crítica sobre temas medioambientais.
Actividades Realizadas
Lecturas e Análise de Libros
Seleccionáronse catro libros para a hora de ler durante o curso escolar 2023/2024:
- Descubramos los océanos
- Una bolsa de patatas fritas en la Polinesia de Jordi Sierra y Fabra
- Cuentos para salvar el planeta de Anna Casals y Paolo Ferri
- Poemar o mar de Antonio García Teijeiro
Cada libro foi lido e discutido en clase, fomentando a análise crítica e a reflexión sobre os temas presentados.
Vídeos Didácticos
Proxectáronse varios vídeos didácticos que abordaron a temática da vida submarina, a contaminación dos océanos e as medidas de conservación. Estes vídeos serviron como complemento visual ás lecturas e discusións en clase.
Obradoiros e Experimentos en Clase
Leváronse a cabo diversos obradoiros e experimentos para que os alumnos puidesen aplicar de maneira práctica os conceptos aprendidos.
![](https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPQ3DQ73j0x1LYGKj9F63O9dK06wcvmv6jWPKYbKv1poydPLPba557mdU2VPckn0e1J81YgX5SzgokALS1qUTYDNnQFHCYs1Ky1SOHHsypYxf2nKpdNVMZYl-ymsU_p-IqlSkR1iu3RoSDnFHCLAj-U=w1200-h900-s-no?authuser=0)
Temporalización
As actividades desenvolvéronse durante o terceiro trimestre do curso, con periodicidade quincenal. Isto permitiu un seguimento continuo e unha integración adecuada dos contidos no plan de estudos.
Metodoloxía
Empregouse unha metodoloxía activa e de descubrimento guiado, promovendo a participación activa e a aprendizaxe autónoma dos alumnos. As actividades apoiáronse na maioría en soportes escritos, pero priorizouse o traballo a través da comunicación oral. Esta metodoloxía axustouse ás características individuais do alumnado, asegurando que cada estudante puidese participar e aprender de maneira efectiva.
Resultados e Avaliación
O alumnado demostrou un alto nivel de compromiso e comprensión sobre a importancia de coidar os océanos e mares. As actividades prácticas e as visitas didácticas foron especialmente efectivas para consolidar as aprendizaxes teóricas. A lectura dos libros seleccionados fomentou un interese xenuíno polos temas medioambientais e motivou discusións enriquecedoras en clase.
Conclusión
O proxecto "Valor da Auga dos Mares e Océanos" logrou os seus obxectivos de sensibilización e educación ambiental. Os alumnos de 4º de Educación Primaria non só adquiriron coñecementos sobre a vida submarina, senón que tamén desenvolveron unha actitude proactiva cara á protección do medio ambiente. Este enfoque educativo integral sentará as bases para futuros proxectos que continúen promovendo a sustentabilidade e o respecto polo noso planeta.
Recomendacións
Para próximos cursos, recoméndase:
- Ampliar a gama de materiais didácticos, incluíndo recursos dixitais interactivos.
- Fortalecer a colaboración con organizacións medioambientais para realizar proxectos conxuntos.
- Continuar coa metodoloxía activa e de descubrimento guiado, adaptando as actividades ás novas tecnoloxías e recursos educativos dispoñibles.