Alumnado de 4º ESO e 1º Bacharelato asiste á charla "Usando Matemáticas para loitar contra o cancro e outras enfermidades"

Alumnado de 4º ESO e 1º Bacharelato na Facultade de Matemáticas da USC

Alumnado de 4º ESO e 1º Bacharelato visitou este xoves 2 de maio a Facultade de Matemáticas da USC para asistir á charla "Usando Matemáticas para loitar contra o cancro e outras enfermidades"  impartida por Enrique Fernández-Cara.

Enrique Fernández-Cara pertence ao Dpto. Ecuacións Diferenciais e Análise Numérico da Facultade de Matemáticas da Universidade de Sevilla. Na súa intervención explicou que forma parte dun grupo de investigación desta universidade que emprega técnicas matemáticas para modelar e describir situacións concretas en Física e, máis recientemente, tamén en Bioloxía e Medicina. Así, desenvolveron métodos que permiten describir, baixo certas condicións, a evolución das células canceríxenas e o efecto que sobre elas produce unha terapia elexida coa intención de eliminar ou, alomenos, conter o crecemento dun tumor. Ademais sinalou que unha vez resoltas as ecuacións "podemos saber como vai ir evolucionando o tumor de forma moi aproximada e así predicir situacións futuras, correspondentes a distintas terapias”. O obxectivo deste enfoque é, a continuación, determinar con técnicas propias da teoría de control, terapias “óptimas” que conduzan a situacións tan favorables como sexa posible. Os modelos estudados baséanse en ecuacións de derivadas parciais non liñais cuxa resolución numérica lévase a cabo aplicando métodos de elementos finitos.

Este grupo de investigadores da Universidad de Sevilla forma parte, xunto con outro equipo do Instituto BCAM-Ikerbasque do País Vasco, dunha rede internacional de investigación centrada no Control de Ecuacións Diferenciais Parciais (CONEDP).

Esta actividade foi organizada polo departamento de Matemáticas.

Charla na Facultade de Matemáticas da USC