Skip to Content

Lingua Castelá e Literatura

DEPARTAMENTO DE LINGUA CASTELÁ E LITERATURA

PROFESORES:

  • Silvia Hermo Lampón (Xefa de Departamento)
  • Juan Carlos Couto Vázquez
  • Andrea Herrero Pérez

MATERIAS:

  • Lingua castelá e literatura: 1º,2º,3º e 4º ESO
  • Lingua castelá e literatura I: 1º BAC
  • Literatura Universal: 1º BAC
  • Lingua castelá e literatura II: 2º BAC
  • Artes Escénicas: 2º BAC

 PROGRAMACIÓN ANUAL DO DEPARTAMENTO:

  • Enlace ao documento en PDF

Mónica de Nut. Máis que un obradoiro de técnica vocal.

19/01/2018 10:00
Europe/Madrid

 

Dende as materias de Teatro e Artes escénicas pareceunos imprescindible iniciar ao noso alumnado á técnica vocal así que pensamos que a artista e profesora Mónica De Nut sería unha boa idea.

O xoves 18 de xaneiro non so o confirmamos, senón que asistimos a un obradoiro de voz que foi moito máis que iso. Vintecatro estudantes de Bacharelato compartiron con Mónica de Nut aprendizaxes téoricos frecos, divulgativos e nada pesados; aos que lle seguiron exercizos físicos e de experimentación vocal cos que nos deshibimos e descubrimos que, efectivamente somos instrumentos de vento con aire dentro.  Houbo risas e ninguén con ganas de marchar; concentración máxima.  Despois, ela no teclado e nós na búsqueda da nosa voz. Tarefa difícl.  Somos máis agudas que graves? A que notas podo chegar?. Mil preguntas; seguiamos abrindo fiestras.  

Despois de tres horas de traballo tocaba disfrutar. Mónica de Nut dendo o escenario compartía a súa paixón polos cachibaches electrónicos, pedaleras e amplis para seguir xogando con este instrumento que levamos dentro. E así entre cables e  música eléctronica Mónica de Nut colleu de maleta e  iniciou sen darnos conta unha performance hipnótica, unha viaxe ao lírico, ao canto difónico gutural, á música tradicional, a búsqueda de novas sonoridades; viaxamos a Portugal, a Italia, a Mongolia; sufrimos de amor e de rabia. Haberíamos de felicitarnos pola nosa resistencia, dicía en loop unha Mönica de Nut entregada sen reservas a un público adolescente que se emocionou; houbo lágrimas e un silencio tan poético como esperanzador cando día tras día convivimos rodeados dun ruido que nos alonxa. 

Foi especial. Foron catro horas nos que vintecatro adolescentes experimentaron con contidos que os mass media  desterrran. Hai vida moito máis alá dun talent show e, ademáis de enriquecedora, é entretida. Cultura e  entretenemento, será tan difícil ?

Un pracer. 

( en breve teredes rexistro audiovisual da experiencia)

 

25N. Unha proposta escénica contra a Violencia Machista.

oxe amenceu de negro. Mentres para algunhas persoas o día enchíase de black e consumo, para outras escurecíase con outra muller asasinada por un home, e xa van 91 ( 45 se atendemos a cifras oficiais).  Por iso hoxe cobrou aínda máis sentido- por se alguén o dubidaba- as actividades deseñadas dende o noso instituto para combatir as Violencias Machistas.  O punto de partida para toda elas, o día 25 de novembro. Pero soamante é o inicio dun programa anual de reflexión sobre unha cuestión tan tráxica como complexa.

 

Dende Artes escénicas quixemos deseñar unha serie de accións reinvidicativas que incidisen no carácter violento do Machismo. 

  

  • Primeiros pasos: investigación e concienciación.

Comezamos a investigar, a coñecer datos, situacións, a facernos preguntas e tolear buscando respostas sin resposta; e sentimos a necesidade de plasmar as nosas conclusións en foma de carteis. Uns carteis que reivindicases a necesidade de traballar mulleres e homes neste asuntos, outros informando dos diferentes tipos de feminicidios, folios vermellos cos nomes das mulleres asasinadas, cartaces con esas outras formas de violencia menos sutís, pero  igual de machistas. Creamos un escenario  informativo, reflexivo e pedagóxico. 

 

 

 

  • A primeira acción( en breve estará un  vídeo )

Despois da investigación, chegou a acción. Comezamos a traballar con improvisacións e pouco a pouco xurdiu unha idea: queriamos evidenciar a cantidade de mulleres asasinadas, queriamos mostrar os 91 asasinatos, as 91 mulleres. Queriamos fuxir de discursos politicamente correctos, buscabamos incomodar para dende aí abrir un espazo de reflexión e debate. Non sabemos se o conseguimos.

Nun principio traballabamos no plano do simbólico: eramos 10 estudantes, 9 mulleres e un home.  Pero pouco quixemos aproximalo á realidade e intentar conseguir polo menos 44 persoas voluntarias, as 44 mulleres asasinadas.  Parecía dificil pero non; a complicidade de todas as persoas, homes e mulles, foi emocionante. Todo comezou a medrar e sen querelo eramos moitas máis e máis.  E dicimos moitas porque finalmente a realidade impúxose e as participantes, como as asasinadas, foron mulleres. Mulleres alumnas, mulleres profes, mulleres conserxes... Todas xuntas. Dende aquí, grazas. 

 

  • A segunda acción  

Co mesmo discurso e igual praxis, o grupo de escénicas interrompeu o recreo cunha actuación na que queriamos evidenciar a soidade e violencia das víctimas nunha sociedade que participa activamente ou dende a súa complicidade nesto da violencia machista.  Chovía pero a indignación pola última asasinada desgarrounos dendo o inicio quixemos seguir adiante. Ao rematar un grito:

 

"Esta morte é o final. Sabedes cal é o principio?

"Por que non o arranxamos xuntOs?

 

 (adxuntamos un rexistro de imaxe para que vexades o final. En breve elaboraremos un vídeo de maior calidade.)

Tamén podedes ler o que a prensa dixo de nós.

 

Viaxe cultural a Toledo, Almagro e Madrid

Os alumnos de 1º de Bacharelato de Humanidades, Ciencias Sociais, Artes e algún de Ciencias viaxaron os pasados días 07, 08, 09 e 10 de maio a terras castelás para gozar dunha viaxe cultural cuxo principal obxectivo foi asistir a unha representación teatral no Curral de Comedias de Almagro.

Os trinta e catro alumnos participantes, acompañados por dous profesores do Centro, puideron coñecer o casco histórico de Toledo e todo o seu pasado literario e lendario a través dunha ruta nocturna que fixeron o domingo día 07 de maio.

Ruta_nocturna_Toledo

Asemade, o luns 08, desprazáronse ata a vila de Almagro, visitando a súa praza, coñececendo o seu emblemático curral de comedias, o máis importante vestixio conservado do teatro do século XVII,e asistindo á representación teatral do clásico de Tirso de Molina "El burlador de Sevilla".

Corral_interior

Praza_Almagro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O martes 09 viaxaron a Madrid e, ademais de poder coñecer o centro da capital, puideron facer unha visita guiada ao Museo do Prado, na cal se lles fixo unha revisión da mitoloxía clásica a través da arte.

Museo_Prado

Por último, o mércores 10 de maio, na viaxe de regreso a Boiro fixeron parada na cidade de Segovia onde visitaron o Acueducto, a Catedral... e asistiron a unha exposición na "Casa del Siglo XV",onde puideron ver unha mostra de pintura, escultura e libros de artista.

A viaxe resultou moi interesante e intensa e favoreceu o contacto directo do alumnado con expresións artísticas coma o teatro, a pintura ou a escultura nos lugares onde realmente cobran vida coma os museos ou os teatros, alén dos libros de texto e a realidade cotiá da aula.

Distribuir contido


by Dr. Radut