Abril 2024

DIVERSIDADE FUNCIONAL

diversidade

Hoxe 29 de abril de 2024 a asociación LIMISI realizou co alumnado de 5º e 6 curso do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro o obradoiro titulado “diversidade funcional” na que puideron traballar e experimentar a través de diferentes actividades as dificultades que teñen as persoas para realizar diversas accións e como, moitos deles, sufriron acoso escolar nos centros educativos.

A segunda parte do obradoiro consistiu no traballo das emocións antes as diversas situacións que lles ensinaron a través de dúas curtas e un vídeo na que se poidan escoitar as experiencias negativas dos usuarios de LIMISI.

Pero que é LIMISI? É unha asociación para a promoción de persoas con diversidade funcional, integrada por pais, nais, familiares, amigos e persoas con discapacidade intelectual que comeza a súa andaina en novembro do 2002.

O fin prioritario é mellorar a calidade de vida das persoas con diversidade funcional, potenciando o pleno desenvolvemento das súas capacidades individuais, actuando directamente no ámbito das súas competencias. É a busca e consecución da plena integración, velando pola salvagarda dos seus dereitos en todos os aspectos da vida: educativos, formativos, psicolóxicos, legais, laborais, recreativos, deportivos, etc; mediante o apoio a estas persoas e ás súas familias e a sensibilización da sociedade.

https://limisi.org/

divesidade_fotos

GRAVANDO AUDIOLIBROS

audiolibros

O club de lectura de 5º de Educación Primaria (Sueriños) gravou diferentes libros en formato audio para que os compañeiros e compañeiras que aínda non teñen acceso á lectura poidan desfrutar do pracer e das emocións que produce ler un libro.
O creación e o uso dos audiolibros ten os seguintes beneficios para o noso alumnado:   
1. Mellorou a pronuncia e a fluidez do alumando.
2. Axudou a mellorar a xestión do tempo.
3. Desenvolveu habilidades de escoita crítica.
4. Mellora o enfoque e a capacidade de atención.
5. Mellora a memoria.
6. Desenvolve o pensamento crítico e mellora as habilidades de comprensión.
7. Axuda a desenvolver a empatía.
8. Potencia a nosa saúde mental.
9. Desenvolve todas as competencias clave.

Os libros seleccionados para a súa gravación foron os seguintes:
1.    Mi nombre es Skywalker de Agustín Fernández Paz da Editorial SM
2.    Los hombres no pegan de Betriz Moncó da Editorial Bellaterra.
3.    Delfines amigos de Mary Pope Osborne da Editorial SM.
4.    O destino de Kameko de Abel Alves e Jorge Campos da Editorial Aira.

audiolibros

A MIÑA AMIGA INVISIBLE

AMIGA

O Club de Lectura de 4º de EP do CEIP Manuel Sueiro realizou un novo concurso de animación á Lectura inspirado no libro “ A miña amiga invisible “de Eduardo Santiago.
Cando a súa familia abandona a cidade para vivir nunha aldea preto de bosque, Uxía descobre un mundo descoñecido onde nada é o que parece ou non parece o que é. O veciño máis próximo é un apicultor rabudo que, no canto de criar abellas, semella poñer trampas para apreixar fadas. A nova escola tampouco é como esperaba, tendo que soportar o acoso e as burlas dos máis brutáns simplemente polo seu aspecto (e por ser máis intelixente que todos eles). Coa inesperada aparición dunha amiga invisible intentará superar todos os atrancos que a realidade teima en poñer no seu camiño.
Durante a realización do concurso, animouse aos lectores a expresar a súa comprensión e valoración do libro. Para o desenvolvemento do concurso, realizamos catro equipos dentro da aula que traballaron de xeito cooperativo para ser quen de responder ás preguntas que o bombo da lotería lles ía adxudicando de forma aleatoria.
O concurso ofreceulles, a todos, un agasallo pola súa participación; ao equipo gañador, ademais, un exemplar do próximo libro a traballar no club de lectura. Recibiron estes agasallos para fomentar a participación e recoñecer o seu esforzo.

amiga_fotos

PROGRAMA DE EDUCACIÓN CÍVICO TRIBUARIA. AXENCIA TRIBUTARIA.

facenda

O luns 15 de abril de 2024 dúas técnicas, Belén e Marisol, ambas funcionarias da Axencia Tributaria do Ministerio de Facenda visitaron o noso centro para explicarlle ao alumnado de 3º, 4º, 5º e 5º de Educación Primaria a importancia dos impostos para ter una sociedade máis xusta.
Nesta sesión traballouse o seguinte:

1 Obxectivos

  • Identificar os distintos bens e servizos públicos.
  • Interiorizar as actitudes de respecto polo que é público e, por tanto, financiado co esforzo de todos e utilizado en beneficio común.
  • Coñecer que existe unha correlación entre o gasto e o ingreso público (o Orzamento público).

2 Contidos

  • 2.1 Os ingresos públicos: os impostos 
  • 2.2 Os gastos públicos
  • 2.2.1 Distribución funcional do gasto público
  • 2.2.2 Función redistributiva do gasto público 2.3 O orzamento público.

 

facenda_fotos

Documentación usada na presentación.
PP
Pdf

Cóntame un conto!

Celebramos o Día do Libro cunha lectura máxica entre cursos.

O 23 de abril, Día do Libro, o noso colexio encheuse de ilusión e fantasía cunha actividade moi especial: O alumnado de 3º, 4º, 5º e 6º converteuse en contador de contos para os máis pequenos e pequenas!

Co obxectivo de fomentar o amor pola lectura e crear un vínculo especial entre os diferentes cursos, as alumnas e alumnos maiores prepararon cun coidado especial unha selección de contos para compartir cos seus compañeiros máis pequenos.

O patio do colexio transformouse nun escenario de mil e unha historias, onde cada grupo atopou un recanto acolledor para escoitar as narracións. Os contadores de contos, entusiasmados e nerviosos á vez, deron vida ás personaxes coas súas voces e xestos, cautivando a atención do seu público infantil.

Os contos, escollidos coidadosamente polo alumnado maior coa axuda do equipo de biblioteca, abordaban temáticas variadas: desde divertidas aventuras ata emocionantes relatos fantásticos. Cada historia transportaba aos nenos e nenas a mundos diferentes, espertando a súa imaxinación e creatividade.

A actividade volveu a ser un rotundo éxito. Os máis pequenos mostráronse atentos e participativos durante as narracións, facendo preguntas e compartindo as súas impresións. Podíase sentir na atmosfera a emoción e o desfrute de todos os participantes.

Sen dúbida, esta iniciativa foi unha experiencia enriquecedora para todo o alumnado participante. Os maiores tiveron a oportunidade de desenvolver as súas habilidades de comunicación e expresión oral, ademais de reforzar o seu compromiso coa lectura. Os máis pequenos, pola súa parte, desfrutaron dun día máxico cheo de historias e descubriron o pracer de ler.

Desde o colexio, queremos agradecer a todos os alumnos e alumnas que participaron nesta actividade polo seu entusiasmo e dedicación.

Grazas ao alumnado, o Día do Libro converteuse nun día máxico!

Concerto de Daniel Minimalia

Celebramos a visita de Daniel Minimalia, primeiro galego en gañar un Grammy Latino

O pasado xoves 25 de abril, o CEIP Manuel Sueiro tivo o honor de recibir a Daniel Minimalia, quen fixo historia ao converterse no primeiro galego en gañar un Grammy Latino polo seu álbum instrumental. Durante a súa visita, Daniel cautivounos coa súa música, acompañado da súa inseparable "mellor amiga": ¡a súa guitarra!

Ademais de deleitarnos coa súa arte, Daniel compartiu cos nosos estudantes detalles fascinantes sobre a súa carreira e paixón pola música. Dende unha idade moi nova, a música foi a súa paixón, e todo o que logrou é o resultado dun traballo duro e dedicación. Daniel tamén nos ensinou a importancia de aprender dos fracasos para madurar e crecer como artistas e como persoas.

Unha das leccións máis poderosas que Daniel nos deixou foi a idea de que a música é un poderoso medio de comunicación que transcende as palabras, chegando directamente ao corazón de quen a escoita.

Como unha sorpresa emocionante, un dos nosos propios alumnos tivo a oportunidade de compartir o seu talento musical tocando a guitarra, inspirando a todos coa posibilidade de que entre nós poida estar o próximo gañador dun Grammy.

Esperamos que esta experiencia inspire ao noso alumnado a soñar en grande e a perseguir as súas paixóns con determinación e dedicación.

Grazas, Daniel, por compartir o teu arte e a túa historia con nós!

A NENA DO VESTIDO DE FLORES

nena

O Clube de lectura de 5º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como quinto libro “A nena do vestido de flores” de Manuel Fontemoura da editorial Aira.

O libro foi traballado no mes de xaneiro e febreiro de 2024. Con este libro intentamos concienciar da diversidade que existe no noso mundo, e como non, na nosa escola. Este libro conta a historia de Dania Vitoria unha nena de once anos que é Asperger.

Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.

Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen centrado na violencia de xénero dentro do seo dunha familia.

Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.

Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.

Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.

Actividade 6: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.

Actividade 7: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.

EN GALEGO:


K_gal

Galego: https://play.kahoot.it/v2/?quizId=09d13862-c343-4d41-a33b-4fb5e79acdda&hostId=6552f607-d9ab-4b9d-b774-cc4b06a47049
 


EN CASTELÁN:
 

K_cast

Castelán: https://play.kahoot.it/v2/?quizId=2cff1f35-97be-44ec-b594-a8bdc9fd6be9&hostId=6552f607-d9ab-4b9d-b774-cc4b06a47049

Actividade 8: Conclusión/valores
    Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2271

fotos_nea


 RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO



• Guía de lectura. Word. Pdf.

• Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.

• Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.

• Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf

MIRA QUE BOCA

 boca

O venres 19 de abril de 2024 o alumnado de 4º e 5º de Educación Primaria realizou o obradoiro Mira que boca no que aprendemos os hábitos de saúde e alimentación axeitados como son o comer verduras, carne, peixe e reducir o consumo de lambetadas e bebidas con azucre.
Os técnicos de SERGAS do Centro de Saúde Valle Inclán ensináronnos como debemos limpar os nosos dentes e a nosa lingua; traballo que realizou Asunción Pérez.


Cando queirades podedes regresar porque o pasamos xenial...

boca_colage

Verbateca, un laboratorio de palabras

Os nenos e nenas de infantil divírtense e aprenden con Verbateca!

O pasado 15 de abril, o alumnado de educación infantil participou nunha emocionante actividade de “Verbateca, laboratorio de palabras” que tivo lugar na aula de psicomotricidade do colexio. A xornada estivo repleta de xogos deseñados para traballar aspectos fundamentais como a memoria, a observación, a expresión oral e corporal, a coordinación e o coñecemento de palabras en lingua galega sobre unha ampla variedade de temas, desde animais ata profesións, pasando por partes do corpo, cores e a natureza.

Os nenos e nenas mergulláronse nun mundo de diversión mentres repasaban vocabulario e conceptos en galego, todo iso nun ambiente de traballo en equipo que promoveu a identidade cultural e lingüística. Desde palabras relacionadas cos animais ata termos asociados coa natureza, os nenos e nenas mergulláronse nunha experiencia lúdica e educativa.

Os obxectivos desta actividade son múltiples e ambiciosos, buscando potenciar o traballo en equipo, ampliar o vocabulario en galego, fomentar a comunicación afectiva e directa entre os alumnos, manter unha actitude receptiva e de escoita, motivar a lectura a través da oralidade e estimular a imaxinación e a creatividade.

En resumo, a Verbateca, laboratorio de palabras revelouse como unha boa ferramenta para a aprendizaxe integral dos nenos e nenas, brindándolles a oportunidade de divertirse mentres fortalecen as súas habilidades lingüísticas e sociais.

¡Unha experiencia enriquecedora que seguramente recordarán con agarimo!

Concurso de animación á lectura

O Club de lectura do 1º Ciclo celebra un emocionante concurso de animación á lectura!

No mes de abril, o Club de lectura do 1º Ciclo culminou a súa lectura do libro "Xela, a superheroína da aldea" de Inma Soto cun emocionante concurso de animación á lectura. Nesta ocasión, na dinámica do concurso empregouse a aplicación Kahoot, onde os participantes formaron equipos e competiron utilizando un ordenador por persoa.

Esta nova modalidade, para eles, fomentou a interacción e o traballo en equipo entre os nenos e nenas participantes, que demostraron un gran coñecemento do libro. A maioría dos participantes non cometeron erros nas respostas, o que derivou nunha disputada competencia onde a velocidade en responder as preguntas determinou ao equipo gañador.

Desde o equipo de biblioteca entendemos que o concurso foi un éxito rotundo xa que os e as estudantes divertíronse moito e motiváronse aínda máis pola lectura. Ademais, a utilización de Kahoot permitiunos avaliar dunha maneira lúdica e dinámica a súa comprensión do libro.

Este concurso é unha mostra máis do compromiso do noso cole co fomento da lectura entre o seu alumnado. O Club de lectura do 1º Ciclo é un espazo onde os nenos e nenas poden gozar da lectura, desenvolver a súa imaxinación e ampliar os seus coñecementos.

Parabéns a todos os participantes polo seu entusiasmo e polo seu gran coñecemento do libro!