Ciencias

IV Día da Ciencia en Galego

O próximo martes 12  realizarase unha videoconferencia para alumnos de 1º de BAC de 12:30 a 13:30 horas. A videoconferencia titulase "Como medir tamaños e distancias da Terra, a Lúa e o Sol" e o relator será Jorge Mira Pérez, doutor en Física e Catedrático da Área de Electromagnetismo do Departamento de Física Aplicada da Universidade de Santiago de Compostela.

Esta actividade está organizada polos departamentos de Física e Qúimica, Bioloxía e Xeoloxía e Normalización Lingüística.

Máis información na páxina: http://coordinadoraendl.org/cienciaengalego/2013/videoconferencias.php

Curso de verán 2013

Os días 3 e 4 de xullo desenvolverase un curso de verán da UDC titulado: "Facendo a Ciencia accesible a través da divulgación" dirixido pola profesora de Química Mª Inés García Seijo en colaboración coa Universidade da Coruña e co IES Monte Castelo.

Día da Ciencia en Galego

Celebramos o III Día da Ciencia en Galego

O luns 5 de novembro pola mañá " Exposición a redor da bicicleta" no que participa o departamento de tecnoloxía realizando unha exposición temática sobre a bicicleta na entrada do centro. Ademáis cada alumno aporta unha foto dunha bicicleta e inclúe un lema para animar a usar este medio de transporte que evita a contaminación do planeta.

Pola tarde ás 16:15  ¡¡¡Animate, Ven ó centro en Bici!!

Chegada ó centro en bicicleta.Recepción nos exteriores do IES. Realización de diferentes actividades programadas. Exhibición de BMX (acrobacias extremas en Mountain Bike) a cargo de José Leiras nas pistas polideportivas exteriores.

Día da Ciencia no Monte Castelo

O IES Monte Castelo o mércores 25 de abril celebra o Día da Ciencia, os alumnos de 1º Bac explican o resto dos seus compañeiros diversos experimentos.

Visita as instalacións de Pescados Rubén

Alumnos da asignatura de Ciencias Medioambientais e do Ciclo de Saúde Ambiental visitaron as instalacións de Pescados Rubén para coñecer o proceso de conxelación e embalaxe do peixe e visitar o laboratorio de control e calidade de alimentos.

Elaborando xabóns con Voz Natura

O IES Monte Castelo de Burela, dentro do programa de Voz Natura donde elaboraron xabóns con aceite reciclado e con forma de follas de árbores, ó ser éste eo Ano dos Bosques. Encarganse de esta actividade as profesoras Isabel Mojardín e Ana Fernández, tamén María Xesús Fuentes con alumnos de 3º de ESO. Colaboran tamén alumnos e profesores de Artes, que preparan os moldes para os xabóns. Ademáis diseñan marcapáxinas con papel reciclado. Voz Natura promociona a educación medioambiental a través da Fundación Fernández-Latorre, de La Voz de Galicia.

ELABORACIÓN DE XABÓN DE AVEA

Materiais:

-Recipiente de plástico

-Vaso de precipitados ou calquera recipiente para medir o aceite e a auga

-Balanza

-Culler de madeira

-Moldes

Ingredientes:

-47gr de sosa

-80gr de avea

-280ml de auga

-280ml de aceite de oliva(pode ser aceite reciclado)

-un pouco de xel de aloe vera

-dúas ou tres gotiñas de esencia

Procedemento:

Disolver a sosa en auga, engadindo a sosa aos poucos e tendo moito coidado cos vapores que desprenderá. Esta reacción liberará moita enerxía (reacción exotérmica), por iso o recipiente comenzará a quentarse.

A continuación engadimos a avea e logo o aceite, o xel e a esencia sen parar de remexer, sempre na mesma dirección, ata que teñamos unha pasta da textura da maionesa.

Podemos darlle diferentes cores:

A continuación botamos a mezcla nos moldes:

E esperamos dous ou tres días para que se solidifique.

Unha vez desmoldado, o xabón deberá continuar secándose e non poderá ser utilizado ata polo menos un mes máis tarde da súa elaboración.

II DIA DA CIENCIA EN GALEGO

Con motivo da celebración do II Día da Ciencia en Galego o venres 4 de novembro realizase unha videoconferencia titulada "Aplicacións da investigación xenética: o seu uso na práctica policial"  impartida por Ángel Carracedo, Catedrático de Medicina Legal e director do Instituto de Medicina Legal e do Grupo de Medicina Xenómica da USC.

Páxina web

Bicentenario de Darwin

Darwin

Os departamentos de Ciencias