3º ESO NUN ROTEIRO POR SANTIAGO DE COMPOSTELA

XORNADA ROSALIANA EN SANTIAGO DE COMPOSTELA

Daguerrotipo de Rosalía de Castro con 18 anosPadrón. 15 de xullo de 1885. Rosalía de Castro agoniza rodeada polos seus. Alejandra, a súa filla, a carón do leito, terma da man da poeta, que delira, a mente xa no limiar doutras terras. Pronuncia as súas derradeiras, misteriosas, fermosas palabras: "abride a fiestra, que quero ver o mar".

O día 20 de marzo pasado Patricia Varela e Alfonso Salgado, os nosos estupendos profesores do Departamento de galego, levaron ao alumnado de 3º de ESO a Padrón e a Santiago de Compostela, terras rosalianas, dentro das actividades didácticas coas que se lembra a figura literaria da grande poeta romántica galega.
     En Padrón, os rapaces visitaron a casa-museo da autora, esa onde Rosalía deu o seu último alento caendo no mar infindo da morte. Despois, a visita do alumnado rematou na capital galega cunha serie de actividades lúdicas e didácticas destinadas a traballar diversos aspectos da vida e da obra da autora. Foi unha xornada para aprender desfrutando!
     Patricia e Alfonso, sempre ao pé da poesía!

LOGOSantiago-02Santiago-03
Santiago-07Santiago-06Santiago-05

Outros detrás, n'a eternidá caendo

cal cai o grau n'a moedora pedra,
sin que o porvir velado ôs mortais ollos
rompa as pesadas brétemas.
Que triste é a noite i-o relox que triste,
s'inquieto o corpo i-a conciencia velan!
                                                                Follas novas (1880)