Bioloxía e Xeoloxía

DEPARTAMENTO DE BIOLOXÍA E XEOLOXÍA

PROFESORES:

• Ana Urbieta Balado (Xefa de Departamento)
  • Áurea Parcero Mariño

MATERIAS:

• Bioloxía e xeoloxía: 1º, 3º, 4º ESO e 1º bac
  • Cultura científica: 4º ESO e 1º BAC
  • Bioloxía: 2º BAC
  • Xeoloxía: 2º BAC
  • Anatomía: 1º BAC

PROGRAMACIÓN ANUAL DO DEPARTAMENTO:

• Enlace ao documento en

¡Movilízate por la selva!

Dende o Departamento de Bioloxía a profesora Aúrea Parcero Mariño e o alumnado de Bioloxía de 1ºESO A e B e de Ciencias Aplicadas de 4ºESO A están a participar da campaña MOVILÍZATE POR LA SELVA organizada polo Instituto Jane Googall (IJG)  e Mensaxeira da Paz por Nacións Unidas.

Trátase dunha campaña solidaria e ecolóxica vinculada á explotación sen control do Coltán no Congo. Aquí vos deixamos un enlace para saber maís desta cuestión que deixa atrás tantas vítimas.

Podedes participar traendo ao instituto os teus móbiles en desuso e así poder reutilizarse ou reciclarse e “converterse” en materiais educativos para nenas e nenos africanos, alimentos e medicinas para chimpancés rescatados, ou sementes e árbores nas selvas de África. Aquí vos deixamos algúns dos carteis realizados polo alumnado e o dosier informativo.

Moitas grazas

Modificacións da programación didáctica. Curso 2019 - 2020

Monográfico de Investigación e Ciencia sobre Cambio Climático. 27/09/2019

Se accededes ao documento adxunto podedes ler o último monográfico de Investigación e Ciencia sobre Cambio Climático.

Modelo anatómico do ollo feito con gominolas

O día 28 de maio comezaron as exposicións dos grupos de traballo da materia de Anatomía Aplicada. O grupo de Mar, Alba Vidal, Alba Castro, Laura e Quique, acompañaron a súa brillante exposición cunha presentación de diapositivas e un modelo anatómico do ollo feito con gominolas. Un traballo de 10. Noraboa!

Visita ao Museo de Historia Natural da USC

O pasado 9 de abri, pola tarde, o mesmo grupo de 1º de Bacharelato e as profesoras que visitáramos o Hospital Clínico, realizamos unha visita guiada ao Museo de Historia Natural da USC.

Guiados polo biólogo encargado da visita, Tino, percorremos as distintas salas, nas que se encontran as exposicións permanentes sobre biodiversidade terrestre, biodiversidade mariña, o solo ou a xeodiversidade. As súas explicacións axudáronnos a non perdernos ante a cantidade e variedade de especímenes expostos.

Ao rematar a visita guiada, descendemos á planta baixa, para participar nun taller de taxonomía. Chegamos a unha sala na que se mesturaban os modelos anatómicos tridimensionais e os moblese coleccións típicas dun museo do século XIX, coas claves dicotómicas en tablets que nos recordaban que seguiamos no XXI.Alí, seguindo as valiosas indicacións de María, unha experta entomóloga, os nosos alumnos e alumnas, tiveron aoportunidade de identificar varios mamíferos.

Saímos do museo coa sensación de ter feito unha viaxe no tempo que nos permitiu saber máis sobre as orixes das Ciencias Naturais e experimentar o traballo dos naturalistas.

Visitamos o Servizo de Medicina Nuclear do Hospital Clínico de Santiago (Chus)

O pasado martes, 9 de abril, un grupo de alumnos e alumnas de 1º de Bacharelato, acompañados por dúas profesoras do Departamento de Bioloxía e Xeoloxía, tivemos o privilexio de realizar unha visita didáctica ao servizo de Medicina Nuclear do Hospital Clínico, respondendo á invitación do xefe do servizo, D.  Álvaro Ruibal Morell.

Guiados polos doutores Ruibal e Herranz, recibimos información de primeira man sobre o funcionamento do ciclotrón, sobre as principais liñas de investigación que se desenvolven nos laboratorios do servizo, e sobre as instalacións, os aparellos, a tecnoloxía e a atención aos pacientes na área de diagnóstico.

Durante a primeira parte da visita, mentres visitabamos o ciclotrón e os laboratorios, a explicación dos distintos profesionais que alí traballan, centrouse na investigación, produción e utilización de isótopos radioactivos de vida media baixa para diagnosticar con precisión enfermidades moi graves, como a necrosia diabética, través do PET, unha técnica de radiodiagnóstico baseada no estudo da actividade metabólica das células.

Na segunda parte da visita, que transcorreu na área de diagnóstico, explicáronnos o uso do PET para o diagnóstico preciso de enfermidades tumorais, como o cancro de mama. Vimos o coidado co que se atende aos pacientes e as medidas de seguridade existentes, para garantizar, a mínima exposición de pacientes e persoal sanitario á radiación.

Tamén comprobamos que as augas residuais deste servizo, permanecen almacenadas, ata que perden a súa radioactividade, antes de seren vertidas aos sumidoiros. Isto é posible porque se utilizan isótopos de vida media baixa, de minutos ou horas, o que significa, que ao cabo de varios días deixan de ser radioactivos.

Foi unha visita excepcional, tanto polos coñecementos e a capacidade de compartilos, do doutor Ruibal e todo o seu equipo,  como pola calidade humana e a paixón polo seu traballo que todos eles e elas transmiten.