O centro participa no programa de innovación educativa «Observa_Acción»

XOAN A. SOLER

JOEL GÓMEZ

SANTIAGO / LA VOZ 09/01/2019 08:35 H

Pilar Tobar, directora del IES Xelmírez II: «Motivación do alumnado e exceso de burocracia son moi comúns no ensino»

El centro compostelano participa en el programa de innovación educativa «Observa_Acción»

En el IES Xelmírez II están a la espera de conocer con qué centro extranjero van a compartir este curso el programa de innovación educativa «Observa_Acción». Es el único de la ciudad seleccionado por la Consellería de Educación para participar en esa iniciativa pedagógica. «O curso pasado xa tivemos unha experiencia, con profesorado da Pobra do Caramiñal e de Soria. Resultou moi interesante ver como colegas doutras centros traballan diferentes materias e como se desenvolven na aula ou na xestión», indica Pilar Tobar, directora del Xelmírez II.El curso pasado participaron seis docentes del instituto. Esta vez serán ella y cuatro más: «Teremos un proxecto de formación de profesorado no centro, dentro da programación do Centro Autonómico de Formación e Innovación (CAFI); e confiamos en aproveitar esta nova oportunidades para que se note en melloras no noso instituto», agrega. Solo ocho colegios públicos no universitarios gallegos se benefician del programa este curso, y únicamente otro disfrutará de una estancia en el extranjero como este instituto compostelano. La iniciativa pedagógica tiene como finalidad fomentar el desarrollo de las competencias profesionales docentes para la cooperación y la colaboración, además de la construcción conjunta de conocimiento, y promover una gestión a través del intercambio de buenas prácticas y de la observación entre iguales. «No Xelmírez II existe unha dinámica de traballo en grupo bastante instalada no profesorado. Por iso é de esperar que repercutan os aspectos positivos polos contactos persoais, no claustro e nos departamentos. Os obxectivos son interesantes, porque hai problemas que son moi frecuentes aquí é fora», sostiene. Así, «a motivación do alumnado e o exceso de burocracia son moi comúns no ensino; hai coincidencia en procurar as mellores estratexias para axudar ao éxito do estudantado; e levar mellor a carga burocrática, que aumentou moito», detalla esta docente.Este programa de innovación contempla varias fases. Una persona del equipo directivo, que será Pilar Tobar, cooperará con la dirección del centro extranjero que les corresponda. Valorarán la gestión de recursos propios y ajenos, y estrategias comunicativas y colaborativas. El resto de docentes cooperará con profesorado en la observación de competencias profesionales docentes, sobre todo en las que detecten una necesidad específica, y compartirán además buenas prácticas de innovación educativa. Prestarán especial atención a nuevas propuestas didácticas, metodologías activas y colaborativas; a la transformación en la organización del centro, y la mejora de la convivencia, inclusión, aprendizaje integrado de idiomas, competencia en idiomas, disciplinas científicas -un campo en el que el Xelmírez I dispone de un club de ciencia y del nuevo bachillerato STEM- o evaluación. «Na experiencia do curso pasado observamos dinámicas bastante semellantes. Había algunhas diferenzas puntuais entre o noso centro co da Pobra ou co de Soria, aínda que o traballo docente era bastante similar. Por outros intercambios nos que participei anteriormente, con centros doutros países, como Francia ou Inglaterra, comprobei como alén das peculiaridades das lexislacións, as maneiras de desenvolver o traballo docente ten moitas similitudes», defiende esta profesora. Ahora tendrá oportunidad de profundizar en esta experiencia, que busca mejorar la docencia y la gestión.

Ler a nova en La Voz de Galicia