Poesía

Día da Poesía 2022

O Día Mundial da Poesía, celebrado cada ano o 21 de marzo, conmemora unha das formas máis prezadas da expresión e identidade lingüística da humanidade. A poesía, practicada ao longo da historia en todas as culturas e en todos os continentes, fala da nosa humanidade común e dos nosos valores compartidos, transformando o poema máis simple nun poderoso catalizador do diálogo e a paz.

O noso alumnado participou do impulso dialogante da poesía participando un recital de poesía que se realizou simultaneamente en todas as aulas do centro na Hora de ler coas poesías elaboradas ao longo dos días previos nos diferentes obradoiros desenvolvidos nas aulas.

As súas obras quedaron expostas no corredor do centro nun gran mural:

Asemade, o equipo de biblioteca realizou unha exposición dos fondos bibliográficos de poesía para que o alumnado que quixese,  os levase en préstamo para ler nas súas casas ou momentos de lecer.

Alumnado de Ed. Infantil

Alumnado de 3º de Ed. Primaria

Rapeando a Xela Arias

O alumnado de 3º de Ed. Primaria pescudou información sobre Xela Arias e realizou un obradoiro de poesía sobre a autora homenaxeada nas Letras Galegas.

Para rematar, recitaron os seus poemas en versión rap.

Letras Galegas 2021

Nas seguintes ligazóns tendes o acceso a algunhas das actividades realizadas na celebración das Letras Galegas 2021 dedicada a Xela Arias.:

Auga Máxica

O alumnado de 3º de Ed. Pprimaria traballou o poema Auga Máxica de Carlos Fontes do poemario Versos con flor.

Poemas con piruleta

O alumnado de 1º de Ed. primaria traballou o libro de Carlos Fontes, cheo de sabor,  Poemas con piruleta. Poemas saborosos para aprender o solfexo, cantas cores hai no mundo, como se chaman as árbores ou as letras, cantos días ten unha semana, para contar ata dez ou máis, por exemplo ata doce, coma os meses do ano, cal é nome das cidades de Galicia…

No día da poesía recitaron o poema "Pinto o mundo de cores".

Abrir en pantalla grande o poema

Día da poesía 2021

O alumnado de 4º de Ed. Primaria traballou con poemas de Rosalía de Castro, Antonio García Teijeiro, Eduardo Pondal, Álvaro Cunqueiro e Xela Arias.

Día da poesía 2021

Na semana do 21 de marzo realizamos as seguintes actividades nas aulas para celebrar o Día da poesía:

• O alumnado de 1º de Ed. Primaria traballou o poemario Poemas con piruleta de Carlos Fontes.

• O alumnado de 2º de Ed. primaria dedicoulle unha poesía aos militares españois que están na Base Gabriel de Castilla da Antártida.

• O alumnado de 3º de Ed. Primaria traballou o poema Auga máxica de Carlos Fontes.

• Obradoiro de poesía nas aulas de 3º e 4º de Ed. Primaria.

• Recitaxe de poemas en galego polo alumnado de 4º Ed. Primaria.

Se fora fácil, lerían outros

O noso cole sempre se implica en proxectos medioambientais que contribúan ao coidado do noso planeta.

Este curso unímonos á campaña “Apadrina un pingüino”. Recibimos o diploma que nos acredita como padriños do pingüín Sueiriño. Comprometémonos a coidar o medio ambiente para que o noso afillado medre nun planeta limpo e sostible e o quecemento global non o deixe sen fogar na Antártida.

Queremos agradecer aos homes e mulleres da Base Gabriel de Castilla que forman parte da Campaña Antártica, o seu esforzo por coidar ese recuncho no que vive o noso  pingüino Sueiriño.

Sabías que a Illa Decepción non é unha illa? Que ten forma de ferradura? Que o traxe que protexe ás persoas do frío ten un nome especial?

Lemos sobre pingüinos, sobre a Antártida; escribimos un diario  coas tarefas que desenvolvemos cada día durante o proxecto, recitamos poesía, fixemos pingüinos, construímos a nosa propia Base no cole, visionamos vídeos dos que tivemos información sobre ese lugar tan remoto do planeta e as actividades científicas que alí se desenvolven.

O título global do proxecto é "SI FUERA FÁCIL, LEERÍAN OTROS". Co espirito de esforzo polo traballo ben feito, asociado ás tarefas de lectura e escritura levamos adiante este proxecto que tan bos momentos nos fixo pasar.

Como di a nosa poesía: “DEL COLE A DECEPCIÓN”, saludamos a todos/as os que coidamos o noso planeta.

MEMORIA GRÁFICA

Os nosos versos: Día mundial da poesía

O 12 de marzo os alumnos e alumnas de 3º e 4º de Primaria estivemos disfrutando dun entretido e didáctico obradoiro de poesía, coa colaboración da Concellería de Educación de Ourense.

Os obxectivos que buscamos acadar co noso alumnado foron os seguintes:

• Recoñecer a importancia da nosa lingua, a calidade dos/as nosos poetas.
  • Descubrir a riqueza da entonación, articulación e pronunciación das palabras.
  • Fomentar o gusto pola lectura de poesía en tempo de lecer.

Primeiramente repasamos o que é unha poesía e a súa estructura, non nos esquecemos de nomear a poetisa máis ilustre para nós: Rosalía de Castro.

Logo coñecemos a Xela Arias, poetisa á que adicamos este ano o día das Letras Galegas.

Ordeamos versos de Xela Arias para formar poesías, logo escollemos catro palabras coas que fixemos as nosas poesías, as que voaron ao transformaren un simple papel nun avión de soños.

Rematamos a actividade facendo unha chapa de Xela.