Xuño 2021

Final de curso

O 22 de xuño realizamos varias festas de fin de curso nas aulas para despedir este ano tan especial para todas e todos nós.

Foi unha xornada chea de emocións e sentimentos encontrados, xa que por un lado remataba o curso coa ledicia que iso supón e por outro despedímonos dos nosos amigos e amigas e de varias mestras ás que botaremos moito de menos xa que deixaron unha profunda pegada no centro e nos nosos corazóns.

 

Empréstitos na biblioteca

Ao longo do curso 2020/21 funcionou o servizo de préstamo da biblioteca ata o mes de xuño con total normalidade, sen verse afectado polo protocolo COVID.

Realizáronse préstamos dos seus fondos aos membros da comunidade educativa que o demandaron, para poder gozar coa lectura en tempos de lecer nas súas casas.

Apoiándonos con contos

Son moitos os motivos que dende as aulas de apoio, e grazas a variedade de contos que temos na nosa biblioteca, utilizamos éste como un dos recursos educativos  imprescindibles na nosa práctica docente, xa que:

  • Ofrece unha mirada de optimismo frente as dificultades.
  • Educa en valores.
  • É respetuoso coa etapa evolutiva na que se encontra o/a neno/a.
  • É motivador porque son historias divertidas.

Por isto, e pola cantidade de actividades que se poden se poden levar a cabo a través dos contos (escoitar, comentar, ilustar, dramatizar, crear  sobre eles), este curso, traballamos cos nosos/as alumnos/as os seguintes:

Crocodilo

Cocorico

A que sabe a lúa

Wangari y los árboles de la paz

Aquiles, o puntiño

San Jorge y el dragón

Chivos Chivóns

 

El Conejo Blanco

 

Hora de ler en Ed. Infantil

Estas son algunhas das actividades realizadas na Hora de ler polo alumnado de Ed. Infantil:

Emocións a través da música

Dende a materia de Educación Musical, aportamos o noso granciño de area ao PDI do CEIP Manuel Sueiro no curso 2020-2021, traballando as emocións a través da música.

Non cabe dúbida que existe unha conexión entre a música e os sentidos. Acompáñanos ao longo das nosas vidas evocando infinidade de emocións, sensacións e incluso recordos, pois quen non se transporta a un momento e lugar concreto cando soa esa determinada canción? Non só é a “banda sonora” da nosa vida, ademais ten a capacidade de sandar: cambia o noso estado de ánimo, axúdanos a relaxarnos, estimula os nosos sentidos, a imaxinación e sacude as nosas emocións.

A partir dunha serie de cancións o alumnado vivenciou e reflexionou sobre as distintas emocións e sensacións que cada unha delas lles provocaba, exteriorizándoas de maneira oral e plástica. Isto permitiunos analizar e comprender as nosas propias emocións, base da súa xestión no noso día a día.

EDUCACIÓN INFANTIL E A SERENIDADE:

A canción Le nouvel arc en ciel de Michel Pépé, permitiu que o alumnado de Educación Infantil sentise calma e tranquilidade. Despois da súa audición e de acompañar a música co seu corpo, falaron das súas experiencias durante a escoita:

  • Breogán (4º Educ. Infantil): “pensaba en donuts”.
  • Zoe (5º Educ. Infantil): “pensaba en que yo, mamá, papá y mi hermana íbamos a la luna”.
  • Romil (6º Educ. Infantil): “pensaba en que estaba en la playa”.

1º E O  ODIO/REXEITAMENTO:

O asasinato (máis coñecida por formar parte da banda sonora da película Psicose) de Bernard Herrmann, recordounos os nosos noxos e sentimentos de rexeitamento máis profundos.

2º E A FELICIDADE:

Jason Farnham coa súa composión Payday, lembrounos que para ser feliz só necesitamos das pequenas cousas do día a día. Para quen aínda o dubide, que probe a nosa Receita para ser feliz.

3º E O MEDO:

Tubullar bells, de Mike Oldfield, acompañou as nenas e nenos durante a análise dos seus medos máis irracionais. Para demostrar que son moi valentes e seguir adiante, romperon con eles centos de anacos para facelos voar e desaparecer.

4º E A ALEGRÍA:

O Frasco das alegrías confórmase dos momentos alegres das vidas do alumnado de cuarto. Chegado o momento de coñecer que cousas alegran as súas vidas, acompañounos a canción Make it shine de Sophonic media, e descubriron que coinciden nalgunha que outra alegría.

5º E A TRISTEZA: 

Face shrine forma parte da banda sonora do videoxogo Zelda. Tras un momento de análise, esta peza acompañou ao alumnado mentres plasmaban de maneira creativa as súas tristezas.

6º E O AMOR/CARIÑO: 

O amor e o cariño son como unha semente que hai que coidar e coidar para que se converta nunha fermosa árbore. A nosa Árbore do amor está cargadiña das diferentes formas nas que demostramos cariño e afecto aos nosos seres queridos. Liebestraum nº3 en La b Maior, Soño de amor de Liszt, foi a canción que fixo aflorar este sentimento.

Este curso podemos cualificalo como emocionante, pois tal e como dixo Nietzsche “Sen música, a vida perdería o sentido”.

Si fuera fácil, leerían otros

 

Unímonos á campaña “Apadrina un pingüino”. Recibimos o diploma que nos acredita como padriños do pingüino Sueiriño. Comprometémonos a coidar o medio ambiente para que o noso afillado medre nun planeta limpo e sostible e o quecemento global non o deixe sen fogar na Antártida.

Lemos sobre pingüinos, sobre a Antártida; escribimos un diario coas tarefas que desenvolvemos cada día durante o proxecto, recitamos poesía, fixemos pingüinos, construímos a nosa propia Base da Antártida no cole, visionamos vídeos dos que tivemos información sobre ese lugar tan remoto do planeta e as actividades científicas que alí se desenvolven.

Como di a nosa poesía: “DEL COLE A DECEPCIÓN”, saludamos a todos/as os que coidamos o noso planeta.
Fontes escritas:

  • Sobre el planeta Tierra ( Baía Edicións )
  • El viaje de los pingüinos ( Ed. SM )
  • El pingüino ( Combel Ed. )
  • Una familia de pingüinos ( Ed. Anaya)
  • Reportero DOC, nº 254. Polo Sur, vida extrema.
  • Reportero DOC, nº 283. En la escuela de los animales.
  • I love English junior, nº 3-76. The emperor penguins.
  • Be brave little penguin  ( Orchard Ed )

O desenvolvemento do proxecto pode seguirse no enlace
http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/1636

Kick out Loneliness

Desde a área de inglés participaremos no PDI da área de E.F. desenvolvido en 6º E.P., que leva por título xeral: “Carton vermello á soidade”.

O noso proxecto levará por título:”KICK OUT LONELINESS”.

Incorporámonos, como dixemos, ao PDI da área de E.F., facendo un xogo de palabras co título: Usando o verbo KICK, tan nomeado no mundo do football, achegarémonos ás emocións que xera a loneliness, obxecto do proxecto ao que nos unimos.

Valoraremos as emocións que o sentimento de pertenza a un clube de fútbol inglés xera entre os siareiros. Como ese sentimento de grupo da forma a un xeito de vida.

Recursos:

https://foundation.liverpoolfc.com/inclusion
https://www.youtube.com/watch?v=KK6eCBU74Wc&t=3s
https://www.youtube.com/watch?v=YhqiSO_UFxg&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=Rb7HXjKg0GQ&t=2s
https://www.liverpoolfc.com/kopkids

O desenvolvemento desta actividade pode verse na ligazón
http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/1666

“GOLDEN RULES ARE THE WAY: TAKE CARE OF YOU, TAKE CARE OF US”

Sendo seleccionados no proxecto de innovación educativa “Club de Letras”, e como propón a convocatoria  deste curso, fixemos do autocoidado a plataforma desde a que extendemos o coidado cara aos demais, ( familias, escolas, sanitarios, … ), prestando especial atención ás emocións que a situación actual de pandemia fai aflorar nos nenos e nenas, nos tempos COVID que estamos a vivir. Ademais, incidimos na importancia dunha alimentación saudable e sostible para unha mellora xeral da nosa saúde.

Este traballo tamén foi o núcleo do PFPP: “Dinamizamos o centro a través do autocoidado e a reciprocidade do coidado”, desenvolvido por catro mestres do centro que promovía unha metodoloxía de OBSERVACIÓN directa entre alumnos/as e mestres.

Os recursos, obxectivos, contidos e metodoloxía foron indicados na programación de inicio de curso.

Nos seguintes enlaces pódese seguir o desenvolvemento do noso PDI:

http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/1577
http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/1626
http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/1617
http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/1616
http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/1621
http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/1618
http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/1650

Tarxeta vermella á soidade

 

Para traballar o  PDI da biblioteca que este ano está adicado as emocións, dende a área de Educación Física  fixémolo a través da lectura do libro “El sueño de Iván”, un libro a través do cal ademais de promover o fomento da lectura nos adentramos nas distintas emocións que un deporte como o fútbol nos pode transmitir, tentando saber porque se producen os negativos e como podemos na maneira do posible controlalos ou evitar que se produzan. Como é posible que alguén se sinta so se pertence a un grupo? Que sentimos cando somos os últimos que nos escollen? E outras moi positivas como as ganas de participar nun deporte colectivo cos meus compañeirxs, a alegría de entre todos poder acadar unha meta común.

As actividades que levamos a cabo no inicio do terceiro trimestre foron:

  • Elaboración de tarxetas cos emojis en lingua inglesa.
  • Cada neno/a escolleu unha e representou unha vivenza relacionada co deporte no que sentira dita emoción.
  • A corda cooperativa. Para traballar a importancia do grupo e a súa colaboración como tal porque se un vai contracorrente ou falla non vamos ser capaces de conseguir o obxectivo.
  • Fixemos unha tarxeta vermella xigante composta de outras tarxetas vermellas máis pequenas onde escribimos as emocións negativas que queremos eliminar. E pola outra cara as emocións que nos parecen positivas que xera o deporte.
  • Visionado e reflexión do corto l`e petit equipe, debate sobre el.
  • Elaboración de dorsais coas emocións positivas.
  • Xogamos un partido de fútbol tentando levar a cabo todos eses valores positivos.