Maio 2017

Elaboración dun termómetro

O alumnado de 6º curso elaborou un termómetro e comprobou en situ como se dilatan os líquidos ao elebar a temperatura.

Metereoloxía na aula de apoio

O alumnado da aula de apoio recolleu ao lomgo de todo o curso os datos metereolóxicos nun calendario. Nei ían reflectindo o estado atmosférico de cada día.

Ao rematar o mes facían un reconto de todos os estados e reflexionaban sobre como foi o tempo dese mes.

A final de curso comparamos os valores dos estados atmosféricos dos diferentes meses.

 

Bolas de neve

O alumnado de 6º curso realizou ao longo de todo o ano bolas de neve seguindo a tecnica do artista ourensán Baldomero Moreiras, que no mes de febreiro visitou o noso cole.

Na seguinte galería temos unha mostra de parte deste estupendo traballo realizado con estas bolas de neve.

Recuperación de forndos da biblioteca

Como en anos anteriores, un membro do equipo de biblioteca dedicouse a restaurar aqueles libros que presentan un deterioro grande pero que son “salvables”, e a arranxar aqueloutros que, por uso, presentan un desgaste considerable.

Neste curso, fundamentalmente, recuperou os dicionarios que presentaban un estado bastante deplorable debido ao seu uso. Ademais dos dicionarios, reparáronse un gran número de libros.

Asemade. como premio para os mellores lectores, elaboráronse uns caderniños que tiveron grande éxito entre o alumnado. O número aproximado de libros recuperados foi:

Formación de usuarios: O alumnado

A formación de usuarios estivo presente ao longo de todo o curso, sobre todo as actividades referentes ao alumnado. Cada titor se encargou de realizar esta tarefa co seu alumnado ao longo do curso con indicacións puntuais ou en sesións programadas de formación.

Os máis cativos do cole, no primeiro trimestre, aprenderon a gardar silencio e colocar os libros nas baldas correspondentes.

Visitaron a biblioteca unha vez por semana, e traballaron coas seguintes normas:

  • Entrar en silencio
  • Coller os libros cando diga a profesora.
  • Non interromper aos nenos/as que estean nela.
  • Sentarse ordenadamente sen arrastrar cadeiras...etc

Asemade realizaron outras actividades de formación:

  • Observaron os andeis dicindo a diferenza entre os que estean coa letra vermella e coa amarela.
  • Colleron algún libro en castelán e en galego.
  • Escolleron algún conto para contarlles na biblioteca .
  • Fixeron debuxos do conto.
  • Debuxaron a biblioteca.
  • Cada venres ían á biblioteca para cambiar o libro da mochila viaxeira.

As actividades gustáronlle moito pois a biblioteca é un lugar máxico para eles.

O alumnado de primeiro e segundo de primaria seguiu tamén esta dinámica. Seguiron o programa de Formación de usuarios do PAL e realizaron as seguintes actividades:

  • Coñeceron a función da biblioteca e os seus servizos. Visitaron a biblioteca escolar, polo menos, unha vez por semana.
  • Cumprimentaron  fichas de libros..
  • Elaboraron un listado de accións para coidar os materiais da biblioteca.
  • Iniciáronse no coñecemento e interpretación da CDU simplificada, con actividades acordes á súa idade.
  • Aprenderon a interpretar os “tejuelos”.

O alumnado máis grande do cole realizou as seguintes actividades:

  • Repasou o sistema de clasificación da CDU e identificamos os seus elementos, facendo actividades de clasificación e cumprimento de fichas.
  • Coñeceu buscadores de internet e realizou pescudas para a documentación do traballo sobre escultura. Traballo realizado en Google presentación de xeito colaborativo.
  • Asemade, tamén fixeron pescudas en libros informativos: enciclopedias, biografías, etc e distinguimos pés de páxina, gráficos etc.



Hora de ler en 5º Ed. Primaria

Leváronse a cabo as seguinte actividades, varias das cales sería interesante continuar no seguinte  curso académico.

Tal e como se programou no PAL, no 1º trimestre traballamos cos libros da colección bilingüe “Clara Secret”, Ed. Macmillan.

No 2º trimestre intentei cambiar a metodoloxía empregada no 1º trimestre e así, conseguir unha maior implicación dos alumn@s, empregando a poesía.

Aproveitando a conmemoración do centenario do nacimento de Gloria Fuertes, limos poesía da colección “Lee con Gloria Fuertes”, Ed. Susaeta.  https://www.youtube.com/watch?v=XAzIrJC2yCk&feature=youtu.be

O sistema da hora de ler foi o seguinte:

  • Eu lía o poema e eles tomaban nota das palabras clave.
  • Despois debuxaban o que lles dicía a poesía.
  • Faciamos un dictado dun trozo do poema.
  • Recitaban o poema.

No 3º trimestre:

  • Adicamos a hora de ler ao libro “El día del libro” da colección Geronimo Stilton, Ed.Planeta.
  • Foi unha lectura individual para todos os compañeir@s da clase, co fin de potenciar unha correcta entonación e ritmo dan lectura. Ademais da lectura en si mesma, buscamos información sobre os castells catalás e a historia de St. George.
  • Cada neno elixiu dous libros o longo do curso para a súa lectura colectiva realizándose un  coloquio-debate o remate de cada un dos libros.         
  • Para identificar os elementos  dunha ficha e coñecer o uso dos buscadores de internet, cada alumno elixiu un libro e realizou a correspondente ficha  bibliográfica no seu caderno, xunto coas súas   pescudas en  internet.
  • Participamos nun  mural elaborado por E. Infantil.
  • O día da poesía, 21 de marzo, recitaron un dos poemas que limos na aula.

Ao final, acadáronse os obxectivos do proxecto lector neste nivel, mediante unha metodoloxía participativa.

Hora de ler de 3º Ed. Primaria

Os títulos lidos no Tempo de Ler, durante o curso 2016/2017, na aula de 3º de Ed. Primaria foron os seguintes:

  • En Lingua Galega
    • O Dedo Máxico de Roal Dahl.
    • O Espello e o Dragón de Xavier Queipo.
    • O Dente de Clara de Ana Expósito
    • Lolo anda en bicicleta de Carlos Casares
  • En  Lingua Castelá
    • El Súperzorro de Roal Dahl
    • Gato Negro, Gato Blanco
    • Poesías de Gloria Fuertes

Como paso previo á lectura de cada libro ou poesía, falouse sobre o autor ou autora, e sobre os ilustradores; tamén sobre o mesmo libro, de tal xeito que o alumnado iniciaba a lectura cunha mínima base do que ía ler.

Antes da lectura de cada libro, fixeron cadansúa ficha que quedou arquivada no arquivo de lectura da clase.

Unha vez rematado o libro, cada alumno e alumna fixo a súa valoración persoal cubrindo a fichiña “Tempo de Ler tempo de Lecer”.

Despois da lectura de cada libro, o alumnado escolleu aquel capítulo que máis lle agradou e elaborou un debuxo que resumía ese capítulo. Unha vez unidos todos confeccionouse unha adaptación do libro acabado de ler.

As poesías transcribíronse e ilustráronse.

O alumnado, elaborou dous contos, en lingua galega, para seren lidos na aula de infantil. Formando dous grupos, cada un ideou unha historia que logo lle deron forma, plasmárona en papel multicolor con ilustracións que eles mesmos imaxinaron e adornaron con recortes superpostos e pegados a modo de pestanas, diálogos en bocadillos,… Os títulos son:

  • A Granxa Máxica
  • Feliz cumpleaños, Panda.

 

Hora de ler de 2º de Ed. Primaria

Ao longo do vindeiro curso levamos a cabo diversas actividades de animación á lectura na aula de segundo de Primaria.

Vinte minutos diarios, recollidos no horario de aula, adicámolos especificamente ao tempo de lectura.

Os libros que traballamos neste curso 2076 /17:

  • ¿Quién me quiere a mi ?
  • La Estrella
  • ¿Quién recoge las cacas
  • Pinocho
  • Libros de descricións de animais.
  • Día do Libro
  • Día da Poesía

ACTIVIDADES


  •  Traballamos  a comprensión lectora dos libros de lectura  que fomos lendo con preguntas. Axudando ao alumnado a extraer as ideas principais.
  • Traballamos, os libros de lectura que fomos lendo,con representacións plásticas.
  • Investigamos sobre a vida de Rosalía de Castro e algunha das súas poesías a través dunha presentación elaborada polo EDL do centro.
  • Vimos a vida de moitos animais e a partires de aí  fixemos unha  breve descrición de cada un dos  animais  acompañados dun debuxo
  • Fixemos un obradoiro de poesía para celebrar o día da poesía.
  • Traballamos o conto de Pinocho Representámolo na biblioteca para todo o centro.
  • Dia da paz : Traballamos a poesía “A primavera “,
  • Ademais, contamos cun libro de Lecturas Caravanas
  • Asemade, tamén realizamos un PDI sobre Vivaldi e “Las cuatro estaciones

Hora de ler en 1º de Ed. Primaria

Neste  curso 2016-2017, e dentro da hora de ler, o alumnado de 1º curso de Primaria realizarou, entre outras, as seguintes actividades:

  • Lectura individual dos libros escollidos.
  • Lectura en voz alta e por quendas.
  • Traballaron a lectura individual e colectiva de libros de interese e tamén dos de libre elección pola súa parte.
  • Confección de monicreques sobre algún dos libros escollidos e tamén sobre o relacionado co noso PDI.
  • Confección de historias en viñetas.
  • Confección de sinxelas poesías.
  • Sinxelas dramatizacións sobre algún dos libros.
  • Traballos plásticos sobre libros de interese.
  • Uso de revistas e cómics.
  • Reforzo da súa lectura e comprensión oral.

Unha das actividades que prepararon nesta hora foi o obra de teatro de monicreques titulada: "O outono da árbore cascarrabias" e que representaron ba biblioteca para todo o cole.

A mestre de Audición e linguaxe tamén se realizarosn as seguintes actividades:

  • Lectura do libro “LA PRINCESA LIWAYWAY” co que se traballou a comprensión lectora do mesmo axudando ao alumnado a extraer as ideas principais. Traballamos valores coma o respecto, tolerancia, axuda,..
  • Fixemos un “torbellino de ideas” respeto a como podemos axudar aos demais:a mmá, a papá, aos amigos e compañeiros,…
  • Limos a versión clásica “LA CENICIENTA” e xunto ao alumnado de 3º de Primaria intentamos cambiar a versión por unha cincenta mais actual. Cada alumno expuxo as súas ideas e entre todos decidimos as que mais nos gustaban para plasmalas nun comic da nova “CINCENTA”

 

Hora de ler de 4º de Ed. Primaria

Durante a Hora de ler, ao longo do curso o alumnado realizou lecturas sobre libros que eles mesmos escolleron na biblioteca para favorecer a lectura en tempo de lecer.

Das actividades, realizadas durante a Hora de ler, destacamos as seguintes nas que traballamos con distintas ferramentas da web 2.0 empregando novas metodoloxías onde o alumnado era o verdadeiro artífice do seu propio aprendizaxe:

Asemade, tamén pescudamos información sobre os seguintes temas que reflectimos nas seguintes presentacións de Google: