Normalización

VIAXE DIDÁCTICA A FERROL E CORUÑA

O Martes 16 de maio, organizado polos departamentos de Dinamización Lingüistica, Xeografía e Historia e Tecnoloxía, realizouse con alumnos de 3º,4º ESO e 1º Bac de tecnoloxía

industrial I, unha visita ás instalacións do ársenal militar de Ferrol con visita a unha fragata da Real Armada Española e ao Castelo de San Felipe. En Coruña visitamos o miradoiro

de San Pedro e o casco antigo. Á noitiña asistimos a unha obra no teatro Rosalía de Castro, O tolleito de Inishman de Candido Pazó.

CORRELINGUA 2017

Un bo número de centros de Ensino de Primaria e Secundaria participaron un ano máis no Correlingua que este ano se celebrou en Viveiro. O IES Monte

Castelo axudou na organización e planificación das carreiras que foron todo un éxito!!.

VISITA A SANTIAGO DE COMPOSTELA CON 4º ESO

O venres 24 de marzo os departamentos de HIstoria e Normalización Lingüistica levamos os alumnos de 4º ESO de visita cultural a Compostela: Parlamento de Galicia,

paseo de FErradura, Museo do Pobo Galego, Catedral, Fonseca e a FAcultade de Historia foron os lugares escollidos para o periplo. Tivemos sorte coa climatoloxía e saíu

todo como está previsto, incluso mellor

PROXECTO NEO CON EDILSON SANCHES TAVARES

O noso alumno Edilson Sanches Tavares de 4 ESO participa todos os venres

ás 7 da tarde no programa de Proxecto Neo "Grandes Voces do Noso Mundo".

Un pracer inmenso gozar do seu bon facer habida conta que só leva 2 anos

en Burela.

CONFERENCIA DE HERMINIA PERNAS

Herminia Pernas Oroza  é unha extraordinaria exponente do ideal feminino que Rosalía nos propuxo hai 150 anos.

A través da súa traxectoria persoal e profesional podemos ver o verdadeiro cambio social que Rosalía soñara.

Non se trata só da igualdade declarativa ou teórica senón do exercicio da mesma.

O pensamento e a praxe feminista están perfectamente definidos na súa personalidade,na demostración de que a igualdade de oportunidades

, a igualdade salarial,a conciliación coas tarefas doméstico-familiares...son posibles e isto fainos pensar que UN MUNDO MELLOR É POSIBLE PARA todos e todas.

RECITADO ROSALIANO

Como cada 24 de febreiro fixemos a nosa homenaxe a Rosalía, a nosa voz máis representativa.

A compatriota que foi capaz de resemantizar o universo humano rompendo estereotipos, reasignando o rol e o valoir das mulleres,fincando o bisturí en toda a carga

de segregacións, dupla ou tripla xornada laboral, sentimentalidade preterida ou ofendida...e tantos e tantos outros aspectos invisibles que ele se preocupou de facer

emerxer de corporeizalos literariamente

SEMENTANDO IDEAS

Cada 30 de xaneiro millóns de nenos en todo o mundo celebran esta data como unha forma de alcanzar un soño: un mundo no que sexa posible a globalización da liberdade, da xustiza social e dos dereitos humanos.

Como pais, nais e profesores temos a grande responsabilidade de educar os nosos fillos e alumnos no compromiso social da paz e da fraternidade, na non violencia, apoiada na esperanza da posibilidade dun mundo mellor. Merece a pena sementar ideas de tolerancia, diálogo, solidariedade, igualdade e paz, pois sempre se recollerá algo. Como dicía Gandhi " A non violencia é unha meta á cal tende, aínda que sen sabelo, a humanidade enteira"

DÍA DE TEATRO

23 de xaneiro: Os rapaces de 4 de ESO, 1º e 2º d BAC teñen o pracer de asistir á versión teatralizada que OS QUINQUILLÁNS fixeron a partir das COUSAS de Castelao.

Despois da lectura dos relatos fixeron unha REVISIÓN a través da arte escénica : A Marquesiña, O Rifante, Panchito, a Señora Sinforosa ou Migueliño... adquiriron unha nova dimensión. Se no orixinal de Castelao se combinaban maxistralmente a literatura coa pintura; agora, coa representación teatral, engadimos unha arte máis. A maxia do teatro achéganos aos personaxes coa palabra e a pintura de Castelao sempre no telón de fondo.Vémolos máis próximos e a tenrura e a música enche, cos risos, a Casa da Cultura de Burela.

Os QUINQUILLÁNS conseguen achegarnos a aquel ambiente labrego e mariñeiro que tan ben soubo reflectir o de Rianxo. A posta en escena, a música, o labor dos actores non fan máis que acentuar o poder de suxestión e o lirismo que Castelao lles imprimira a través das ilustracións e da narrativa.

Parabéns ao grupo teatral que consegue achegar un dos nosos clásicos a un público adolescente  pouco afeito  á arte literaria. Non resulta fácil expicar estes relatos cen anos despois da súa concepción. Un éxito en todos os sentidos.

MAGOSTO 2016

O luns 14 de novembro celebramos, como todos os anos,  o noso tradicional MAGOSTO. Tratamos de recuperar para a memoria dos nenos esta festa de raíz celta que indica a fin do verán e dá comezo á metade máis fría e escura do ano.

Os alumnos do Ciclo de Actividades Físicas contribuíron ao festexo organizando para os nenos da ESO unha serie de xogos populares ( bolos, billarda, corda, tres en raia...) que fixeron máis amena a primeira parte da tarde, mentres se asaban as castañas.

Acompañados de música tradicional os alumnos de 1º, 2º, 3º e 4º de ESO puideron disfrutar un ano máis dunha das nosas celebración máis representativas do outono

SAMAÍN 2016

Un ano máis, os pequenos de primeiro e segundo da ESO participaron activamente na celebración do noso SAMAÍN. nNon se tratou de disfraces ou máscaras ao xeito doutras culturas imperantes, non. Eles chegaron coas súas cabaciñas traballadas con inxeniosas ideas, ao xeito tradicional noso.

O primeiro premio foi para AZAEL FERNÁNDEZ de 2º de ESO

O segundo para EDILSON MOREIRA VAZ de 1º de ESO