Normalización

A CIENCIA EN GALEGO

Durante o mes de decembro na entrada ao centro realizouse unha exposición que levaba por título "A ciencia en galego". Nesta exposición mostráronse os traballos realizados polo alumnado do centro en diversas materias de ciencias.

MAGOSTO 2018

O pasado 12 de novembro celebramos un ano máis a festa do Magosto. A celebración comezou coa participación do alumnado en diversos xogos tradicionais organizados e dirixidos polo alumnado do primeiro curso do ciclo de actividades físicas impartido no centro. A continuación e como fin de festa todos degustamos as castañas.

VIDAS MARIÑEIRAS - Gran estrea

O proxecto chega ao sen final. Despois destes tres meses de duro traballo chega o gran día da estrea nos Cines Viveiro. Parabéns rapazas e rapaces!!!

VIDAS MARIÑEIRAS . A montaxe

Despois de ter o material gravado toca comezar a seguinte etapa...a montaxe. Aí vos vai unha mostra das sesións de montaxe.

VIDAS MARIÑEIRAS. Primeiras sesións de gravación

Despois de varias sesións desenvolvendo a idea inicial da curtametraxe que imos realizar comezamos a gravación. Todos os integrantes do grupo desprazámonos ao porto de Burela para realizar as primeiras sesións de gravación no Raúl Primero. Grazas a Raúl e ao resto da tripulación por permitirnos compartir estas dúas mañás con vos.

Déixovos con algunhas fotos destas primeiras sesións de rodaxe.

VIDAS MARIÑEIRAS

O centro IES Monte Castelo foi seleccionado para participar no programa Vidas Mariñeiras. Un grupo de sete alumnas e alumnos de 1º bacharelato de artes e unha alumna de 4º eso participarán ao longo dos vindeiros tres meses neste programa no que desenvolverán, filmarán e montarán unha curtametraxe que finalmente será proxectada na gran pantalla.

Que é Vidas mariñeiras?

É un programa pedagóxico que ofrece ao alumnado unha base teórico-práctica e unha formación en técnicas audiovisuais destinada á posta en valor dos oficios tradicionais e paisaxes mariñeiras da costa.

O programa contempla a selección, titorización e desenvolvemento de varios proxectos cinematográficos que darán como resultado unha serie de filmes representativos da vida e paisaxe na costa, nomeadamente a partir do retrato dos oficios vinculados ao traballo no mar.

No seguinte link pódense visionar as curtametraxes elaboradas o ano pasado polo alumnado dos diferentes centros seleccionados.

CORRELINGUA

O xoves 10 de maio levamos os nosos alumnos de 1º e 2º de ESO á celebración do CORRELINGUA en Mondoñedo.

Previamente, aproveitamos o noso paso por Alfoz para visitar o MUSEO DAS ZOCAS,cuxo directornos impartiu unha brillante e divertida lección sobre o calzado habitual dos nosos ancestros.Unha lección de etnografía cunha fonética galega extraordinaria.

Ás 11 xa estábamos en Mondoñedo cos outros centros da comarca que acudiron.

Unha pequena representación dos nosos ( como dos outros) participou na Carreira da Lingua e,despois , fixemos todos xuntos o itinerario previsto polo casco histórico.

Despois de repoñer forzas e escoitar os grupos de música na praza da actedral,regresamos para estar no noso centro ás dúas.

Unha mañá intensa na que a meteoroloxía colaborou positivamente.

TEATRO PARA A ESO, CON OBRAS DE MARÍA VICTORIA MORENO

O pasado 4 de abril o grupo LIMIAR TEATRO levou a escena a novela de MARÍA VICTORIA MORENO : Anagnórise.

O espectáculo preséntase no desguace a onde chegou o coche de Xulia despois do accidente que lle sega  a vida.

Dous operarios comezan a desmontaxe do coche e cada peza lévanos a un momento da historia:

desde a parada a tomar pulpo nunha feira camiño de Madrid ata o derradeiro café nesta cidade.
Con música en directo, audiovisual e paisaxes sonoras, a escena irá avanzando nunha viaxe imaxinaria entre Galicia e Madrid,

unha viaxe que vai consolidar a amizade dos dous protagonistas : Xulia e Nicolau. A historia vaise tecendo entre o presente e as memorias do pasado.

Cada peza do coche é como unha anagnórise, un recoñecemento que permita o xogo escénico e a transmisión de valores que Xulia vai pasando a Nicolau de xeito moi sutil.
Os rapaces de 3º e 4º de ESO de varios institutos da Mariña foron os destinatarios deste brillante espectáculo.

O luns 9 de abril o grupo UBÚ TEATRO levou a escena a novela infantil " Leonardo e os fontaneiros" de M. Victoria Moreno ;

unha preciosa homenaxe á autora das letras deste ano.

A obra está narrada polo protagonista, Antón, e Begoña, unha compañeira de clase, que lembran, xa maiores, as aventuras acontecidas no seu último ano de colexio.

Polo medio aparece un can da rúa : Leonardo, a quen Antón coida como se fose seu.

Antón, o protagonista, empeza a medrar enfrontándose a temas como a morte, a identidade, a dignidade e a incomprensión por parte dos adultos.

Narración oral, dramatización, teatro de sombras...son algunhas das diferentes técnicas que se empregan para a posta en escena.

E todo isto deixando lugar á improvisación e á interacción co público.

Desta volta foron os rapaces de 1º e 2º da ESO os destinatarios do espectáculo.

RECITADO POÉTICO-MUSICAL

Escoller a lingua que ninguén quería para explicar o mundo, para vencer a indiferenza dos altivos, para rescatala da ignominia, para devolvela, viva e latexante,

ao berce dos nosos antepasados, para dar testemuña de que somos nós , os que estamos aquí,  tratando de construír coas túas palabras un mundo mellor para os nosos fillos...

Os nosos alumn@s da ESO  e de 1º de BAC puideron recuperar o 26 DE FEBREIRO as túas palabras recitadas por eles mesmos ou musicadas con distintas melodías,

palabras que falan de futuro, de vida e esperanza. Que coraxe e que loucura naqueles tempos tan escuros e nestes que non o son menos!!!!

Dar conta da vida de teu e dos que contigo estamos.Unha inmersión total no teu universo!