Inclusión

Peixe e ioga no día dos océanos

O club de lectura de ciclo inicial celebra o Día dos Océanos con Peixe e o ioga

Aproveitando o bo tempo e a sombra do maxestoso pradairo do patio, o club de lectura de ciclo inicial gozou dunha sesión moi especial na que combinaron literatura, ioga e conciencia ambiental.

Os pequenos e pequenas lectoras embarcáronse nunha aventura submarina coa historia de "Peixe", un celacanto inconformista que, a pesar de non ter ás, soña con explorar o mundo. Un conto que celebra a liberdade, a creatividade e o desenvolvemento persoal, valores que resoaron entre os nenos e nenas.

Tras a lectura, a sesión transformouse nunha clase de ioga inspirada nos animais mariños. Os pequenos e pequenas ioguis imitaron as posturas do gato-vaca, o paxaro, a mantarraia, o golfiño, a balea, a foca e a estrela de mar, conectando coa fluidez e a graza dos habitantes do océano.

A actividade non só fomentou o amor pola lectura e o exercicio físico, senón que tamén serviu para concienciar aos nenos e nenas sobre a importancia de coidar os océanos. Aproveitando que o 8 de xuño se celebra o Día dos Océanos, falouse da necesidade de manter as praias limpas e reducir o consumo de plásticos para protexer a diversidade mariña.

Unha iniciativa inspiradora:

O club de lectura de ciclo inicial demostrou unha vez máis a súa capacidade para crear experiencias enriquecedoras para os nenos e nenas. Combinando literatura, ioga e conciencia ambiental, lograron fomentar a imaxinación, o movemento e o respecto polo medio ambiente.

Grazas

Grazas de Rocío Bonilla: Un conto que derruba prexuízos e celebra a comunidade

O alumnado de 1º de Educación primaria traballou o conto infantil "Grazas", escrito por Rocío Bonilla e ilustrado por Miguel Ángel Pacheco, invítanos a reflexionar sobre a importancia da conexión e a empatía nas nosas comunidades. A historia desenvólvese nun vecindario onde os animais humanizados viven illados nas súas propias "burbullas", sen coñecer nin interactuar cos seus veciños.

Porén, cando a Dona Pacha se lle estraga Internet, todo cambia. A necesidade de conexión lévaa a buscar axuda nos seus veciños, o que desencadea unha serie de eventos que derruban prexuízos e fomentan a comprensión mutua.

A través dos seus personaxes, o conto ensínanos que as etiquetas que adoitan poñer ás persoas adoitan ser erróneas.

Cada un de nós ten a súa propia historia e experiencias que nos fan únicos. Ao abrírmonos a coñecer aos demais, podemos descubrir un mundo de posibilidades e enriquecer as nosas propias vidas.

Máis aló da lectura:

"Grazas" non só é un conto entretido, senón que tamén ofrecceunos unha valiosa ferramenta para traballar cos nenos e nenas en diversos aspectos:

  • Comprensión lectora: A historia, co seu linguaxe sinxelo e os seus personaxes entrañables, é ideal para practicar a lectura comprensiva.
  • Valores: O conto ensínanos a importancia da tolerancia, o respecto, a empatía e a colaboración.
  • Coñecemento do entorno: A partir do contotraballamos cos nenos e nenas sobre o seu propio entorno, como a casa, o barrio, a cidade e a comunidade.
  • Creatividade: As actividades como a creación de personaxes ou a construción da "casa da amizade" fomentan a creatividade e a imaxinación dos nenos e nenas.

En definitiva, "Grazas" é un conto que nos invita a reflexionar sobre a importancia de construír comunidades máis inclusivas e solidarias. Unha lectura imprescindible para nenos e nenas de todas as idades.

Día Intenacinal da familia

Celebración do día da familia en educación infantil.

O pasado 15 de maio, en conmemoración do Día Internacional da Familia, o alumnado de educación infantil levou a cabo unha entrañable actividade que fusionou creatividade e afecto. Os pequenos e as pequenas artistas dedicaron a xornada a debuxar ás súas familias, plasmando en papel os seus fogares e seres queridos desde a súa perspectiva infantil.

A actividade, tiña como obxectivo principal fomentar o vínculo familiar e reforzar os lazos entre os nenos e os seus seres queridos. Cada neno e nena mergullouse na tarefa con entusiasmo, utilizando lapis de cores e rotuladores para dar vida aos seus familiares en vibrantes e coloridas ilustracións.

Unha vez rematados os debuxos, procedeuse á seguinte etapa do proxecto: a creación de chaveiros personalizados. As imaxes foron empregadas para convertelas en pequenos chaveiros, que os nenos e nenas puideron levar á casa como un recordo tanxible deste día especial.

Ademais dos beneficios emocionais, esta actividade tamén tivo un compoñente pedagóxico importante. Debuxar e crear fomentou a motricidade fina, a expresión artística e a capacidade de observación dos nenos, ao tempo que lles permitiu reflexionar sobre a importancia da familia nas súas vidas.

En resumo, a celebración do Día da Familia nas aulas de educación infantil foi unha xornada repleta de amor, creatividade e aprendizaxe.

Novo cartaz coas normas da biblioteca

Nova Iniciativa na Biblioteca Escolar: Un cartaz de Banda para Recordar Normas de Uso

En liña coas directrices de Bibliotecas Escolares de Galicia para este curso, baixo o lema "Unha biblioteca escolar en viñetas", decidimos elaborar unha tira de banda deseñada para recordar a todas as persoas usuarias as normas de uso da biblioteca. Esta iniciativa busca fomentar o cumprimento das regras a través dunha presentación visual atractiva e accesible.

A tira de banda, que se mostra nas imaxes a continuación, combina creatividade e pedagoxía para transmitir de maneira efectiva as normas esenciais da biblioteca. O protagonista, SuperLeo, recórdanos na tira escenarios comúns no uso diario da biblioteca, facendo fincapé na importancia do respecto, o silencio, e o coidado dos materiais.

Este proxecto non só busca informar, senón tamén inspirar aos estudantes a utilizar a biblioteca de maneira responsable e a valorar o espazo como un recurso esencial para a súa aprendizaxe. A iniciativa foi ben recibida pola comunidade escolar, destacándose como un exemplo de como a arte e a educación poden unirse para promover valores importantes no entorno escolar.

As imaxes da tira de banda, que poden verse máis abaixo, son un testemuño do esforzo e a dedicación postos nesta proposta. Invitamos a todos os usuarios da biblioteca a observar e reflexionar sobre estas mensaxes, e a contribuír a manter un ambiente de estudo óptimo para todos.

Con esta iniciativa, reafirmamos o noso compromiso coa promoción dunha cultura de respecto e responsabilidade dentro da nosa biblioteca escolar, en sintonía coas directrices establecidas polas Bibliotecas Escolares de Galicia.

Esperamos que gocedes desta nova ferramenta educativa!


NORMAS E SERVIZOS DA BIBLIOTECA


 

A banda deseñada como método de expresión

O alumnado potencia a súa creatividade a través da banda deseñada en traballos de expresión escrita.

No segundo trimestre do curso, o noso alumnado destacou polo seu entusiasmo e creatividade ao empregar a banda deseñada para realizar traballos de expresión escrita seguindo a liña de traballo proposta por Bibliotecas Escolares de Galicia para este curso. Esta ferramenta pedagóxica foi incorporada en diversas ocasións, proporcionando aos estudantes unha plataforma para explorar e expresar as súas ideas de xeito máis dinámico e estruturado.

A banda deseñada, unha metodoloxía visual e didáctica, permitiu aos nenos e nenas desenvolver habilidades esenciais na escritura, tales como a organización de ideas, a coherencia e a cohesión textual. A través desta ferramenta, os estudantes puideron crear relatos, poemas e descricións, fomentando así a súa imaxinación e mellorando a súa competencia lingüística.

Durante as sesións, o alumnado mostrouse entusiasmado e participativo, gozando do proceso creativo que a banda deseñada facilita. Observamos unha notable mellora na calidade dos textos producidos, así como un maior interese pola escritura entre os nenos e nenas. Ademais, esta actividade fomentou o traballo colaborativo, xa que en moitas ocasións compartiron as súas creacións e proporcionaron retroalimentación construtiva entre eles.

Esta experiencia demostrou que a creatividade e a expresión escrita poden florecer cando se brindan os recursos adecuados e se estimula o interese dos alumnos.

Grazas á liña de traballo deste curso Bibliotecas escolares, a banda deseñada foi unha revelación nas nosas clases de expresión escrita. Vimos como o alumnado se involucra máis e se sente orgullosos dos seus traballos. Sen dúbida, seguiremos utilizándoa e explorando novas formas de facer que a escritura sexa unha actividade emocionante e enriquecedora para todos e todas.

Esta experiencia positiva non só enriquece a aprendizaxe académica dos estudantes, senón que tamén senta as bases para unha educación máis creativa e inclusiva, onde cada neno e nenas pode atopar a súa voz e expresala con confianza e orixinalidade.


MÁIS ACTIVIDADES


Visita ao Museo Municipal de Ourense

Mozos Estudantes Convértense en Artistas por un Día

O 21 de maio de 2024 o alumnado de 3º e 4º de educación primaria viviu unha experiencia educativa e cultural inesquecible ao trasladarse ao Museo Municipal de Ourense para presenciar unha exposición de destacados pintores e escultores locais.

Durante a visita guiada, o alumnado tivo a oportunidade de descubrir e observar en detalle as obras de importantes artistas ourensáns. A actividade, organizada co obxectivo de fomentar o interese pola arte e a cultura local entre os máis pequenos, foi recibida con gran entusiasmo por parte dos nenos e nenas.

A xornada non se limitou só á observación pasiva das obras. Inspirados polos artistas que descubriron, cada estudante realizou un bosquexo da obra que máis lle impactou. Este exercicio práctico permitiulles expresar a súa creatividade e pór en práctica o aprendido durante a visita.

Como remate desta enriquecedora actividade, os bosquexos realizados polo alumando foi exposto no mesmo museo, permitindo aos pequenos e pequenas artistas ver os seus traballos nun contorno profesional e compartilos co público visitante.

Esta iniciativa, que combina educación e arte, subliña a importancia das actividades extracurriculares no desenvolvemento integral dos estudantes e reforza o vínculo entre a comunidade educativa e as institucións culturais de Ourense. Ademais, proporciona aos alumnos e alumnas unha experiencia práctica que potencia as súas habilidades artísticas e promove o seu crecemento persoal.

O evento tamén serviu para visibilizar o talento local e conectou os mozos co patrimonio cultural da súa cidade, cultivando un maior aprecio pola arte orixinaria de Ourense.

Con esta actividade, o Museo Municipal de Ourense demostrou unha vez máis o seu compromiso co apoio á educación e a promoción da cultura entre as novas xeracións.

Visita á biblioteca municipal do barrio de A Ponte

Visita á Biblioteca Municipal do barrio da Ponte!

O pasado venres 21 de maio, o alumnado de 1º e 2º de Ed. Primaria tivo a oportunidade de visitar as instalacións da Biblioteca Municipal do barrio da Ponte. Durante a visita, puidemos gozar de tres actividades diferentes:

  • Sesión de formación de usuarios: En primeiro lugar, recibimos unha completa formación sobre o funcionamento da biblioteca. Explicáronnos como están catalogados os fondos e o significado das cores dos teixuelos. Deste xeito, aprendemos a movernos pola biblioteca de forma autónoma e a atopar os libros que buscamos.
  • Sesión de contacontos: A continuación, participamos activamente nunha divertida sesión de contacontos a cargo dunha das encargadas da biblioteca. Narráronnos o libro "Conta Comigo" de Miguel Tanco, unha historia chea de aventuras e valores matemáticos que nos mantivo a todas as persoas participantes moi atentas.
  • Lectura por pracer: Para finalizar a visita, tivemos un tempo libre para ler por pracer. Cada un de nós puido elixir un libro dos andeis da biblioteca e gozar dun anaco de lectura tranquila.

A visita á Biblioteca Municipal do barrio da Ponte foi unha experiencia moi enriquecedora para todos os nenos e nenas do cole. Permitiunos coñecer un espazo cultural importante do barrio da Ponte, aprender a utilizar a biblioteca de forma eficaz e gozar da lectura nun entorno agradable.

Esperamos volver pronto!

CLUB LECTURA. 6º EDUCACIÓN PRIMARIA.

Club Lectura

Nas diferentes actividades que se fixeron procuráronse cubrir os diferentes gustos do noso alumnado, polo que buscamos que as lecturas e as actividades ao longo do curso fosen variadas en contidos, xénero, tipoloxía e complexidade. Para isto utilizamos diferentes soportes: impresos e electrónicos (libros de lectura propiamente ditos, prensa, libros de consulta, cómics, folletos, obras de teatro, Internet… tanto en galego como en castelán. 
No curso escolar 2023/2024  realizamos as seguintes actividades:

1º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas.


la_vueltaCastelán: La vuelta al mundo en 80 días. Ed. Almadraba. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de setembro e outubro. O libro Trata sobre o cabaleiro inglés Phileas Fogg quere demostrarlle á sociedade do seu tempo (1872) que se pode dar a volta ao mundo en só 80 días. Durante a viaxe, Fogg e o seu servo Passepartout teñen que loitar contra todo tipo de obstáculos e, sobre todo, contra o paso do tempo. Este libro foi a escusa perfecta para que o alumnado de sexto sentise curiosidade pola vida no século XIX, polas diferencias culturais en todo o mundo, polos fusos horarios e o seu funcionamento, polos medios de transporte e a súa evolución ao longo da historia... e mesmo polos debuxos animados que vían os seus pais e a súa titora cando eran coma eles. Os medios tecnolóxicos facilitáronnos descubrir todo isto... a continuación deixámosvos dous enlaces que empregamos ao longo da nosa lectura. As actividades que realizamos foron as seguintes:

  • Debuxos animados: “Willy Fog: la Vuelta al mundo” (canción)
  • Realizamos a viaxe de Phileas Fogg co Google Earth


2º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas:


 

Segredos

Galego: Segredos Soterrados. Xabier Domínguez Pérez e Alba de Evan Freijedo. Ed. Xerais. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de xaneiro e febreiro. O libro relata unha aventura nun campamento de Muiños (Ourense) nos traslade a principios do século XX e remova nas nosas mentes o aprendido no primeiro trimestre sobre a II Guerra Mundial. Pois isto foi o que lograron os seus autores ao escribir a historia de Anxela, Sabela, Jorge e a “especial”gata Morriña.    Os protagonistas deste libro conseguiron que nos mergullásemos nunha trama onde se entrelazaron os intereses económicos e corruptos dunha poderosa multinacional, coa defensa do medio ambiente e coa presenza nazi en Galicia. Unha trama que lle encantou aos nosos lectores de 6º e na que afondamos grazas ao Kahoot que crearon os nosos compañeiros de 5º EP e do encontro que tivemos cunha das súas autoras: Alba De Evan. Este foi un  dos libros que máis nos gustou este ano.

Kameko

Galego: O destino de Kameko de Abel Alves Ed. Aira. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de marzo. A iniciación no universo da banda deseñada en galego  chegou a sexto a través do libro “O destino de Kameko” do escritor Abel Alves e con Jorge Campos como ilustrador. Este libro naceu nunha “fabrica de soños nada en Allariz”: Aira editorial, unha desas xoias coas que contamos en Ourense e que as veces non valoramos o suficiente. A historia de Chiharu, unha moza orfa, salvada da morte por unha misteriosa guerreira, cativou aos nenos e nenas de sexto. Eles tan acostumados ao mundo do “manga”, á cultura do Xapón e ó mundo oriental, explicáronlle a esta titora as reviravoltas desta obra... Quen era a nena que levaba sempre unha tartaruga no alto do cocorote? Por que quere apreixala o máis despiadado asasino do imperio? Eles axudáronme a entender esta banda deseñada e eu, como agradecemento, ensineilles os debuxos animados máis orientais e orixinais da miña época e recomendeilles os “mangas” baseados neles: “O doutor  Slump e Arale”. Este libro foi outro acerto na nosa selección, non só porque gozaron moito léndoo senón porque lles deu ás para realizar os seus propios cómics.

 
3º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas:


 Conto

• Castelán e galego: contos do apadriñamento lector para o día do libro.

Balda Galego:  “A Balada dos Unicornios” de Ledicia Costas. Ed. Xerais. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de maio. Non podía rematar o curso sen lermos algo da escritora por excelencia na actualidade da narrativa infanta-xuvenil en Galicia. Sí, a mesma, Ledicia Costas. Esta vez escollemos o libro a “Balada dos Unicornios” da ed. Xerais.    A obra transcorre na Escola de Artefactos e Oficios, onde os mozos e mozas máis brillantes son capaces de crear casas motorizadas, sombreiros voadores e outras proezas abraiantes. Ágata McLeod é unha das mellores alumnas, pero hai moitas cousas que descoñece da institución... e do seu pasado. A inventora terá que viaxar á orixe do mundo nunha travesía ateigada de aventuras e perigos. Fantasía e ciencia mestúranse nunha loita sen cuartel que enfronta corvos e unicornios. A verdade é que dende o inicio a historia esta tan chea de intrigas que os nosos nenos e nenas de sexto estiveron a piques de perderse. Pero unha lectura ao aire libre e  en contacto coa herba fresca foi suficiente para reconectalos co que Ledicia lles quería contar. A ver se deixa de chover e podemos repetir a experiencia!

Galeria

HORA DE LER. 6º EDUCACIÓN PRIMARIA.

Hora_6ep

A  hora de ler realízase todos os días, de 12:00 a 12:20 horas e a súa configuración está deseñada pola titora Eva Vidal Ferro (3 sesións) e por María Concepción López Martínez (2 sesións). Aínda que moitas das sesións deste curso tamén contamos coa inestimable colaboración da responsable de biblioteca.

Nas diferentes actividades que se fixeron procuráronse cubrir os diferentes gustos do noso alumnado, polo que buscamos que as lecturas e as actividades ao longo do curso fosen variadas en contidos, xénero, tipoloxía e complexidade. Para isto utilizamos diferentes soportes: impresos e electrónicos (libros de lectura propiamente ditos, prensa, libros de consulta, cómics, folletos, obras de teatro, Internet… tanto en galego como en castelán. 
No curso escolar 2023/2024  realizamos as seguintes actividades:
1º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas.

la_vuelta

•    Castelán: La vuelta al mundo en 80 días. Ed. Almadraba. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de setembro e outubro. O libro Trata sobre o cabaleiro inglés Phileas Fogg quere demostrarlle á sociedade do seu tempo (1872) que se pode dar a volta ao mundo en só 80 días. Durante a viaxe, Fogg e o seu servo Passepartout teñen que loitar contra todo tipo de obstáculos e, sobre todo, contra o paso do tempo. Este libro foi a escusa perfecta para que o alumnado de sexto sentise curiosidade pola vida no século XIX, polas diferencias culturais en todo o mundo, polos fusos horarios e o seu funcionamento, polos medios de transporte e a súa evolución ao longo da historia... e mesmo polos debuxos animados que vían os seus pais e a súa titora cando eran coma eles. Os medios tecnolóxicos facilitáronnos descubrir todo isto... a continuación deixámosvos dous enlaces que empregamos ao longo da nosa lectura. As actividades que realizamos foron as seguintes:

  • Debuxos animados: “Willy Fog: la Vuelta al mundo” (canción)
  • Realizamos a viaxe de Phileas Fogg co Google Earth

Biblio

•    Galego: Obra de teatro “SuperLeo e os personaxes máxicos”.(Día das Bibliotecas). Este ano, como os maiores do colexio, tocounos levar o peso da celebración do Día das Bibliotecas Escolares, o 25 de outubro. Pero para que esta festa puidese ser posible os nenos e nenas de 6º dedicáronlle moitas sesións de lectura a memorizar e a ensaiar a obra que escribiu para eles a responsable da nosa biblioteca. Despois chegaría o momento, tan esperado, de vestir os traxes dos seus personaxes literarios favoritos, desde Harry Potter ata os protagonistas dos contos clásicos, dando vida ás historias que lles gustan. O ambiente estaba cheo de maxia e aventura, e a ilusión polos libros estaba no aire. As actividades deste día comezaron a primeira hora da mañá coa representación da obra titulada “Superleo e os personaxes máxicos” na que dunha forma lúdica e divertida ían inculcando nos nenos e nenas a formación de usuarios. A xornada culminou cun concurso no os protagonistas da obra ( os nenos e nenas de 6º EP) ían facendo preguntas ao público infantil sobre diversos aspectos do funcionamento da biblioteca. A celebración do Día da Biblioteca Escolar no CEIP Manuel Sueiro non só promoveu a importancia da lectura, senón que reforzou o vínculo entre a comunidade escolar e a biblioteca.

Tripticos

•    Castelán: Folletos/ trípticos publicitarios elaborados polo propio alumnado. Cando planificamos a organización da hora de ler tiñamos claro que un dos obxectivos ía ser fomentar o gusto pola lectura e, para logralo, iamos ler en diferentes formatos e soportes. O que nunca pensamos é que os nosos alumnos e alumnas de 6º de EP serían capaces de crear eses propios documentos con tanta calidade. A finais do primeiro trimestre cada neno e nena elixiu un tema do que era “experto”, ampliou a información que tiña, organizou o seu tríptico, decidiu como escribilo (se a man ou con ordenador) e creou un folleto que máis tarde lle presentou ao grupo clase. Desde entón todos os trípticos presiden o corredor do colexio baixo o lema (elixido democraticamente) : “¿Qué quieres aprender hoy?”.
    Este foi o modo en que os nosos lectores de sexto se converteron en escritores e publicistas por uns días. Agora toda a comunidade educativa ten a oportunidade de ler o que eles escribiron. Non dubidedes en pasarvos polo noso recuncho!


2º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas:

Segredos•    Galego: Segredos Soterrados. Xabier Domínguez Pérez e Alba de Evan Freijedo. Ed. Xerais. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de xaneiro e febreiro. O libro relata unha aventura nun campamento de Muiños (Ourense) nos traslade a principios do século XX e remova nas nosas mentes o aprendido no primeiro trimestre sobre a II Guerra Mundial. Pois isto foi o que lograron os seus autores ao escribir a historia de Anxela, Sabela, Jorge e a “especial”gata Morriña.    Os protagonistas deste libro conseguiron que nos mergullásemos nunha trama onde se entrelazaron os intereses económicos e corruptos dunha poderosa multinacional, coa defensa do medio ambiente e coa presenza nazi en Galicia. Unha trama que lle encantou aos nosos lectores de 6º e na que afondamos grazas ao Kahoot que crearon os nosos compañeiros de 5º EP e do encontro que tivemos cunha das súas autoras: Alba De Evan. Este foi un  dos libros que máis nos gustou este ano.

Destino_kameko

•    Galego: O destino de Kameko de Abel Alves Ed. Aira. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de marzo. A iniciación no universo da banda deseñada en galego  chegou a sexto a través do libro “O destino de Kameko” do escritor Abel Alves e con Jorge Campos como ilustrador. Este libro naceu nunha “fabrica de soños nada en Allariz”: Aira editorial, unha desas xoias coas que contamos en Ourense e que as veces non valoramos o suficiente. A historia de Chiharu, unha moza orfa, salvada da morte por unha misteriosa guerreira, cativou aos nenos e nenas de sexto. Eles tan acostumados ao mundo do “manga”, á cultura do Xapón e ó mundo oriental, explicáronlle a esta titora as reviravoltas desta obra... Quen era a nena que levaba sempre unha tartaruga no alto do cocorote? Por que quere apreixala o máis despiadado asasino do imperio? Eles axudáronme a entender esta banda deseñada e eu, como agradecemento, ensineilles os debuxos animados máis orientais e orixinais da miña época e recomendeilles os “mangas” baseados neles: “O doutor  Slump e Arale”. Este libro foi outro acerto na nosa selección, non só porque gozaron moito léndoo senón porque lles deu ás para realizar os seus propios cómics.

rosalía•    Galego: “Miña casiña, meu lar” de Rosalia de Castro (poema) convertido en banda deseñada. Continuamos coa lectura en todos os xéneros e formatos. Agora, aproveitando a iniciativa da Fundación Rosalía de Castro conmemoramos o día da escritora, o 23 de febreiro, para lermos o poema “Miña casiña, meu lar” de Follas Novas, no que unha muller pobre conta un capítulo da súa épica diaria: a de sobrevivir. Esta muller que vén de Santiago a Padrón e chega á casa mollada e esfameada, a pesar de que carece de todo e de que os seus avaros veciños lle negan o que lles sobra, consegue o milagre da supervivencia: facer un humilde caldo de gloria e un bolo do pote.
    A comprensión do poema, o análise do léxico e a morfoloxía do mesmo fixeron que fósemos capaces de facer o noso primeiro comentario de texto. Despois virían a memorización e o recitado posterior a carón do resto dos compañeiros do centro. E non podemos esquecer, a parte máis divertida, transformalo nunha banda deseñada como a que acababamos de ler na historia de “Destino de Kameko”.
    Ademais descubrimos que Rosalía, a do XIX, non deixa de sorprendernos e este ano lemos unha adaptación (da man da coordinadora de Normalización Lingüística), na clase  e para o resto do colexio, do que se considera o primeiro manifesto feminista da historia: Lieders.
    Rosalía sempre universal, como ponte de unión entre o feminismo, a banda deseñada e a solidariedade das persoas e dos pobos... outro gran descubrimento para os nosos lectores.
 
•    Castelán/ galego: novas sobre “pioneiras galegas”.

3º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas:

Dia_libro

•    Galego: obra de teatro: “Leo chega do espazo”. Os alumnos de sexto volvéronse a converter en actores e actrices neste terceiro trimestre. Tiveron que dedicar moito tempo e esforzo para memorizar e ensaiar a obra escollida para conmemorar o Día do Libro. Esta vez para representaron: ” Leo chega do espazo”, unha obra adaptada e dirixida polo equipo de biblioteca, que narra a historia dun libro espacial que, perdido e triste, chega ao noso planeta. Ao chegar, atópase co Libro de Rexistro da biblioteca do CEIP Manuel Sueiro, que se converte na súa guía neste novo mundo. A través dunha viaxe máxica polas instalacións da biblioteca, Leo descobre a organización do espazo, a clasificación dos fondos documentais e a gran variedade de libros que ten á súa disposición. A obra, chea de humor e valores como a amizade, a curiosidade e o amor pola lectura, foi un completo éxito. Representouse en varias funcións ao longo do Día do Libro para que todo o alumnado puidese gozar con ela.

Conto

•    Castelán e galego: contos do apadriñamento lector para o día do libro.

Balda

•    Galego:  “A Balada dos Unicornios” de Ledicia Costas. Ed. Xerais. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de maio. Non podía rematar o curso sen lermos algo da escritora por excelencia na actualidade da narrativa infanta-xuvenil en Galicia. Sí, a mesma, Ledicia Costas. Esta vez escollemos o libro a “Balada dos Unicornios” da ed. Xerais.    A obra transcorre na Escola de Artefactos e Oficios, onde os mozos e mozas máis brillantes son capaces de crear casas motorizadas, sombreiros voadores e outras proezas abraiantes. Ágata McLeod é unha das mellores alumnas, pero hai moitas cousas que descoñece da institución... e do seu pasado. A inventora terá que viaxar á orixe do mundo nunha travesía ateigada de aventuras e perigos. Fantasía e ciencia mestúranse nunha loita sen cuartel que enfronta corvos e unicornios. A verdade é que dende o inicio a historia esta tan chea de intrigas que os nosos nenos e nenas de sexto estiveron a piques de perderse. Pero unha lectura ao aire libre e  en contacto coa herba fresca foi suficiente para reconectalos co que Ledicia lles quería contar. A ver se deixa de chover e podemos repetir a experiencia!

Galeria

LUISA VILLALTA.KAHOOT.

k_LuisaVillalta


Ao longo da semana o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro traballou e homenaxeou a Luisa Villalta. O xoves 16 de maio deseñamos un xogo a través de Kahoot para seguir recordando a Luisa Villalta. Neste caso a actividade consistiu en organizar grupos heteroxéneos de diversas aulas do colexio onde a inclusión, a atención á diversidade, colaboración e compañeirismo presidiron dita actividade.

O día remato bailando e cantando todos xuntos a súa biografía musical elaborada polo CEIP Chans de Bembrive

https://youtu.be/RXB-BKbkqDE

Galeria

Distribuir contido